Lasse Lehtinen

Helsinki-Vantaalla lentokoneet siirtyvät sähköllä

5 viestiä aiheessa

Lentoposti.fi: Lentokoneet siirtyvät sähköllä Helsinki-Vantaalla - Airpron käytössä uutta kalustoa

Airpro on ottanut Helsinki-Vantaalla käyttöön uuden teknologian maakalustoa ja siirtää lentokoneita sähkömoottorien voimin. Uusien Kalmar Motor AB:n valmistamien TBL180E ja 190 -työntötraktorien lisäksi kuormausryhmien käyttöön tulee sähköisiä hihnakuljettimia ja high loadereita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Reilut pari vuosikymmentä sitten olin keskon raskaskone huollossa töissä.

Senaikainen lentokoneen työnnin oli varustettu detroit dieselillä ja allisonin automaatti laatikolla. Joista senaikaisesti keskolla edustus.

Puoli työpäivää meni purkaessa siltanosturilla runkopalkkien ympäriltä lyijypaino laatikoita että pääsi käsiksi itse

huoltokohteisiin. Sama toisinpäin.

Eli lienee sama onko paino laitteessa lyijylaatikoita tai akkuja. Lisäpainoa tarvitaan että pyörä pitää ja taakka liikkuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Reilut pari vuosikymmentä sitten olin keskon raskaskone huollossa töissä.

Senaikainen lentokoneen työnnin oli varustettu detroit dieselillä ja allisonin automaatti laatikolla. Joista senaikaisesti keskolla edustus.

Puoli työpäivää meni purkaessa siltanosturilla runkopalkkien ympäriltä lyijypaino laatikoita että pääsi käsiksi itse

huoltokohteisiin. Sama toisinpäin.

Eli lienee sama onko paino laitteessa lyijylaatikoita tai akkuja. Lisäpainoa tarvitaan että pyörä pitää ja taakka liikkuu.

Nuo ovat nokkapyörän nostavia laitteita, eli se paino vetäville pyörille saadaan koneen painosta. Parikymmentä vuotta sitten olet luultavasti huoltanut traktoreita, jotka kytkettiin koneeseen aisalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään