newsBot

Flybe Finlandin lennot jatkossa Finnairin lennonnumerolle

13 viestiä aiheessa

1.5.2015 lähtien kaikki Flybe Finlandin omalla kaupallisella riskillään operoimat reitit muuttuvat Flyben lennonnumerolta Finnairin lennonnumerolle ja samalla Finnairin ostoliikenteeksi.

 

Reitit ovat:

  • Kemi-Tornio-Helsinki
  • Kokkola-Pietarsaari-Helsinki
  • Kajaani-Helsinki
  • Jyväskylä-Helsinki
  • Maarianhamina-Helsinki
  • Tartto-Helsinki
  • Norrköping-Helsinki
  • Visby-Helsinki

 

Finnair myy lentolippuja näille reiteille 10.3.2015 lähtien. Myös Flybe Finlandin kautta on mahdollista ostaa lentolippuja 30.4.2015. saakka.

 

Siirto Finnairin lennonnumerolle saattaa aiheuttaa joitakin muutoksia Flybe Finlandin 1.5.2015 jälkeen lennettävien ja jo varattujen lentojen aikatauluihin. Tavoitteena on kuitenkin tarjota asiakkaille hyvä reittiyhteys matkakohteeseen. Mahdollisista aikataulumuutoksista tiedotetaan asiakkaille 10.3.2015 alkaen sähköpostitse tai tekstiviestillä. Lisätietoa saa tuolloin myös Finnairin ja Flyben nettisivuilta.

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko muuten tietoa luovutaanko Flyben uudelleenjärjestelyjen vuoksi myös kutsun "Finncomm" käytöstä? Tulevatko ATR ja Embraer operaatiot siis käyttämään toukokuusta lähtien FINXXX koodeja ja "Finnair"-kutsua? Vai onko uudistuksessa kyse vain IATA-koodin muutoksesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
:D kyllä kuulostaa menevän kutsut ristiin Euroopan taivaalla, aloituskutsussa käytetään finncomia ja vastauksessa finnairia tai päinvastoin... Mutta täytyy todeta, että niin menis myös itsellä jos ois lentänyt vuosikaudet jollain kutsulla ja yhtäkkiä pitäis vaihtaa toiseen... :D ihmisiä ollaan kaikki!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo,ja kuivakkaasti Kemiläisenä voi vain todeta että yhteydet puolittuivat samalla päätöksellä. Liekö sitten tarkoituksena sälyttää nämä "rajaseutujen"yhteydet jo ennestäänkin köyhtyvien kuntien vastuulle... Aika hankalaa kansainvälistyä,jos täällä joudutaan elämään vain jollain reittirakenteen jäämistöillä,tyyliin sitten kun sattuu sopimaan johonkin. Sellaisella saa tapettua minkä tahansa reitin kannattavuuden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lievästi ärtyneenä ,ei voi välttää ajatusta että tarkoitus onkin,saada aikaan näitä "upstart"-operaattoreita. Saadaan itselle kannattamaton taas uudestaan myytyä pois. Hölmöläisten peitonjatkona. Alesund-Kittilä voisi olla hyvä ajatus,jos saadaan eri tukia siihen. Puolessa vuodessa kunnan rahat on sitten loppu,  -eli reitti liputetaan, eli lopetetaan kannattamattomana. Aikamoista rosvousta tyhmien ja uskovaisten rahoilla.  >:(.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo,ja kuivakkaasti Kemiläisenä voi vain todeta että yhteydet puolittuivat samalla päätöksellä. Liekö sitten tarkoituksena sälyttää nämä "rajaseutujen"yhteydet jo ennestäänkin köyhtyvien kuntien vastuulle... Aika hankalaa kansainvälistyä,jos täällä joudutaan elämään vain jollain reittirakenteen jäämistöillä,tyyliin sitten kun sattuu sopimaan johonkin. Sellaisella saa tapettua minkä tahansa reitin kannattavuuden.

 

Vai pitäis pörssiyhtiön harjoittaa aluepolitiikkaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitäpä se aikanaan teki,ja oletan että valtion omistuksella on edelleenkin tietynlainen painoarvo. Kaikkea ei pitäisi olla myytävissä,ns sosiaalisesti rakennetussa valtiossa. Muuten joudutaan OYj Suomi Aktiebolaget,tilanteeseen. Ainakin minut koulutettiin silloisiin F-arvoihin,-eli meillä (sic)on muitakin velvotteita kuin vain hetkellinen kannattavuus.  Ymmärrän pörssiyhtiö-ajatuksen,mutta ehkä valtiota voi tarkastella kuitenkin hiukan eri näkemyksellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrottiinko siellä koulutuksessa että kuka maksaa liksat jos firma ei kannata?

 

Vai puhutaanko niin vanhasta maailmasta että oli aina piikki auki tai lipunhinnat kabinetissa päätetty?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitäpä se aikanaan teki,ja oletan että valtion omistuksella on edelleenkin tietynlainen painoarvo. Kaikkea ei pitäisi olla myytävissä,ns sosiaalisesti rakennetussa valtiossa. Muuten joudutaan OYj Suomi Aktiebolaget,tilanteeseen. Ainakin minut koulutettiin silloisiin F-arvoihin,-eli meillä (sic)on muitakin velvotteita kuin vain hetkellinen kannattavuus.  Ymmärrän pörssiyhtiö-ajatuksen,mutta ehkä valtiota voi tarkastella kuitenkin hiukan eri näkemyksellä.

 

Maailma muuttuu, Hannuseni.

 

Sen jälkeen on tapahtunut paljon, on globalisaatiota ja Euroopan yhdentymistä. On internettiä ja monien maiden noussut elintaso on mahdollistanut myös uusien lentoyhtiöiden nousun.

 

Enää ei valtion rahaa voi pumpata rajattomasti lentoyhtiöihin, joten miksi niidenkään pitäisi osallistua aluepolitiikkaan tai syrjäseutujen tukemiseen. Hienoa toki olisi, jos yhteydet säilyisivät. Jos sieltä lentäviä asiakkaita ei kuitenkaan ole tarpeeksi, niin miksi sitä pitäisi parin ihmisen takia lentää?

 

Uskon, että tekisi hyvää Finnairille, jos valtio luopuisi enemmistöomistuksesta, kuten johto ja muut omistajat haluaisivat.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä takia pitää yrittää ylläpitää näitä kaikkia höpöhöpö reittejä.. kyllä se peräkammarin poika osaa munalla matkustaa isolle kirkolle tarvittaessa ja kohtahan sieltä pääsee toisella munalla lentskarikentälle. Toisekseen nuo pakettimatkan järjestäjät näyttävät lentävän noilta korpikentiltä suosikki kohteisiin Las Palmas ja Panokokki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään