Ossi Varjo

Virgin 43 ongelmissa Gatwickissä

33 viestiä aiheessa

Iltalehti ehti jo nimeämään koneen holdausta "dramaattisena kiertelelynä" ja touch-and-go:t useiksi epäonnistuneiksi laskeutumisyrityksiksi. 

 

Kone oli matkalla Las Vegasiin mutta telineet eivät menneet normaalisti sisään nousun jälkeen. Sen jälkeen eivät normaalisti enään alaskaan. Sitten siis tätä "dramaattista kiertelyä" kun lentäjät yrittivät ratkaista ongelmaa holdauksen aikana.

 

Hydrauliikkaongelmaksi ilmennyt.

 

Jukka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jollei jumbossa olisi noita mahanalustelineitä, niin siivelleenhän se olisi kellahtanut.  ???

Mahalleen tulisi joka kerta, jos niitä ei olisi ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahalleen tulisi joka kerta, jos niitä ei olisi ;D

 

No ei välttämättä ihan alkuun ainakaan, jos esim. se vasemmanpuoleinen tassu siiven alla olisi alhaalla ja lukittuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Kolmen lapsen isä David Williams, 47, teki maanantaina mallikkaan hätälaskun Lontoossa sen jälkeen kun koneesta oli rikkoutunut laskuteline. Yhden matkustajan mukaan on käsittämätöntä, miten lentäjä onnistui laskeutumaan kahden pyörän varassa."

 

Onneksi vain yhden matkustajan mukaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei, kyllä minäkin olisin varsin yllättynyt, jos 747:lla tehtäisiin onnistunut laskeutuminen vain kahta pyörää käyttäen.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihme ettei menny siivelleen. Miehistölle kyllä täydet creditit laskusta.  :thmbup:

 

Olisikohan polttoainetta siirrretty vasempaan siipitankkiin (tai käytetty oikeasta), kun ei tosiaan kellahtanut siivelleen, vaikka selvästi oikealla kallellaankin on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikohan polttoainetta siirrretty vasempaan siipitankkiin (tai käytetty oikeasta), kun ei tosiaan kellahtanut siivelleen, vaikka selvästi oikealla kallellaankin on.

 

Niin, ja käsketty kaikki matkustavaiset vasemmalle reunalle.  ;)

 

En väitä, mutta voisin olettaa, että kun nuo mahatassut ja vasen siipiteline on alhaalla ihan ok, riittää pitämään laitteen sen verran vaaterissa, ettei oikean siiven kärki kastu - eikä moottoritkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kellään muuten tietoa miksi osa Krueger flapseista valahti sisään laskun jälkeen ja sitten myöhemmin takaisin ulos. Lähinnä molemmilla puolilla sisin ja keskimmäinen....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kellään muuten tietoa miksi osa Krueger flapseista valahti sisään laskun jälkeen ja sitten myöhemmin takaisin ulos. Lähinnä molemmilla puolilla sisin ja keskimmäinen....

Menevät sisään reversien käytön ajaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menevät sisään reversien käytön ajaksi.

 

Näin tekevät. Kerrotaan vielä se syykin, eli näin estetään paskan lentäminen sinne mekanismin väliin/siipeen tulevaan "aukkoon" reverssejä käytettäessä. Esimerkiksi lumisohjoa/loskaa voisi nousta kiitotieltä ja joutua ns. väärään paikkaan, jossa se aiheuttaa ongelmia myöhemmin kun krueger flapsit vedetään takaisin sisään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikohan polttoainetta siirrretty vasempaan siipitankkiin (tai käytetty oikeasta), kun ei tosiaan kellahtanut siivelleen, vaikka selvästi oikealla kallellaankin on.

 

Eikös näissä ei-niin-kiire hätälaskuissa dumpata polttoaineet ulos. Paljonko muuten ajoainetta jätetään tankkeihin? Pystyisikö tarvittaessa tekemään parit ylösvedot ja uusintalähestymiset ennen kuin viimeiset höyryt loppuisivat?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Eikös näissä ei-niin-kiire hätälaskuissa dumpata polttoaineet ulos. Paljonko muuten ajoainetta jätetään tankkeihin? Pystyisikö tarvittaessa tekemään parit ylösvedot ja uusintalähestymiset ennen kuin viimeiset höyryt loppuisivat?

 

Ei kait niitä tyhjäksi dumpata, vaan sen verran, että päästään laskeutumaan turvallisesti koneen hajoamatta ja kiitotien riittäessä (eli ainakin alle Maximum Landing Weightit)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kait niitä tyhjäksi dumpata, vaan sen verran, että päästään laskeutumaan turvallisesti koneen hajoamatta ja kiitotien riittäessä (eli ainakin alle Maximum Landing Weightit)?

Tuossa eka kosketuksessa muuten laskutelineet olivat jo tosi kovilla,ihme kun kestivät vajailla telineillä.Kone tuotiin aika jyrkässä kulmassa kosketukseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Eikös näissä ei-niin-kiire hätälaskuissa dumpata polttoaineet ulos. Paljonko muuten ajoainetta jätetään tankkeihin? Pystyisikö tarvittaessa tekemään parit ylösvedot ja uusintalähestymiset ennen kuin viimeiset höyryt loppuisivat?

MLW  on yleensä se, mihin pyritään. Tilanteesta riippuen voidaan dumpata enemmänkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään