Tarmo Kallio

Hyviä televisiosarjoja

17 viestiä aiheessa

Nyt en tarkoita Dallasin kaltaista hömppää, vaan laadukkaita uusia ohjelmia. Ylen ykköseltä tulee joka päivä esimerkiksi: Murdochin murhamysteerit.

Kuka muu tykkää tästä sarjasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ihan järjettömän vähän aikaa katsoa televisiota, mutta meillä on katsottu valmiiksi naurettua Rillit Huurussa-sarjaa. Aivan loistava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisesti ottaen en YLEltä tulevasta ohjelmistosta ole kauheasti innostunut, mutta tuo Murdoch Mysteries on Heartbeatin (Sydämen asialla) ohella ainoa sarja, jota ylipäätään tulee telkkarista jossain määrin seurattua. Murdoch Mysteriesiin tykästyin siinä määrin, että hankkinen koko kyseisen sarjan jostakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tervetuloa Ruotsiin". Alkoi tänään Ava:lla. Taitaa olla samoja tekijöitä, kuin Solsidanissa.

Jos tämä on semikään yhtä hyvä kuin "Solisidan" niin tämä on oikeasti hauskaa läppää ja runsaasti ruotsalaisuutta irvailevaa huumoria :)

Huumorista löydämme ite suomalaiset myös :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisesti ottaen en YLEltä tulevasta ohjelmistosta ole kauheasti innostunut, mutta tuo Murdoch Mysteries on Heartbeatin (Sydämen asialla) ohella ainoa sarja, jota ylipäätään tulee telkkarista jossain määrin seurattua. Murdoch Mysteriesiin tykästyin siinä määrin, että hankkinen koko kyseisen sarjan jostakin.

Eilinen jakso oli aika jännittävä. Etsivä Murdoch päästi murhaajan pakenemaan ja taisi loppua samalla poliisinura. Samaan aikaan hänen rakastamansa nainen on menossa vihille. http://areena.yle.fi/tv/2260245

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sarja on kiinnostava, kun etsivä tapaa tunnettuja historian henkilöitä. Eilisessä jaksossa Henry Ford joutui melkein syytetyksi, ja öljy-yhtiöiden allekirjoitus tuhosi silloin sähköautot. Ja akkujen silloiset kehittäjät.

Etsivä Murdoch käyttää varsin nykyaikaisia tutkimusmenetelmiä, vaikka sarjassa eletään 1800 lukua.  :)

Suosittelen. Yle1 HD (1080i). Tai Yle Areena. http://areena.yle.fi/tv/2260235

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka muu tykkää Poirotista? Aamuisin johonkin aikaan Yle 1 HD (1080i), tai Yle Areenasta nyt jo täysi 1080p. Tämä asetus pitää laittaa manuaalisesti päälle. Ei tässä sarjassa tosin varsinaista kuvahyötyä. Mistään kaapeliverkoista ja antenniverkoista ei kaiketi saa aitoa 1080p-kuvaa. Vain netistä ja Yle-areenasta.

Laitan esimerkin: https://areena.yle.fi/1-556504

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä mieltä Ylen kahdeksanosaisesta sarjasta White Wall? Suomessa kuvattu jännityssarja White Wall ei ole tavanomainen pohjoismainen draama – “Sarja ei matki muita vaan hiihtelee omia latujaan” | Draama | yle.fi

Itse jäin heti koukkuun ja oli pakko katsoa kaikki jaksot melkein putkeen. Tykkäsin. Sarjan loppujakso on varsin erikoinen. Yle Areenassa lukee kausi 1. Saa nähdä tuleeko jatkokausia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selasin jotain Areenasta ja huomasin onneksi yhden sarjan. Se on Nuori Morse ja kausi on viimeinen. Tässä on vain kolme pitkää jaksoa. Viimeinen osa on nimeltään: Tiet eroavat. 

Nämä kolme jaksoa on kuvattu mielestäni hienosti. Viimeisessä osassa loppupuollella minua jäi mietityttämään se revolverikohtaus. Nuori Morse istuu jossain kirkkopihalla hautausmaalla penkillä ja tutkii revolveriä, jonka hän on juuri saanut entiseltä esimieheltään. Hän laittaa yhden panoksen aseeseen ja pyörittää rullaa.. Kuuluu pamahdus, mutta ei näytetä mitä tapahtuu. Sitten hän laulaa kuorossa ja lähtee pois mustalla Jaguarilla. Vastaan tiellä tulee punainen Jaguar, jossa on itse Morse vanhana ylikomisariona. Aika erikoinen loppu hyvälle sarjalle. :)

Tässä sarjassa ei pääse kärryille katsomalla vain yhtä osaa, kun kaikki osat linkittyvät kaikiin osiin. Nuori Morse | Yle Areena

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on jokin uusi sarja. Jarno ja Minä

Näin vain mainoksen eilen. Kyse on siis moottoripyöristä. Kavereitten isoveljillä olivat hienot moottoripyörät 1970- luvun alussa. Ei käytetty kypäriä. Ajoivat hiljaa... kotikadula.

Itse hankin vanhan käytetyn mooottoripyörän vuonna 1980. Tein siitä punaisen Hurjan Suzukin ja kuolin melkein ollessani armeijasta lomalla. Minulla oli paras Dainesen nahkapuku, Saappaat ja  hansikkaat. Kypärä oli Nolan N-32. Selvisin ulosajosta "hyvin" . Jonkin verran särki käsiä ja selkää.

Koko pyörä meni melkein "romuksi" . Kunnostutin pyörän uudelleen isäni kanssa  ja olen sen jo myynyt pois. 

Nuoremmalla pojallani on nyt punainen Honda. Tiedän hänen ajavan hyvin. Huolestuttaa kumminkin.:-[   Sitten itse sarjasta: Jarno ja minä | Kausi 1 | Yle Areena.  Jarnon veli Jari Saarisen toimisto teki minun äidilleni hautauspalvelut todella hyvin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olemme vaimon kanssa ryhtyneet massiiviseen tehtävään katsoa La Promesa, sarjaa. Sen ensimmäisellä tuotantokaudella o n yli 220 jaksoa ja olemme toistaiseksi katsoneet niistä viitisenkymmentä. No, sarja ei ole muutoin kuin  espanjan kielen oppimisen kannalta mitenkään järkevä, se on siis saippuaooppera mitä suurimmassa mielessä.

Sarjaan liittyy kuitenkin sellainen mielenkiintoinen, ja mielestäni varsin realistinen ilmailudimensio, että linnan ja markiisin arvon perijä on kiinnostunut lähinnä ilmailusta. Hänellä on linnan hangaarissa itse rakentamansa Bleriot, kone ilmeisesti malli XI. Lentokohtaukset on  toteutettu hyvin halvalla CGI:llä ovat tietysti ihan mitä sattuu. Koneen rakenne näkyy maassa otetuissa kuvissa aika hyvin ja mm. siipien taivutusmekanismi, moottori ja laskutelineet on esitetty varsin uskottavasti. Silti koneeseen on laitettu paikka matkustajalle, enkä tiedä olisiko kone jaksanut oikeasti kantaa kahta ihmistä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sivuhuomio: La Promesan käännös on todella hersyvää ja nautittavaa suomea :) Monessa otoksessa poseeraava lentokone on mainion näköinen, mutta jotenkin tuntuu, että sen toteutuksessa on otettu aika lailla taiteellisia vapauksia, mm. siiven jyhkeä johtoreuna.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaan olen minäkin kiinnittänyt huomiota ja se on selvästi virhe, jos halutaan tehdä oikeasti oikeanlainen replika. Anzani- moottori on aika oikean näköinen, mutta on ilmeisesti  vain kohokuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään