newsBot

Finnairin uudet kohteet kesälle 2017: Reykjavik, Korfu, Menorca ja Ibiza, lisäkapasiteettia Irlantiin ja Isoon-Britanniaan

21 viestiä aiheessa

Kasvustrategiansa mukaisesti Finnair avaa uusia reittejä kesällä 2017. Uudet reitit ovat Reykjavik, Korfu, Menorca ja Ibiza. Lisäksi kapasiteettia lisätään Lontoon, Edinburghin ja Dublinin reiteille.

 

"Uudet kohteet ja kapasiteetin kasvattaminen tukevat kasvustrategiaamme ja tuovat uusia suoria yhteyksiä kiinnostaviin kohteisiin suomalaisille", sanoo Juha Järvinen, Finnairin kaupallinen johtaja. "Erityisesti Reykjavik kiinnostaa varmasti myös aasialaisia asiakkaitamme."

 

Finnair lentää Reykjavikiin neljästi viikossa 11.4‒28.10.2017. Tämä uusi reitti tarjoaa yhden nopeimmista yhteyksistä Aasian ja Islannin välillä.

 

Islannin vilkas ja moderni pääkaupunki Reykjavik ja maan karu, omaleimainen luonto tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden yhdistää luonto- ja kaupunkimatkailu. Reykjavikista on helppo tehdä lyhyitä päivämatkoja Islannin tunnetuimpiin kohteisiin, kuten Kultainen kierros -luontonähtävyyskierrokselle, joka sisältää Gullfossin vesiputouksen, geotermisesti aktiivisen Haukadalurin laakson ja maailmankuulun Geysirin. 

 

Kesällä 2017 Finnair lentää kerran viikossa Korfulle ja Menorcalle sunnuntaisin ja keskikesän aikana myös Ibizalle lauantaisin. 

 

Lisäksi Finnair tarjoaa kesällä 2017 suoria lentoja myös Pohjois-Suomesta etelän kohteisiin. Kemistä lennetään Palma de Mallorcalle ja Kreetan Haniaan 20.6.‒9.8.2017. Lennot lennetään Kemistä Oulun lentoaseman kiitotiekorjauksen vuoksi.

 

Finnair lisää kesällä 2017 kapasiteettia Lontoon, Dublinin ja Edinburghin reiteille. Maaliskuun 27. päivästä alkaen Helsingin ja Dublinin välillä on yhdeksän viikkovuoroa, joita lennetään A319- ja Embraer 190 -koneilla. Edinburgh jatkaa Finnairin kohdevalikoimassa myös kesällä 2017, jolloin Skotlantiin pääsee jopa viidellä viikkovuorolla. Lisäksi Finnairin aamulento Lontooseen operoidaan kesäkaudella A350-koneilla.

 

Lisätietoja:

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jännä veto tuo Reykjavík...

 

Se on, olen samaa mieltä. Icelandairilla kun homma pohjautuu pitkälti Ameriikkaan/-sta kauttakulkumatkustamiseen. Codeshare kuitenkin on.

 

Palasta kakkua pitää kai aina maksaa, ei muuten voisi jatkuvasti aloitella tehostamisohjelmia ja pitää henkilökuntaa avoimessa hirttonarussa...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jännä veto tuo Reykjavík...

 

Kyllä minä ymmärrän miksi Finnairia asia kiinnostaa kun katselee Keflavíkin matkustajatilastoja.

 

Lainaus Wikipedia:

Statistics

Passenger numbers

 

Year  Passengers  Change

2010 2,065,188 +12.7%

2011 2,474,806 +19.8%

2012 2,764,026 +11.7%

2013 3,209,848 +16.1%

2014 3,867,425 +20.5%

2015 4,855,505 +25.5%

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Keflav%C3%ADk_International_Airport

 

Ihan kun porukka haluaisi enenevissä määrin poiketa saarella/saarelta ja tuskin ihan kaikki heistä haluavat pelkästään kiduttaa itseään B757an vaihtomatkustajana matkalla Ameriikkaan ja r/t.  

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta kyllä puhut. Islannin matkailu on lisääntynyt rutkasti muutamana viime vuonna, Kiitos Icelandairin.

 

Aiemmin lähes 0, sitten muutama lento viikossa kesällä, siihen pikkuhiljaa lisää ja läpi vuodenkin ja nyt jo joinain päivinä kaksi lentoa per päivä. Niin se tilastokin näyttää, kyydit lisääntyy niin matkaajatkin lisääntyy.

 

Niinhän se wikikin kertoo...

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
"Uudet kohteet ja kapasiteetin kasvattaminen tukevat kasvustrategiaamme ja tuovat uusia suoria yhteyksiä kiinnostaviin kohteisiin suomalaisille", sanoo Juha Järvinen, Finnairin kaupallinen johtaja. "Erityisesti Reykjavik kiinnostaa varmasti myös aasialaisia asiakkaitamme."

 

Finnair lentää Reykjavikiin neljästi viikossa 11.4‒28.10.2017. Tämä uusi reitti tarjoaa yhden nopeimmista yhteyksistä Aasian ja Islannin välillä.

 

Neljällä lennolla per viikko ei hirveästi Aasian vaihtomatkustajia palvella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin keväällä työreissulla Reykjavikissa. Keskustassa oli tungokseen asti Aasialaisia ( kiinalaisia) turisteja. Paikallinen kollegani naureskeli, että Aasialaiset ovat ilmeisesti ottaneet Islannin lempilapsekseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turvalliset Pohjoismaat kiinnostavat turisteja tällä hetkellä aivan selkeästi, enkä kyllä yhtään ihmettele. Jokainen, jonka kanssa on ollut ilo keskustella antaa arvoa turvallisuudelle, luonnolle, rauhallisuudelle ja luotettavuudelle. Nämä asiat, kun pysyisivät kunnossa, niin matkailussa on tulevaisuutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Neljällä lennolla per viikko ei hirveästi Aasian vaihtomatkustajia palvella.

 

Oman kokemukseni mukaan, varsinkin alemman yhteiskuntaluokan matkustusosastossa tehdyn mannertenvälisen lennon jälkeen, pienelle levolle saattaa olla tarvetta, etenkin aikavyöhykkeiden vuoksi.

 

Onkohan monta sellaista turistia liikenteessä jotka haluavat lentää yhdellä pompulla aasiasta Reykjavíkiin, mennä lentokentältä hotelliin ja lähteä heti seuraavana päivänä takaisin lentokentälle/ pois saarelta?

 

4/7 on jo aika hyvä valikoima matkustuspäiviä verratuna esim. 1/7 joka estää muutaman päivän ekskursiot.

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta kyllä puhut. Islannin matkailu on lisääntynyt rutkasti muutamana viime vuonna, Kiitos Icelandairin.

 

Suurin syy matkailun lisääntymiseen lienee kuitenkin Islannin kruunun arvon romahdus viime vuosikymmenen lopulla finanssikriisin seurauksena noin kolmasosaan. Nyt Islannin hintataso on suurin piirtein sama kuin Suomessa. Jos se olisi kolminkertainen, niin tuskinpa maa kovin paljon turisteja houkuttelisi.

 

Icelandairin lisäksi ei myöskään pidä unohtaa voimakkaasti laajentunutta WOW Airia. Kaksi vuotta sitten sillä oli kolme A320-konetta, nyt kolme A330-, kuusi A321- ja kaksi A320-konetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reykjavikiin näkyy jo olevan Finnairilla lentoja myynnissä juu.

 

Finnairin sivulta haettaessa näkyvät sekä Icelandairin kaksi päivittäistä suoraa lentoa että ne harvakseltaan lennettävät Finnairin suorat lennot. Icelandairilla lennot puolisen tuntia nopeammat (?) ja edestakaiset hinnat noin 400 euroa halvemmat (?). Kummankohan valitsisi?

 

Mahdetaanko Icelandair'in lennot nykyään jo laskea myös tasolennoiksi?

 

Vähän jälkijunassa Finnair Reykjavik'iin lähtee.

 

Saa nähdä miten hyvin koneet täyttyvät kun tarjontaa on myös noiden kahden Icelandair'in päivittäisen nonstop vuoron verran. Mutta varmasti eivät täyty kuitenkaan näillä nyt näkyvillä hinnoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mahdetaanko Icelandair'in lennot nykyään jo laskea myös tasolennoiksi?

 

FI ei ole oneworldissa joten ei lasketa jos tasolennoilla tarkoitetaan tässä Finnair Plussan tasolentoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saa nähdä miten hyvin koneet täyttyvät kun tarjontaa on myös noiden kahden Icelandair'in päivittäisen nonstop vuoron verran. Mutta varmasti eivät täyty kuitenkaan näillä nyt näkyvillä hinnoilla.

 

Mitkä ovat hinnat Aasiasta lennettäessä? Paljonko lisää maksaa jos kohteena on Helsingin sijasta Reykjavik?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FI ei ole oneworldissa joten ei lasketa jos tasolennoilla tarkoitetaan tässä Finnair Plussan tasolentoja.

 

Niitäpä juuri - pisteitä niistä muistaakseni saa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oman kokemukseni mukaan, varsinkin alemman yhteiskuntaluokan matkustusosastossa tehdyn mannertenvälisen lennon jälkeen, pienelle levolle saattaa olla tarvetta, etenkin aikavyöhykkeiden vuoksi.

 

Onkohan monta sellaista turistia liikenteessä jotka haluavat lentää yhdellä pompulla aasiasta Reykjavíkiin, mennä lentokentältä hotelliin ja lähteä heti seuraavana päivänä takaisin lentokentälle/ pois saarelta?

 

4/7 on jo aika hyvä valikoima matkustuspäiviä verratuna esim. 1/7 joka estää muutaman päivän ekskursiot.

 

Lähinnä mietin aikatauluja vaihtojen kannalta, jos haluaa Finnairin metallilla lentää. Toiseen suuntaan tulee väkisin pitkä layover Helsinki-Vantaalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair saisi päivitellä noi KEFin farensa vastaamaan muita Euroopan farejaan noin niinkuin combinabilityn puolesta. Ei onnistu open-jawit, LHR-HEL-KEF ja CPH-HEL-KEF paukahtaa heti full fare C:hen jossa hintaa on enemmän kuin BA:n Firstissä :(

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KEF näyttää olevan "kuuma" kohde tulevana kesänä kun Finnair laittaa iltapäivälähdölleen pääasiassa 32Berttaa jo tässä vaiheessa.

 

Ja FI tulee elo-syyskuun vaihteessa muutamana päivänä 76W:llä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KEF näyttää olevan "kuuma" kohde tulevana kesänä kun Finnair laittaa iltapäivälähdölleen pääasiassa 32Berttaa jo tässä vaiheessa.

 

Ja FI tulee elo-syyskuun vaihteessa muutamana päivänä 76W:llä.

 

Onko muuten tietoa, miksi Finnairin codeshare on vain osalla Icelandairin lenoista HEL-KEF välillä ensi kesänä? Esim. heinäkuussa näyttäisi olevan 10/16 Icelandairin lennolla Finnairin lennonnumero.

 

Sinänsä kyllä vaikuttava määrä tuo yhteensä 20 viikoittaista lentoa Helsingin ja Islannin välillä varsinkin, kun tosiaan käytössä on ihan reilun kokoinen kalustokin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään