Jarmo Kohtanen

Helsinki kiinnostaa Ryanairia

14 viestiä aiheessa

Helsinki kiinnostaa Ryanairia

 

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/halpalentoyhtyo-ryanair-tahyaa-lentoja-helsinki-vantaalta/5319240

 

Parhaillaan Ryanair viimeistelee ensi kesän Suomen lentoaikatauluja ja lupaa tiedottaa asiasta lähiaikoina.

 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1442621086113.html

 

Aamulehden Moro-liite on käynnistänyt adressin

http://moro.aamulehti.fi/2015/09/16/osallistu-ja-vaikuta-ryanair-takaisin-allekirjoita-adressi/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole ensimmäinen kerta kun Ryanair haluaa aloittaa liikenteen Helsingistä. Viimeksi homma taisi kaatua siihen kun eräs taho ei antanut suurempia alennuksia terminaalimaksuista. (Ryanair taisi lupailla silloin isoja esim työpaikkojen suhteen Helsinki-vantaalle jne)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole ensimmäinen kerta kun Ryanair haluaa aloittaa liikenteen Helsingistä.

 

Ehkä näitä vanhoja juttuja ei kannattaisi nyt kovin ahkerasti muistella, kun yhtiön strategia on muuttunut täydellisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ei ole ensimmäinen kerta kun Ryanair haluaa aloittaa liikenteen Helsingistä. Viimeksi homma taisi kaatua siihen kun eräs taho ei antanut suurempia alennuksia terminaalimaksuista. (Ryanair taisi lupailla silloin isoja esim työpaikkojen suhteen Helsinki-vantaalle jne)

 

Kun katsoo noita julkaistuja maksuja, ei voi kuin ihmetellä, että montako senttiä niistä nyt pitäisi olevinaan saada säästöä. Halpa matkustaminen on tietysti halpaa, mutta jos hintaero umpipaskan tampereen halpaterminaalin ja vaikkapa helsinki-vantaan välillä on euron-pari per matkustaja, niin tampere tuntuu käsittämättömältä ratkaisulta. Itselle ei tulisi mieleenkään tuhlata aikaa siihen, että matkustaisin Tampereelle päästäkseni lennolle... Toki ollut mukava homma niille jotka sielläpäin asustavat, hyvä että on ollut edes joku vaihtoehto vantaata lähempänä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun katsoo noita julkaistuja maksuja, ei voi kuin ihmetellä, että montako senttiä niistä nyt pitäisi olevinaan saada säästöä. Halpa matkustaminen on tietysti halpaa, mutta jos hintaero umpipaskan tampereen halpaterminaalin ja vaikkapa helsinki-vantaan välillä on euron-pari per matkustaja, niin tampere tuntuu käsittämättömältä ratkaisulta. Itselle ei tulisi mieleenkään tuhlata aikaa siihen, että matkustaisin Tampereelle päästäkseni lennolle... Toki ollut mukava homma niille jotka sielläpäin asustavat, hyvä että on ollut edes joku vaihtoehto vantaata lähempänä.

Vaikka oletkin näemmä ns pyhää närkästystä täynnä, niin kai nuo kaupunkien nimet yhä kuuluu kirjoittaa isolla?? Esim umpihuonon Helsinki-Vantaan nimi.... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimituksen välihuomio. Tämäkään uutinen ei millään tapaa liittynyt Tampereen lentoihin, joten sen paikka on omassa uudessa ketjussaan, ei Tampereen lentojen keskeytystä koskevassa ketjussa. Muutenkin pyrkikää siihen, että laitatte uudet uutiset uuteen ketjuun ja otsikoitte aiheen hyvin. Ihan nyt tälleen tällaisena yleisenä noottina tämä siis, kun sattui sopiva paikka...

 

Se siitä, jatketaan... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti alkaa lentää pian ja pistää Finskin ahtaalle  :thmbup:

 

...syystä että?

 

Vaikka Finnairin palvelutaso on toki seurannut yleistä alan trendiä viime vuodet, kyllä minä edelleen lennän noin tuhat kertaa mieluummin heidän siivillään kuin MOLin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti alkaa lentää pian ja pistää Finskin ahtaalle  :thmbup:

 

Kukin tyylillään. Minä taas en pidä tuon Ryanin pomosta enkä hänen ideoistaan; saavat puolestani lentää mistä tahansa tai olla lentämättä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti alkaa lentää pian ja pistää Finskin ahtaalle  :thmbup:

 

Lähinnä silloin, jos alkavat lentää Helsingin kautta Aasiaan.

 

Ja suomalaisena en kyllä hurraisi työpaikkojen katoamiselle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti alkaa lentää pian ja pistää Finskin ahtaalle  :thmbup:

 

Lähinnä silloin, jos alkavat lentää Helsingin kautta Aasiaan.

 

Uskon enemmän siihen, että hiekkayhtiöt vie Etelä-Aasian ja kiinalaiset, ehkä vähän pidemmällä aikajänteellä, Kiinan liikenteen.

Mutta Olavin toive kyllä toteutuu tässäkin tapauksessa :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Toivottavasti alkaa lentää pian ja pistää Finskin ahtaalle  :thmbup:

 

Siksikö, että tekniikassa laiskoteltiin, jonka seurauksena raskashuoltotoiminta ajattiin alas? Toimiko yhtiö mielestäsi väärin ajaessaan alas toiminnan joka olisi kaatanut koko konsernin, vai mistä tämä viha kumpuaa?

 

Toki on niin, että osa työntekijöistä teki töitä oikein kovastikin, mutta AY-liike oli vahva ja esimiestoiminnassa parantamisen varaa. Loppujen lopuksi tuottavuutta ei saatu telkkaria taukotuvassa katsomalla ihme kyllä nousemaan. Olihan se huvittavaa (tai surullista) seurata nurkassakin, millä tahdilla britit teki APB:n winglet-modifikaatioita 757:aan, ja millä tahdilla työ sujui oman tekniikan tekemänä. Parasta aikaa oli silti jääkiekon mm-kisat, hallissa seisoo ulkopuolinen A32S jonka huolto oli siihen asti sujunut aikataulussa ja sovittu valmistuminen parin päivän päässä näytti todennäköiseltä, mutta kyllähän sekin saatiin myöhästymään, kun piti niitä kisoja seurata. Ominaista toiminnalle oli myös se älytön suunnittelu, jolla pohjustettiin ylitöitä eli lisäansioita: ensin tehtiin hitaasti, jotta aikataulupaine pakottaa työnantajaa pyytämään ylitöihin, ja ne työt tehtiin sitten ylitöinä.

 

Tämä hieman kärjistetysti esitettynä, mutta näin siellä kuitenkin tapahtui.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tatu,

 

kai nuo mainitsemasi esimiehet etunenässä saivat fudut myös? Koskapa suurin vastuu töiden laiminlyönnistä oli heillä! Toisaalta kertomuksesi on varsin "uskottava" siinäkin mielessä, että kaiketi nuo "esimiehet" kuuluivat siihen porukkaan, joiden edellytettiin olevan paikalla "ylitöissä" - ja joista siis palkittiin.

 

...samalla tavallahan kai Suomessa ajettiin alas aika iso osa metsäteollisuutta aikanaan. Klassissta lienee myös ollut vuosikymmeniä - en tiedä jatkuuko enää - jatkunut käytäntö vaikkapa siinä, kuinka militäärihenkilöstön ylityö-, kertausharjoitus-, metsä(t)yöt etc. etc. kertyvät valtaviin mittoihin juuri niinä palveluksen muutamina viime vuosina, joiden aikana eläke määräytyy...

 

Ne saavutetut edut, jeps. Ja markkinatalouden näkymätön käsi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään