Ilkka Kangastalo

Kysymys autonvuokrauksesta

13 viestiä aiheessa

Jos Euroopassa vuokraa auton, hinta on vahvasti kiinni siitä, ilmoittaako asuinpaikakseen Suomen vaiko USA:n. Amerikkalaiset saa selvästi halvemmalla. Kellään kokemusta onko tällä vuokrausvaiheessa merkitystä? Siis: jääkö kiinni?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän on vanha aloitus, mutta ottava kuvat pankkikortista ja ajokortista ja Aviksellahan noita lomakkeita piti täyttää, että jos sinne laittaa muun osoitteen, niin ei kait muuten voi jäädä kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, mutta yleisestiottaen elämä on lopulta kaikkein helpointa kun pelaa rehdeillä korteilla. Mietityttää vaan kuinka suuresta hintaerosta on kysymys, vs siihen että mahdollisuus isommankin  sopan kehkeytymiseen on läsnä jos ja kun kärähtää. Viimeistään jossain pikku peltikolhutilanteessa.

Asiasta toiseen, hinnoittelueroja on noissa lentolipuissakin kuten täällä valveutuneet tietävät. Riippuen siitä lähteekö Suomesta, vai esim. meikäläisen tapauksessa UK:sta. Viime vuonna tuli jossain vaiheessa vuotta vaihdettua lähtömaata kun hintaero oli selvä. Ilmeisesti eri maiden sesongeista riippui lähtömaan hintataso, ja välillä hintaero oli niin selkeä että kannatti ottaa yksi pelkkä meno suunnanvaihdoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole huomannut amerikkalaisten saavan etua. Minulla on yhdysvaltalainen ajokortti, mutta autonvuokrauksessa kaytan suomalaista luottokorttia. Nyt ensi viikollekin varaamani auto Helsinki-Vantaalla oli aivan poskettomissa hinnoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Teijo Niemelä kirjoitti:

En ole huomannut amerikkalaisten saavan etua. Minulla on yhdysvaltalainen ajokortti, mutta autonvuokrauksessa kaytan suomalaista luottokorttia. Nyt ensi viikollekin varaamani auto Helsinki-Vantaalla oli aivan poskettomissa hinnoissa.

Itse tilasin auton Sixt:ltä ensi perjantaista sunnuntaihin. Vakuutusten ja muitten "tarpeellisuuksien" kanssa sain loppu hinnaksi noin 280€. Auto A Mersu automaatti tai vastaava. Omasta näkökulmasta ihan kohtuullinen hinta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Teemu Lokka kirjoitti:

Itse tilasin auton Sixt:ltä ensi perjantaista sunnuntaihin. Vakuutusten ja muitten "tarpeellisuuksien" kanssa sain loppu hinnaksi noin 280€. Auto A Mersu automaatti tai vastaava. Omasta näkökulmasta ihan kohtuullinen hinta.

Minulla on 10-vuorokauden vuokraus, ja Sixtin hinnat ylittivat yli 1200 dollaria kohtuukokoisesta autosta -- ehka tuo Hertzille maksamani vajaat EUR 700 on sittenkin OK?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saksassa paljon reissannut viimeaikoina ja omat kokemukset Sixtistä on jääneet hintojen tutkimiseen, eli kallis on. Europcar lähes järjestään ollut halvin sielläpäin.

Viime kesältä esim. MUC-FRA VW Golf GTI viideksi päiväksi 220 eur (tai MB C samaan hintaan). Sixtiltä sama (MB C tms) olisi ollut 445 eur. Arvauksia kumman otin. :o (ja Aviksen hinta siitä välistä)

Lapissa piti tuossa viime talvena vuokrata, ja siellä käytännön syistä Sixt oli ainoa vaihtoehto, mutta A-mersusta 100e/pv on aika suolainen...

Aloittajan kysymykseen - kyllähän sitä postiosoitetta kysytään, mutta mahtaako olla niin väliä jos onkin jonkun "sukulaistädin" osoite jossain Long Islandilla? Sähköpostiin tulee kuitenkin kuitit jne, mutta ei omakohtaisia kokemuksia aiheesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Insurance4carhire.com on ollut oikein hyvä... Mutta eivät enää myy Suomeen :thmbdn:

Kiinnostaa myös minua että onko kokemuksia vastaavista? (koska tuollaisella n.30e vakuutuksen vuosimaksulla kattaa vuokraamon tiskiltä otetun vakuutuksen jo vajaan viikon mittaisella vuokrauksella)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kuuluu USA:laisen Travel Guardin vuosittaiseen matkavakuutukseen omavastuunpoisto autonvuokrauksessa. Ongelma on kuitenkin, etta se kattaa auton arvon vain 25 000 dollariin asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
07/14/2017 at 20.45, Sami Puro kirjoitti:

Insurance4carhire.com on ollut oikein hyvä... Mutta eivät enää myy Suomeen :thmbdn:

Jep, tuo oli hyvä, mutta juuri kun vuosimaksu piti uusia, niin klausuuleit olikin muuttuneet niin, että myytiin vain valikoitujen maiden kansalaisille - esimerkiksi Ruotsiin.

Tästä oli nimittäin kokemusta myös korvausten suhteen, rikkoutunut rengas korvattiin täysimääräisesti ja ripeästi.

Kun vaihtoehto piti hakea niin valitsin jonkun Irlantilaisen kioskin, joka suostui myymään Suomeen. Toivottavasti ei tarvitse koeponnistaa korvauskäytäntöjä tällä kertaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään