Timo Hyvönen

Helsinki fly in 22.-24.5.2015 - ilmoittautuminen avattu

11 viestiä aiheessa

Terve,

 

Malmi-fly-in on reilun kuukauden päästä. Olemme jälleen saaneet sovittua, että etukäteen ilmoittautuneet koneet saavat osallistua tapahtumaan ilman laskeutumismaksuja. Myös transponderittomalla koneella voi osallistua, kunhan ilmoittaa siitä plaanissa ja ilmoittautumislomakkeen lisätietokentässä - infoamme näin sitten myös lennonjohtoa.

 

Ilmoittautuminen tapahtuu lomakkeella osoitteessa http://helsinkiflyin.fi/.

 

Sivustolta löytyy myös päivitetty toimintaohje täällä vaarallisessa ja vaikeassa etelän ilmatilassa. Oikeasti tämä on hyvin selkeää ja sujuvaa toimintaa. http://helsinkiflyin.fi/nyt-on-helppoa-tulla-malmille/ ja suora linkki tiedostoon http://helsinkiflyin.fi/wp-content/uploads/2015/03/Malmi_Fly_In_Ohjeet_2015_03.pdf

 

Toivottavasti pääsette kaikki sankoin joukoin paikalle. Nyt on aika osoittaa, että kenttää todellakin tarvitaan. Muuten, ei se laskeutumismaksu normaalistikaan ole kuin 24 euroa (esim. 750 kg kone) joten voi Malmille tulla muutenkin.

 

Ilmoittautukaa!

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malmi Fly-Inin yhteydessä järjestetään Air Navigation Race (ANR) harjoitus lauantai iltapäivällä.

Harjoituksilla voi treenataa mm. suunnistus- ja muitakin peruslentotaitoja.

 

Mistä on kysymys (kopioitu FAI:n sivuilta):

  • The aircraft have to fly along predetermined corridors with irregular shapes at a specific speed (normally 80 knots).
  • There may one or more corridors, all of equal length, so several aircraft fly "in parallel". Usually the length is 16 nautical miles (=12min flight time).
  • Loggers are used to log the flight track with timing to the second.
  • Crews are handed their map with the printed corridor and are given thirty minutes to plan their flight.
  • Crews shall pass the start line and finish line (begin and end of the corridor) at predefined times.
  • Crews are penalised for flying outside their corridors and for timing errors (when passing the start/finish line).

 

Lyhyt esittelyvideo tässä (mm. kuvia kilpailureitistä).

 

Eroja tarkkuus/rallilentämiseen:

-reitti on selvästi lyhyempi (usein noin 12min lento)

-lennonvalmistelu/laskelmat eivät kuulu kilpailuun.

-aika mitataan vain startti- ja maaliviivalla.

 

Malmin ANR harjoituksissa

-käytetään GP-karttatulosteita, skaalattuna mittakaavaan 1:200'000.

-keskitetään lento-osioon (laskut/maaliinlaskut jätetään pois).

-Tilaisuus on nimenomaan harjoittelu- ja tutustumistilaisuus, ei kilpailu. Kokeilemaan vaan!

-Lennetään kahden hengen miehistöllä (ei yksin)

 

"Lisämauste" Malmi Fly-In:issä on reaaliaikainen seuranta - yleisö voi paikan päällä seurata lennot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käykäähän kirjaamassa koneenne listalle, ilmoittautuminen ei ole sitova mutta takaa maksuttoman käynnin kentällä.

 

Sunnuntaina on tulossa 15 lentävää farmaria englannista, ks. http://www.ffa.org.uk/ - ovat matkalla jonnekin päin Suomesa ja Ruotsin kautta takaisin kotiin Englantiin.

 

Sunnuntaina klo 13 esiintyy myös Stadin juhlaorkesteri, saa nähdä ketä siinä tänä vuonna esiintyy! Viime vuonna olivat Hanskin sisarukset ym. ammattilaisia.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maanantaihin asti aikaa ilmoittautua, käykää täyttämässä ilmolomake jos haluatte mukaan hulinaan tai muuten vain kokeilemaan miltä tuntuu lentää Suomen pelottavimmalle yleisiilmailukentälle. Tänäänkin siellä lensi ultria, experimentaleita, tyyppihyväksyttyjä, monimoottorisia, continentaleja, lycomingeja, rotaxeja ja jopa turpiineja! Ja lokkeja.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tullaan tullaan!  :)

 

Eniten kiinnostaa tuo ANR:n briiffaus ja kokeilu.

Miten tuon kokeiluun tarvisi/voisi valmistautua?

Hyrräkompassia mulla ei ultrasta löydy vaikka se kiva voisikin olla (gps:n lentosuunta-astelukua olen käyttänyt vakaana kompassina).

Sekuntikello mukaan ja 1:200000 aikamittakaavaviivain (eli http://koti.mbnet.fi/korsu/ilmailu/aikamittakaavaviivotin.doc eri skaalalle tehtynä).

Ja sitten tietysti reilusti kokeilumieltä!

 

-Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tullaan tullaan!  :)

 

Eniten kiinnostaa tuo ANR:n briiffaus ja kokeilu.

Miten tuon kokeiluun tarvisi/voisi valmistautua?

Hyrräkompassia mulla ei ultrasta löydy vaikka se kiva voisikin olla (gps:n lentosuunta-astelukua olen käyttänyt vakaana kompassina).

Sekuntikello mukaan ja 1:200000 aikamittakaavaviivain (eli http://koti.mbnet.fi/korsu/ilmailu/aikamittakaavaviivotin.doc eri skaalalle tehtynä).

Ja sitten tietysti reilusti kokeilumieltä!

 

-Markku

Hyvähyvä! Me kokeiltiin juuri oman kerhon kanssa Jämillä.

-Aikamittaviivain (paperillisena) + karttapohjat (sama malli kuin videossa)+ GoogleEarth-kuvat lähtö- ja maaliviivastta annetaan osallistujille.

-Loggerit meillä on.

-Suurennuslasista voi oikeasti olla hyötyä valmistelussa (kartan tutkinta).

-Kello joka näyttää myös sekunteja

-gps:n lentosuunta-astelukua saa käyttää - tilaisuus on nimenomaan harjoittelu ja näin jo ihan riittävästi haasteita.

Tärkein kuitenkin se kokeilumieli  :thmbup:

Alussa briffaus että kaikkilla on suurin piirtein selvä mistä on kysymys, sen jälkeen nimet starttilistaan ja lentoon (kahden h. miehistö)

 

Liitteenä tuore kuva Jämiltä

untitled.jpg.0b3ce068b29a65b54644ca8f2833d76c.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Mitäs sitten jos lauantain keli on sen verran kehno että pääsee vasta sunnuntaina paikalle, niin kuuleeko/näkeekö/kokeeko tuota ANR:ää enää ollenkaan?

 

-Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään