Ilkka Mannikainen

Finnairlla A350 tulos ja A340 ulos

613 viestiä aiheessa

Päätinpä avata ketjun yleisen puolelle aiheesta Airbus 350-900 tulossa ja A340-300 lähdössä ulos koska uutispuolella

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,111299.0.html

 

jorinat aiheesta sekoittuu asiaan.

 

Eli tähän ketjuun seuranta miten kolmenelikymmpisistä päästään eroon ja kolmeviiskymppinen tulee tilalle.

 

Aloitan ketjun sillä informatiivisella tiedolla että kuten kaikki jo tiedämme, A359 lentää Finnairilla ensimmäisen kaupallisen lennon Rovaniemelle 5.10.2015 AY 427.

Tänään on Finnarilla joku siivonnut businessjakkaran varannet jonnekin ihan muualle kun sinne businekseen.

 

Ja toinen informatiivinen asia lennolle halukkaille, että ainakin meno Rovaniemelle on saatavissa vielä tällähetkellä halvimpaan luokkaan Light ®.

 

Kolmas informatiivinen asia on se, että kesällä 2016 tällä hetkellä ainoa 343 -reitti on Nagoya.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolmas informatiivinen asia on se, että kesällä 2016 tällä hetkellä ainoa 343 -reitti on Nagoya.

 

Nopealla tahdilla siis poistuvat laiskat nousijat..

 

Ensimmäisen 359:n saapuminen taisi olla 15.9.2015, sitä odotellessa. Onneksi osuu sentään iltavuoroviikolle, toivottavasti saapuu päiväsaikaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinnostava nähdä ensi kesä että jos NGO tarvitsee päivittäin yhden 343:n ja sitä ei hoideta yhdellä rungolla, niin jääkö LQA ns. varakoneeksi ja mitä muuta sille vielä keksitään.

 

LQA:n poislähdöstähän ei ole kerrottu vielä mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minun taidoillani ei lentoa AY 427 05.10. HEL-RVN edes löydy Finnairin sivuilta. Onkohan se jo blokattu tai täyteen buukattu aficionadoille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nonni. Se pelitti. Liitetään tämä kone sarjaan "uudelle tuoksuvat".

 

Matkustin tänä kesänä VR:n ohjausvaunussa Helsinki-Turku-Helsinki. Tulin sanoneeksi konnarille että taitaa olla melko tuore peli. Hän sanoi että ei tämä montaa kuukautta vanha ole. Sanoin että tuskin on montaa päivää. Hän lupasi käydä katsomassa matkamittarin lukeman ohjaamosta. Se oli 2100 kilometriä. Eli vaunu oli käytössä toista päiväänsä Helsinki-Turku-Helsinki pendeliliikenteessä.

 

Aasinsilta ilmailuun. Vaunun valmistaja Transtech on Valmet Lentokonetehtaan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Teollisuus siirrettiin Otanmäkeen työvoimapoliittisista syistä. Nyt tsekkiläinen Skoda on ostanut Transtechin.

 

Edit: Km-lukema korjattu. Muisti petti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aasinsilta ilmailuun. Vaunun valmistaja Transtech on Valmet Lentokonetehtaan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Teollisuus siirrettiin Otanmäkeen työvoimapoliittisista syistä. Nyt tsekkiläinen Skoda on ostanut Transtechin.

 

Vanhoissa paikallisjunissa oli ja on vielä valmistuslaatassa tekijänä "Valmet lentokonetehdas". Ihmeteltiin lasten kanssa, että onkohan siellä joku aamu ollut vivut väärässä asennossa, kun tehtaasta onkin tullut ulos junia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäh, aika paskasti nuo lennot näemmä. Melkein jo harkitsin bookkaamista, mutta ei kiinnosta istua jossain poronnu**ijoiden seassa ma-to.

 

357€ yksi suunta, menopaluu olisi 98€ mutta vasta torstain paluulla. Saman päivän paluulla hilpeät 440€. Just tuon 98€ voisi vielä maksaakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäh, aika paskasti nuo lennot näemmä. Melkein jo harkitsin bookkaamista, mutta ei kiinnosta istua jossain poronnu**ijoiden seassa ma-to.

 

357€ yksi suunta, menopaluu olisi 98€ mutta vasta torstain paluulla. Saman päivän paluulla hilpeät 440€. Just tuon 98€ voisi vielä maksaakin.

 

Juuri kun lippuja Rovaniemelle katsoin niin 118€ näytti olevan Youth-hinnoin. Taitaapi mennä tuo Oulun keikka vaihtoon ja lähteä kuitenkin Rovaniemellä käymää XWB:n siivin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osloon pääsi 87€ menopaluu jos raaskii vuorokauden Norjassa viettää. Paluu on toki pikkubussilla.

 

Näin oli tarkoitus mutta kun intti hieman rajoittaa mahdollisuuksia  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osloon pääsi 87€ menopaluu jos raaskii vuorokauden Norjassa viettää. Paluu on toki pikkubussilla.

 

No sen voisi tehdäkin. Oslossa ei ole tullut käytyä kenttää kauempana ja kyllä se nyt jonkun hiton Rovaniemen voittanee. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäh, aika paskasti nuo lennot näemmä. Melkein jo harkitsin bookkaamista, mutta ei kiinnosta istua jossain poronnu**ijoiden seassa ma-to.

 

357€ yksi suunta, menopaluu olisi 98€ mutta vasta torstain paluulla. Saman päivän paluulla hilpeät 440€. Just tuon 98€ voisi vielä maksaakin.

 

Voihan Finnairin Rovaniemen peluulennon toki jättää käyttämättä. Paluu RVN-HEL 5.10. Norwegianilla maksoi vielä tänä aamuna 29€, nyt näkyy olevan 59€. Finnairillakin voi kikkailla ostamalla toisen menopaluun RVN-HEL-RVN, jolloin pääsee A350 kyytiin molempiin suuntiin yhteishintaan vajaa 200€. Paluulennot sopivasti varaamalla pääsee Rovaniemelle toisellekin päivä- tai pidemmälle matkalle, jos ei siis halua jättää paluulentoja käyttämättä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään on Finnarilla joku siivonnut businessjakkaran varannet jonnekin ihan muualle kun sinne businekseen.

 

Oma business-paikkani näyttäisi yhä olevan tallella. Mikä paikka sinulla oli, Ilkka?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oma business-paikkani näyttäisi yhä olevan tallella. Mikä paikka sinulla oli, Ilkka?

 

8A.

Siellä on nyt jotain sählätty paikkojen kanssa. On kuulemma pressiä ja on kutsuvieraita ja etuosa ei ole käytössä ja välillä on käytössä. Niin monta vastausta kun on vastaajaakin.

Ja onhan siellä joku tarjonnut callcenterissä sitä hyvää selitystä asialle että konetyyppi on vaihtunut ja ihmetellyt että mikä 350.  :laugh:

 

Mulle on loppupeleissä sama missä sitä istuu kunhan vaan on mukana. Mutta ihmettelen mitä niiden penkkien kanssa on nyt elokuussa alettu veivaamaan.

 

Antaa pressin istua takana kun eivät mitään mistään maksakaan ja annetaan maksavien kanta-asiakkaiden istua siellä missä on alunperin sovittukin. Sitäpaitsi journalismi on nykyään niin heikkoa, ammattitaidotonta ja onnetonta, että parempi olisi jättää koko pressi rannalle ihan kostoksi huonosti hoidetusta työstä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni 6L vaihtunut 31L:n, eikä mitään ilmoitusta asiakkaalle, siis maksavalle asiakkaalle. Komppaan tässä Mannikaista, enempi periaatteellinen kysymys ja osoittaa melkoista ammattitaidottomuutta markkinoinnissa kun tässä vaiheessa ruvetaaan paikkoja muuttelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on teoria: Oisko käynyt niin, että tarkoitus on ollut järjestää ihan oikea lehdistö- ja kutsuvieraslento ja nyt kesälomien jälkeen joku kontrolleri kalkyloinut excelillä, että ei ole rahaa sellaiseen ja hoidetaan se Rovaniemen keikalla jonka jälkeen joku iso vääpeli käskenyt heittää kaikki Rovaniemen keulasta huits helvettiin ja tehdä tilaa arvokkaammalle (lue: ei mitään maksavalle) väelle kuin omat ja rahalla kyytiin tulevat kanta-asiakkaat.

 

Josta tullaankin siihen ikuiseen asiaan, että onko koko firma edes asiakkaita varten ja jos ei ole, niin keitä ja mitä tahoja varten se on olemassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Josta tullaankin siihen ikuiseen asiaan, että onko koko firma edes asiakkaita varten ja jos ei ole, niin keitä ja mitä tahoja varten se on olemassa.

 

Eiköhän se kuitenkin ole niin, että tuo firma on Aasiasta Helsingin kautta jonnekin ja takas' matkustavia asiakkaita varten. Ihan fiksua laittaa parhaille paikoille toimittajia ja myyntikanavien väkeä tutustumaan uuteen tuotteeseen. Jos siitä nyt ylipäätän on kyse. Voihan olla kyse myös koneen tasapainosta tai palvelun sujuvuudesta tai siitä, että halutaan säästää premium paikat parhaassa kunnossa maksaville premium -asiakkaille.

 

;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voihan olla kyse myös koneen tasapainosta tai palvelun sujuvuudesta tai siitä, että halutaan säästää premium paikat parhaassa kunnossa maksaville premium -asiakkaille.

 

Voisi olla ura edessä AY:n asiakaspalvelun satutätien ja -setien joukossa. Tätä selitystä sieltä ei vielä ollakaan saatu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tehdä tilaa arvokkaammalle (lue: ei mitään maksavalle) väelle...

Firman piikkiinhän ne kaikki siellä Jiissä lentävät ovat... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään