Jukka Nisula

Vesivehmaan Caudron-Renault C.R. 714 lainaksi Puolaan

16 viestiä aiheessa

Just niin kuin Mikko sanoi.

C.R. 714 mahdollinen sijoitus-/kunnostuspaikka ei ole tiedossani, mutta olen luottavainen upeassa Krakovan ilmailumuseossa käyneenä, että kone on hyvissä käsissä Puolanmaalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäin ihmettelemään, että minkä takia CA-556 annetaan lainaksi Puolaan? Meneekö se sinne näytille vai mitä? Koska tulee takaisin? Ja mitenkä tuo jutussa mainittu CA-553 on päätynyt Pariisin Ilmailumuseoon? Olen menossa Pariisiin parin viikon päästä, ja matkaohjelmaan kuuluu tuo museo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaan itse yhteen omaan kysymykseeni. Mulla oli mapissa Wikipedian tieto vuodelta 2010, uusin versio tietää kertoa näin: Yksi kone, CA-556, on entisöimättömänä Vesivehmaalla varastoituna. Yksi on myyty Ranskaan Musée de l'Air et de l'Espace-ilmailumuseoon vuonna 1980-luvulla ja tätä yksilöä entisöidään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puolalaisilla taitaa olla menestyksekkäin käyttöhistoria kyseisellä konetyypillä. Suomessa se on ollut koko ajan lähinnä varaston täytteenä. Menee ihan oikeaan osoitteeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tästä kuvia esillä, millaisena on näytillä? Mitä koneen paluusta Suomeen on sovittu, tuleeko?

Tässä kuvassa CA-556 on esillä Puolassa. Koneen laina-ajaksi on alustavasti sovittu viisi vuotta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kuvassa CA-556 on esillä Puolassa. Koneen laina-ajaksi on alustavasti sovittu viisi vuotta.

Voi voi, sehän on aivan invalidi ilman moottoria. Eikös enää mistään löydy Renaultin rivimoottoria nokalle? Sehän on aika tyylikäs kone kokonaisena. Harmi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään