Vesa Lääkkö

Delhi - Mumbai - Chennai - Colombo - Dhaka - Kathmandu - Addis - Entebbe

10 viestiä aiheessa

Reissu etenee hitaasti kohti länttä ja tällä hetkellä mennään Intian niemimaalla. Näitä kenttiä ei ole tehty kuvusmielessä, ikkunat ovat paskaisia jos niitä on ollenkaan ja näkyvyys on mitä sattuu. Taitaa itseasiassa koko kuvaaminenkin olla kielletty mutta ei se mitään, viranomaisten harmiksi muutama räpsy silti reissun päältä.  ;D

 

Näkymää Delhin kotimaanterminaalista. Halpisyhtiöt ovat rantautuneet Intiaan ja tässä oleva kolmen kopla on GoAir, Spicejet ja Indigo.

1.jpg.6fd82a6b833388009e701b07899a4372.jpg

 

Indigo A320 ja taustalla pari GoAir A320 sekä pienempää kalustoa

 

Afganistanilaisia koneita itse näkee harvoin. Kam Air MD-80 sarjalainen lähdössä kotiin.

img_4017.jpg.ca3b454ffaaab2c5834c4e4665d0aa96.jpg

 

Delhin valtaisa ulkomaanterminaali T3 jossa tilaa tuntuu riittävän. Muutama paikallinen Dreamliner etualalla.

p> 

Delhi - Mumbai lennon hoiti Spicejet B737-800, soft rock soi ja valaistus kunnossa

img_4020.jpg.71bbc1b789f5fbcdf95d10797ca257aa.jpg

 

Mumbain uusi kotimaanterminaali on kohtuullisen viihtyisä

p> 

Aikaisen aamun ruuhkaa. Indigo A320, pari Jet Airways B737 sekä JetKonnect B737

img_4024.jpg.9ad36850c80ec1f75ab62ca3eeb1847a.jpg

 

Mumbai - Chennai lennon hoiti Indigo A320. Ei pääse ihan Spicejetin tasolle

p> 

Perässä kiitoradalle rullasi tämä Air India A321, taustalla ulkomaanterminaali

img_4029.jpg.a1f3ec4bf9145229519ea8fb71871491.jpg

 

Mumbain Malmi, nykyisen kentän vieressä oleva Juhu Aerodrome

p> 

Chennain kentällä odottamassa seuraavaa lentoa Colomboon, jolle voisi varmaan kehittää paremmankin ajan

img_4035.jpg.17365465394a70e4a3b24b45937fe125.jpg

 

Chennai - Colombo lennon lensi Spicejet Q400 NextGen

p> 

Ei pääse aivan yhtiön B737 tasolle, eikä musiikkikaan soi keskellä yötä

img_4109.2.jpg.6b9c49fa84571e9b19ebfe7d347dee42.jpg

 

Colombosta löytyi koristeeksi ripustettu Sri Lankan ilmavoimien IAI Kfir

p> 

Colombon kentällä aamuvarhaisella. Fits Air MD-82 rahtari

img_4113.jpg.eff84dc6ddfd41c2d1a039573323a85b.jpg

 

Aidan takana nököttää AN-8, kaikkien tunteman AN-12 kaksimoottorinen edeltäjä

p> 

Kentän yleisnäkymää, SriLankan tottakai hallitsevana yhtiönä

img_4119.jpg.e4fe80f549cadf57327ca5f6e6b66137.jpg

 

SriLankan A330 sekä A340

p> 

FlyDubai B737-800, täältä riittää menijöitä ja lentoja tuohon maailmankolkkaan

img_4121.jpg.a8f83fd0361503c39a0f9d4c1a977042.jpg

 

Colombo - Dhaka lennon hoitaa Mihin Lanka ja A321

p> 

Lennon herkkutarjotin

img_4123.jpg.c14977694fe66f5b890781c525a65c11.jpg

 

Dhakassa näyttää saapuvat matkatavarat olevan melko ruuhkautunut

p> 

Dhakasta puolestaan löytyi tämmöinen. Onko sitten aito Mig-21 vai mennäänkö kiinalaisosastolle?

img_4137.jpg.b9b3572eed654d97e08b08434daca06f.jpg

 

Dhakan kenttä on vaikea paikka ottaa minkäänlaista kuvaa, Biman B777-300

p> 

Saudi Arabian B747-400, taustalla United Airways A310 ja MD-80. (Ei siis se jenkkien United)

img_4140.jpg.019a639761d39cab9981322fd45d0147.jpg

 

Novoair on melko uusi paikallinen tekijä ERJ-145 koneilla

p> 

Biman B777-200 taisi olla Egypt Airin peruja

img_4142.jpg.b9185a51f2928fe7fa76a8645819c68f.jpg

 

Muutama tämmöinen viiletti kovaa vauhtia kentän yli. Peräsimen kirkas vilkkuvalo paljasti ettei ole perus Mig-21 kyseessä vaan mennään Chengdu FT-7 linjalle

p> 

Parhaat päivänsä nähnyt kalusto kentän laidalla

img_4147.jpg.dc6a9f6ccdc552cfd4b1558a9e0c6d6b.jpg

 

United Airways MD-80 ilman voimaa

p> 

Asia Airways AN-12

img_4153.jpg.f29964a7b845a03fdd525316c4c11945.jpg

 

Sky Capital Cargo B737-200 rahtari

p> 

Dhaka - Kathmandu reitin lentää Biman A310-300, jota voi kuvata värikkääksi a la 1970

img_4155.2.jpg.7ba5a1c5040c2476d8735b1d8455d7ab.jpg

 

Bisneksen kukkasia

p> 

Kyseisen lennon herkut

img_4155.jpg.07385e8551f8b4d46845ed08066b374f.jpg

 

Kathmandussa odotti auringonpaiste sekä mm. Jet Airways B737, Air Asia X A340 ja Thai B777

p> 

Ruohikolle työnnettyä kalustoa kiitoradan takana

img_4160.jpg.07dc4b1c089bb5d7cb1c53787bce7fac.jpg

 

Kathmandun kenttä ei aina kyllä ole sieltä tehokkaimmasta päästä. Lennettiin ympyrää kentän lähistöllä noin tunnin ajan tuon Thai B777 kanssa ennen kuin päästiin laskuun ja sitten passintarkastukseen jonotettiin lähemmäs kolme tuntia. Pahasti ruuhkautunut päivä osui tietysti kohdalle ja tilahan tuolla kentällä on varsin rajallinen.

>2.jpg.068af28f086ef30f5b8a2267af31ff13.jpg

p>img_4019.jpg.627f9a8e7cac2fd7b9e1e799f2560d20.jpg

p>img_4023.jpg.a7a23b72302f24dc4bb59a2778654b49.jpg

p>img_4025.jpg.d0eea990f631e61fe136af0ee2375331.jpg

p>img_4032.jpg.fac655d6c9a0f0cb40d85fb8cf188b19.jpg

p>img_4109.1.jpg.dac3bddaf95a7c9eac68e819e2f464ca.jpg

p>img_4109.jpg.0facd4f49604c106fe6728787b58b040.jpg

p>img_4115.jpg.1ec99eb5a4bd29f2e4fce4f7bdcfea60.jpg

p>img_4120.jpg.c25b221d1298d9999d0ae153e1c21bbb.jpg

p>img_4123.1.jpg.7b27540e35bcd3ba7dd9bd9b14989c14.jpg

p>img_4137.1.jpg.d993b4beeb57df0dc1c33b49e3207630.jpg

p>img_4139.jpg.5a9485c87934093be32ca6e6be9f6490.jpg

p>img_4141.jpg.462976fd344ed1eef57ce4a8cce11a6e.jpg

p>img_4143.jpg.84e908b4e1974c67677db9c41ea98b6c.jpg

p>img_4152.jpg.35e1b9518e63ac336b73a382bc80591d.jpg

p>img_4154.jpg.4fc769af71276cf0f31e9f65383dba0c.jpg

p>img_4155.3.jpg.d7840f850a5dab01206f317e54cba2c9.jpg

p>img_4159.jpg.1de6a63a1d1ac5364315cfcff0add644.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävä kohtalo Bimanin Kympeillä...  :-\

 

Ikävältähän se näyttää ja siellä oli useampi United Airwaysin kone kaverina. Sentään tämä A310 pitää vielä lippua korkealla vanhalla sisustuksella ja myös ulkokuori oli vanhoissa DC-10 tyylisissä väreissä. Taitaa olla ainoa jäljellä oleva yksilö vanhassa asussa.

 

United Airways on tunnettu ainakin siitä että lensivät jonkin aikaa Dhaka - Lontoo reittiä MD-83 kalustolla.  :) Mitä tulee heidän varastoituihin koneisiin niin wikistä löytyy seuraava tieto: "In September 2014, the airline temporarily suspended its operations for three days following a conflict among its board of directors and a financial crisis."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sääliksi käy noita Kathmandussa pölyttyviä Jetstreameja...

 

Ei hätää, täällä pörrää edelleen taivaalla paljon Jetstream, Beech ja Dornier-kalustoa. On siellä seassa myös muutama ATR.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli siirryttyä Kathmandusta takaisin Delhiin ja alla vielä muutama kuva tästä. Kathmandun terminaali on yksi huonoimmista missä on tullut käytyä ja aivan liian pieni, sama pätee koko kenttään mistä johtuen lähes kaikki lennot saapuu/lähtee myöhässä. Tilannetta sekoittaa vielä se että kiitoradalla ei ole tiettyä suuntaa käytössä vaan koneet nousee ja laskee kumpaan suuntaan tahansa.

 

 

Kathmandun lähteviä

img_4194.jpg.6de445c0a90713c1b10417520706dc04.jpg

 

Jonotus on päivän sana

 

Nepal Airlines HS-748 tuskin enää lentää

img_4201.jpg.9a4850c5cb55e2c938ec8200575b018d.jpg

 

Mukavan näköinen Pilatus PC-12, Air Charter Services

p> 

Thai B777-200 tekee lähtöä

img_4203.jpg.2fa4eafa0caee70d52d8a65deab1ca82.jpg

 

Nepal Airlines ja Twin Otter

p> 

Yeti Airlines ja Jetstream 41

img_4205.jpg.ff77a24b286841b1c2af120f751cfbbc.jpg

 

Buddha Air ATR-42

p> 

Air Asia X A330 myös paikalla

img_4207.jpg.31ba7186a6ec80ccb02f2b11fb3ca1bd.jpg

 

Simrik Airlines ja värikäs Beechcraft 1900

p> 

Perässä tulee Buddha Air ja läskimpi Beechcraft 1900D

img_4211.jpg.b5530e09c1b6f4588ae1eda6d8916fca.jpg

 

Tulihan sieltä myös minut tänne tuonut Biman A310-300, nyt siitä sai jopa kuvan

p> 

Tara Air ja Dornier Do-228...

img_4216.jpg.edc2ad9262cf10cf98b7fdfd43fc9978.jpg

 

...sekä saman firman Twin Otter

p> 

Air India A321 tuli hakemaan Delhiin

img_4218.jpg.6dc23e8f28de9bff3937ae50bad002a6.jpg

 

Yeti Airlines ja violetti Jetstream 41

p> 

Druk Air A319 suoraan Bhutanista

img_4221.jpg.4ad1f0cc5c322148a3b70351e339bbe5.jpg

 

Kentän koptereita ja luultavasti Jetstream 41

>img_4195.jpg.28cd7bdf96aa03ab6eee949b2d7e2913.jpg>img_4202.jpg.87081e3018e5352b25a9f9e4e0d65bb0.jpg>img_4204.jpg.0559612208f6e5f0a77e7e61ed56efc2.jpg>img_4206.jpg.5a420d9f6f795157080446c875a0ff2f.jpg>img_4210.jpg.796308d7afdfb3997d70cf6b65877e7a.jpg>img_4212.jpg.d6a452209da6e6fb6b62af98b9e89f9d.jpg>img_4217.jpg.7f995f00d0ea2ee45a4d8388230ec52b.jpg>img_4219.jpg.c7506560a056110aa5ca3ae05ba76f96.jpg>img_4222.jpg.c299e5d2d1dad1743ba17df88eff9fee.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hauska nähdä kuvia noista paikoista joissa seikkailin viisi vuotta takaperin. Mikään muu ei tunnu muuttuneen kuin romun määrä kenttien laidoilla -  se on lisääntynyt  ;D Mulle varmaan sattui hyvä tsägä Kathmandun kanssa kun itse lentokentässä ei ollut mitään sen kummempaa valitettavaa. Mulla meni GMG Airlinesin kanssa lennot säätämiseksi.

 

Kuvat tosta raparista on hävinneet vuosien varrella, mutta tarina on jäänyt.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,88870.0.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitanpa vielä muutaman lisäkuvan tähän ketjuun nyt kun Delhistä on jatkettu eteenpäin ja tämän postauksen hetkellä sijainti on Uganda. Afrikassa on liikuttu lähinnä bussikyydillä joten kuvia ei ole paljoa.

 

Delhistä kohti Addis Abebaa vei Ethiopian B757, jälleen kerran pikkutunneilla

img_4232.jpg.7e4be8a2cd57f9bf628f74c636a700bd.jpg

 

Aamu valkeni Addis Abeban kentällä. Melko anonyymi B767 oli sekin Ethiopianin koneita ja taisi tehdä lähtöä Kinshasaan

 

Ethiopian B787 puolestaan teki lähtöä Lagosiin

img_4235.jpg.ebc07a9867a6ca8dac6544e0349797a8.jpg

 

Kakkaisen ikkunan läpi vedetty otos kuvaa lähinnä sitä että tällä kentällä näkee ainoastaan Ethiopianin värejä.

p> 

Addis toimi pelkästään transit-kenttänä ja täältä vei eteenpäin muutaman tunnin kuluttua Ethiopian B767 kohti Nairobia. Valitettavasti koneen ikkuna oli niin kaameassa kunnossa etten lähtenyt edes yrittämäänkään sen läpi kuvaamista. Jäi nyt sitten Nairobin DC-9 kalusto seuraavaan kertaan.

img_4237.jpg.f6159a26e6743a108f63931d1d112b11.jpg

 

Keniasta vei siis bussikyyti naapurin puolelle Ugandaan mutta päädyin siitä huolimatta Entebben kentän lähistölle ja sohin muutaman kuvan sopivan etäisyyden päästä runsaista sotilaista. Kuvassa esiintyy mm. C-130/L-100, B737 combi, muutama Y-12 sekä HS-748

p> 

B727-200, muutama AN-26 ja C-130/L_100

img_4281.jpg.39e41ad58198f9fde90bd1cb22334b25.jpg

 

Tämäkin AN-12 jäi tuntemattomaksi mutta onkin kerännyt hometta jo hyvän aikaa

p> 

Komea L-1011 oli myös kentän laidalla, tämä oli paikallinen Almiron Aviation

img_4283.jpg.9d53b677c4301a201860fdc1963d247c.jpg

 

Skyjet B737-200 ja Mi-8 koptereita

p> 

Kentän luona oleva Aero Beach olikin se paikka johon menin, "lomakohde" josta rannan ja ravintolan lisäksi löytyy British Airtours B707

img_4285.jpg.ab28a00a314896aa665eaaef9a5d3663.jpg

 

Nykyään kone lennättää lähinnä kanoja

p> 

Vaatii siis pientä laittoa

wp_20141105_015.jpg.1abe38b805b888db14198041f2907fc8.jpg

 

Rolls-Royce moottorit kasvattavat heinää

p> 

Paikalta löytyy myös Aero Beach Craft väreissä oleva Caravelle

wp_20141105_017.jpg.fa6fa7a73e326f8c4950f2877c7a7ef3.jpg

 

Ei ole juurikaan paremmassa kunnossa kuin kaverinsa, historia taitaa osoittaa Alitalian suuntaan

>img_4233.jpg.fd7d3bba6bf1f24add5e2efac3dcd8a8.jpg>img_4236.jpg.e014133ffad2819e3637b2bcc4eb6a6a.jpg>img_4280.jpg.dd7eeb7802b39ec774d41bf1706c9c55.jpg>img_4282.jpg.fa370a3916893035a1f44c1fecea0f65.jpg>img_4284.jpg.c31890a86ba7da38e187b7474be24e5f.jpg>wp_20141105_014.jpg.bed89b73e56d6d305934eed8abc448d2.jpg>wp_20141105_016.jpg.6149214c2a0731cecbfce538227fe853.jpg>wp_20141105_028.jpg.a248274b61ae58b9b38df99d95ee2106.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On viikonlopun bonuskuvien aika. Pienen etäisyyden päästä nämäkin on otettu mutta ajattelin laittaa ne kuitenkin esille kun ei ole ihan jokapäiväistä kauraa. Kuvat on otettu Gisenyin rannalta Ruandassa ja esittävät naapurikaupunki Goman liikennettä, ja Gomahan sijaitsee Kongon Demokraattisessa Tasavallassa. Gisenyissä on myös pieni kenttä vain muutama kilometri Goman kentästä mutta siellä ei tapahdu yhtikäs mitään, Rwandair lensi sinne aikanaan Kigalista. Kyseinen kenttä koitui muuten maailman viimeisen käytössä olleen Caravellen kohtaloksi vuonna 2004, erehtyi kentästä: http://www.airliners.net/photo/Transair-Cargo/Sud-SE-210-Caravelle/1355665/&sid=747a6149253c03e585352268225dbc70

 

 

Services Air B727-200 ampaisee luultavimmin kohti Kinshasaa

img_4335.jpg.3d9177024d10f3c6f92841880f77ef07.jpg

 

CAA - Compagnie Africaine d'Aviation ja Fokker 50

 

United Nations AN-26 lähestyy

img_4341.jpg.9fa11639337e4f88de72bc0c5c95b026.jpg

 

United Nations ja vuorostaan Saab 340

p> 

United Nations CRJ-200

img_4344.jpg.869631c715c4c80f358bccd686c4f1d1.jpg

 

CAA - Compagnie Africaine d'Aviation A320 saapuu aikataulun mukaan Kisanganista

p> 

Ja kappas, United Nations ERJ-145. Heillä on iso tukikohta Entebben kentällä ja monet näistä lennoista luultavasti sukkuloi tuota väliä

img_4346.jpg.8788eab812f81d587feaf6b9a11ceb52.jpg

 

Vielä pieni lomakuva Gisenyin rannalta. Edessä olevat talot ovat Kongon puolella rajaa Gomassa ja kenttä on heti niiden takana. Kauneutta alueella riittää ja ihmiset ovat hyvin ystävällisiä, joten ainakaan tällä hetkellä ei ole mitään syytä olla tulematta tänne. Bongailukohteenakin paikka on mukava.  :)

 

En heilunut kuitenkaan koko päivää rannalla kameran kanssa paikallisten ihmetellessä vieressä. Muita silmiin osuneita koneita joita en saanut kuvatuksi oli United Nations tunnuksilla varustetut C-130, Let L-410, Cessna Caravan ja MI-8 koptereita. Näiden lisäksi näkyi myös ainakin Malu Aviation Short 360.

>img_4336.jpg.df30803f4b988af4c55d1f4f6eb401a3.jpg

img_4336.jpg.c4b5a84a5c32d8727feb74b73578e5ca.jpg>img_4343.jpg.1699b0bf51a43dff574a1bcad076f8a9.jpg>img_4345.jpg.a74f02a9452a0098b6b34b3b376dbde3.jpg>wp_20141113_005.jpg.fa051cce2b1141aec3813fed40781606.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla