Ilkka Mäkelä

Textron julkaisi uuden 2-moottorisen Cessna SkyCourier 408:n

2 viestiä aiheessa

Taxtron/Cessna on julkaissut uuden sukupolven hyötykäyttökoneen, kahdella PT6-moottorilla varustetun alumiinirakenteisen ylätasoisen SkyCourier 408:n, joka voi tulla markkinoille jo v. 2020. Julkaisua ryydittää FedExin 50 koneen tilaus 50 koneen optioilla. Koneesta on tarkoitus tehdä sekä rahti- että matkustajaversio joko kolmelle LD3-rahtikontille tai vastaavasti 19 matkustajalle.

Lainaa

Textron Aviation took the wraps off a new utility twin aircraft that will become the largest in its growing in-production turboprop lineup. At the same time, the manufacturer announced its first customer, FedEx Express, with an order for up to 100 in hand. A long-time customer of Textron Aviation’s Cessna Caravan, FedEx yesterday formally signed a contract for 50 cargo variants of the new Cessna SkyCourier 408 and options for up to 50 more. Including options, the order carries a potential value of up to $550 million, based on the $5.5 million list price.

Lainaa

The aircraft will be equipped with proven components already in production, such as the -65 variant of Pratt & Whitney Canada’s PT6A turboprop engines and Garmin G1000 avionics, and will be built from traditional aluminum materials. “We tried to keep the airplane remarkably simple so it has the highest possible dispatch reliability construction,” said Brad Thress, senior vice president, engineering for Textron Aviation.

Thress said the innovation surrounding the design involves its ability to accommodate heavy cargo demands. Key features include a large, 87-inch cargo door and a flat floor; a nearly 70-inch almost “square” tall and wide cabin that can accommodate up to three LD3 shipping containers; and a maximum payload of 6,000 pounds. In addition, the aircraft will be designed for single-point pressure refueling to speed turnaround time.

https://www.ainonline.com/aviation-news/business-aviation/2017-11-28/textron-launches-cessna-skycourier-100-plane-deal

Textronin omassa tiedotteessa on käytännössä samat asiat:

http://txtav.com/en/newsroom/2017/11/textron-aviation-unveils-new-large-utility-turboprop-the-cessna-skycourier

Tätä 6-20-paikkaisten koneiden sukupolvenvaihdosasiaa alettiin miettiä tällä foorumilla jo v. 2005. Se, onko SkyCourier vastaus kaikkiin silloisiin kysymyksiin, riippunee siitä, millaiset STOL-ominaisuudet konetyypillä tulee olemaan. Eiköhän tuokin selvine piakkoin.

https://www.flightforum.fi/topic/4908-koska-sukupolvenvaihdos-6-20-paikkaisten-koneiden-kerhossa/

https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_SkyCourier

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään