Matti Averio

A350 myöhästymiset

566 viestiä aiheessa

Perinteikäs ketju käyntiin. Tämän päivän AY812 lähti n. 40 minuuttia myöhässä Brysselistä. Perillä oltiin kuitenkin vain vartti aikataulunmukaista jäljessä.

 

A350 on tähän asti saapunut järjestään reilusti aikatauluaan edellä, joten tätä voisi jo kutsua uutuuskoneen ensimmäiseksi myöhästymiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perinteikäs ketju käyntiin. Tämän päivän AY812 lähti n. 40 minuuttia myöhässä Brysselistä. Perillä oltiin kuitenkin vain vartti aikataulunmukaista jäljessä.

Eikö nuo viralliset ajat katsota gatelta/gatelle tjsp aikoina, kun taas FR24 ilmoittaa kuitenkin toteutuneet ajat take-off/landing aikoina. Tulee helposti isommilla kentillä ainakin 10...15 min lähtöön "myöhästymisaikaa" ja saapumiseen 5 min "etuaikaa". Tähän perään sitten päivän toinen rundi (Malagaan nytten) lähti puolisen tuntia myöhässä(10min näytti rullailevan siihen päälle)ja arvio on vajaa 20min myöhässä perille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A350 on tähän asti saapunut järjestään reilusti aikatauluaan edellä, joten tätä voisi jo kutsua uutuuskoneen ensimmäiseksi myöhästymiseksi.

 

Myöhästyihän kone siirtolennollakin, piti tulla 17:45, ei tullut. Sitä ennen kone tietysti myöhästyi joitakin vuosia ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...koska A350 ei ole kykenevä lähtemään?

 

Oma teoriani on että LWA vedettiin pois koska Lontoon paluun ennkoidaan menevän niin pitkäksi kuin 18:35 ja 17:45 pitäisi olla menossa jo Köpikseen.

 

Siinä olisikin ollut jymy-yllätys tuoreen 350:n kyytiin menijöille kun Lontooseen olisikin laitettu LQG.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän LWA:ta tänään vaivaa, kuvittelin pääseväni sillä Köpiksestä Helsinkiin tänä iltana, mutta huomasin että koneen lähtöportti Helsingissä on vaihtunut pikkubussille sopivaksi - samaa todistaa istuinpaikkakartta lähtöselvityksessä. Ovat myös laittaneet ylimääräisen lennon Köpikseen klo 18.00 AY4667, eli kahdella pienemmäl koneel LWA:n sijaan tänään lennellään..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näytti olleen jo menomatkalla sinne dirlandaan  runsaat puoli tuntia myöhässä, mutta kääntöaikaa jäi silti 2,5h. Olikohan vastaavaa vikaa vai muuta silloin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lastauksella selitettiin tulomatkan myöhästyminen.

 

Pitkä kääntöaikahan johtui siitä että meno oli 645 ja paluu 650 eli 649 jäi lentämättä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläs paikalla Ilkka istuit?

 

Mennessä rivi 21 ja paluu kakkosella.

 

OT: Businessjakkara oli vähän pettymys. Mua häiritsee nukkuessa jos jalat ottaa johonkin kiinni ja kaukalo jaloille on tässä uudessa penkissä todella snadi. Finnairin A330 sinkkupenkki on parempi. Econ. Comfort ihan ok eturivilläkin, ei tarvitse istua polvet suussa kuten esim. OH-LTO:n eturivillä "comfortissa".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Istutaan Arlandassa standilla 69 eikä lähtöajasta ole tietoa. Kompuutterierrori.

 

Kipparin kuulutusten perusteella yhden boksin virhekoodin kanssa kovasti jumppailivat sekä yhtiön että valmistajan hessujen toimesta. HEL-ARN oli pinnalla 340, paluupätkällä tyydyttiin pintaan 270. FR:n mukaan muutaman mintsan perässä tullut SAS:n puttepossuli ajeli pinnalla 370. Kävi mielessä olisiko voinut olla esim. joku navipuolen glitch, joka esti nousun RVSM-korkeuksille.

 

Händleritytsyn mukaan oli ensimmäinen A350 Arlandassa. Hauskana anekdoottina purserin kuulutukset: menomatkalla olimme tervetulleita "Finnairin suurenmoiseen A350 koneeseen", paluulla odottelun jälkeen toivoteltiin tervetulleiksi "Finnairin A350 koneeseen". Pelisilmää, I'll say :-)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joulupukkia ei nyt keretty morjestamaan kun vedettiin vaan low approachilla Rovaniemellä:

Katselin FR24:ltä kanssa tilannetta, kun serkkulikka(51v) lähti justiinsa samoihin aikoihin AY428:lla kohti HK:ta. Heitin viestiä vähän ennen, että pitää silmät auki, kun kerroin että A350 saapuu samoihin aikoihin kun hän lähtee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joulupukkia ei nyt keretty morjestamaan kun vedettiin vaan low approachilla Rovaniemellä:

 

 

Airbus A350-900 kävi Rovaniemellä yhden reissun jo aamuvarhaisella ja tuo lento sujui täysin suunnitelmien mukaan. Päivälento sen sijaan teki Rovaniemen kentällä ylilennon ja palasi takaisin Helsinkiin.

 

Finnairin mukaan syynä oli lentokoneen jarrupolkimen asentotunnistimen vikaindikaattori eli järjestelmä ilmoitti jarruissa olevasta viasta. Kone laskeutui kuitenkin Helsinkiin normaalisti.

 

Iltapäivän lento Helsingistä Rovaniemelle oli kolmas neljän lennon sarjasta, jolla Finnair tutustuttaa henkilökuntaansa uuteen lippulaivakoneeseen. Kaikkiaan finnairilaisia pääse koneen kyytiin 1200.

 

Päivälennolla koneessa olivat mukana myös Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo ja henkilöstöjohtaja Eija Hakakari.

 

http://yle.fi/uutiset/uudessa_airbus_a350_koneessa_jarruvika__kavi_rovaniemella_mutta_ei_voinut_laskeutua/8435032

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähti päivälennollekin tunnin myöhässä. Seisoskeli pidemmän aikaa rullaustie W:llä 22R vieressä.

11:55 Rovaniemi AY7015 Lähtenyt 13:02

 

Edit: Peruuttivat AY7017

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään