Johann Muszynski

Lento-onnettomuudet

10 viestiä aiheessa

Tässä olisi mielenkiintoinen saitti lento-onnettomuuksiin kiinnostuneille henkilöille: http://www.ntsb.gov/publictn/A_Acc1.htm

Tuossa saitissa on alkuperäiset onnettomuusraportit pdf-dokumentteina.

Itselläni on kuusi kirjaa lento-onnettomuuksista ja yksi kirjoista käsittelee sitä A320 onnettomuutta jota käsiteltiin siinä Miksi bussi menee metsään-threadissa. Kirjan mukaan kone lensi aivan mininopeudellaan, ja kun pilotit liian myöhään huomasivat puut kentän päässä, mitään ei enää ollut tehtävissä. Jos tikusta olisi yksinkertaisesti vetänyt ylös, kone olisi sakannut heti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistuttaisin , että olen julistanut aikoinaan Lento-onnettomuus  ja - vauriokiellon (Suomessa).

 

Syyllisiä rangaistaan rankasti  >:( 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistuttaisin , että olen julistanut aikoinaan Lento-onnettomuus  ja - vauriokiellon (Suomessa).

 

Syyllisiä rangaistaan rankasti  >:( 

 

Kannattaisikohan laajentaa kieltoa,(Pohjoismaat)  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä  on kaikki NTSB tapaukset:

 

http://www.ntsb.gov/ntsb/Month.asp

 

Jos joku etsis sieltä kaikki Bede-5 onnettomuudet olisin kiitollinen. Teen pientä tutkimusta työtiksille sattuneista onnettomuuksista.

 

NTSB:n hakutoimintoa on helppo käyttää, mutta hakutuloksia ei voi linkittää eteenpäin, koska haku on kertatapahtuma. Siis sinun pitää tehdä haku itse.

 

http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp

 

Muutat aloitusvuosimäärän tarpeeksi aikaiseksi (1/1/1970 taitaa riittää hyvin koska vitonen tuli markkinoille vasta sen jälkeen) ja kirjoitat Make/Modelliin vain Bede niin ei jää yhtään tapausta vahingossakaan piiloon ja painat submit-nappia...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NTSB:n hakutoimintoa on helppo käyttää, mutta hakutuloksia ei voi linkittää eteenpäin, koska haku on kertatapahtuma. Siis sinun pitää tehdä haku itse.

 

http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp

 

Muutat aloitusvuosimäärän tarpeeksi aikaiseksi (1/1/1970 taitaa riittää hyvin koska vitonen tuli markkinoille vasta sen jälkeen) ja kirjoitat Make/Modelliin vain Bede niin ei jää yhtään tapausta vahingossakaan piiloon ja painat submit-nappia...

 

 

 

Kiitos tämä toimi juurikin näin.

 

huh huh tuota bedeä..taisi olla liian raskas nelarilla kokoonsa nähden....pilot was unable to sustain enough airspeed...plane spinned ...collided with terrain. Tuota oli liikaa.

 

Voiko moottorin ylikuumenemisen aiheuttaman tehon menetyksen havaita moottorista kaputin jälkeen mitenkään ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin moottoripyörissä oli havaittavia kiinnileikkautumisjälkiä, jos ajossa oli havaittavaa puutumista ylilämmön takia.

 

JariS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tämä toimi juurikin näin.

 

huh huh tuota bedeä..taisi olla liian raskas nelarilla kokoonsa nähden....pilot was unable to sustain enough airspeed...plane spinned ...collided with terrain. Tuota oli liikaa.

 

Voiko moottorin ylikuumenemisen aiheuttaman tehon menetyksen havaita moottorista kaputin jälkeen mitenkään ?

 

Sytytystulppien kunto kertoo paljon:

http://www.verrill.com/moto/sellingguide/sparkplugs/plugcolorchart.htm

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään