newsBot

Finnair avaa suoran reitin Chicagoon kesällä 2015

29 viestiä aiheessa

Finnair avaa kesäreitin Chicagoon ja lentää kaupunkiin kolmesti viikossa kesäkuun 13. päivästä lokakuun 17. päivään asti. Lennot lähtevät Helsingistä maanantaisin, torstaisin ja lauantaisin.

 

Michiganjärven etelärannalla sijaitseva Chicago on keskilännen suurin kaupunki ja tärkeä liiketoiminnan, vapaa-ajan ja kulttuurin keskus. Kaupungissa on 2,7 miljoonaa asukasta ja metropolin alueella asuu yhteensä yli 9 miljoonaa ihmistä. Chicago on tunnettu pilvenpiirtäjistään, huippuluokan urheilujoukkueista, ostosmahdollisuuksista ja aktiivisesta taide- ja kulttuurielämästä.

 

Finnairin Chicagon lennot ovat osa yhtiön Pohjois-Atlantin liikennettä koskevaa yhteistyöhanketta, jossa ovat mukana British Airways, Iberia, American Airways ja US Airways. Yhteistyön ansiosta Helsingistä pääsee kymmeniin Pohjois-Amerikan kaupunkeihin aina Vancouverista Charlotteen yhdellä vaihdolla.

 

Helsinki-Chicago-reittiä on aiemmin operoinut American Airways. Chicago on yksi American Airwaysin hubeista, ja Finnairin asiakkaat pääsevät sieltä codeshare-lennoilla useisiin Yhdysvaltojen kohteisiin, kuten San Franciscoon ja Los Angelesiin.

 

Chicagon reitti korvaa Finnairin kahtena edelliskesänä operoiman Hanoin reitin Finnairin kaukoliikennetarjonnassa. Finnairin muihin kesäkohteisiin 2015 kuuluvat muun muassa Ateena, Dublin, Malta ja Split.

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY 009 HEL-ORD 17:25-18:40 146 333

AY 010 ORD-HEL 22:00-14:50 146 333

 

Sucks! Onpahan taas "parannus", päivittäinen lento muuttuu kolme kertaa viikossa operoitavaksi, ja aikataulu on jatkoyhteyksien kannalta käsittämättömän huono. esim. Miamiin ei tuolla aikataululla pääse Chicagon kautta saman päivän aikana lainkaan MCT:n ollessa Chicagossa 1:30h. No, onnittelut Chicagon lentokentälle uuden yhtiön saamisesta plakkariin, pahoittelut Helsinki-Vantaalle, taas katosi yksi yhtiö, joka oli vielä "prestiisiä" tuova kaukolentoyhtiö. Aika pitkäänhän AA jaksoi yrittää, mutta jos ei kannata niin ei kannata.  :'( :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair meinaa lentää kuitenkin pidempää kautta kun AA. Tänä kesänä AA keräsi romunsa jo elokuussa ja Finnair meinaa veivata ihan lokakuun puoleenväliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sucks! Onpahan taas "parannus", päivittäinen lento muuttuu kolme kertaa viikossa operoitavaksi, ja aikataulu on jatkoyhteyksien kannalta käsittämättömän huono. esim. Miamiin ei tuolla aikataululla pääse Chicagon kautta saman päivän aikana lainkaan MCT:n ollessa Chicagossa 1:30h. No, onnittelut Chicagon lentokentälle uuden yhtiön saamisesta plakkariin, pahoittelut Helsinki-Vantaalle, taas katosi yksi yhtiö, joka oli vielä "prestiisiä" tuova kaukolentoyhtiö. Aika pitkäänhän AA jaksoi yrittää, mutta jos ei kannata niin ei kannata.  :'( :thmbdn:

 

Luin ylläolevan viestin näin: " EI hyvä, en kannata, saan itkupotkuraivarin...." Eli mikään ei ole hyvä, vai? Ajattelitko lentää Miamiin noin niinkuin joka päivä vai mistä moinen?

 

Ymmärrän kritiikin, mutta hyvä kritiikki on myös rakentavaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luin ylläolevan viestin näin: " EI hyvä, en kannata, saan itkupotkuraivarin...." Eli mikään ei ole hyvä, vai? Ajattelitko lentää Miamiin noin niinkuin joka päivä vai mistä moinen?

 

Ymmärrän kritiikin, mutta hyvä kritiikki on myös rakentavaa.

 

Harri, jos luit viestini noin kun sanot, niin kannattaa varmaan lukaista se uudelleen.

 

1. Päivittäinen lento vs. kolme kertaa viikossa operoitava lento, kumpi sinun mielestäsi on parempI? Minun mielestäni päivittäinen.

 

2. Ilmeisesti AA:n lento ei kannattanut, koska eivät lentoa jatkaneet. Tälle asialle ei kumpikaan meistä mahda mitään, mutta mielestäni se on harmillista.

 

3. En ajatellut lentää Miamiin päivittäin, mutta näinä vuosina kun AA lensi Suomeen, käytin yhteyttä 2-3 kertaa kesässä. Minusta oli parempi, että pystyin valitsemaan itselleni sopivat päivät, eikä lentoyhtiön valitsemia kolmea päivää viikosta. Uskon, että suurin osa asiakkaista haluaa itse valita päivät jona lentää. Tiedän, että muina päivinä löytyy yhteyksiä muita reittejä käyttäen, mutta AA:n tapauksessa se tarkoittaa käytännössä aina vaihtoa joko LHRssa ta CDGssa, joista kumpikaan ei ole kovin miellyttävä vaihtokenttä.

 

4. Tämäkin on hyvin omakohtaista, mutta nautin AA:n systemwide upgradejen käytöstä suoraan Helsingistä, ja siitä että AA:lla pääsi kotiin heti aamusta. Puhumattakaan kaikista muista eduista ja palveluista joita AA tarjoaa/tarjosi EXP/CK-tason jäsenille suoralla Helsingin lennolla.

 

Oliko tässä nyt rakentavaa kritiikkiä riittävästi? Jos tämä on jonkun mielestä itkupotkuraivari, niin olkoon sitten niin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin Chicagon lennot ovat osa yhtiön Pohjois-Atlantin liikennettä koskevaa yhteistyöhanketta, jossa ovat mukana British Airways, Iberia, American Airways ja US Airways.

 

Milloinkas AA on muuttanut nimensä, vai onko tää US Airways-mergerin peruja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harri, jos luit viestini noin kun sanot, niin kannattaa varmaan lukaista se uudelleen.

 

1. Päivittäinen lento vs. kolme kertaa viikossa operoitava lento, kumpi sinun mielestäsi on parempI? Minun mielestäni päivittäinen.

 

2. Ilmeisesti AA:n lento ei kannattanut, koska eivät lentoa jatkaneet. Tälle asialle ei kumpikaan meistä mahda mitään, mutta mielestäni se on harmillista.

 

3. En ajatellut lentää Miamiin päivittäin, mutta näinä vuosina kun AA lensi Suomeen, käytin yhteyttä 2-3 kertaa kesässä. Minusta oli parempi, että pystyin valitsemaan itselleni sopivat päivät, eikä lentoyhtiön valitsemia kolmea päivää viikosta. Uskon, että suurin osa asiakkaista haluaa itse valita päivät jona lentää. Tiedän, että muina päivinä löytyy yhteyksiä muita reittejä käyttäen, mutta AA:n tapauksessa se tarkoittaa käytännössä aina vaihtoa joko LHRssa ta CDGssa, joista kumpikaan ei ole kovin miellyttävä vaihtokenttä.

 

4. Tämäkin on hyvin omakohtaista, mutta nautin AA:n systemwide upgradejen käytöstä suoraan Helsingistä, ja siitä että AA:lla pääsi kotiin heti aamusta. Puhumattakaan kaikista muista eduista ja palveluista joita AA tarjoaa/tarjosi EXP/CK-tason jäsenille suoralla Helsingin lennolla.

 

Oliko tässä nyt rakentavaa kritiikkiä riittävästi? Jos tämä on jonkun mielestä itkupotkuraivari, niin olkoon sitten niin.

 

Moro,

nyt on paljon helpompi ymmärtää sinun ajatustasi. Hyviä pointteja ja rakentavasti perusteltu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milloinkas AA on muuttanut nimensä, vai onko tää US Airways-mergerin peruja?

 

Ei milloinkaan. Alkuperäisessä uutisessa tuo on jo korjattu American Airlinesiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

American Airlines kuitenkin hakee tuoreessa ilmoituksessaan AA Careers -sivuilla suomenkielistä matkustamohenkilökuntaa. Kuullostaisi melko oudolta ellei jotain suunnitelmia Suomen lennoista olisi?

 

Toivottavasti 4 krt HEL / viikko :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haiskahtaa siltä että AY lentää ja AA:n staffi koneessa ;)

AA mainlinen palkat ja työehdot taitavat vielä olla aika hyvällä tasolla vrt. esim. vuokratyövoima joka nyt lentää AY:n JFK:n reitillä. Näin ollen voi olla ettei tuollaisella liikkeellä saavuteta muuta kuin saadaan Åkers ja kumppanit flippaamaan (jälleen kerran).

 

Oli miten oli, en vielä hautaisi kokonaan ajatusta AA:n Helsingin-lentojen jatkumisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kohteena ________ ?

Niih, siinäpä kysymys. Tässä vähän pohdintaa:

 

Taannoin foorumilla liikkui huhu Finnairin JFK:n reitin siirtymisestä AA:n haltuun (noin 2 vuotta sitten?... Haku ei nyt tuottanut tulosta). Miltäs kuulostaisi, jos AA ja AY olisivat nyt sopineet keskenään siitä, että AY ottaa ORD-reitin haltuun ja AA ottaisi JFK-reitin haltuun? Edut: AY saisi yhden koneen irroitettua iltapäivän Aasian-aaltoon ja sen avulla avattua esim. uutta reittiä Kiinaan. AA pystyisi HEL-JFK-välillä operoimaan yhdellä koneyksilöllä (Olettaen, että aikataulut osimoilleen samat kuin AY5/AY6), joten siinä mielessä JFK olisi heille myös edukkaampi kuin ORD.

 

Americanin tämänhetkinen konekalusto (772/77W) on tosin vähän turhan premium-heavy HEL-JFK-välille, mutta ensi vuonna laivastoon astuvan B789:n configiahan ei liene vielä julkaistu ja US Airwaysin vanhat A333:t voisivat myös olla vaihtoehto (Config. 28/263 vrt. Finnairin 32/265)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taustalla tässä ajatuksessani oli myös viime vuonna julkistettu AA/AY/IAG transatlantic JV, mihin varmasti sisältyy myös tällaisia strategiatason keskusteluita lentoyhtiöiden välillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tää "joku euroviisuheppu" on ihan varteenotettava blues/soul artisti.

 

No hyvä että joku tietää kuka hän on. Ilmeisesti tässä menee sellainen sukupolvien välinen kuilu. 

 

Väitän että yksikään varteenotettava muusikko Suomen kokoisessa maassa ei saa aikaan reaktiota että "kuka hän on" tai että pitää etsiä kuuklesta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hyvä että joku tietää kuka hän on. Ilmeisesti tässä menee sellainen sukupolvien välinen kuilu. 

 

Väitän että yksikään varteenotettava muusikko Suomen kokoisessa maassa ei saa aikaan reaktiota että "kuka hän on" tai että pitää etsiä kuuklesta.

 

 

Kojo Kojo, kyllä jos lennolla olisin ollut, silmille olisin vaatinut mustat linssit ja torkkutäkin, korvatulpiksi olisin työntänyt servetit...onneksi lento on hiukkasen myöhemmin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoituksena tuskin oli järjestää mitään maailmanluokan keikkaa, vaan pientä extraa avauslennon kunniaksi. Kun Chongqing avattiin, lennolla kuultiin acapella-bändiä, Xi'anin avauslennolla oli taikureita.

 

Yksi näistä Finnairin extroista on saanut YouTubessa yli 5,5 miljoonaa klikkausta, Bollywood-tanssiesitys Delhin koneessa ennen lähtöä Intian kansallispäivän kunniaksi, kommenteista päätellen intialaiset näköjään kovasti tykkäsivät. Paljon näkyvyyttä pienellä panostuksella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hyvä että joku tietää kuka hän on. Ilmeisesti tässä menee sellainen sukupolvien välinen kuilu. 

 

Väitän että yksikään varteenotettava muusikko Suomen kokoisessa maassa ei saa aikaan reaktiota että "kuka hän on" tai että pitää etsiä kuuklesta.

 

Ei se niin mene, Ilkka. Tuota kutsutaan musiikilliseksi sivistymättömyydeksi. ::)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ite lähen elämäni ensimmäiselle kaukolennolle juuri tällä reitillä 22.6. Onko koneessa ihan Finnairin miehistö?

 

Finnairin lento, niin Finnairin miehistö/naisistokin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään