Sami Pirinen

Ryanair lopettamassa kaikki lennot Suomessa – nyt hiljenee Lappeenranta

29 viestiä aiheessa

Yle:

 

Lentoyhtiö Ryanair lopettaa lennot Lappeenrannan ja Italian Bergamon välillä. Ryanairin lennot Suomeen loppuvat kokonaan.

 

Ryanairin varauskalenterin mukaan viimeinen lento on 21.10.2015. Ryanairin pohjoismaiden markkinointi- ja myyntijohtaja Elina Hakkarainen vahvistaa tiedon.

 

– Operatiivisistä syistä johtuen Ryanairin Lappeenranta–Milano-reittiä ei lennetä talvikaudella 2015/2016.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanon nyt ihan rehellisesti että kun lensin Pirkkalasta-Malagaan ja takasin muutaman päivän päästä niin totesin että en koskaan enää mene tuollaiseen karjankuljetusoperaatioon mukaan. Ei tule ikävä. Ja tämä on MINUN mielipiteeni. >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se aika erikoista, että Ryanair ei ensi talvena lennä lainkaan Suomeen. Ei taida montaa Euroopan maata olla, johon Rynkky ei operoi....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi Finavian alennushinnoittelu loppua, niin johan sitä mennään muualle heti .. ? Ehkä, mutta arvaan.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valtio ei ehkä näe järkevänä tukea toimintaa jossa suomalaisia kuljetetaan kuluttamaan rahaa ulkomaille, kun se kaikki tarvittaisiin sisäiseen kiertoon.

 

(Kirjoitettu foliohattu päässä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrannan osalta syy on ilmiselvä: Euro maksaa nykyisin melkein 70 ruplaa. Syy on se, että tynnyri öljyä on jo alle 50$.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lappeenrannan osalta syy on ilmiselvä: Euro maksaa nykyisin melkein 70 ruplaa. Syy on se, että tynnyri öljyä on jo alle 50$.

 

Varmasti paras veikkaus tähänastisista ;), mutta syy on tuskin yksin öljyn hinnassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos lasketaan Lpp taloususalueeseen noin 150 tuhatta asukasta Venäjä poislukien, niin kaksi kertaakiin viikossa lentävä 200 paikkainen kone tarvitsisi vuodessa täydellä kuormalla noin 20 tuhatta  asiakasta. Lapset, vanhukset ym. poislukien niin jokainen alueen asukasko matkustaisi "joka" toinen vuosi Bergaanoon? Siis näin suurinpiirtein  laskettuna. Ei minulla ole mitään Bergaamoa vastaan, mutta onhan niitä muitakin paikkoja Italiassakin.... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

No, Bergamon lentokentältä on kuitenkin vain 4 km pitempi matka Milanon keskustaan kuin Milanon "omalta" Malpensan kentältä, jonne siis mm. Finnair lentää.  Mutta ei Milanokaan mikään turistin unelmakaupunki ole vaikka hieno kaupunki onkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän vika oli Tampere-Stanstead-reitissä? Eikö silläkään riittänyt matkustajia? Stanstead on jäänyt mieleen sympaattisena kenttänä. paljon mukavampana kuin Heathrow. Matkalla downtowniin Stanstead Express-junassa vaunupalvelija tuli kysymään maistuisiko olut tai viini? Pikku ylellisyydellä on tietysti hintansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tamperekin sen verta pieni kaupunki, ettei Lontooseen ole turisteja tarpeeksi(en tiedä, älkää lyökö) ja liikematkaajat lentävät mielummin Heathrowille, mistä on yhteydet joka puolelle maailmaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, Bergamon lentokentältä on kuitenkin vain 4 km pitempi matka Milanon keskustaan kuin Milanon "omalta" Malpensan kentältä, jonne siis mm. Finnair lentää.  Mutta ei Milanokaan mikään turistin unelmakaupunki ole vaikka hieno kaupunki onkin.

 

Bergamosta Ryanairilla on lentoja aika moneen paikkaan Välimeren alueella - sellaisiinkin kohteisiin, joihin Suomesta ei suoria lentoja ole - siinä mielessä Bergamo on vähän enemmän, kuin vain Milano.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen käyttänyt Lappeenrannan kenttää vuodesta 89 ja tähän asti uskonut sen jatkoon. Nyt on vaikea uskoa enää kun ei edes kaksi kertaa viikossa kannata lentää vaikka koneet on täysiä. Ainakin omassa tuttavapiirissä Ryanairin lennot kyllä löydettiin ja itsekin menetin Ryanair neitsyyteni helatorstaina. Täytyy sanoa että oli mainettaan parempi kokemus.

 

Nyt kun ei venäläisten paluusta ole tietoa, niin vaikea kuvitella että mikään muu pelastaisi kuin aikainen vuoro -HEL ja tosi myöhäinen vuoro takaisin. Mutta nämä taitaa olla menneen talven lumioita. Olisiko SVL-LPP-HEL mahdollisuuksien rajoissa yhteisenä ostoliikenteenä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tamperekin sen verta pieni kaupunki, ettei Lontooseen ole turisteja tarpeeksi(en tiedä, älkää lyökö) ja liikematkaajat lentävät mielummin Heathrowille, mistä on yhteydet joka puolelle maailmaa.

 

Ei lyyä - aika paljon on tainnut populaa tulla ulkokunnista itänaapuria myöten. Tampereen sijainti ei itse asiassa ole hassumpi ainakaan länsirannikon, Keski-Suomen ja Etelä-Pohjanmaan lähtijöitä ajatellen. Kovin kaksisuuntaista ei trafiikki kuitenkaan taida olla. Valitettavasti infra meilläpäin on mitä on, niin kentällä kuin ulkopuolella. Maan hintataso ja matkailupuolella majoituksen ja turismille tarkoitetun ohjelmapalvelun hintataso ei mätsää Raikun näennäiseen lowcost-konseptiin. Eikä kaikella rehellisyydellä täällä matkailijoita houkutteleva tarjonta kovin järisyttävää ole. Ehkä perussiisteys ja vuodenaikojen ääripäät - osaa vastavirtaan tulijoista on kuulemma kovasti viehättänyt talvisella järvenjäällä tallailun kaltainen eksotiikka. Pienellä oma-aloitteisuudella ja skouttailulla matkaohjelman tekeminen muunkin Etelä-Suomen bongaamiseksi onnistuisi varmaankin kohtuullisesti Onnibusseineen ym - mutta mikä siinäkään houkuttelee? Me tiedämme kyllä mikä saunamökin seinustalla vilvotellessamme mutta tietävätkö muut?

 

Olisipa tuo helppoa ja mukavaa näin kentän lähistöllä asustelevana edelleen matkustella Pirkkalasta. Itse asiassa tuli aika monta paikkaa koitettua ja Raikku toimi poikkeuksetta hyvin vaihtojenkin kera, kunhan halpiksen konkelot otti sellaisena kuin olivat. Eipä tuo sen kummempaa koneessa istumista ole, epämiellyttävintä on se ainainen härdelli ja säätäminen "terminaalien" puolella. Varsin mukavilla käyttiksillä tuntuivat tuubit yleensä olevan, joten näistä Raikun taktiikoista ja oikuista ei ota selvää Erkkikään. Jyrin yllämainittu huomio ei kuitenkaan ole foliolla vuorattu - miksi tukea kotimaisin varoin rahan kantamista ulkomaille.

 

Niin mukavaa kuin matkaan pääseminen olisikin myös maan eteläkärjen ulkopuolelta, ei ulkomaanliikenteen desentralisoiminen meikäläisillä volyymeillä kannata. Eipä taida keskivertopääkaupunkilainen kuitenkaan ylenpalttisuudaan oikein hahmottaa, miten paljon aikaavievemmäksi ja kalliimmaksi lentomatkaileminen kaikkine konkeloidaan muille suomalaisille (joita kehäkolmosen ulkopuolella on väestön merkittävä valtaosa) muodostuu.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän nuo lennot kesällä jatku taas.

En tiedä jatkuvatko, mutta syksyn ja talven lomalennot Lappeenrannasta kuitenkin vielä lennetään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tule enää (reittiliikenne-)kesää ellei kaupunki sitä järjestä.

 

Joku jatkuvuus pitäisi olla, että lentämisessä (ja kentässä) olisi mitään järkeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En kannata halpalentoyhtiöitä. Hyvä että Ryanair vähentää tai lopettaa Suomessa.

 

Hieno trollaus. Ilmeisesti vähävaraisempien ulkosuomalaisten halpislentely oli jotain Espoon Esa-sedältä pois. Ei tainnut olla tarvetta kokeilla omakohtaisesti? Annapa kun arvaan - etkä koittaisi, vaikka kaikki tämän maan ulkomaanlennot siirrettäisiin Ouluun...  :-)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En kannata halpalentoyhtiöitä. Hyvä että Ryanair vähentää tai lopettaa Suomessa.

 

Hyvä ettet kannata, tuskin sinä edes osaisit halpalennolla käyttäytyä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään