Pauli Hankonen

Karibialle risteilemään ja takaisin (HEL-JFK-MIA-SJU-PHL-LHR-HEL)

11 viestiä aiheessa

Uusia maita pitää saada ja karibialta niitä saa helpoimmin risteilemällä. Kuten foorumilla Niemelän Teijon allekirjoituksessa lukee, niin "Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella!"

 

Reitti oli tällä kertaa tämännäköinen.

1map.gif.334574b882504494e34aef5a66473172.gif

 

Pyörittelin jonkun aikaa lentoja ja varioin erilaisia reitityksiä, mutta lopulta päädyin melko yksinkertaiseen ratkaisuun.

 

HEL-JFK AY A330-300

JFK-MIA AA B757-200

MIA-SJU AA B737-800

SJU-PHL US B757-200

PHL-LHR US A330-300

LHR-HEL BA A320-200

 

Saisihan tuossa lentää vielä 757 kalustolla, sekä US Airwaysilla joka ei enää kauaa omia lentoja lennä (nyt jo kaikissa kuulutuksissa puhuttiin vain Americanista, vaikka lento oli US Airwaysin operoima).

 

Matka alkoi Finnairin A330-300 OH-LTT:n toimiessa kyytipelinä Kennedylle.

 

Siipinäkymää paikalta 43A.

img_2603_800.jpg.7bb3e440790eeda1f1e45ebd071293e5.jpg

 

Pian lentoonlähdön jälkeen alkoi tarjoilu. Tarjolla oli muistaakseni pari vaihtoehtoa josta valintani osui currykanaan. Ihan maukas setti tällä kertaa.

p> 

Finnairin A330 koneen "takatoosa".

img_2608_800.jpg.b171188cb6973b827b972dcb2c265ec7.jpg

 

Vähän ennen laskua eteen työnnettiin vielä kalkkunasämpylä ja kahvia. Jos ateria olikin hyvä, niin sämpylä oli vain ok.

p> 

Jarrrrua..

img_2612_800.jpg.f59d2dcda75f21b0d0c18af8fca834eb.jpg

 

Kolmen tunnin koneenvaihto JFK:lla jonka aikana tuli räpsittyä jokunen kuva koneen ja terminaalin ikkunoiden läpi.

 

Ensimmäisen kameran etten osui Sun Countrylle vuokrattu Transavia Boeing 737-8K2 PH-HZG. Kone toimitettiin Transavialle vuonna 2000 ja on ollut koko uransa enemmän tai vähemmän liisattuna ulos. Ensin konetta liisattiin pari kertaa Air Berlinille ja vuodesta 2003 lähtien se on lentänyt talvet aina Sun Contryllä. Nyt siis jo yhdeksäs talvi atlantin länsipuolella menossa.

p> 

Delta Airlines Boeing 767-332(ER)(WL) yhtiöllä jo vuodesta 1998.

img_2617_800.jpg.c8fd89df7d6c19b8ed37f531b27a35c3.jpg

 

Swiss Airbus A330-343 HB-JHA, ikää kuusi vuotta.

p> 

Virgin Atlantic Airways Boeing 787-9 Dreamliner G-VIZG. Uudenkarhea pitkä driimi jonka VS on saanut käyttöönsä tänä keväänä 11. Maaliskuuta. Sahaavat näköjään ainakin JFK:lle driimillä.

img_2620_800.jpg.becf89a8209def4d359786ac1cc432cb.jpg

 

Saarisen terminaali aitojen takana. Yksi TWA kylttikin on vielä komeasti jäljellä!

p> 

JetBlue Airways Airbus A320-232 N605JB "Boston Red Sox" erikoisvärityksessä.

img_2622_800.jpg.d228ff5801be0432382a55d4acfd5d91.jpg

 

American Airlines Boeing 777-223(ER) N760AN on sekin jo saanut uudet värit päällensä. Ylipäätään tällä reissulla tuntui, että suurin osa AA:n koneista alkaa olla uusissa väreissä, kun vielä viime syksynä Dallasissa tuntui, että puolet tai enemmän on vanhoissa väreissä.

p> 

American Airlines Boeing 777-323(ER) N724AN on lentänyt Seattlesta alle kaksi vuotta sitten AA:n riveihin.

img_7166_800.jpg.1cafe95329f605f29416d89abe7e45

 

Air France Boeing 777-328(ER) F-GSQU.

p> 

Delta Air Lines McDonnell Douglas MD-88 N912DL. Tämä onkin vähän vanhempi koneyksilö. Kone toimitettiin Long Beachilta Deltalle jo Joulukuussa 1987. Ikää koneella on jo 27 ja puoli vuotta. Eli just sopivasti sisäänajettu kasikymppinen!

img_7172_800.jpg.539d82915f5c2b242479597573e423d7.jpg

 

Kyydin JFK:lta Miamiin tarjoasi vuonna 2001 valmistunut American Airlines Boeing 757-223(WL) N175AN.

p> 

Turistiluokkaa AA:n tapaan.

img_2629_800.jpg.dfc3e88f2ee208329b7b88d25a9fe0d5.jpg

72.j

 

Ja tarjoilua joka Yhdysvaltain kotimaan lennoilla on tuttuun tapaan virvoitusjuomapainotteinen. Toki rahalla saa alkoholia ja ruokaa, mutta lipun hintaan kuuluu vain softit.

img_2632_800.jpg.59a33e1af82ecbbd10755200bec22f

 

Ja vielä sinistä vettäkin näinä vakuumien aikakausina.

p> 

Miamiin saavuttaessa päivä oli jo ehtinyt vaihtua yöksi. Kentältä shuttlebussi ja nukkumaan kuuden tunnin yöunet yhteen kiitotien 26R vierellä sijaitsevista motelleista.

img_2635_800.jpg.1af77e19f77488c1527b920da6ccb958.jpg

 

Aamulla ensimmäisenä kennolle osui uuden Easternin 737-800 kentän pohjoispuolen halleilla. Rekisteristä ei saa kroppauksesta selvää, mutta on toi tyylikkään retro maalaus!

p> 

Atlas Airin jumboa naurattaa.

img_2638_800.jpg.2a0dcf66035c339f26db0086a33c7d45.jpg

 

Parivuotias American Airlines Boeing 737-823(WL) N923NN oli MIA-SJU legin kyytipelinä.

p> 

Sisältä sama laite näyttää tältä.

img_2641_800.jpg.1ce3c65e1b961544ac20b9fa95a096af.jpg

bc.j

 

American Airlines Airbus A319-115(WL) N70020 on vain puolen vuoden ikäinen kone. A32x ja B737 koneilla korvataan pikkuhiljaa vuoden 2016 loppuun mennessä kaikki kasikymppiset. Miamissa en nähnyt yhtäkään liikenteessä olevaa AA:n M80 konetta.

img_2645_800.jpg.0ae967434a68c297d11d0b348025739b.jpg

 

Lisää sharkelttibusseja. American Airlines Airbus A319-115(WL) N9006.

p> 

The mighty triple seven. Vuoden vanha American Airlines Boeing 777-323(ER) N727AN.

img_2651_800.jpg.83419764f42c1f3bc9f867802d79e229.jpg

 

Rajusti cropatttuja, mutta kyllä Convair pari on sen arvoista. IFL Groupin Convair 580 pari.

p> 

Ja vielä yksi IFL Gropilainen Convair. Vasemmalla tunnistamaton Embraer 120.

img_2656_800.jpg.c3f8ef7f401fae5d80172cbf5a50be28.jpg

 

Asiallista romua kentän pohjoispuolen hallien edessä. Nuo ovat kai enemmän tai vähemmän huollossa käymässä.

p> 

Edelleen pohjoisen hallien liepeitä. Alkaa MD-11 olla menossa jo pepsitölkeiksi jopa rahtareina.. Kolme Skylease Cargoa joista yhdestä puuttuu 2. moottori. Kulman takana pilkistää aikamoisen riisuttu Martinairin MD-11. Näiden ohi köröttelimme hotellin shuttlebussilla, mutta en saanut aidan toislta puolelta niistä kuvaa, vaikka paikka sinänsä olisi ollut kohtuullinen jos shuttlebussin kuskin olisi pyytänyt pysähtymään. Mutta kun siellä oli niitä muitakin hotelliasiakkaita kyydissä..

img_2659_800.jpg.cb6a466a93f9fc1d004c59a6284a6e0f.jpg

 

Ja lisää mielenkiintoisia koneita. Ulkona jonkun latinalaisen amerikan yhtiön Cargo 737-200(?), arubalainen Tiara Air 737-300 ja Easternin 737-800. Hallissa sisällä Air Ukrainen 737, tuntematon 737 ja Americanin  M80. Lisäksi hallissa on sisällä venäläisen Orenairin 737 ja ulkona niin ikään venäläinen Globus Air 737. Osa on varmaa huollossa, mutta voisikohan Orenair, Globus ja Air Ukrainen olla tuolla jos koneen liisari on päättymässä tai alkamassa.

p> 

Miami Beach. "Sonny" Crockett ja Ricardo "Rico" Tubbs voitaneen mainita tässä yhteydessä.

img_2666_800.jpg.f53c59b60ef217c7ac884211bc991ad8.jpg

 

South Bimini Airport,  BIM/MYBS.

p> 

MIA-SJU tarjoilu.

img_2671_800.jpg.00fda499285e91aab792bf3122339e95.jpg

 

Atlantin valtamerta.

img_2672_800.jpg.27bd01aac2c86be52fe5341c96116d94.jpg

 

Kenttä josta kuvassa osa näkyy on "San Juanin Malmi", eli Isla Grande Airport jonka virallinen nimi on Fernando Luis Ribas Dominicci Airport. Kentältä lentää pari yhtiötä Britten Norman Islandereilla ja Cessna Caravaneilla reittejä. Välittömästi sen takana Pan American pier jossa pari risteilijää odottelemassa matkustajia. Matka olisi tuohon oikeanpuoleiseen paattiin.

p> 

Laskuun kuitenkin San Juanin ykköskentälle Luis Muñoz Marín International Airportille SJU/TJSJ.

img_2680_800.jpg.f5479ea995c754c30bf74b78cca4a689.jpg

 

Etualalla Air Cargo Carriers Short 360-300 N733CH ja taaempana Mountain Air Cargon Cessna 208B Super Cargomastereita FedEx Feederin väreissä.

p> 

Tradewind Aviation lentää reittilentoja karibian alueella Pilatus PC-12 kalustollaan.

img_2685_800.jpg.1ba99a0bdc0d7c470c5c32bc9f746776.jpg

 

Air Antilles Express ATR 42-600 F-OIXO. Tämä on neljällä ATR 42 koneella toimiva Guadeloupelainen yhtiö. Kuvan koneyksilö on toimiettu yhtiölle 2014 Tammikuussa.

p> 

Cape Air on Massachusettsista kotoisin oleva yhtiö joka operoi sekä itärannikolla, että karibialla reittilentoja Cessna 402 laivastollaan.  Yhtiöllä on muutama Britten Norman Islander ja yhteensä 75(!) Cessna 402 konetta laivastossaan. Lisäksi yhtiöllä on pari ATR konetta joilla lennetään Unitedille Micoronesiassa Tyynellämerellä. Kuvassa etualalla Cessna 402C II N7037E.

img_2688_800.jpg.ce3ad34ddfb74b17ae5529f6387a571c.jpg

 

Seaborne Airlines Saab 340B N350CJ. Puerto Ricon paikallisia lentoyhtiöitä myös tämä Seaborne Airlines jonka laivastoon kuuluu kahdeksan Saab 340 konetta ja pari Twin Otteria kellukkeilla. Tarjoaa reittilentoja ympäri karibian saaria. Milloinkas pikkusaabiin on tullut noin metkat huiskat? En muista nähneeni näitä kuin suorilla potkurinlavoilla.

p> 

Tässä välissä siirryttiin taksilla kentältä satamaan ja astuimme laivaan. Hytissä odottelikin kuohuviinipullo ja omenoita.

img_7187_800.jpg.0f7bf054e7a4c0eb1c561e7b7dd574c3.jpg

 

Hytti ja sen parveke sattui olemaan laiturin puolella, joten ei muuta kuin kuvaamaan "San Juanin Malmin" liikennettä hetkeksi.

 

Kenttää kotipaikkana pitävä ja sieltä reittilentoja lentävä Air Flamenco Cargo Britten-Norman BN-2A-6 Islander N913GD ja Air Flamenco Britten-Norman BN-2B-26 Islander N203PR.

p> 

Tuntemattomaksi jäänyt Citation Sovereign. Rekisterin alku voisi olla N578.. mutta lopusta ei saa selvää. (pisteiden paikalle kokeiltu A, II, ja 11 ilman tulosta ;)

img_7195_800.jpg.e9f50ebc708a57ba9913236a638c3a14.jpg

 

Yhdysvaltain armeijan edustusta. Kentällä oli usemapiakin armeijan koptereita joista tässä yksi aktiivinen ja yksi muistomerkki.

p> 

Cessna 172M N1219U vuodelta 1976.

img_7198_800.jpg.52757f9a4b368b4ea8c4ed28a0078b0f.jpg

 

Uusi tuttavuus minulle tämä Piper Sport. Kyseessä on Tsekkiläinen ultra (tai LSA) CZAW SportCruiser jota myydään ainakin rapakon toisella puolella Piper Sport nimellä.

p> 

Cessna 750 Citation X N793XJ.

img_7202_800.jpg.cb657b8d96173a4fe76f73ce70577645.jpg

 

Toisen kenttää kotipaikkana pitävän reittioperaattorin Vieques Air Linkin Britten Norman Islander.

p> 

Cessnan omistuksessa oleva Cessna C208B Grand Caravan N867EX. Olivatkohan demoamassa konetta karibialaisille yhtiöille?

img_7205_800.jpg.2f0f564638420e75cbf92c01bc15b25a.jpg

 

Piper PA-28-181 Archer III N137BC.

p> 

Tähän väliin muutama ei-ilmailukuva.

 

Lähdön tunnelmia.

img_2716_800.jpg.d212bbb3f177f47cbcb1afb57740047a.jpg

7c.j

 

St. Croixillla Yhdysvaltain Neitsystsaarilla vierekkäin MS Jewel of the Seas ja GTS Celebrity Summit.

img_7214_800.jpg.a2c91ed47410e7ec1b9f914aea7a31ca.jpg

 

Univormuja niistä pitäville. Celebrity Summitin päällystö esittäytyy kreikkalaisen kapteenin johdolla. Paras univormu on kuitenkin tuolla oikeanpuoleisella naisella  :P

p> 

Karikukko (Arenaria interpres).

img_7229_800.jpg.51f5ca3ceac131a1aa04ebfd75bf39

 

Mansikkamargarita.

p> 

Luonto 1 - koulubussi 0.

img_7269_800.jpg.318c48c2935f3ed6c76288425138e89e.jpg

 

GTS Celebrity Summit Roseaulla Dominicalla.

p> 

Summitin pääkoneina on kaksi GE:n LM2500+ suihkuturpiinia. Moottori on laivaversio tutusta CF6 moottorista joka löytyy monen laajarunkokoneen siiven alta (mm. A300, A310, B747, B767, DC-10 ja MD-11).

img_2885_800.jpg.9d008073641c6cb42f1b3722dbbc63df.jpg

56.j

 

Kaikki loppuu aikanaa, niin myös risteily ja kotimatka alkaa. Vielä hytin parvekkeelta yksi kuva San Juanista.

 

Policia de Puerto Rico, Puerto Rico Beechcraft G58 Baron N130PR.

img_2916_800.jpg.2ab719e93eb59d9023abd23783ec4689.jpg

 

SJU-PHL legin kyydittäjä oli jokseenkin kulahtanut US Airways Boeing 757-23N(WL) N203UW.

p> 

Philadelphia.

img_2928_800.jpg.f0ef3d8e67f72283661bf977490a9be0.jpg

 

SS United States joka pitää edelleen hallussaan Sinisen nauhan ennätystä atlantin ylityksessä. Kipolla kului ennätysmatkalla kesäkuussa 1952 ylitykseen aikaa 3 päivää 12 tuntia 12 minuuttia keskinopeuden ollessa 34,51 solmua. Tämän jälkeen on lätäkkö nopeammin ylitetty, mutta SS United States on viimeinen linjalaiva joka on ennätyksen tehnyt.

p> 

Sotalaivojakin Philadelphiassa näköjään on.

img_2933_800.jpg.7b06099657c219a6022ef4ecd343dcaf.jpg

78.j

 

Ensimmäisenä PHL:ssä kennolle valottui valkoinen Boeing 767-300 jonka rekisteristä ei valitettavsti saa selvää.

img_2935_800.jpg.aacca4252886d080e2f611eb9ff1cb40.jpg

 

Jonkun verran kapearunkoja on vielä US Airwaysin väreissä.

 

US Airways Express (Republic Airlines) Embraer ERJ-175LR N123HQ.

p> 

US Airways (American Airlines) Airbus A320-214. Kone on lennellyt jo vuodesta 2000.

img_2941_800.jpg.e707421accd75cb368a760f3969526fa.jpg

 

US Airways Express (Republic Airlines) Embraer ERJ-175LR N101HQ.

p> 

Frontier Airlines Airbus A320-214 N207FR.

img_2945_800.jpg.66d9639151f928c339eaeaa414e32f8f.jpg

 

Meidät Philadelphiaan tuonut American Airlines Boeing 757-23N(WL) N203UW oli ex-US Airways, joka oli ehtinyt saada American värit yllensä. Sisustus oli kuitenkin vielä US:n peruja.

p> 

Frontier Airlines Airbus A319-111 N932FR palvellut yhtiötä jo vuodesta 2004.

img_7370_800.jpg.776924f396b72c8f976deff41c8c615f.jpg

 

American Airlines Airbus A321-231 N915US. Tämän puolivuotiaan koneen rekisteri kertoo, että se on alunperin tilattu US Airwaysille.

p> 

US Airways (American Airlines) Airbus A321-211 N151UW.

img_7377_800.jpg.20c08069949e8d787307c679b023392f.jpg

 

Pakollinen Southwest.

p> 

US Airways (American Airlines) Airbus A321-231 N575UW.

img_7386_800.jpg.6e304464c0097b99b4cc02b57510086f.jpg

 

US Airways American Airlines Boeing 757-23N(WL) N205UW. Kone valmistui vuonna 2000 ja toimitettiin ATA:lle (American Trans Air). Vuonna 2005 kone siirtyi hetkeksi Air Horizonsille ranskan ilma-alusrekisteriin ja sieltä vuonna 2006 US Airwaysille. Nyttemmin lentää uuden isännän Americanin värit yllään.

p> 

US Airways (American Airlines) Airbus A330-243 N289AY.

img_7389_800.jpg.7c4c5028511f9680c50706b2135110f3.jpg

 

Alaska Airlines Boeing 737-990(ER)(WL) N403AS. Kropattu kaukaa, mutta sinänsä mielenkiintoinen, että tässä on uudet Scimitar wingletit. Luulin että noita on laitettu vain uusiin koneisiin, mutta tämä on kyllä aikoinaan toimitettu tehtaalta 2012 perinteisillä wingleteillä ja myöhemmin viime vuonna siihen on jälkeenpäin vaihdettu nuo uudentyyppiset siivenkärjet.

p> 

Lufthansa Airbus A340-642 D-AIHT tilattiin alunperin Virgin Atlanticille, mutta syystä tai toisesta Richard ei konetta halunnut ja se valmistui Lufthansalle vuonna 2008.

img_7405_800.jpg.6e85c46dfa75bf29a8c29ae570192950.jpg

 

British Airways Boeing 777-236(ER) G-VIIC. Tämäkin on jo melkein kaksikymmenvuotias lintu. Toimitettu BA:lle Tammikuussa 1997.

p> 

US Airways Express (Republic Airlines) Embraer ERJ-170SU N829MD.

img_7412_800.jpg.ee7747995a028008feff2dcece905a7f.jpg

 

US Airways (American Airlines) Embraer ERJ-190AR N950UW.

p> 

American Airlines Airbus A330-243 N286AY. Alunperin US Airwaysin kone.

img_7425_800.jpg.011de5dbebfc64a7b87bd09f6e9287c5.jpg

 

US Airways (American Airlines) Airbus A320-232 N650AW. Toimitettu vuonna 1998 America West Airlinesille ja fuusioissa vuonna 2005 US Airwaysin väreihin. Seuraavaksi maalataan AA:n väreihin kunhan keretään.

p> 

US Airways (American Airlines) Airbus A321-231 N563UW.

img_7430_800.jpg.9d77e7f09f69ca8a7824c2ed5d019833.jpg

 

Kyydin PHL-LHR tarjosi American Airlines Airbus A330-323 N276AY. Tämäkin on vanhoja US Airwaysin koneita ja sisältä täydessä US Airwaysin sisustuksessa. Myös lippu oli US Airwaysin lennolle US728, mutta kaikki kuulutukset tulivat Americaniksi.

p> 

"Pasta or chicken?" Valitisin pastan joka ei ollut mitään kovin ihmeellistä, mutta annos oli suuri. Kuvasta sitä ei oikein näe, että astia on aika syvä ja nälkä kyllä lähti. Vielä kun se olisi ollut hyvää.. AA/US tarjoilee ruoan kanssa maksuttomat juomat turistissa ja tarjolla oli viisi(!) erilaista olutta, punainen ja valkoinen viini sekä ehkä vielä kuohuviiniä ja jotain tiukkaa Jos nyt oikein muistan. Kaikin puolin hyvä meininki amerikkalaiseksi yhtiöksi.

img_2954_800.jpg.7fac7a7732ee2cc019f701af0c6174d6.jpg

 

Tässä turistin takimmaista osastoa. Koneessa ei taida olla miehistölle rakennettuja lepotiloja kun tuollaiset perinteisemmät verhoviritykset on asetettu tuonne etupuolelle.

p> 

Aamiainen Americanin tyyliin.

img_2960_800.jpg.7f414393dfe1bee090f8f476ec04d2bd.jpg

 

Ja Lontoo ei olisi Lontoo jos siellä ei jotuisi mutkittelemaan muun liikenteen kanssa.

p> 

Fairoaks Airport EGTF ja oikeassa alakulmassa McLaren Technology Centre.

img_2963_800_egtf.jpg.41dbfe1bb3fbff17edcff0b68edaed05.jpg

 

Sitten vähän Heathrown liikehdintää jossa oli kolmen tunnin vaihto. Laukut kyllä jäi sinne vaikka vaihto oli T3 -> T3 ja aikaa kolme tuntia. Kuinka ne vaan pystyy tyrimään laukut vuodesta toiseen.. Yleensä lennän vain käsimatkatavaroilla, mutta nyt oli pukua sun muuta mukana risteilyä varten.

 

Virgin Atlantic Airways Airbus A330-343 G-VNYC.

p> 

Virgin Atlantic Airways Airbus A330-343 G-VINE.

img_2977_800.jpg.2ad366b14d9280107b0335e895e35613.jpg

 

Air Canada Airbus A330-343 C-GHKX.

p> 

Virgin Atlantic Airways Airbus A330-343 G-VSXY.

img_2983_800.jpg.4e491e8b0adbb43a9d2126d64aa03824.jpg

 

Etihad Airways Airbus A380-861 A6-APA.

p> 

Toisella puolella kiitotietä 4-terminaalin edessä yksi Air Mauritiuksen kuudesta A340-300 koneesta.

img_7434_800.jpg.2e536eecd530c7cb624ebe2823b7fa5a.jpg

 

Kaukana myös Dremaliner pari Brunei & Kenyan.

p> 

United Airlines Boeing 777-222(ER) N206UA.

img_7438_800.jpg.a73846d7f7c0703f0db10ba53d4646ca.jpg

 

British Airways Boeing 777-236(ER) G-VIIM jo vuodesta 1998.

p> 

British Airways Boeing 747-436 G-CIVR myös vuodesta 1998.

img_7447_800.jpg.b61e6e26ad12cf8a061bf4862b6d607a.jpg

 

British Airways Boeing 767-336(ER) G-BNWX on toimitettu jo vuonna 1994. Näitä on kai tarkoitus korvata pikkuhiljaa Dreamlinereillä.

p> 

Air Malta Airbus A319-112 9H-AEM.

img_7457_800.jpg.845303c04228dd515c4c14618ced0b12.jpg

 

British Airways Boeing 767-336(ER) G-BNWS on lentänyt BA:lla sekin jo vuodesta 1993 lähtien.

p> 

Hongkong Jet Boeing 737-73W(BBJ) VP-BOP on massimiehen valinta lentomatkustamiseen.

img_2990_800.jpg.83fb1bd3cb0ce59bce2e669e1cbc5b35.jpg

7d.j

 

British Airways Boeing 747-436 G-BNLK on 25 vuotias rautarouva, toimitettu vuonna 1990.  Mutta jumbo on aina jumbo vaikka se olisi kuinka vanha.

img_2995_800.jpg.bdef45d94de792c918d51ad18dc47f46.jpg

 

Delta Air Lines Boeing 767-332(ER)(WL) N16065.

p> 

British Airways Boeing 747-436 G-CIVT.

img_2998_800.jpg.7c4e193b9ef10d9aff7e461c04d1ae85.jpg

 

Virgin Atlantic Airways Airbus A330-343 G-VINE.

p> 

British Airways Airbus A319-131 G-EUPT.

img_3001_800.jpg.1868893e11481c509890384fc6d7eb1d.jpg

 

Lufthansa Airbus A319-114 D-AILU "Lu" erikoismaaluksineen.

p> 

United Airlines Boeing 787-8 Dreamliner N30913. Toiset tykkää, toiset ei. Mun mielestä tää on makee ritsa.

img_3006_800.jpg.64d45ba1932be41c5a3ef840efedfa1a.jpg

[attachment]401293_img_3010_800.jpg[/attachment]

 

"Merrie olde England".

img_3015_800.jpg.6ab7cf5830b5b4c849d8362a531624f9.jpg

 

Qantasin möhkö ja Virginin pitkä Dreami terminaali 3:ssa kiinni.

p> 

Heathrown 2 terminaali joka näyttää olevan pyhitetty Star Alliancelle.

img_3020_800.jpg.1bd2385eee534f46ab63427e1e941b11.jpg

 

Savu nousee kaukaa kentän ulkopuolelta.

p> 

British Airwaysin tarjoilua Helsingin lennolla.

img_3026_800.jpg.36cb4eccf1aa383e879766937c259e1a.jpg

 

Vuoden vanha British Airways Airbus A320-232 G-EUYU näyttää sisältä tältä.

p> 

Joku on vienyt kaksi hallia pois tuosta.

img_3030_800.jpg.3ca9bcdd1875cf97fa12526ee0bda350.jpg

 

Loppuun vielä tutuakin tutumpi Finnair Embraer ERJ-190LR OH-LKF.

 

Se oli siinä. Kiva jos jaksoit loppuun saakka  :)

>img_2600_800.jpg.16ef954c26e75acecf61235ca39fa812.jpg>img_2606_800.jpg.2ddc43d93bcef2e5ab322daceaff694f.jpg>img_2609_800.jpg.ef8f0bf91583fe83c0422e6a54463c4f.jpg>img_2614_800.jpg.9cb1c4e7cc0241e60d0ce511aa12fce5.jpg>img_2618_800.jpg.098917c0e9e3163e2eb788f94169472e.jpg>img_2621_800.jpg.d49f4e87eec178390b12b264fa8c0f12.jpg>img_2624_800.jpg.8987bf1edbf2b418ffb5bd97565cb8>img_7170_800.jpg.381b334bea50c8634e03f9eecf8ed0e3.jpg>img_2625_800.jpg.48dd557971a1da5410d17bf894f703>img_2630_800.jpg.3bc3f0b271cc6534de93dafbffc8aabf.jpg>img_2633.jpg.5cc9a62bf6cfe1b6eebbce884ef1fe73.jpg>img_7182_800.jpg.703427ceac1ee20b180e9207dc5f6854.jpg>img_2639_800.jpg.b06bb00e6010c9a322e896887bede3>img_2643_800.jpg.d8e913ebb4d7df6188ee2e096ff0688d.jpg>img_2648_800.jpg.631fd8883b2b03060b1f5c48e6b469ba.jpg>img_2655_800.jpg.140d723d40c1c5335e80b8921d076cf2.jpg>img_2658_800.jpg.16312ee9513a98887a7f8f1ad3f69ae3.jpg>img_2660_800.jpg.a625312180ec4490dbf6d973d69c401d.jpg>img_2667_800_mybs.jpg.46b59ccef19565fa8989e76d18550c17.jpg>img_2678_800.jpg.25ecfd375e4e83f16cb5afcae1cad0>img_2682_800.jpg.d52e507b165e5f0fd57439dc21d5c155.jpg>img_2687_800.jpg.a08d823de57a3e7fa17995abe0891b6b.jpg>img_2695_800.jpg.1b0bc112eecb0bbb4d9a4466cb39b98f.jpg>img_7194_800.jpg.ff13e1e05d5a7f0b1406bfad21ae4764.jpg>img_7197_800.jpg.abcddb6975f0ea6cf65d7c1b89f5a8d6.jpg>img_7199_800.jpg.af4dcf1013f207b3185f0932150c6b55.jpg>img_7204_800.jpg.21d16ad9e13505b87c8e8b7a033b46ee.jpg>img_7209_800.jpg.1645820404e698b3b595c48258948c>img_2723_800.jpg.b68f6952907bbfea42b79b8972bd8896.jpg>img_2743_800.jpg.37258cc0c181c4d6a12227b3d8297140.jpg>img_2782_800.jpg.e79820836574446a23bd427ccdd5c375.jpg>img_7288_800.jpg.78269f9a38a4c8fa9af9f5f3489ae0>img_2886_800.jpg.6f5c75c4f5aee6715ae56d48f5893104.jpg>img_2925_800.jpg.9a0e480bf85b5060a4df3655a0c16b75.jpg>img_2929_800.jpg.461f74dffbb0a7d50f2c157e266cf6>img_2934_800.jpg.80edfffb04aa3363fa81c10d17dccbfb.jpg>img_2938_800.jpg.6557c4cd740cec5d32e9b21e877758f6.jpg>img_2944_800.jpg.2f108a8b0df37d1c8ea01bf5f2460f50.jpg>img_2948_800.jpg.493a5184467e96bbb77de121f12116c4.jpg>img_7374_800.jpg.02db13b3ca89fdfad3cacee0aa984af9.jpg>img_7382_800.jpg.6f0be5898de399e3432d3fae731eb29e.jpg>img_7388_800.jpg.ccc35271ed4cb81a8c5aca648c16ae95.jpg>img_7392_800.jpg.4635650431866f4af52b0e9ab78e2b15.jpg>img_7410_800.jpg.8b99f772899c091429abf55bd1e44111.jpg>img_7415_800.jpg.350b769e64416662c10c7ebb76cdf26e.jpg>img_7427_800.jpg.19e07552cdc61139d872caf3b864f8c7.jpg>img_2951_800.jpg.0ff73e59382a32891c5db42c00b4ed92.jpg>img_2957_800.jpg.0ba926642e06eac878b0c95fa97d3b46.jpg>img_2961_800.jpg.b0c83b21d394a640e4fcb5e7f18d86d3.jpg>img_2969_800.jpg.ab494b6fe8da38dfbce80cb463a8abba.jpg>img_2981_800.jpg.b30454131bfc0fe61935b2a7afbea92c.jpg>img_2985_800.jpg.ba415dcbb5554e49fce0710db9e1bf65.jpg>img_7435_800.jpg.07abbfc03ef072799ba81d808e2c8e7a.jpg>img_7442_800.jpg.681fe53dadea513df28d87fae74fd819.jpg>img_7453_800.jpg.41c9bd14c6846c72917a7db8580a5365.jpg>img_2989_800.jpg.06e598efcf2667710f5e5b75ec78db>img_2996_800.jpg.edc605ad6cf4f9fa52346bc521699b40.jpg>img_2997_800.jpg.ebd9ca6faf263e565c40f07939fbded4.jpg>img_2999_800.jpg.4adb8d530a8f19ed3297ed2a44a3c1ac.jpg>img_3004_800.jpg.225418486f6dc1be5544ed36459d3024.jpg>img_3010_800.jpg.cf772c489e1392fd823853547647ac0f.jpg>img_3018_800.jpg.14a255a00b74f06dd603017f494054b2.jpg>img_3023_800.jpg.07a7b6c153271b23e896945d8ac6662e.jpg>img_3027_800.jpg.d38f5207a8497880e3d129b59e6e1001.jpg>

Kenttä josta kuvassa osa näkyy on "San Juanin Malmi", eli Isla Grande Airport jonka virallinen nimi on Fernando Luis Ribas Dominicci Airport. Kentältä lentää pari yhtiötä Britten Norman Islandereilla ja Cessna Caravaneilla reittejä. Välittömästi sen takana Pan American pier jossa pari risteilijää odottelemassa matkustajia. Matka olisi tuohon oikeanpuoleiseen paattiin.

 

Sieltä operoi iso kasa pieniä lentokouluja yms firmoja kanssa, http://www.islagrandeflying.com/ esimerkiksi.

 

sanjuan_landing.jpg

Allekirjoittanut survomassa Cessnaa sinne vuosi sitten. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulla ensimmäisenä kennolle osui uuden Easternin 737-800 kentän pohjoispuolen halleilla. Rekisteristä ei saa kroppauksesta selvää, mutta on toi tyylikkään retro maalaus!

 

N276EA.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hallissa sisällä Air Ukrainen 737, tuntematon 737 ja Americanin  M80.

 

Kiitos Paulille taas mielenkiintoisesta matkaraportista.

Tuo tuntematon 737 voisi olla japanilaisen Solaseed Air:n entinen 737-400 (vrt. tämä airliners.netin kuva). Täysikokoisesta kuvasta saattaisi saada varmistuksen.

 

-Esa

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaikille kommenteista  :)

 

Sain Niemelän Teijolta Miamista paremmasta paikasta otettuja kuvia noista MD-11 koneista. Hän oli käynyt ne tänään ottamassa, muttei nyt pääse itse foorumille lisäämään niitä, joten lisään ne tänne hänen luvalla:

 

Sky Lease Cargo McDonnell Douglas MD-11CF N956AR ja vielä oikein alkuperäinen combi. Ex-Martinair (PH-MCT) kuten värityksestä näkyy. Kone toimitettiin Martinairille Toukokuussa 1995 ja Martinair luopui koneesta vuoden 2013 lopulla.

martniair_md-11_800.jpg.b47a0f1927d17174f82ae396f1c9bc40.jpg

 

Sky Lease Cargo McDonnell Douglas MD-11F N954AR. Tämä oli alunperin China Easternin matkustajakone ja se toimitettiin vuonna 1992. Rahtariksi kone muutettiin vuonna 2000 ja 2011 kone päätyi Sky Lease Cargolle.

 

Edellisen takana seisoo Sky Lease Cargo McDonnell Douglas MD-11F N951AR joka niin ikään olin alkujaan China Easternin uljas matkustajakone. Kone rullasi Long Beachin tuotantolinjalta Huhtikuussa vuonna 1991 ja rahtariksi kone muutettiin vuonna 2004. Lopulta kone päätyi Sky lease Cargolle vuonna 2010.

sky_lease_md-11_800.jpg.5810df62b7da8c1cf78f3a4230eacc9d.jpg

 

 

Kiitos Paulille taas mielenkiintoisesta matkaraportista.

Tuo tuntematon 737 voisi olla japanilaisen Solaseed Air:n entinen 737-400 (vrt. tämä airliners.netin kuva). Täysikokoisesta kuvasta saattaisi saada varmistuksen.

 

-Esa

 

 

Sehän se taitaa olla. Kiitos.

p> 

Tuossa vielä Globus joka tuli mainittua tuon raparin aikana. Kone on muuten täydessä S7 värityksessä, mutta pyrstö ja rungon teksti on Globus.

img_2660_800.jpg.adba7435fe13e559e0b643f07c3fe461.jpg

>sky_lease_md-112_800.jpg.797b6597241b62572f350457b767cd9a.jpg

p>img_2660_800b.jpg.126861e975645d1f59687b1f269e724a.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno stoori :thmbup: Huomasitko muuten että tuo "Ja vielä yksi IFL Gropilainen Convair" taitaa olla pidennetty CV-5800?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kuvista!

 

Ettei olisi Latin Air Cargo PR-LSA, joka on AY:n entinen OH-LHE? Ainakin aiemmin talvella taisi majailla Miamissa.

 

Hyvä havainto! Rekisteriä ei näe originaalistakaan kuvasta, mutta pakko sen on olla entinen OH-LHE. Tuolla brassiyhtiöllä ei ole ollut laivastossaan kuin yksi kymppi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla