5 049 viestiä aiheessa

Gripenit palaamassa Pirkkalasta Ruotsiin Ruska 21- harjoituksen päätyttyä.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Six turning, four burning

B 36 takeoff and landing Re edit in 4 K! - YouTube

Convair B-36 Peacemaker. Noin seitsemän minuutin teräväpiirtovideo on elokuvasta Strategic Air Command vuodelta 1955. Näin sen elokuvateatteri Hesperiassa Helsingissä. Huikea kokemus pikkupojalle. En meinannut nahoissani pysyä. Elokuvaa tähdittivät June Allyson ja myöhemmin kenraalimajuriksi ylennetty lentäjä ja näyttelijä James "Jimmy" Stewart.

:)Esa
5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

”Two turning, two burning, two smoking, two choking and two unaccounted for…” ;) Oli noi vehkeitä! Meinasin jo inttää, että Jimmy ”jäi” prikaatikenraaliksi, mutta saihan se tosiaan eläkeläisylennyksen vielä. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanha, mutta hyvälaatuinen jenkkifilmi mahdollisesti-49 vuoden lentonäytöksestä.

Mm. Blue Angels Bearcat kalustollaan.

Muokattu: , käyttäjä: Jukka Lahtinen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10/15/2021 at 14.02, Esa Karanko kirjoitti:

Convair B-36 Peacemaker. Noin seitsemän minuutin teräväpiirtovideo on elokuvasta Strategic Air Command vuodelta 1955. Näin sen elokuvateatteri Hesperiassa Helsingissä.

:)Esa

Hieno pätkä. Kirjassa "Viidakosta villiin länteen" on lueteltu elokuvateatteri Hesperiassa esitettyjä elokuvia. Tämä elokuva oli suomenkieliseltä nimeltä "Ilmojen kiitäjät". Esitetty Hesperiassa esitysviikoilla alkaen 10.1.1958 ja 15.1.1960. Ikäraja 12 vuotta. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostalgisia videoita Tommin postaamina!

Jo lähes 50 vuotta olen ihmetellyt tuota Twin Beechin ulkoista kuormaa ja etenkin ettei kukaan osunut koneen rakenteisiin. Viimeinen runkoa pitkin kohti kuvaajaa tullut hyppääjä oli läheltä piti tapaus. Videon tuottaja/kuvaaja Carl Boenish eli vielä kymmenisen vuotta ja kuoli Base-hypyllä Norjassa vuonna 1984. Ensimmäinen suomalainen ehti ennen häntä!  https://www.blincmagazine.com/forum/wiki_index.php?title=BASE_Fatality_List 

Olisi mielenkiintoista tietää muiden tuossa loadissa olleiden historia.

Rodney

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu näitä videoita katteltiin 80-luvulla. Hurraa niitä näytti ja hän jätti ne perinnöksi mulle. Perimätiedon mukaan tuo koneen kattoa pitkin luisunut hyppääjä mursi solisluunsa korkeusvakaajaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
42 minuuttia sitten, Tommi Hinkka kirjoitti:

Sinunkin kyydistäs Rodney oon muutamia kertoja poistunut kesken lennon.

Erittäin viisasta sinulta! Ei yksikään hyppääjä halua tulla laskuun koneen mukana, etenkään mukanani.

Rodney :cool:

P..S. Itse olen kerran jättänyt koneen Maydayn jälkeen. Se oli mäntä-Porterilla (OH-POA) Malmilla 3/10/1976. Menimme toppiin noin 6000 ft ja vähän sen jälkeen moottori sylki öljyt tuulilasiin. Aukaisimme oven spotatakseni ja kun tulimme pilven alapuolelle olimme kentän päällä, joten ulostauduimme. Maassa ihmettelin, kun kypärä, suojalasit ja naamani oli öljyssä. Pilottina oli Sucksdorffin Jokke, joka teki laskun ykskasille ja jäi siihen, kunnes kenttäpäivystys hinasi Porterin platalle. Jäi vuoden viimeiseksi hypykseni. Tämä ei jättänyt säröä suhteeseemme ja saattaa olla, että huomenna menen Suksen kanssa oluelle Grönaniin muistelemaan 45 vuotta sitten tapahtunutta.

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loistava tarina. Nää tarttis saada kansiin. Mä oon hypänny sun kyydistä OH-SLK:sta. Onhan noita tarinoita itelläkin. Kaikista ei viitti puhua. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-22 Raptoria kuvattu Alaskan maisemissa vähän nopeammalla kameralla. Tappavan kaunista!

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plane&Pilotin liipaisemana videoanimaatio Kennedy Stevestä.

Rodney :cool:

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista juttua entiseltä jenkkikoelentäjältä vanhan Neukkukaluston omituisuuksista ja ominaisuuksista. Tuossa on paljon Jyrkinkin tarinoista pois jäänyttä tai jätettyä asiaa :thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aina ei mene ihan putkeen... Ryanairin MAXin EI-HAX lähtö Pirkkalasta tänä aamuna runsaiden sauhujen kera. Johtuen siitä, että koneeseen tuli eilen illalla mekaaninen vika, jolloin sen olisi pitäny lähteä Stanstediin Lontooseen klo 22.40. Aamuksi saatiin varakone, jolloin delayksi muodostui vain 13 tuntia. Tässä MAXi siis lähtemässä tyhjänä Lontooseen vietettyään kylmän yön EFTP:n platalla.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään