Jarmo Kohtanen

Buffalo Airwaysin Curtiss C-46 Commando mahalaskuun

21 viestiä aiheessa

Tällä kertaa Buffalon rahti-Curtiss C-46 Commandolla kovemmanpuoleinen lasku konerikon jälkeen:

 

http://www.cbc.ca/news/canada/north/buffalo-airways-plane-deline-1.3244335

 

Ennenkin jotain sattunut:

http://www.myyellowknifenow.com/8359/breaking-plane-crashes-in-deline-no-fatalies-reported/

 

In December 2013, a Buffalo C-46 caught fire at Yellowknife Airport – prompting a TSB investigation. Nobody was hurt in that incident.

 

A year earlier, in November 2012, elements of a Buffalo C-46’s landing gear failed on arrival into Yellowknife. There were no injuries.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi, taisi olla kyllä tuon yksilön loppu, sen verran pahaa jälkeä näyttää tulleen :( Noh, rapiat 70 vuotta on kyllä ihan kunnioitettava ikä koneelle kuin koneelle!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei toi Commando populaatio vaan ole kovin iso enää. Harmillisia tapahtumia! Varsinkin kun ei nyt ehtinyt nähdä kyseistä yksilöä liikenteessä.

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kanadan ilmailuviranomainen on hyllyttänyt Buffalo Airwaysin operaattoriluvan turvallisuuspuutteiden takia "siihen asti, kunnes yhtiö kykenee osoittamaan pystyvänsä noudattamaan jatkuvasti ilmailuun liittyviä turvallisuusmääräyksiä".

 

Transport Canada has grounded the operations of Buffalo Airways, the popular northern airline chronicled over six seasons on TV's Ice Pilots NWT, due to safety compliance issues.

 

In a release Tuesday, the regulator said it is suspending the airline's air operator certificate due to its "poor safety record.""The department will not allow Buffalo Airways to resume its commercial air service until it proves it can keep its operations consistently compliant with aviation safety regulations," the release stated.

 

http://www.cbc.ca/news/canada/north/buffalo-airways-suspended-1.3346524

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kanadan ilmailuviranomainen on hyllyttänyt Buffalo Airwaysin operaattoriluvan turvallisuuspuutteiden takia "siihen asti, kunnes yhtiö kykenee osoittamaan pystyvänsä noudattamaan jatkuvasti ilmailuun liittyviä turvallisuusmääräyksiä".

 

http://www.cbc.ca/news/canada/north/buffalo-airways-suspended-1.3346524

 

ei yllätänyt. sarjaa seuraneena herää kysymys ovatko koneet liian vanhoja kaupalliseen toimintaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi juttu hieno lentokone kyllä, mutta aika vaan ajaa ohitse näistä kunnon lentolaitteista :-\

Sarjaa kanssa välillä seuraaneena harmittaa yhtiön puolesta. Nää ne osaa arvostaa hienoja vanhoja lentokoneita 8)

Toivottavastin saavat luvat vielä kuntoon ja pääsevät jatkamaan lentämistä  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Buffalo lentää Kanadassa. Toki samoja laitteita löytyy lentämästä myös Alaskasta.

Ja ei se ikä koneesta mitenkään vaarallista tee.

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan vaarallista ja nykytekniikalla höystettynä ovat varmaan huomattavasti turvallisempia kuin mitä uutena.

 

Mutta miten voi olla mahdollista, että tuon ikäisiä koneita edes ylipäätään voidaan pitää ilmassa ja edes jotenkuten kannattavasti?

 

Mietin lähinnä huoltoja, huoltovälejä, korjauksia, varaosien saatavuutta yms.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiukan vierestä, noista jäljelläolevista Commandoista sen verran, että kun tuota wikipedia listaa katsoi, niin Kiinan koneet puuttuivat. Saattaa olla, että ne on romutettu tai sitten jotain kopioitakin. Olisi mielenkiintoista tietää niiden kohtalo, kun niitä vielä 1997 oli useampi kappale jäljellä.

 

https://goo.gl/photos/cUUpiYtfwg2oBpJd7

 

-kr

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän siellä Pekingin ilmailumuseossa ole niitä vielä muutama jäljellä. Olisikohan niitä ollut aikoinaan ainakin kolme konetta.

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kanadan viranomainen ylläpitää julkista turvallisuuspuutelistaa siitä, mitä eri operaattorit ovat tehneet väärin tai jättäneet tekemättä, jne. Kunhan marraskuun (tai viimeistään joulukuun) yhteenveto (summary) julkaistaan, niin saadaan varmaankin lisää tietoa siitä, mihin synteihin Buffalo Airways on syyllistynyt. Listalla mainitaan myös viranomaisen jakamat "arpajaisvoitot", eli sakot, joita kyseiset yritykset ovat saaneet (ks. esim. lokakuun listaus). Yksityishenkilöiden töppäilyjä ei listata, vaan pelkästään yritysten, joiden nimeä ei myöskään peitellä. Siksi listan nimi on Corporate Offenders List.

 

Civil Aviation publishes its Corporate Offenders List on this website to both serve as a deterrent and to increase public awareness and education concerning aviation safety.

 

The Corporate Offenders List will have the name of the corporation published on the website and consist of a brief description and summary of the contravention, along with the resulting sanctions.

 

Only infractions for which a corporate entity is responsible will be posted on the web site. This means that when penalties are laid only against an employee of a corporation, without parallel charges being laid against the corporation, the information will not be published on the Corporate Offenders List.

 

https://www.tc.gc.ca/eng/civilaviation/standards/standards-enforcement-publications-corporate-menu-680.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bolivialaiseen maaseutukaupunkiin vuoristossa, jossa kävin 90-luvulla roudattiin tuoretta lihaa ruhoina Argentiinasta ikivanhoilla C-46:illä, mikä oli kannattavampaa kuin kylmäkuljetukset rekoilla. Tuttava oli kerran nähnyt kuinka ylikuormattu C-46 ei selvinnyt viimeisen vuoriselänteen yli, teki 360:en ja otti vauhtia, mutta ei sittenkään. Niinpä rahtiovi aukesi ilmassa, pudotettiin lehmänruho koneesta, ja sitten onnistui.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kanadan viranomainen ylläpitää julkista turvallisuuspuutelistaa siitä, mitä eri operaattorit ovat tehneet väärin tai jättäneet tekemättä, jne.

Corporate Offenders List.

https://www.tc.gc.ca/eng/civilaviation/standards/standards-enforcement-publications-corporate-menu-680.htm

Tuo lista on jukisuudellaan aika raju.

Euroopassa, ja ainakin Suomessa, yritysten nimien julkaisemisesta tulisi helposti putkaa-linnaa-vankeutta (pl ulosottoviranomainen).

Mutta jos toimiluvan rajoitukset ja sakot ovat ainoa keino puuttua epäkohtiin, niin mikä ettei..

Myös yhteistyökumppaneita hakevat tahot hyötyvät, kun toteavatkin, että olinpa haukkaamaasa keksin sijasta kakkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo lista on jukisuudellaan aika raju.

Euroopassa, ja ainakin Suomessa, yritysten nimien julkaisemisesta tulisi helposti putkaa-linnaa-vankeutta (pl ulosottoviranomainen).

Mutta jos toimiluvan rajoitukset ja sakot ovat ainoa keino puuttua epäkohtiin, niin mikä ettei..

Myös yhteistyökumppaneita hakevat tahot hyötyvät, kun toteavatkin, että olinpa haukkaamaasa keksin sijasta kakkaa.

 

No sietää ollakin raju. Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi tietoisesti väärin toimivia suojellaan Suomessa niin viimeisen päälle. Ihan kuin se olisi kenenkään etu - paitsi tietysti sen väärin toimivan henkilön/ yhteisön/ yrityksen - että töppäilyistä/ laittomuuksista ei kerrota tarkemmin mitään vapaasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Buffalo Airwaysin omistaja Joe McBryan, lempinimeltään "Buffalo Joe", on luvannut kirjallisesti Transport Canadalle väistyä yhtiön päivittäisten operaatioiden johtamisesta ja lisäksi palkannut turvallisuuskonsulttifirman auttamaan yhtiötä saamaan operaattoriluvat takaisin. Uutinen antaa ymmärtää, että Buffalo Airwaysin koneet olisivat usein lentäneet ylipainoissa, "koska jos Joeta pyydetään auttamaan hädässä, niin Joe ei osaa sanoa ei vaan ottaa lastin aina kyytiin, painoista riippumatta". Ainakin toistaiseksi operaattorilupa on kuitenkin hyllyllä.

 

Joe McBryan, owner and president of Buffalo Airways and star of Ice Pilots NWT, has signed a letter agreeing to step away from the day-to-day operations of the airline, according to a consultant working to help the beleaguered company have its suspended air operator certificate reinstated.

 

To review and revamp its safety standards, the company hired DTI Training, a consulting firm that has worked with NASA and helped write Transport Canada's quality control procedures over a decade ago.

 

Sol Taboada, the firm's owner, told CBC that having McBryan, known fondly across the North as "Buffalo Joe," step away was "an extreme step" in response to pressure from Transport Canada. 

 

But it may not be enough.

 

http://www.cbc.ca/news/canada/north/buffalo-airways-joe-steps-away-1.3379716

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Buffalo Airwaysin omistaja Joe McBryan, lempinimeltään "Buffalo Joe", on luvannut kirjallisesti Transport Canadalle väistyä yhtiön päivittäisten operaatioiden johtamisesta ja lisäksi palkannut turvallisuuskonsulttifirman auttamaan yhtiötä saamaan operaattoriluvat takaisin. Uutinen antaa ymmärtää, että Buffalo Airwaysin koneet olisivat usein lentäneet ylipainoissa, "koska jos Joeta pyydetään auttamaan hädässä, niin Joe ei osaa sanoa ei vaan ottaa lastin aina kyytiin, painoista riippumatta". Ainakin toistaiseksi operaattorilupa on kuitenkin hyllyllä.

 

http://www.cbc.ca/news/canada/north/buffalo-airways-joe-steps-away-1.3379716

 

Buffalo Air saattaa palata tällä viikolla :thmbup:

http://www.cbc.ca/news/canada/north/buffalo-airways-could-resume-flights-1.3389253

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Transport Canada on palauttanut Buffalo Airwaysin operaattoriluvan voimaan eilen illalla. Viranomainen aikoo kuitenkin pitää tarkasti silmallä sitä, toteutuvatko Buffalo Airwaysin lupaamat parannukset yhtiön operaatiotoiminnassa. Noin 6 viikkoa kestänyt luvan peruutus tuli yhtiölle kalliiksi, koska työntekijät saivat koko ajan palkkaa.

 

Transport Canada says it has reinstated Buffalo Airways' Air Operator Certificate effective immediately.

 

In a news release issued late Tuesday, the agency said the move came following the approval of the N.W.T.-based company's corrective action plans.

 

The regulator suspended the airline's air operator certificate, effective Nov. 30 at 11:59 p.m., due to its "poor safety record."

 

In the release, it says its concerns regarding the company's safety record and its ability to keep its operations compliant with aviation safety regulations have been addressed by the corrective actions, and that it will "closely monitor" Buffalo Airways to "verify that its corrective action is implemented and sustained."

 

http://www.cbc.ca/news/canada/north/buffalo-airways-licence-reinstated-1.3401130

 

http://www.hayriverhub.com/2016/01/buffalo-airways-cleared-to-resume-flights/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka Buffalo Airwaysin operaattorilupa palautettiin, niin matkustajien kuljetusta yhtiö ei ole alkanut harjoittaa uudelleen vielä tähän päivään mennessä, mistä on maininta yhtiön nettisivuilla:

 

All Passenger service has been temporarily postponed, sorry for any inconvenience.

 

http://www.buffaloairways.com/index.php?page=passenger-service

 

Kanadan ilmailuviranomaisen "corporate offenders list"-listaa päivitetään huomattavalla viiveellä, joten Buffalo Airwaysin saamia rangaistuksia on ilmestynyt näkyviin vasta äskettäin julkaistussa syyskuun 2016 listassa. Tapaukset ovat syyskuulta 2015:

 

Buffalo Airways Ltd

Date: Count(s): Violation:        Penalty: Location:

2015-09-18 1 CAR 700.09(1) $ 12,500 Prairie and Northern Region

2015-09-25 1 CAR 605.86(1) $ 12,500 Prairie and Northern Region

 

The Company, the holder of an air operator certificate issued under section 705.07 of the CARs, failed to ensure that the operations manager performs the duties set out in subsections 705.03(1) and (2). The Company also permitted an aircraft to take-off when it had not been maintained in accordance with the maintenance schedule approved by the Minister.

 

Toisinsanoen, yhtiö on saanut kaksi 12500 dollarin sakkoa, ensinnäkin siitä, että yhtiön operatiivinen johtaja ei ollut hoitanut velvollisuuksiaan, ja toiseksi, yhtiön lentokone oli päästetty ilmaan vaikka sitä ei ollut huollettu hyväksytyn huolto-ohjelman mukaisesti.

 

https://www.tc.gc.ca/eng/civilaviation/standards/standards-enforcement-publications-corporate-4238.html

 

Saattaa lisäksi olla, että Buffalo Airways on saanut muitakin huomautuksia, joita ei ole vielä julkaistu.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään