Ilkka Mannikainen

Liian lihavat turistiluokassa

83 viestiä aiheessa

Nyt haetaan rajaa missä menee lentoyhtiön vastuu myydessään paikan 1,5 kertaisesti:

Italialainen asianajaja Giorgio Destro haastoi Emirates-yhtiön oikeuteen jouduttuaan istumaan lihavan miehen vieressä yhdeksäntuntisen lennon aikana.

Miehen mukaan hän joutui seisomaan suurimman osan yhdeksäntuntisesta lennosta, koska ei mahtunut omalle paikalleen.

Hän vaatii yli 2 700 euron korvauksia lentoyhtiöltä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016092422364901_ul.shtml

Tähän pitäisi saada joku tolkku, jos asiakas ostaa paikan koneesta, niin ei voi olla niin että paikalle vyöryy joku toinen.

Itse tulin hiljattain Euroopan kohteesta E90:lla jossa lihava matkustaja toisella jakkaralla vei paikaltani tilat minne laitat toisen käden (koska penkkien välissä oleva käsinoja oli viereisen matkustajan mahan sisällä) sekä saman puolen jalan joka ei sopinut myöskään olemaan paikalla josta olin maksanut. Samaten jouduin istumaan kierossa 2,5h kohti ikkunaa koska en mahtunut istumaan suorassa.

Miksei henkilö joka on liian iso ja sen ihan varmasti tietää, ota kahta paikkaa itselleen vaan pilaa muiden matkan itsekkyydellään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän olla joku koepenkki tai mittataulukko kun lentolipun ostat, toisaalta jos olet oikeasti lihava niin ikävä varmaan istua kahdella penkillä voisin olettaa, siinä kun on se väli.Kaikkia ei voi vaatia laihduttamaan, eli Mannikaisen mittoihin kaikki tukevat please.

Joku sitten haastaa yhtiön syrjinnästä, eli jos sinun on pakko kiikkua päivittäin tuolla ilmassa, hommaa sellainen leveämpi businesspaikka, siellähän on ne nojatuolit huippujätkille ja ladyille:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se mene kuitenkin niin että se joka vie 1,5 penkkiä, hankkii sellaisen paikan jossa kaikilla on mukavaa. Tai kaksi.

Millä oikeudella isokokoinen vie toisilta tilan? Ei millään.

E90:n tapauksessa olisi mukava Arnelta kuulla että millä rivillä sellainen nojatuoli on ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... Oikeuttaako matkalippu siis johonkin yksityiseen tilavaraukseen koneesta?-)

Miten tämä näkyy lipun myyntiehdoissa, en löydä kohtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... Oikeuttaako matkalippu siis johonkin yksityiseen tilavaraukseen koneesta?-)

Istumapaikkaan valitusta luokasta. Penkin jakamisesta jonkun kanssa ei mainita ehdoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se mene kuitenkin niin että se joka vie 1,5 penkkiä, hankkii sellaisen paikan jossa kaikilla on mukavaa. Tai kaksi.

Millä oikeudella isokokoinen vie toisilta tilan? Ei millään.

E90:n tapauksessa olisi mukava Arnelta kuulla että millä rivillä sellainen nojatuoli on ?

Nojoo, eikait noissa seutuliikenteen laitteissa sellaisia ole, oletin kuitenkin ettet sellaisilla useinkaan matkusta, paitsi kun Zurichistä tultiin samalla pikku E llä. eikö yleensä ole businespenkki alla kun maailmanmatkoja teet, eikait sentään karjapuolella.Suomessa en ole oikeasti lihavia nännyt, jenkkipuolella kylläkin.

Suurin ongelma minulla kun istun yli tunnin niin alakeho puutuu, naapuripenkin täti jätti vuotavan evianpullon penkkien väliin enkä huomannut, vastakin kun kompuroin pystyyn huomasin että housujen oikea kylki oli kastunut.Ja oli tämän evianin syy, hitto kun nuo köyhät joilla ei ole varaa ostaa koneesta juomaa pukkaavat mukaan omine puteleineen, pitäisi kieltää.

Jos välikahva on alhaalla niin pitää olla tositaikina että valuu siitä yli, no näitäkin on mutta harvemmin seutuliikenteen laitteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

paitsi kun Zurichistä tultiin samalla pikku E llä.

Siis ketkä tuli Zurichistä?

Mikä tarve sinulla on kääntää asia minun matkustukseen ja siihen missä istun millonkin kun kyse oli siitä miten ylipainoiset tosta noin vaan valtaavat muilta penkistä puolet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän pitäisi saada joku tolkku, jos asiakas ostaa paikan koneesta, niin ei voi olla niin että paikalle vyöryy joku toinen.

Itse tulin hiljattain Euroopan kohteesta E90:lla jossa lihava matkustaja toisella jakkaralla vei paikaltani tilat minne laitat toisen käden (koska penkkien välissä oleva käsinoja oli viereisen matkustajan mahan sisällä) sekä saman puolen jalan joka ei sopinut myöskään olemaan paikalla josta olin maksanut. Samaten jouduin istumaan kierossa 2,5h kohti ikkunaa koska en mahtunut istumaan suorassa.

Miksei henkilö joka on liian iso ja sen ihan varmasti tietää, ota kahta paikkaa itselleen vaan pilaa muiden matkan itsekkyydellään.

Kahden paikan ostamista ei ainakaan lentoyhtiöt ole tehneet tarpeettoman helpoksi...

Toisekseen, kova tarve on Mannikaisella vittuilla lihavien itsekkyydestä yms. tuntematta ihmisiä. Minä(ja epäilisin, että tuskin suuri osa muistakaan isokokoisista) ainakaan en koe erityisen suurta tarvetta olla mahdollisimman itsekäs ja tehdä muilla vaikeaksi asioita, ihan mieluusti pyrin järjestelmään penkin siihen väliin tyhjäksi ihan omankin mukavuuden takia, mutta eipä aina onnistu.

Tosin mainittakoon, että aina kun kävelee koneen käytävää ja kaikki katselee syyttävästi ja monessa paikkaa lukee tämmöisiä avautumisia kuten Mannikaisella niin tulee aina ajatus, että olisi sama ottaa puhdas haistakaa paska -asenne koko hommaan ja välittämättä yhtään kanssamatkustajista. Jos kaikki pitää itsekkäänä muiden matkan pilaajana valmiiksi vain koska on niin mitä hävittävääkään enää on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Istumapaikkaan valitusta luokasta. Penkin jakamisesta jonkun kanssa ei mainita ehdoissa.

Myöskään omasta penkkitilasta ei mainita ehdoissa. Istumapaikanhan olet saanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myöskään omasta penkkitilasta ei mainita ehdoissa. Istumapaikanhan olet saanut.

Nimenomaan ja juuri sen istumapaikan perään kyselin.

Myöskään en vittuillut kenellekään kun kysyin että millä oikeudella muiden matkan voi pilata vetoamalla suureen kokoon? Jos oikeasti haluaa ottaa muut huomioon, niin luuri kouraan ja kakkospaikka haltuun.

Ja minullako ei sitten ole oikeutta kysellä oman paikkani perään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myöskään en vittuillut kenellekään kun kysyin että millä oikeudella muiden matkan voi pilata vetoamalla suureen kokoon? Jos oikeasti haluaa ottaa muut huomioon, niin luuri kouraan ja kakkospaikka haltuun.

Ja minullako ei sitten ole oikeutta kysellä oman paikkani perään?

Luurillako saa kakkospaikan täyteen buukatusta koneesta?-) Kysyitkö henkilöltä, onko hän ylipäätään tehnyt itse varausta ko lennolle, vai onko osunut esimerkiksi uudelleenreititys, jossa suora lento bisnespaikkoineen on saanut kyytiä ja tilalle on löydetty reitti Euroopan kohteen kautta E-koneen turistissa? Jos et kysynyt, lauot vain oletuksia vailla tietopohjaa.

Eipä sillä; 3. osapuolen matkan pilaantumatta jääminen ei varmaankaan olisi monen sadan (tai tuhannen) euron arvoista monenkaan mielestä. Jos on varaa pistää muutama satanen haisemaan muiden mukavuuden vuoksi, voisi toisen lentolipun sijaan aloittaa vaikka katastrofirahastosta ja lisätä mukavuutta esimerkiksi vaatteilla tai puhtaalla vedellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on ihan sama kuka henkilön varauksia hoiti ja ihan sama mistä tuli mutta ihan perseestä se 2,5 h oli.

Eli tullaanko siihen lopputulokseen että isokokoiset senkun valtaavat muidenkin paikoista puolet ja pienemmät kärsikööt ja olkoot hiljaa mutta maksavat kuitenkin koko paikasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tullaan siihen lopputulokseen, että sun matkustusmukavuuden toteutumisesta ja vastineen saamisesta rahalle se vastuu pitäisi olla lentoyhtiöllä. Asia sitten erikseen, millaista se vastuunkanto nykypäivänä on yhtään missään kun kaikki pitää saada halvemmalla ja halvemmalla ja halvemmalla; muut asiat on prioriteettilistalla sitten joskus myöhemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinhän tuo näyttää. Korvausvaatimus sinällään on ihan posketon, joten toivottavaa olisi, ettei se sellaisenaan menisi läpi. 300 euroa tunti, just joo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ketkä tuli Zurichistä?

Mikä tarve sinulla on kääntää asia minun matkustukseen ja siihen missä istun millonkin kun kyse oli siitä miten ylipainoiset tosta noin vaan valtaavat muilta penkistä puolet.

Tulimme vuosia sitten samalla koneella, emme silloin tienneet että matkustamme samalla, asia vain selvisi täällä foorumilla myöhemmin.

En kyllä nyt ymmärrä, siis sinähän valitit tuossa alussa matkustusvaikeuksistasi joten yritin vain auttaa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on ihan sama kuka henkilön varauksia hoiti ja ihan sama mistä tuli mutta ihan perseestä se 2,5 h oli.

Nyyh.

Avasitko kenties suutasi lainkaan ja kysyitkö esim. koneen henkilökunnalta onko muualla vapaita paikkoja? Et varmaankaan?

Aika ison kaverin sait viereesi jos Empussa on tila loppunut. Kerran olen Manchesterista tullut E:llä, ja tilaa oli kyllä nimenomaan vaikka muille jakaa. Airbusiin verrattuna tilaahan on ruhtinaallisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyyh.

Avasitko kenties suutasi lainkaan ja kysyitkö esim. koneen henkilökunnalta onko muualla vapaita paikkoja? Et varmaankaan?

Aika ison kaverin sait viereesi jos Empussa on tila loppunut. Kerran olen Manchesterista tullut E:llä, ja tilaa oli kyllä nimenomaan vaikka muille jakaa. Airbusiin verrattuna tilaahan on ruhtinaallisesti.

Mutta sehän on sitä perisuomalaisuutta, mitäpä sitä muuttamaan  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin sillä tavalla kyllä oikeuttaa, että jos olet ostanut business-lipun niin lentoyhtiön tulee sinulle se business paikka koneessa antaa. Muutenhan lentokoneet toimisivat täysin kuin bussit elikkä nopeat syö hitaat :D

Sen verran voin kertoa itsekin kokemusta tästä aiheesta, että eräällä KLM:n lennolla kärsin hieman samasta tilanteesta kuin I.M, mutta itselläni onneksi se rajoittui lähinnä ylävartalon kosketukseen ja siihen, että istun pienenä miehenä oman penkkini vastaikkaisella puoliskolla. Sekä siihen, että uin coca-colassa lennon puolivälissä, mutta se onkin jo toinen tarina...

Kenen vikoja nämä tapaukset ovat onkin sitten hankalampi asia. Onko syyllinen paikan varannut henkilö vai lentoyhtiö. Minusta on kyllä täysin oikeutettua, että huonosta matkasta kärsinyt asiakas valittaa yhtiölle (kuten nyt tässä uutisoidussa tapauksessa), koska pääpiirteissään yhtiö on se, jonka tulee varmistaa palvelunlaatu jokaiselle kuluttajalle, joka palvelua käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta sehän on sitä perisuomalaisuutta, mitäpä sitä muuttamaan  :laugh:

Jep, istutaan vaan hiljaa ja kärsitään, kotona voi sitten tulla nettiin vinkumaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulimme vuosia sitten samalla koneella, emme silloin tienneet että matkustamme samalla, asia vain selvisi täällä foorumilla myöhemmin.

Hauska kuulla että joku on tekeytynyt minuksi sillä itse en ole koskaan lentänyt Zurichiin enkä sieltä pois.   :)

Se mainitsemani E90 oli taydellä tuvalla joten paikkaa minne siirtyä, ei ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhden kaverin kesatyo kouluaikana oli toimia spotterina portilla ja ohjata kookkaammat matkustajat ("passenger of size") pieneen testiin koneessa (ennen kuin muut matkustajat tulevat kyytiin).

Jos matkustaja ei mahtunut penkiin, niin sitten vaihtoehtona oli (1) maksaa toisesta penkista tai (2) pysya lahtokentalla.

Ilmeisen epamukava homma portilla tyoskentelevalle porukalle. Kuulemma useimmat matkustajat olivat hieman noloina noissa tilanteissa - ja kovin kivaa ei ollut tyontekijoilla myoskaan.

Lentoyhtio oli Skybus Airlines ja kentta Columbus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hauska kuulla että joku on tekeytynyt minuksi sillä itse en ole koskaan lentänyt Zurichiin enkä sieltä pois.   :)

Se mainitsemani E90 oli taydellä tuvalla joten paikkaa minne siirtyä, ei ollut.

En tiedä kuka täällä esiintyy sinuna mutta itse väitit tulleesi samalla empulla enkä nyt edes viitsi hakea 6-8 vuotta vanhoja juttuja.Saattaa tietty olla että olen erehtynyt mutta en yleensä erehdy.Olen muutoin tottunut siihen että ellei ole ylimääräisiä paikkoja jodun istumaan siihen mikä löytyy.Vaihotehto etten matkusta lentikoneella.Yritän vain auttaa sinua koska olet ilmeiseti melko kokematon lentomatkustaja. ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään