Sami Myllymaa

Lento-onnettomuus Alaskassa

7 viestiä aiheessa

Katselin tässä hetki sitten CNN:n aamu-uutisia täällä. Filminpätkän mukaan keli on paikan päällä sumuinen ja sateinen. Miksiköhän ne risteilyvieraat lähti ihailemaan maisemia, kun tuossa kelissä ei tainnut mitään näkyä.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katselin tässä hetki sitten CNN:n aamu-uutisia täällä. Filminpätkän mukaan keli on paikan päällä sumuinen ja sateinen. Miksiköhän ne risteilyvieraat lähti ihailemaan maisemia, kun tuossa kelissä ei tainnut mitään näkyä.....

  PPRuNe,ssa löytyy topokartta alueesta,jos jotakuta kiinnostaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NTSB on julkaissut docketin tästä Turbine Otterille v. 2015 tapahtuneesta onnettomuudesta. Koska Aviation Safety Networkin linkki on tällä välin muuttunut, täällä uusi linkki jossa tiedot onnettomuudesta lyhyesti:

 

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20150625-0

 

Tutkinnassa on ilmennyt, että koneen lentäjä oli kytkenyt TAWS-varoitusjärjestelmän pois päältä, "kuten ko. vuoristoalueella oli tapana, jottei tulisi jatkuvia hälytyksiä"  :-\, joten kävi niin, että kone lensi päin vuoren rinnettä eikä TAWS varoittanut juuri silloin kun sille olisi ollut tarvetta.

 

The pilot of a Turbine Otter that crashed in Alaska in 2015, killing all nine aboard, had turned off the terrain awareness and warning system before the aircraft hit the side of a mountain near Ketchikan.

 

Pilot Bryan Krill, 64, had, at some point in the trip, set the TAWS system to “Inhibit,” which was a common practice in the mountainous terrain to stop the system from going off frequently, according to the report. The crash was characterized by Clint Johnson, the NTSB’s chief investigator in Alaska, as controlled flight into terrain.

 

http://www.avweb.com/avwebflash/news/TAWS-Turned-Off-Before-Crash-228708-1.html

 

Tarkempia tietoja NTSB:n docketista täältä:

 

https://dms.ntsb.gov/pubdms/search/hitlist.cfm?docketID=59608&CFID=1013068&CFTOKEN=ad738a2d5fb3c687-705DF9BD-C037-AAB7-2C30D7C011CB7FD6

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NTSB on määrittänyt onnettomuuden 'todennäköisen syyn' ja julkaissut tutkintaraportin lyhennelmän.

 

PROBABLE CAUSE

The National Transportation Safety Board determines that the probable cause of this accident was (1) the pilot’s decision to continue visual flight into an area of instrument meteorological conditions, which resulted in his geographic disorientation and controlled flight into terrain; and (2) Promech’s company culture, which tacitly endorsed flying in hazardous weather and failed to manage the risks associated with the competitive pressures affecting Ketchikan-area air tour operators; its lack of a formal safety program; and its inadequate operational control of flight releases.

 

NTSB:n lehdistötiedote: Decision-Making, Company Culture, Cause Fatal Crash of Sightseeing Plane

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään