Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

2 930 viestiä aiheessa

Iltaa

 

Onko tiedossa muita "tutkia" kuin ruotsin poikien mainiot http://www.pilotmagazinet.se/radar_play.asp?antenn=sthlm ja http://www.flygradar.nu/stockholm.php virtuaaliset tutkat? Jos olette löytäneet muita niin olisi kiva saada niistä infoa. :thmbup: 8) Venäjältä jos sais vastaavan "tutkakuvan", niin liikenteen seuranta olis todella kattavaa.

Noista ruotsin tutkista on tosi kätevää tarkistaa liikennetilannetta, varsinkin jos odottelee jotain erityistä nähtävää. Tavoitan radiolla koneet niiden vielä näkyessä ruotsin tutkalla ja voin seurata liikennettä katkotta ja tiedossa on kutsumerkin lisäksi koneen tyyppi ja rekkari, aika siistiä. Suomesta ei taida olla vielä vastaavaa "tukaa" saatavilla vai kuinka? Muualla maailmassa näitä varmaankin on.

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkasen OT:tä paljonkos kustantaisi testata tuo Viestintäviraston kanta oikeudessa (kaikissa asteissa) ???

 

Mahdoton vastata kysymykseesi Teemu  :-\ Mutta muutama "prinsiippi" asiaan kokonaiskuvan selvittämiseksi, jos ne jotain edesauttaisi. Kyseessä karrikoitu kirjoitustyyli ja kirjoitus sisältää näkymättömiä jos-sanoja paljon  ;D

 

1) Tapaus aktualisoituisi niin, että rikkoisit kyseisessä määräyksessä kiellettyjä asioita. Laittaisit esimerkiksi tutkaseverin pystyyn kotikoneellesi ja jakoon .fi-osoitteeseen

2) Joko Ficora, ilmailuhallinto, aivan kuka tahansa muu tekisi asiasta rikosilmotuksen

3) Asia etenisi esitutkintaan nimityksellä "radiotaajuuksista ja telelaitteista annetun lain rikkominen" sakkoon ja sen jälkeen mahdollisesti syyteharkintaan ja sen jälkeen syyttäjä tekisi haastehakemuksen käräjäoikeudelle TAI mikäli joku edellämainituista tahoista (poliisi tai syyttäjä) ei tutkisi asiaa vähäisyysperusteella, Ficora voisi viedä asian (ja varmasti veisikin) omalla nimellään käräjäoikeuteen

4) Käräoikeusen antaisi asiassa päätöksen, jonka jälkeen sinulla on 7vrk aikaa ilmoittaa asiassa tyytymättömyyttä käräjäoikeuden tuomarilla joka antaa valitustiedot hovioikeuteen.

5) Hovioikeus tutkii valituksen edellytykset ja joko ottaa asian tutkittavakseen tai ota ja päätöksen jälkeen tuomio saa lainvoiman TAI

6) Voit hakea korkeimmalta oikeudelta valituslupaa

 

Kustannukset muodostuu Suomen rikosprosessioikeudessa avustajien palkkioista sekä todistajien ja muun oikeudenkäyntiaineistoin hankkimisesta. Muuten rikosasiat ovat oikeusasteissa ilmaisia, toisin kuin siviiliprosessiasiat.

 

Ja itse kysymykseen vastaus:[/] Leikitään nyt Moosesta ja veikataan, että häviät asian. Perusteena se, että asia on käräjäoikeuden juristivirkamiestuomarille (sekä lautamiehille mikäli käsittely heidän läsnäolonsa vaatii) vaikeahko ja hän pyytää asiaan Ficoralta asiantuntijalausunnon joka tulee tuomion pohjaksi. Tällöin maksat Ficoran avustajan palkkion, sakot, sekä laitteet tuomitaan rikoksentekovälineenä valtiolle. Todistajia tuskin tarvitsee kuulla mikäli sellaisia et halua asiaan nimetä. Päiväsakkoja ei varmaan paljon pamahda (n. 10ps??), joten tuloistasi riippuen määräytyy sakon summa ja Ficoran avustajan palkkio on todennäköisesti muutaman tuhat euroa. Tosin Ficora on valtion virasto, joten voipi olla, että heidän avustajansa palkkio on kustannusvapaa.

 

Mutta kuten sanoin, mahdoton kysymys ja riippuu miljoonasta asiasta! Se on selvää, että vähäinen on asia, siitä ei pääse yli eikä ympäri.. Enemmän kyseessä on mielestäni moraalinen asia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos omaan käyttöön tuommoisen virittää niin sanoisin että asian kiinnostuksen taso viranomaisissa on tasolla 0, ja mistäpä ne edes moisen käytöstä tietäisi...julkiset on toki asia erikseen...sitä ei välttämäti kannata kokeilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä linkki isoon läjäykseen, sekä audio streameja, että tutkanäyttöjä. Valitettavasti ovat ison veden takaa, mutta välillä ihan kiva seurata mitä isoissa kuvioissa tapahtuu.

Näiden streamien lähettäminen suomessa on kielletty, mutta vastaanottamista netin kautta ei ole kielletty.

 

http://www.passur.com/sites.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.vhf-online.dk/billeder/Mode-s_Online.htm

 

Tanskasta löytyy tälläinen, täydentänee tuota Ruotsin tutkakuvaa?

 

Tuo on kyllä melkoisen sekavaa "luettavaa".

 

Vähän OT, mutta outoa että tuo on Ruotsissa ja Tanskassa sallittu, mutta ei Suomessa, ja samassa EU:ssahan tässä ollaan  :o

 

Kuka niin on sanonut että se on siellä sallittu? Voihan se olla että kaverit pitää riskillä noita esillä, suomalaiset on vain niin herra pelkoisia ettei me uskalleta. Jos joku svenska talande viitsisi vilkaista mitä ruotsin laki sanoo?

 

Omakanta suomalaisiin tutkanäyttöihin on EVVK, noista ruotsalaisisten näytöistä on sentään jotain hyötyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OT: Jos jotakin kiinnostaa katsela laivoja Tukholmassa niin Tästä katsomaan

 

Näkee tuolla suomenkin laivaliikennettä ja tietoa laivoista  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä laite muuten puuttuu osasta koneita noissa Ruotsin tutkissa etteivät ne näy ? Finnairilta ei näy esim. Emput, SAS:lta MD-80 kalusto, käytännössä kaikki potkurikalusto...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo mainiot tutkat ruotsinmaalla (flygradar.nu) ovat olleet pimeänä eilisestä lähtien. Toivotaan vain, ettei mistään virallisemmasta syystä. Olisi sääli jos nekin pimenisivät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo mainiot tutkat ruotsinmaalla (flygradar.nu) ovat olleet pimeänä eilisestä lähtien. Toivotaan vain, ettei mistään virallisemmasta syystä. Olisi sääli jos nekin pimenisivät.

 

Kyllä, mulla ainakin hetki sitten pelasi. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, mulla ainakin hetki sitten pelasi. ???

 

Kappas vain, nyt taas onnistaa. Eilen ei ainakaan täällä auennut ollenkaan, eikä myöskään vielä tunti sitten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kappas vain, nyt taas onnistaa. Eilen ei ainakaan täällä auennut ollenkaan, eikä myöskään vielä tunti sitten.

 

Huomatkaa myös sitten, että kun tutka on pois päältä niin nettisivulla näkyy viimeisin kuva. Eli kannattaa aina tarkistaa päiväys ja kellonaika (Ruotsin aikaa) näytön vasemmasta yläkulmasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katselin hetki sitten Ruotsin tutkaa (www.flygradar.nu/svealand), ja yhden koneen lentoyhtiö ja -numero oli kryptinen 40967778. "Konetyyppiksi" oli ilmoitettu 40111E. Mistä mahtaa olla kyse?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Numerosarja 40111E on koneen Mode S -osoite heksalukuna. Sen voi selvittää sivun www.airframes.org avulla. Numeron takaa paljastuu G-JBIS Cessna 550 Citation 2. Operaattoriksi on merkitty 247 Jet Ltd.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska Antti olet tallentanut ton kuvan?

 

Ihan tossa tunti sitten. Tuostapa tuo sutaisi Suomenkin yli matkalla Osakasta Toulouseen. Visuaalikontakti jäi kuitenkin saamatta.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan tossa tunti sitten. Tuostapa tuo sutaisi Suomenkin yli matkalla Osakasta Toulouseen. Visuaalikontakti jäi kuitenkin saamatta.

 

-A-

 

No hemmetti! Tuon kun olisi tiennnyt etukäteen, niin olisi voinut jopa kuvata tuon, kun yleensä nuo Japanin koneet pyyhkäisee tästä ohi...en sitten tiedä, että mistä kohtaan tuo meni.  :( Mutta, kyllä tuota Svealandin tutkaa usein tulee kyllä katsottua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hemmetti! Tuon kun olisi tiennnyt etukäteen, niin olisi voinut jopa kuvata tuon, kun yleensä nuo Japanin koneet pyyhkäisee tästä ohi...en sitten tiedä, että mistä kohtaan tuo meni.  :( Mutta, kyllä tuota Svealandin tutkaa usein tulee kyllä katsottua.

Korkealla ja kovaa näytti menevän. Ei tuo ainakaan turun yli mennyt, jotain itäisempää reittiä näköjään..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään