Tommi Kaukonen

Egyptairin lento MS804 Pariisista Kairoon on kadonnut tutkasta

55 viestiä aiheessa

Kyseessä on nähtävästi ELT signaali , ei kutsu.

Alueella pyörii nyt jo hiljaisella nopeudella muutama rahtialus ( lähde : marinetraffic sivusto, esim. M/s Oceanus ).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korjattu tieto: Hatasignaali 10 min ennen katoamista.

 

 

www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/kadonnesta-lentokoneesta-hatasignaali-lahes-kaksi-tuntia-tutkalta-haviamisen-jalkeen/5901946

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IS höpisee edelleen jotain "Karpathoksen lähistöllä", mutta paikka lienee 230 merimailia Kreetalta kaakkoon, paikassa N33.3 E29.9, siis varsin kaukana Karpathokselta (ja Kreetalta), mutta jo varsin lähellä Egyptin rannikkoa.

 

http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=0

 

Avheraldin sivulta löytyy myös karttoja ja muuta kuvamateriaalia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen viimeiset liikkeet (jos ne ovat totta) ja se, että kukaan ei ole vielä ilmoittautunut teon tekijäksi, pitävät mielenkiintoa yllä siitä, että tähän olisi tekninen syy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähes kaikki lähteet taas kumoavat eilisen tiedon hylyn löytymisestä.Ilmeisesti"löytyminen" on ollut joitain muovinpalasia.  HS:   http://www.hs.fi/ulkomaat/a1463707085876

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä ehdotus salaliittoteoriaksi. Kone kaapattiin. Lennettiin sitten tutkan alapuolella jonnekin rauhalliselle kentälle. Sitten pistetään postiin lunnasvaatimus esim 1 miljardi. Turvamiehet (3 kpl) voisivat olla mukana järjestelyissä.

 

Yllättävän syvää on välimeressä katoamiskohdassa. Jossain matalammassa kohdassa varmaan helpommin löytyisi, jos hylkynä on.

 

Onhan näitä teorioita. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

National Geographicin dokumenttiohjelmassa Air Crash Investigation yksi Egypt Airin onnettomuus, jossa kone putosi Atlanttiin, todettiin kapteenin itsemurhaksi. Lentoyhtiö tosin kiisti tämän, koska muslimit eivät kuulemma tee itsemurhia. En lainkaan yritä väittää, että tässä onnettomuudessa olisi kysymys itsemurhasta; mainitsenpahan vain, kun sattui tulemaan mieleeni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita itsemurha-aikeita yritetään nykyään hillitä vaatimalla ohjaamoon päivystämään aina 2 kaveria.

 

Oikein kierot kaapparit voisivat heitellä vähän rekvisiittaa oletetulle putoamispaikalle. Ehkä kuitenkin  vaikeaa sieltä koneesta heitellä. Voihan siihen värvätä jonkun hämärämiehen viemään veneellä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vilkaistaanpa taas, mitä Avherald kirjoittaa:

 

On May 20th morning Egypt's Military announced, Egyptian naval aircraft and vessels found debris from the A320 aircraft as well as personal belongings of passengers about 290km (156nm) north of Alexandria (Egypt).

 

Siis Egyptin armeija on aamulla (20.5) ilmoittanut, että merivoimien alukset ovat löytäneet A320 koneen osia ja matkustajien tavaroita 290km (156nm) Alexandriasta pohjoiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vilkaistaanpa taas, mitä Avherald kirjoittaa:

 

Siis Egyptin armeija on aamulla (20.5) ilmoittanut, että merivoimien alukset ovat löytäneet A320 koneen osia ja matkustajien tavaroita 290km (156nm) Alexandriasta pohjoiseen.

 

Kas kummaa: konehan oli juuri siellä kun yhteys koneeseen katkesi klo 02:29:40.  Laskin antaa tulokseksi Alexandrian rannasta alkuperäiseen sijaintiin 33.6757 N, 28.7924 E juuri 291km !!.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikein kierot kaapparit voisivat heitellä vähän rekvisiittaa oletetulle putoamispaikalle. Ehkä kuitenkin  vaikeaa sieltä koneesta heitellä. Voihan siihen värvätä jonkun hämärämiehen viemään veneellä.

 

Kesäinen ilmiö, monella on korkki auki jo puoliltapäivin näin aurinkoisena perjantaina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli lainkaan voi luottaa uutisissa näytettävään, tuollahan pitäisi kellua satoja pelastusliivejä, osassa maakuntamatkaaja vielä kyydissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joitakin epänormaaleja ACARS viestejäkin on koneesta vastaanotettu:

 

00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW

00:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR

00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE

00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE

00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR

00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT

00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT

no further ACARS messages were received

 

http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=0

 

Bussikuskit voinevat tulkita.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Egyptiläislähteiden mukaan koneesta olisi saatu hälytyksiä savusta/palosta muutamia minuutteja ennen koneen katoamista.

 

http://yle.fi/uutiset/egyptilaiskoneessa_savuhalytys_hieman_ennen_katoamista/8898145

 

Savusta juuri ennen tutkasta katoamista uutisoi myös CNN : http://edition.cnn.com/2016/05/20/middleeast/egyptair-flight-804-main/index.html

 

Samasta "uutisoi" jo aiemmin Flightforum, perustunee samaan lähteeseen eli noihin ACARS-viesteihin. Jos siis katsotte Taunon viestiä edelliseltä sivulta.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään