Toni Osola

Finnair MPL:n ja SIO:n haku

67 viestiä aiheessa

Onko joku foorumin jatkoon päässeistä käynyt jo psykologisissa testeissä? Itsellä on aika parin viikon päähän ja mietin ovatko testit samanlaisia kuin vanhoissa SIO hauissa. Onko tuolloin muutakin kun aikaa on varattu peräti 9,5 tuntia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MED001 hylsy elikkä voi heittää haaveet lentäjän urasta kyseisessä puljussa. Taittovirhe lienee syynä. Harmittaa kun täysin itsestä riippumaton seikka ja vielä helposti Medical 1 vaatimusten sisällä.

En osaa sanoa, onko esim. muilla pohjoismaisilla yhtiöillä vaatimukset yhtä tiukat suhteessa Finnairiin, mutta jos ala oikeasti kiinnostaa, niin ei kannattane heittää kirvestä kaivoon eikä asennoitua ''Finnair tai ei mitään''.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
En osaa sanoa, onko esim. muilla pohjoismaisilla yhtiöillä vaatimukset yhtä tiukat suhteessa Finnairiin

Ei ole. Suomestakin löytyy esimerkiksi Finnairin osaomistama Norra, jolla ei tuollaisia vaatimuksia ymmärtääkseni ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensiviikolla pitäisi mennä tekemään noita psykologisia testejä.  :)

Aikaa on varattu niin runsaasti, että samalla taitaa olla myös nuo perinteiset soveltuvuuskokeet? Jos on niin, onko porukalla kokemuksia, että mitä niihin kannattaisi harjoitella? Onko noista netistä löytyvistä pilot aptitude-harjotuksista kellään kokemuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tänään taisikin olla viimeiset testit. Eipä noista ole ennenkään osannut sanoa miten meni ennen tuloksia. 14.2 tuli itse käytyä. Tuloksia odotellessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin viikko sitten kokeissa. Tosiaan on hyvin vaikea arvioida miten ne menivät. Itselle jäi kyllä ihan hyvä fiilis, mikä voi olla valheellista itseluottamusta.

Testaajat lupailivat tuloksia maaliskuun alkupuolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin viikko sitten kokeissa. Tosiaan on hyvin vaikea arvioida miten ne menivät. Itselle jäi kyllä ihan hyvä fiilis, mikä voi olla valheellista itseluottamusta.

Testaajat lupailivat tuloksia maaliskuun alkupuolelle.

Testien tulokset ilmoitetaan 16.3, joten hieman joutuu vielä odottelemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jatkoon mentiin. Toivottavasti tällä kertaa tästä pidemmälle vielä!  ;) haastatteluaikoja 300 vissiin, eli varmaan hitusen vajaat siitä pääsi tähän vaiheeseen. Ja paljonkohan tästä sitten valitaan kursseille, onko tietoa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös noita haastatteluaikoja ole 324, jos nyt en väärin kattonut. Viitenä viikkona 5pvä ja vielä yhdellä viikolla kahtena päivänä ja aina 12 per päivä.

Joskus jossain uutisessa luki, että oppilaiden tarve vuosille -17 ja -18 olisi n. 150, niin noi kait on sit mitä tästä valitaan, että varmaan jotain tota luokkaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan tuosta jo käynnistyneestä Norran hausta lähtenyt automaatilla tästä MPL hausta karsiutuneille ilmoitukset sähköpostiin? Itse olin poissa kaikkien viestivälineiden läheltä ensikertaa vuosiin muutaman päivän, jolloin tämä tiukan aikatulun ilmoittautuminen oli tietenkin tullut sinä aikana, joten ohi taisi  mennä tämäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan tuosta jo käynnistyneestä Norran hausta lähtenyt automaatilla tästä MPL hausta karsiutuneille ilmoitukset sähköpostiin? Itse olin poissa kaikkien viestivälineiden läheltä ensikertaa vuosiin muutaman päivän, jolloin tämä tiukan aikatulun ilmoittautuminen oli tietenkin tullut sinä aikana, joten ohi taisi  mennä tämäkin.

Norra/Patria-hakuun oli aikaa vielä huominen. Tai ainakin tämän mukaan.

http://patria.fi/fi/patria-aloittaa-lentajakoulutuksen-norralle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Norra/Patria-hakuun oli aikaa vielä huominen. Tai ainakin tämän mukaan.

http://patria.fi/fi/patria-aloittaa-lentajakoulutuksen-norralle

Näköjään, sähköpostissa oli maininta ilmoittautua 15.3 klo 16 mennessä 17.3 olevaan tilaisuuteen, joka tietenkin meni ohi, toki olisi saattanut muutenkin olla ongelma, koska posti oli tullut 14.3 iltapäivällä. Jos tässä on ehdoton vaade tuo lukion päättö- Ja ylioppilastodistus, niin siltä osin ei pätevyys riitä. Täytyy vielä miettiä tuota hakemusta ja lukea tarkemmin mitä asiasta kerrotaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jatkossa kans  :). Näkikös niitä testien tuloksia missään?

Sähköpostiin tuli tosiaan osote mistä pääsee tuloksia kattelee. Odotin kyllä jotain vähän kattavampaa analyysia kun hyväksytty.. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sähköpostiin tuli tosiaan osote mistä pääsee tuloksia kattelee. Odotin kyllä jotain vähän kattavampaa analyysia kun hyväksytty.. ::)

Sieltä ei tosiaan saanut mitään tarkempaa tietoa tuloksista, mikä oli pieni pettymys. Ilmoittavat kuulemma tiedusteluajoista myöhemmin. Jos tulos on kuitenkin "hyväksytty", niin onko niillä yksittäisten testien tuloksilla niin paljon väliä? Itse kun en päässyt, niin kiinnostaa kovasti tietää, että mihin kosahti ja kuinka paljosta jäi kiinni. Eivät ne soveltuvuustestit ylivoimaisilta tuntuneet, mutta en kyllä odottanutkaan, että opistoon sisään pääseminen olisi läpihuutojuttu. Joka tapauksessa aion hakea seuraavalla kerralla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään