Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 869 viestiä aiheessa

Kun kerta on kuvia busseista ja vaikka mistä, ja on liikenne ja autoista keskustelua, mutta missä on virallinen autokuva-threadi!? :o;)

 

No pitäähän sellanen sitten availla, pistäkäähän muutkin kuvia esille, avaan ketjun vaan muutamalla :) (Ideana siis ei ole niinkään esitellä se oma auto yhdellä kuvalla, vaan saman tyyppisesti kuvia niinku niistä lentokoneistakin, vaiko olenko ainoa joka tätä harrastaa? ;) ???)

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Ehkäpä kaunein auto mitä BMW on koskaan tehnyt, eli E46 M3 Coupé

 

[ attachment removed ]

 

Eipä näytä tämäkään miltään 800pix leveenä :P

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin laitetaas sitten itsekkin jotain kuvia.

 

Tällainen vähän isompi auto tähän alkuun eiliseltä.

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Extreme Car Showsta tämä.

[ attachment removed ]

 

Yksi ralli auto kuvakin. Naantalista Rantarallin startti paikalta otettu tämä.

[ attachment removed ]

 

Ja loppuun viellä yksi Supra ACS 06/TCS06:stä.

[ attachment removed ]

 

Näitä erillaisia auto kuvia olisi kyllä vaikka kuinka, mutta tässä nyt vähän erillaisia kuitenkin...

 

EDIT: Laitetaas viellä tällainen heittolaukaus...mielestäni jotenkin kiva kuva.  ::)

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo...olipahan laatua taas, mielikseen kattoo, vaikka noista puuttu pari sylinteriä.... ;)

Itse kyllä lämpenen vieläkin enemmän edelliskorimallin M5:sesta, jostain syystä. En tiedä, jonkinlainen perversio sekin kai.

 

Ja olihan tossa vähän raskaampaakin kalustoa ja lengendaarista miniäkin..asiallista. Lisää kuvia kiitos sanon minä! :)

 

Pakko se on tätä Vetteä hehkuttaa, sen verran taidokkaasti rakennettu laitos.  :)

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ehkäpä kaunein auto mitä BMW on koskaan tehnyt, eli E46 M3 Coupé

 

Täällä Kellokoskella yhdellä lääkärillä on tuollainen. Ihan siisti ja varmaan mukavan hintainenkin.

 

Naapuriin muutti juuri joku jenkkiautojen harrastaja, sillä pihassa näkyi olevan Mustangi ja sitten joku vähän tuntemattomampi vanha Ford. Pitää käydä kysäisemässä, jos voisi ottaa muutaman foton. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, täällähän on päästy vauhtiin, hyvä juttu :) Enivei, toivoisin kuitenkin, että tämä threadi pysyisi vain ja ainoastaan henkilöauto-threadina, elikkä bussit/rekat tms. voisi sitten laittaa jonnekkin muualle, muuten tämäkin threadi on sitten täynnä muita kun henkilöautoja.. :)

 

Ja Samille: Jep, E39 M5 on todella nätti auto ja hyvä sellainen, itse tykkään kaikin puolin siitä, mukava olla kyydissä ja mukavan näköinenkin ;) Ja jos niitä sylinterejä lisää halajat niin pitää varmaan kaivaa ne V8 autot jostain jossain välissä ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia jokasella kyllä kaikin puolin :P Oskarille sen verran että lukemista häiritsee toi kun kommenti kuvan alapuolella, mutta aika yks lysti tuo nyt on ;D

 

Miten sulle Mikko avautunu noinkin paljon tilaisuuksia kuvata tollasia autoja, kun galleriaas kattoo? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Miten sulle Mikko avautunu noinkin paljon tilaisuuksia kuvata tollasia autoja, kun galleriaas kattoo? :P

 

Heh, ja siinäkin vaan murto-osa :P

 

No, kai se ihan siitä on kun autojen parissa koko pienen elämänsä (kirjaimellisesti) on pyörinyt niin "piireihin" sitä pääsee ja siellä sitten niitä autoja on paljonkin (www.carfreaks.net) missä itsekin toivottavasti jäsenenä kesällä. :)

 

No okei, 2 noista on meidän bemuja ja yks oli vielä ennen joulua, ja kaveri sitten soittelee bemarilta, että jos kiinnostais ajella jotain niin tulee sitten haettua ja kuvailtua samalla :) Niinkun sielä lukeekin niiden autojen alla, mitkä on ollu koeajossa.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, kai se ihan siitä on kun autojen parissa koko pienen elämänsä (kirjaimellisesti) on pyörinyt niin "piireihin" sitä pääsee ja siellä sitten niitä autoja on paljonkin (www.carfreaks.net) missä itsekin toivottavasti jäsenenä kesällä. :)

 

Yeah, autopiireissä ja lentokonepiireissä ainakin noista HK:n plaattakuvista päätellen ;D Ainakin oot käyttäny mahollisuutes hyvin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yeah, autopiireissä ja lentokonepiireissä ainakin noista HK:n plaattakuvista päätellen ;D Ainakin oot käyttäny mahollisuutes hyvin!

 

No lentokonepiireistä en tiedä, mutta, että plattakuvia Helsinki-Vantaalta? ??? Onko mennyt kenttä tms sekasin tai kuvakulma, koska platalla en kyllä (valitettavasti) Helsinki-Vantaalla (ainakaan vielä) ole kuvannut, tietääkseni :P  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Hienoja kuvia todellakin Mikon galleriassa. Oisit vaan voinut heittää noi Porschet pois tuolta samasta valikosta omaan luokkaansa. ;)No joo, kai nyt ehkä joku muutama hassu Audi/BMW yltää Porschen tasolle, eikä mulla nyt ole paljon varaa puhua...

 

Kiitoksia :)

 

Joo olisi pitänyt tehdä bemarin ruostekasoille oma "lokeronsa" ja sitten muille :) Pitää kattoa kun kesällä pääsee kunnolla sitten kuvailemaan ja toteuttamaan visioita laajemminkin niin jos sitten tota galleriaakin jaksais päivitellä ahkerammin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ollutkin mielessä että eikö kukaan keksi tälläistä treadia  ;D

taidan muuten tuntea tuon AMG mersun omistajan joka on Oskarin kuvassa

 

1.jpg

 

2.jpg

 

Jos joku näkee Tampereella tästä punaisen version niin siitä löytyy potkua vähän kaikille.

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tunnetko EXO-101:en omistajaa mitenkään? :) Taitaa olla saksasta (ulkomailta) tuotu.. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parit heittolaukaukset ihan vaan ohiajavista autoista. :P Laitan siksi että nämä on meikäläisen ensimmäisiä järkkärikuvia. Laatu on nyt mitä on. :P

 

Mercedes Benz

[ attachment removed ]

 

Volvo S40

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaas viellä muutama kuvaa tähän.

 

Toyota Soorer GT Twin Turbo.

[ attachment removed ]

 

Skyline.

[ attachment removed ]

 

Ja loppuun viellä Nissan Sunny GTI-R!

[ attachment removed ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäs on Evokasin kuvat? Vai pitääkö mun laittaa? ;)

 

Voit siekin pistää, mulla kun on niin huano kuva (Evo 8 pitäis olla jos oikein tiedän)

Itse en ainakaan tunne EXO:n omistajaa, mutta auto on taatusti tuotu saksasta ja SR20DET motilla

 

6.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No lentokonepiireistä en tiedä, mutta, että plattakuvia Helsinki-Vantaalta? ??? Onko mennyt kenttä tms sekasin tai kuvakulma, koska platalla en kyllä (valitettavasti) Helsinki-Vantaalla (ainakaan vielä) ole kuvannut, tietääkseni :P  :)

 

Hmm, tainnu mennä henkilöt sekasin tai sit oot kuvannut pitkällä putkella tjsp. Muistelisin vaan että viime kesänä foorumilla pyöri sun kuvaamia kuvia, jotka kuvakulmasta päätellen ois sitten ollu plaatalta otettuja :o On tainnu mielikuvitus tehdä tepposet, aina ollu susta semmonen kuva että oisit "piireissä" ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päätin minäkin ottaa osaa ja laitella pari kuvaa. Nää on vanhoja, 90-luvun puolelta. Olisi näitä enemmänkin, mutta omistin vain tavallisen kameran ja skannailua ei ole tullut hirveäsi harjoitettua. Amatöörimoskaa, mutta mutta...

 

Ihastuin Jaguareihin about 10 vuotiaana. Se oli niinkutsuttua "rakkautta ensisilmäyksellä" Muistan kun kauniina kesäpäivänä eräällä parkkipaikalla oli kaunis sininen Jaguar jossa oli kermanvärinen verhoilu. Auto oli ruotsalaisissa kilvissä. Se näytti silloisen pikkupojan silmissä juuri sellaiselle kuin auton piti näyttää. Isäni sivisti minua kertomalla, että auto on Mark 2. (MK2)

 

Vuosia kului ja kotinurkilleni ilmeistyi eräälle kaverille sellainen. Se oli rakennettu ja entisöity alusta loppuun antaumuksella ja kesti muutaman vuoden. Asioista voi olla montaa mieltä,mutta silloinen omistaja ei ajatellut mielestäni kauaskantoisesti: Hän myi auton eteenpäin parin kesän jälkeen ja se on ilmeisesti jossain Vaasan seudulla nykyään. Kaverin isä oli entisöinyt auton harrastuksena. Itse en olisi myynyt mistään hinnasta.

 

[ attachment removed ]

 

Ennen MK2 mallia oli tietysti MK1. Ei ihan yhtäö sulava sivuprofiililktaan, mutta kiva auto sekin. Auto ja minä Helsingin Hurinoissa (= kilpailu, mikä oli niihin aikoihin Alfa:n, Roverin, M-B:n ja Jaguarin merkkikerhojen välinen) vuonna yksi ja kaksi. Olin kartturina. Emme voittaneet ja menimme yhdestäkin rastista ohi ja trivia meni ihan ohi. Mutta meillä oli hauskaa ja nautittiin huristelusta ympäristössä täysin rinnoin. Ne muut kilpailijat olivatkin tosikkoja...

 

[ attachment removed ]

 

XJ-40. Tämä Jagge on malli, mistä klubin jäsenillä oli varmaan eniten mielipiteitä kuin mistään muusta asiasta. Kyseinben malli oli varustetasoltaan Sovereign ja se oli vuosimallia 1987 (malli tuli markkinoille loppuvuodesta 1986). Malli oli teknisesti ja muotoilullisesti suuri ihmeellisyys edeltäneisiin kolmeen XJ-sarjaan nähden. Moni ei pitänyt kulmikkaista etulampuista -mm. minäkin olin aluksi niitä vastaan. Lämpenin niihin ajan kanssa ja nykyään pidän mallista paljonkin. Varsinkin keulasta päin alhaalta nähtynä siinä on omaa ärhäkkyyttä. Ainoa, että näitä on huono löytää hyviä yksilöitä - ja sitten siinä on se perusvika, että liian nuori museoautoksi -  ja liian vanha käyttöautoksi.

 

Kuvan auto oli 90-luvun puolessa välissä myynnissä tutulla, joka huoltaa Jaguareja lahden seudulla. Auton pyyntihinta oli 120 000 mikä ei ollut paljoa (suhteellinen käsite), mutta eipä ollut sitäkään investoida ja se sit jäi... Auton nykyinen olinpaikka on tuntematon. Se oli 90-luvun puolessa välissä suomen eniten ajettuja Jaggeja mittarin ollessa 400 000 paremmalla puolella. Pelitti kyllä hyvin. Liekö puoli miljoonaa nykyään rikki - ja auto enään tienpäällä?

 

[ attachment removed ]

 

Xj mallisto uudistui loppuvuodesta 1994 jolloin tuli korisarja X-300. Kuvan auto on esisarjan autoja. Tämä korimalli on ehdottomasti eniten mieleeni.

 

[ attachment removed ]

 

Ja pari sisäkuvaa

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Vuonna 1996 vanha XJ-S poistui tuotannosta - luojan kiitos. Mielestäni se oli siihen mennessä Jaguarin historian kenties rumin malli, joka tuli markkinoille XKE:n jälkeen 1970-luvun puolessa välissä. XK8 toi mieleen E-type:n ja se oli kaikin puolin eri kuvakulmistakin tarkasteltuna kaunis auto. Avona tietysti jo makea kuin karamelli. Niin ja olihan se mullistava, kun perinteiset kuutos ja 12-sylinteriset moottorit siirtyivät historiaan ja tilalle tuli kasin kone vapaastihengittävänä ja remmiahdettuna.

 

[ attachment removed ]

 

Kuvailin tätä klubin lehteen juttua varten ja löydettiin oikein mukava paikka Lahden satamasta Sibeliustaloa ei vielä ollut. Klubikaveri oli ostanut tämän juuri samoihin aikoihin ja se oli ollut sitä ennen vähän aikaan erään suurlähettilään auto. Lasissa oli muutama tuhat kilometriä vain. Edellinen XJ oli samaisen kaverin ennen tätä XK8:a. Hön muutti sittemmin muistaakseni tampereelle ja oli kovasti vaihtamassa remmiahdettuun XJR:ään. En tiedä, onko auto enään hänellä vai onko sillä uusi koti.

 

[ attachment removed ]

 

Istuin samoihin aikoihin Lotus Espritin kyydissä. Sen omistaja oli sitä mieltä,e ttä Jagge oli edustusauto eikä mikään urheiluauto. Makuasioita tietysti. Kyllähän Lotus lähti, mutta Jaggessa mielestäni oli paljon enemmän tunnelmaa mm. runsaan puunkäytön ansiosta. Yhdestä asiasta en XK8:ssa pitänyt: Vilkun ääni oli jotenkin halpamainen ja ärsyttävän kova. Se ei jotenkin yhtään kuulostanut sopivalta.

 

[ attachment removed ]

 

X-300 päivittyi uusien moottorien myötä. Malli oli nyt x-308. Näitä laivautui esittelyn jälkeen nopeasti kutakuinkin yhtä aikaan neljä kappaletta Lahteen. Tämä niistä kolmantena. Yksi omistajista oli aito jaguaristi toiset sellaisia kokeilijoita. Kokeilijat pitivät autojaan pari vuotta ja vaihtoivat ne mersun ja audin kaltaisiin tekeleisiin. Ainoa aito Jaguaristi ajelee omalla mustalla pedollaan edelleen. Hänellä oli entuudestaan uutane hankittu XJ12 vuodelta 1984. Kun uusi tuli talliin seuraksi vuoden 98-99 vaihteen nurkilla, oli edeltävälläkin ajettu vasta noin 100 000. Kuvan auto katosi nopeasti lahdesta. On ilmeisesti nykyään jossain pääkaupunki seudulla. Rekkari oli syy, miksi kuva tuli otettua.

 

[ attachment removed ]

 

 

Edit: Nykyiset Jaguar -mallit eivät sytytä mieltäni pätkääkään. Ford on henk. koht. mielipiteenä pilannut viime vuosina hyvän merkin. Makuasioita tietysti...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nonii johan oli kuvia! Hienoja vanhoja klassikoitakin!

Ja tossa oon sun kanssa samaa mieltä, että uudet Jaget on vaan menettäneet sieluistaan jotain, jotain niistä puuttuu...... :-\

Mutta kyllähän tuo XJR:n mekaaninen kasi saa vähän fiilistä nousemaan, mutta itse auto ei kamalasti säväytä...

Makuasioita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri K:

 

Enivei, toivoisin kuitenkin, että tämä threadi pysyisi vain ja ainoastaan henkilöauto-threadina, elikkä bussit/rekat tms. voisi sitten laittaa jonnekkin muualle, muuten tämäkin threadi on sitten täynnä muita kun henkilöautoja.. :)

 

Kiitos :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös samalla voisi rajoittaa että jätettäisiin pois nuo näyttelyissä kuvatut ?

sehän on sama kuin menis eläintarhaan kuvaan jellonaa tai pantteria  ;D  villinä ne tarvii saada kennolle.. vai ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään