Juhani Hämäläinen

Helsingin hubi vaarassa?

20 viestiä aiheessa

Finnair ja Finavia ovat huolissaan Helsingin hubin puolesta. Uusi aloite toteutuessaan

tarkoittaisi Kiinan kahdenvälisten neuvottelujen siirtämistä EU:lle. Nyt pelätään neuvotteluille

Kiinan kanssa käyvän kuin Brasilian  kanssa jotka ovat kestäneet viisi vuotta. Kiina vastustaa

kahden välisten  neuvottelujen  siirtämistä EU:ole.

 

 

 

www.kauppalehti.fi/uutiset/eu-aloite-voi-syoda-kiina-vetoisen-kasvun-helsinki-vantaalta/d5uvxPqY

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, se oli tämän vuoden lehdistön kehittämän uhan aika.  :laugh:

 

Mitäs näitä lehdistön luomia uhkia onkaan ollut tässä menneinä vuosina: Pietarin lentokenttä, Tallinnan Asia -hub, hyökkäys Finnairin "kotipesään", kiinalaiset lentoyhtiöt tulee ja tappaa, Venäjän ylilentoluvat, SAS ostaa Finnairin, IAG ostaa Finnairin...ja näitä maailmanlopun ja kaiken mustaavia keksittyjä uutisia riittää. Pääasia että otsikot on kunnossa ja klikkiä tulee.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt on taas uusi lehdistötekoinen uhka päällä:

 

Uusi uhka Finnairille? - Norwegian suunnittelee lisää Aasian-lentoja

 

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-uhka-finnairille---norwegian-suunnittelee-lisaa-aasian-lentoja/WSTCs3gp?ref=ampparit:e423&ext=ampparit

 

Norwegian saa pian uudet koneet, joiden oli suunniteltu lentävän lähempiin kohteisiin kuten Intiaan ja Pakistaniin, sitäkin varten täytyisi lentää Venäjän yli.

Miksi Intiaan tai Pakistaniin pitäisi lentää Venäjän yli kun Norskin ei tarvitse lentää Bangkokin reitilläkään Venäjällä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt on taas uusi lehdistötekoinen uhka päällä:

 

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-uhka-finnairille---norwegian-suunnittelee-lisaa-aasian-lentoja/WSTCs3gp?ref=ampparit:e423&ext=ampparit

Miksi Intiaan tai Pakistaniin pitäisi lentää Venäjän yli kun Norskin ei tarvitse lentää Bangkokin reitilläkään Venäjällä?

 

No varmaan siksi, että isoympyräreitti menee Venäjän ilmatilan kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Norskin tulisi lentää isoympyräreittiä Intiaan kun ei se lennä sitä Thaimaahankaan.

 

Ja mikä yhtiö lentää aina isoympyräreittiä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Norskin tulisi lentää isoympyräreittiä Intiaan kun ei se lennä sitä Thaimaahankaan.

 

Ja mikä yhtiö lentää aina isoympyräreittiä?

 

Ilmeisestikään et tiedä mikä isoympyräreitti on.Olisikohan syy siihen, miksi Norski ei aja isoympyräreittiä Thaimaahankaan se, että Norskilla ei ole Venäjän ylilentolupia ajaa isoympyräreittiä Thaimaahan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Norskin tulisi lentää isoympyräreittiä Intiaan kun ei se lennä sitä Thaimaahankaan.

 

Ja mikä yhtiö lentää aina isoympyräreittiä?

 

Isoympyräreitti on lyhyempi. Pallon pinnalla olevan kahden pisteen välinen etäisyys on lyhin pisteiden kautta kulkevaa isoympyränkaarta pitkin.

8mTZVsk.png

 

 

tGCPQsu.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisestikään en tajua nyt juu.

 

Mitä tämä isoympyräreitti edes kuuluu Norskin lentosunnitelmiin ja siihen aloittaako Intian tai Pakistanin lennot?

 

Isoympyräreitti on lyhyempi, pallon pinnalla olevan kahden pisteen välinen etäisyys on lyhin pisteiden kautta kulkevaa isoympyränkaarta pitkin.

 

 

Vähän on sekava lause tuokin.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisestikään en tajua nyt juu.

 

Mitä tämä isoympyräreitti edes kuuluu Norskin lentosunnitelmiin ja siihen aloittaako Intian tai Pakistanin lennot?

 

Vähän on sekava lause tuokin.  :laugh:

 

Kuuluu Norskin lentosuunnitelmiin siten, että haluavat reitti(e)nsä seuraavan isoympyrää mahdollisimman tarkasti. Ei onnistu ilman pääsyä Venäjän ilmatilaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tämä isoympyräreitti edes kuuluu Norskin lentosunnitelmiin ja siihen aloittaako Intian tai Pakistanin lennot?

 

Väännetään rautalangasta

Lyhyempi matka -> kuluu vähemmän polttoainetta per lento -> pienemmät kustannukset per lento*.

 

*Ei oteta huomioon venäjän tai muiden maiden ylilentoluvista aiheutuvia kustannuksia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Väännetään rautalangasta

Lyhyempi matka -> kuluu vähemmän polttoainetta per lento -> pienemmät kustannukset per lento*.

 

*Ei oteta huomioon venäjän tai muiden maiden ylilentoluvista aiheutuvia kustannuksia

Mannikainen trollaa. Älkää nyt menkö noin halpaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mannikainen on istunut noilla reiteillä enemmän kuin Keränen et co. yhteensä, vähän lähdekritiikkiä hei...

 

Ilkka taisi tarkoittaa, että tuolla isoympyräreitin hokemisella ei ole oikeasti mitään väliä kun reittiä suunnitellaan. Jos kirassia palaa tunnin verran enemmän, niin se on lähinnä pyöristysvirhe yhtiön viivan alla.

 

Sillä on väliä, löytyykö koneeseen etuosaan maksavia asiakkaita, ei sillä, voidaanko viilata tunti pois lentoajasta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mannikainen on istunut noilla reiteillä enemmän kuin Keränen et co. yhteensä, vähän lähdekritiikkiä hei...

 

Ilkka taisi tarkoittaa, että tuolla isoympyräreitin hokemisella ei ole oikeasti mitään väliä kun reittiä suunnitellaan. Jos kirassia palaa tunnin verran enemmän, niin se on lähinnä pyöristysvirhe yhtiön viivan alla.

 

Sillä on väliä, löytyykö koneeseen etuosaan maksavia asiakkaita, ei sillä, voidaanko viilata tunti pois lentoajasta.

 

 

Taitaa muutkin trollata kuin Mannikainen, sillä eihän kukaan asioista mitään tietävä kirjoita mitään noin järjetöntä kuin yllä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mannikainen on istunut noilla reiteillä enemmän kuin Keränen et co. yhteensä, vähän lähdekritiikkiä hei...

 

 

Kuinka ikävää, just kun pistin popparit tulille, niin meininki olikin hyytynyt kun pääsin sivun loppuun.

 

Mannikainen on yrittänyt siellä haalimillaan kentän "Shellin" serveteillä sytyttää mökin kaminaa, mutta unohtanut avaa hormin. Seurauksena on ollut haaveilu, että pääsee matkustaan taas kapearungolla "MAX kolmen pompun kautta" ihka oikealla Bojolla, vikassa penkkirivissä polvet korvissa, sekä tarjoiluna kraanavettä...

 

Aah tuota ajatuksen autuutta.. Aurinkomatkatkin myytiin, sekä herätessä onkin punanenä maalattu koneeseen, eikä ole naturellisti vieruskaverin habituksessa. Vähemmästäkin tulee  ilmailudelirium, joutuu vielä miesparka pakkohoitoon perillä.

 

^^

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli taas lehdistöltä uusi uhka, tälläkertaa Taloussanomilta:

 

Uutistoimisto Bloomberg kertoi tänään nimettömiin lähteisiin viitaten, että Lufthansa ja Air China perustavat tässä kuussa yhteisyrityksen.

 

Finnairin tilanne vaikeutuu varmasti, jos yhteisyritys alkaa lentää muista kuin Kiinan keskeisistä kaupungeista Eurooppaan.

 

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2016/09/01/lufthansa-ja-air-china-yhdistavat-voimiaan-voi-lisata-kilpailua-finnairin-kanssa/20169081/170?rss=t96

 

Nimettömät lähteet saavat aikaan varmasti vaikeutetun tilanteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Air China ja Lufthansa Group aloittavat joint venture-yhteistyön kesäkauden 2017 alusta lukien. Yhteistyö koskee myös LH:n tytäryhtiöitä Austrian Airlinesia ja SWISSiä.

 

Chinese flag carrier Air China has signed a wide-reaching partnership agreement with Germany’s Lufthansa Group to launch a joint venture (JV) on routes between Europe and China from the 2017 summer schedule.

 

The agreement also extends to Lufthansa’s subsidiaries Austrian Airlines and Swiss International Air Lines (SWISS).

 

Jatkossa yhtiöt mm. koordinoivat aikataulujaan, tekevät yhteisiä hintatarjouksia ja optimoivat frequent flier-ohjelmiaan, sekä lisäävät code share-yhteyksiä sekä Euroopassa että Kiinassa tarkoituksena mm. lisätä markkinaosuuksiaan Euroopan ja Kiinan välisessä lentoliikenteessä.

 

the two carriers will better coordinate flight timetables, allowing them to provide customers with cheaper connections between route networks. They also plan to offer common fares, modify corporate programs to improve the products available to corporate customers, and examine opportunities for optimization on existing connections in frequent flyer programs.

 

The expanded codesharing connections will also enable Air China’s customers to travel on more codesharing routes to/from various destinations in Austria, Belgium, Germany and Switzerland via the Frankfurt, Munich, Zurich and Vienna hubs. In turn, Lufthansa, SWISS and Austrian Airlines will gain access via Air China to additional routes in China. Further codeshare destinations are set to be added soon.

 

http://atwonline.com/airports-routes/air-china-lufthansa-group-launch-joint-venture

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Jatkossa yhtiöt mm. koordinoivat aikataulujaan, tekevät yhteisiä hintatarjouksia ja optimoivat frequent flier-ohjelmiaan, sekä lisäävät code share-yhteyksiä sekä Euroopassa että Kiinassa tarkoituksena mm. lisätä markkinaosuuksiaan Euroopan ja Kiinan välisessä lentoliikenteessä.

 

Ilmailu on kyllä erikoinen ala tässäkin kohtaa. Kartellia mainostetaan kovaan ääneen ja kerrotaan miten rajoitetaan kilpailua kun muilla aloilla kartellififlaukset tehdään hämärissä olosuhteissa ihan hiljaa ettei niistä tietäisi kukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmailu on kyllä erikoinen ala tässäkin kohtaa. Kartellia mainostetaan kovaan ääneen ja kerrotaan miten rajoitetaan kilpailua kun muilla aloilla kartellififlaukset tehdään hämärissä olosuhteissa ihan hiljaa ettei niistä tietäisi kukaan.

 

Ilmailu on täysin sikamaisten omaa nokkaansa kyttäävien ääliöiden käsissä, se on totta. Jokaikinen ahne haluaa kakusta viipaleen.

 

Toivotaan kuitenkin että Finnmatkat/TUI ja Tsättsättsätt-tjäärebori/ThomasCock olisivat hoitaneet venäjän lupansa tälle alkutalvelle kuntoon.

 

Turistin ei tarvitsisi kärsiä vaan pääsisi sinne Patongille, ei ehkä isoympyrää mutta lähellä sitä, tuulien mukaan.

 

-Turistiahan nää asiat ei edes kiinnosta-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palveluja kehitetään ja jo olemassa olevia palveluja promotaan Kiinassa:

 

Airports around world work to improve Chinese services

 

By Zhao Lei(China Daily)2016-09-23 10:10

 

-------

In October, Helsinki Airport in Finland will send several employees to work for three weeks at Beijing Capital, he said. (Han Zhiliang)

------

Chinese travelers would find it convenient and comfortable to use the facilities at Finnish airports because they have a lot of Chinese-speaking employees along with many digital tools designed for Chinese visitors, including a mobile phone application capable of recognizing different Chinese dialects," said Kari Savolainen, CEO of Finland's state-owned airport operator Finavia.

 

http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2016-09/23/content_26873753.htm]'>http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2016-09/23/content_26873753.htm][/http://searchen.chinadaily.com.cn/search?sortBy=-publishtime&view=allsitesppublished&classify=en&navigation=&drillDown=%2Bpersonnames%3A%5E%22kari+savolainen%22%24&drillUp=&offset=&query=kari+Savolainenurl]

 

http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2016-09/23/content_26873753.htm

 

Koko juttu on maksumuurin takana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään