newsBot

Finnairin ensimmäisen Airbus A350 XWB -koneen vastaanottoseremonia on 7.lokakuuta

16 viestiä aiheessa

Finnair toivottaa ensimmäisen Airbus A350 XWB -koneensa tervetulleeksi laivastoonsa Toulousessa Ranskassa järjestettävässä vastaanottotilaisuudessa 7.10.2015. Finnair on tilannut yhteensä 19 Airbus A350 XWB -konetta, jotka toimitetaan vuosina 2015-2023.

 

Finnairin ensimmäinen kaukolento uudella A350 XWB -koneella lennetään 21.11. Shanghaihin. Seuraavat A350 kaukolentokohteet ovat Peking, Bangkok, Hong Kong ja Singapore. Lisäksi Finnair vie uuden koneen New Yorkiin.

 

"Odotamme innolla uuden koneen liittymistä laivastoomme ja sen esittelemistä asiakkaille", sanoo Finnairin operatiivinen johtaja Ville Iho. "Ensimmäisten viikkojen ajan koneella lennetään henkilökunnan perehdytyslentoja - ensimmäiset kaupalliset lennot lennämme 9.10. Amsterdamiin ja Osloon."

 

Finnairin on tehnyt joitain muutoksia A350-kaukolentojensa aloitukseen. Tämä johtuu pienistä muutoksista ensimmäisten koneiden odotetussa toimitusaikataulussa, lentävän henkilökunnan perehdytyslento-ohjelman tarpeista ja muista operatiivisista syistä. Finnair haluaa tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen uudessa koneessa, ja lentojen aloitusaikataulua on siksi hieman siirretty aiemmin kerrotusta.

 

"Yhdeksäntoista uuden koneen tuominen laivastoomme kahdeksan vuoden aikana on valtava projekti, ja olemme huomioineet projektin vaatiman joustavuuden niin valmistautumisessa kuin A340-koneiden poistumissuunnitelmassa. Näin varmistamme uusien koneiden sujuvan tuomisen osaksi kaukolentolaivastoamme", sanoo Ville Iho.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jaaah Samana päivänä olis tullut 41 Vuotta finskin hommissa jossei työsuhde olis lopetettu viime vuonna Herrojen ahneuden takia  :thmbdn:

 

Tämä Finnairissa juuri eniten tökkii: ei järjestetä töitä alan työvoimalle vaan lähdetään mukaan tähän kvartaalitalouden pyörteeseen ja unohdetaan olevansa valtionyhtiö... Mutta suo Olavi anteeksi, aion mennä silti katsomaan uutta ISOA konetta, kiinnostaa ihan teknisessä mielessä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä Finnairissa juuri eniten tökkii: ei järjestetä töitä alan työvoimalle vaan lähdetään mukaan tähän kvartaalitalouden pyörteeseen ja unohdetaan olevansa valtionyhtiö... Mutta suo Olavi anteeksi, aion mennä silti katsomaan uutta ISOA konetta, kiinnostaa ihan teknisessä mielessä!

 

Tommi, tervetuloa vuoteen 2015!

 

Meinaatko, että kun kyseessä on "valtionyhtiö", niin toimintaa pitäisi tukea verovaroin eikä lähteä "kvartaalitalouden pyörteeseen"? Varsinkin kun EU:ssa nämä laittomat tukiaiset ovat kaataneet jo useampia yhtiöitä, seuraava kaatuja tulee yllättävän läheltä Suomenlahden eteläpuolelta.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Meinaatko, että kun kyseessä on "valtionyhtiö", niin toimintaa pitäisi tukea verovaroin eikä lähteä "kvartaalitalouden pyörteeseen"? Varsinkin kun EU:ssa nämä laittomat tukiaiset ovat kaataneet jo useampia yhtiöitä, seuraava kaatuja tulee yllättävän läheltä Suomenlahden eteläpuolelta.

 

Hyvä kysymys. Tässä kuitenkin unohtuu osin se, että yrityksiä voi kehittää myös muilla tavoin, kuin kvartaalituloksia kyyläämällä tai tekemällä tulonsiirtoja veronmaksajilta. Pörssiyhtiöille jossain määrin ongelmallista on kovat tulospyrkimykset lyhyellä aikavälillä, pahimmillaan investoijan tarkoitus on saada omalle investoinnilleen kova tuotto lyhyessä ajassa, vaikka se käytännössä kaataisi yhtiön. Ääriesimerkkinä tilanne, jossa yhtiön nettovarallisuus ylittäisi sen osakkeiden arvon, jolloin toiminnan lopettamisella ja omaisuuden ja oikeuksien yms. myymisellä syntyisi voittoa.

 

Toimintaa ei tule tukea verovaroin. Toimintaa tulisi kuitenkin kehittää pitkäjänteisesti niin, että tähtäimessä on tuotto esimerkiksi kymmenen vuoden aikajänteellä, eikä kvartaali tai vuosi kerrallaan. Valtio-omisteisuus antaa siihen hyvät mahdollisuudet, toki vastaavista mahdollisuuksista hyötyvät muuten vakaassa omistuksessa olevat yritykset, etenkin, jos omistajan tavoite on pitää yritys terveenä ja tuottavana seuraavan 10 tai 100 vuoden ajan, sen sijaan, että siitä yritettäisiin lypsää maksimituotto vuodessa ja sen jälkeen myydä yritys pois.

 

Joka tapauksessa on niin, että Finnairissa on tehty oikeitakin valintoja eräitä kannattamattomia toimintoja alas ajaessa. Valitettavasti tekniikka oli yksi niistä, kuten juuri tuli toisessa ketjussa asiaa avattua. Herrojen ahneudesta ei voi sanoa olevan kyse siinä tilanteessa, jossa toimet tehdään koko konsernin kaatumisen estämiseksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Toimintaa tulisi kuitenkin kehittää pitkäjänteisesti niin, että tähtäimessä on tuotto esimerkiksi kymmenen vuoden aikajänteellä, eikä kvartaali tai vuosi kerrallaan. Valtio-omisteisuus antaa siihen hyvät mahdollisuudet, toki vastaavista mahdollisuuksista hyötyvät muuten vakaassa omistuksessa olevat yritykset, etenkin, jos omistajan tavoite on pitää yritys terveenä ja tuottavana seuraavan 10 tai 100 vuoden ajan, sen sijaan, että siitä yritettäisiin lypsää maksimituotto vuodessa ja sen jälkeen myydä yritys pois.

 

Joka tapauksessa on niin, että Finnairissa on tehty oikeitakin valintoja eräitä kannattamattomia toimintoja alas ajaessa. Valitettavasti tekniikka oli yksi niistä, kuten juuri tuli toisessa ketjussa asiaa avattua. Herrojen ahneudesta ei voi sanoa olevan kyse siinä tilanteessa, jossa toimet tehdään koko konsernin kaatumisen estämiseksi...

 

Tästä täysin samaa mieltä.

 

En allekirjoita, että Finnairilla mitään liian tiukkaa kvartaalien tuijottamista harrastettaisiin, vaan tavoite on nostaa yritys pitkäjänteisellä työllä pysyvästi voitolliseksi ja näin pelastaa yhtiö kaatumiselta. Tähän myös tuolla aiemmalla kommentillani viittasin. Mitään herrojen ahneutta on turha syyttää, sillä nuo herrat sijoittavat kyllä aivan muualle jos sijoituksilleen kunnollista voittoa tavoittelevat.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tommi, tervetuloa vuoteen 2015!

 

Meinaatko, että kun kyseessä on "valtionyhtiö", niin toimintaa pitäisi tukea verovaroin eikä lähteä "kvartaalitalouden pyörteeseen"? Varsinkin kun EU:ssa nämä laittomat tukiaiset ovat kaataneet jo useampia yhtiöitä, seuraava kaatuja tulee yllättävän läheltä Suomenlahden eteläpuolelta.

 

-T

 

Tämä olikin hiukan trolli millä saadaan keskustelua aikaan. Mutta se olennainen on omana mielipiteenänä edelleen sama eli jos joku huonosti tuottava yhtiö tuottaa palvelua ja silti niillä on kilpailijoihin nähden kalliit hinnat pitää miettiä missä on vikaa. Toisaalta Finnair on valtionyhtiö jonka on tarkoitus ilmeisesti samalla kun se tuottaa voittoa, on tuottaa myös julkista palvelua. Voiton tuottaminen ja julkinen palvelu käsi kädessä on vaikea yhtälö, kaikille. Ilman vahvaa tukea. Meitä suomalaisia on vain liian vähän...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pelastaa yhtiö kaatumiselta

 

Antaa kaatua... Vai ei sittenkään: miksei Finnaria voi kukaan ajatella olevan mahdollista myydä, jos ostaja joka on valmis ostamaan sen... Mutta ei pilkkahintaan... No, sehän toki aiheuttaa ongelmia alueellisen lentoliikenteen kannattavuuden suhteen yms. Taas tullaan siihen että meitä on liian vähän täällä Suomessa jotta lentoliikennettä saataisi kannattavaksi. Onneksi Tornion kautta tulee lisää porukkaa joilla tuntuu olevan rahaa kustantaa matkoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valtio menettää jatkuvasti rahaa miljoona tolkulla kun täytyy pitää samaa linjaa EU:n pakotteiden kanssa, Suomen paras kauppakumppani on aina ollut kuitenkin Venäjä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aletaan mennä aika kauas alkuperäisestä ketjun aiheesta, modet siirtäköön nämä johonkin paremmin sopivaan ketjuun jos näkevät parhaaksi...

 

Vastaan nyt vielä kuitenkin.

 

Tämä olikin hiukan trolli millä saadaan keskustelua aikaan. Mutta se olennainen on omana mielipiteenänä edelleen sama eli jos joku huonosti tuottava yhtiö tuottaa palvelua ja silti niillä on kilpailijoihin nähden kalliit hinnat pitää miettiä missä on vikaa. Toisaalta Finnair on valtionyhtiö jonka on tarkoitus ilmeisesti samalla kun se tuottaa voittoa, on tuottaa myös julkista palvelua. Voiton tuottaminen ja julkinen palvelu käsi kädessä on vaikea yhtälö, kaikille. Ilman vahvaa tukea. Meitä suomalaisia on vain liian vähän...

 

On ymmärretty että jotain on vialla ja siksi yhtiössä on tehty säästötoimia. Kulut ovat liian suuret, kun lipun hinnasta ei voi pyytää kovin paljon enempää kuin kilpailijat, tai ainakin se pitäisi pystyä perustella jotenkin.

 

Jopa Saksassa, jossa asukkaita on enemmän ja sisämarkkinat ovat vahvat, on Lufthansa luopunut Euroopan sisällä omalla brändillä lennettävistä lennoista kohta kokonaan. Lentoja siirretään halvemmalle tuotantoalustalle, jotta voidaan vastata halvemmalla kustannusrakenteella toimivien kilpailijoiden haasteeseen.

 

Antaa kaatua... Vai ei sittenkään: miksei Finnaria voi kukaan ajatella olevan mahdollista myydä, jos ostaja joka on valmis ostamaan sen... Mutta ei pilkkahintaan... No, sehän toki aiheuttaa ongelmia alueellisen lentoliikenteen kannattavuuden suhteen yms.

 

Itse kannatan myymistä myös, vaikka on täysin mahdotonta ennustaa tulevaisuutta. Ensin kuitenkin kannattaa hoitaa yhtiö kuntoon, jotta siitä saisi jotain rahaakin kun sen myy. IAG olisi luonteva vaihtoehto ja todennäköisesti hyvä kumppani.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitään herrojen ahneutta on turha syyttää, sillä nuo herrat sijoittavat kyllä aivan muualle jos sijoituksilleen kunnollista voittoa tavoittelevat

 

Ennen muinoin kun Suomi alkoi teollistumaan, jotkut paikalliset patruunat joilla oli pääomaa mm. maataloudesta saattoivat perustaa pienimuotoista teollisuutta omalla paikkakunnallaan. Perustettiin sahoja, kartonkitehtaita, paperiteollisuutta. Tarkoitus oli tuottaa vaurautta ja sen lisäksi vahvasti työllistää paikkakunnan osaavaa ja varsinkin motivoitunutta työväkeä töihin. Kenelläkään ei ollut tarkoitus rikastua nopeasti vaan pohjimmainen tarkoitus oli että patruuna joka toki samalla kun kohtuudella vaurastuu pitää huolen paikkakunnan perheiden työllisyydestä ja toimeentulosta.

Sitten kun kvartaalitalous saapui Suomeen yhtälöstä putosi pois se toimeentulon saaminen työntekijöille ja jäi vain se patruunan rikastuminen, ja joka kvartaalilla enemmän ja enemmän... Nykyään tilanne on se että paperiteollisuus on syönyt itsensä kuiviin. Se ei johdu paperimiesten palkoista. Se johtuu patruunoiden ahneudesta. Ja patruunoilla en tarkoita tässä niitä alkuperäisiä pienteollisia vaan suurten yhtiöiden palkattuja miljoona johtajia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IAG olisi luonteva vaihtoehto ja todennäköisesti hyvä kumppani.

 

Eikös joskus ollut sellaista puhetta että British Airways olisi ollut kiinnostunut, mutta nyt sekin on IAG:n sylissä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen muinoin kun Suomi alkoi teollistumaan, jotkut paikalliset patruunat joilla oli pääomaa mm. maataloudesta saattoivat perustaa pienimuotoista teollisuutta omalla paikkakunnallaan. Perustettiin sahoja, kartonkitehtaita, paperiteollisuutta. Tarkoitus oli tuottaa vaurautta ja sen lisäksi vahvasti työllistää paikkakunnan osaavaa ja varsinkin motivoitunutta työväkeä töihin. Kenelläkään ei ollut tarkoitus rikastua nopeasti vaan pohjimmainen tarkoitus oli että patruuna joka toki samalla kun kohtuudella vaurastuu pitää huolen paikkakunnan perheiden työllisyydestä ja toimeentulosta.

Sitten kun kvartaalitalous saapui Suomeen yhtälöstä putosi pois se toimeentulon saaminen työntekijöille ja jäi vain se patruunan rikastuminen, ja joka kvartaalilla enemmän ja enemmän... Nykyään tilanne on se että paperiteollisuus on syönyt itsensä kuiviin. Se ei johdu paperimiesten palkoista. Se johtuu patruunoiden ahneudesta. Ja patruunoilla en tarkoita tässä niitä alkuperäisiä pienteollisia vaan suurten yhtiöiden palkattuja miljoona johtajia...

 

Maailma muuttuu, Tommiseni. Jos joku kilpailija tekee saman homman halvemmalla, niin kyllä se niistä palkoistakin on kiinni muiden kulujen ohella. Ei se oman kylän kartonki myy, jos naapurista saa halvemmalla.

 

Jos tarkoitus on vain jatkaa trollaamista, niin lopeta hyvä mies. Ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Aiempaan kommenttiisi viitaten, kun myönsit että "avaus" oli vain trollaamista.

 

Eikös joskus ollut sellaista puhetta että British Airways olisi ollut kiinnostunut, mutta nyt sekin on IAG:n sylissä...

 

IAG:n perustivat BA ja Iberia yhdessä.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maailma muuttuu, Tommiseni. Jos joku kilpailija tekee saman homman halvemmalla, niin kyllä se niistä palkoistakin on kiinni muiden kulujen ohella. Ei se oman kylän kartonki myy, jos naapurista saa halvemmalla.

 

Jos tarkoitus on vain jatkaa trollaamista, niin lopeta hyvä mies. Ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Aiempaan kommenttiisi viitaten, kun myönsit että "avaus" oli vain trollaamista.

 

Meikäläisen lempiaihe tuo Finnairin dissaaminen... Aina välillä innostuu kun joku toteaa finskistä jotain negatiivista.

Mutta hei, olisiko jollain jo tarkempia tietoja koska päästään katselemaan uuden koneen vesisuihkutusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään