Tuomas Reinikainen

Nordicfliten tarjoamasta työpaikasta

54 viestiä aiheessa

Jos kiinnostuit Nordicfliten tarjoamasta "työpaikasta" ja haluat tietää siitä lisää ennen maksamista, niin kerron mielelläni omakohtaiset kokemukseni ja hieman taustoja muutenkin..

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan suoraan kuulu tähän ketjuun, perustakaa sitten uusi os niin. Mutta kertokaa jotain perusteluita tälle välttämiselle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yrityksen/yritysten vaiherikas toimintahistoria kertoo jotain ihan omasta puolestaan: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,104034.0.html ja saman henkilöpiirin (tj ja hallituksen pj ovat samat) pyörittämän yrityksen cessna teki pakkolaskun porvoon moottoritielle, koska kippari ei vaivautunut tarkastamaan polttoainemäärää ennen lentoa. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,99412.0.html - toki asia viestittiin "julkisuudessa" niin, että taitava lennonopettaja pelasti tilanteen (joka aiheutui kuulemma oppilaan virheestä) ja kukaan ei vahingoittunut rautaisen ammattitaidon ansiosta. On vaan niin, että jos koneen päällikkö olisi tehnyt lentoa edeltävän tarkastuksen, kone tuskin olisi tehnyt mainittua pakkolaskuakaan.

 

Foorumilla hiljattain esitetyn tiedon mukaan ei olisi toimilupaa: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,104034.msg1490230.html#msg1490230 (tosin sen verran on mainittava, että yritys löytyy Trafin tuoreesta toimilupaluettelosta, merkintä päivätty 25.8.2014. Liikennelupaa ei kuitenkaan luettelossa näy).

 

Lisäksi on mainittava, että olen juuri hiljattain tilannut Helsingin käräjäoikeudesta materiaalia, jonka väitetään liittyvän tähän yritysryppääseen (en ole materiaalia vielä saanut).

 

Enpä kyllä itsekään laittaisi rahaa tuohon koulutukseen, vaikka olisin työtön työnhakija CPL taskussa. Sinänsä yritteliäisyydessä ei ole mitään vikaa, mutta ehkä hieman nöyrempi suhtautuminen ja toisaalta myös suoraselkäisempi asenne (kaikkia yksityiskohtia esimerkiksi liittyen kerhojen toimintaan ei ole käsitelty julkisesti koskaan) auttaisi varmaan pitkälle.

 

En oikein ole saanut kiinni siitä, miksi niin nopeasti pyritään niin laajamittaiseen bisnekseen, kun se vähäkään ei (huom. ulkopuolisen silmin) vaikuta pyörivän mitenkään erityisen hyvin, TTT Aviation tahkoi viime vuonna 163 000 euron liikevaihdolla tappiota lähes 70 % liikevaihdosta, reilun 110 000 euroa. https://www.asiakastieto.fi/yritykset/ttt-aviation-oy-ltd/07392123/taloustiedot . Omilla nettisivuillaan TTT mainostaa vuosien 2010 ja 2011 "suomen vahvimmat" -merkintöjään, nykyinen taloustilanne huomioiden päivitettyä merkintää tuskin on tulossa enää tälle vuodelle.

 

Nordicflite on sen verran tuore yrityksenä, ettei siitä ole vielä juurikaan julkista tietoa saatavilla: https://www.asiakastieto.fi/yritykset/nordicflite-oy-ltd/24694449/taloustiedot

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Foorumilla hiljattain esitetyn tiedon mukaan ei olisi toimilupaa: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,104034.msg1490230.html#msg1490230 (tosin sen verran on mainittava, että yritys löytyy Trafin tuoreesta toimilupaluettelosta, merkintä päivätty 25.8.2014. Liikennelupaa ei kuitenkaan luettelossa näy).

 

Eikös tuo 'tuore' lista ole päivitetty 30.4.2014 ja ilmoittamasi päivämäärä 25.8.2014 oli senhetkisen tiedon mukainen luvan voimassaolon päättymispäivä ???. Logiikkakin jo pitäisi kertoa, ettei listassa kaukana tulevaisuudessa olevat päivämäärät voi olla 'päiväyksiä'! ::) Tämänhetkisen tilanteen saa kai selville vain soittamalla Trafiin. Tai ehkä Ilari tietää.

 

Liikennelupaa ei luultavasti ole koskaan ollut, koska heidän tähänastinen toiminta ei sitä näytä vaativan:

 

Matkustajien, postin tai rahdin kuljetukseen ilma-aluksessa maksua tai muuta korvausta vastaan vaaditaan liikennelupa eli Operating Licence, OL (EY asetus 1008/2008). Liikennelupaa ei kuitenkaan tarvita silloin, jos ilma-aluksella tehdään paikallislentoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei piru, eikä tullut itseasiassa edes katsottua tuota tuoreinta (keväistä) listaa. Eli varmaan AOC-toimilupa on edelleen olemattomissa siten, kun puhelimessa on hiljattain annettu Trafista tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minne se viesti Par AFNOR sertifikaatin logosta hävisi?

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lievää yhdennäköisyyttä havaittavissa näiden kahden kesken?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liikennelupaa ei luultavasti ole koskaan ollut, koska heidän tähänastinen toiminta ei sitä näytä vaativan:

 

Tuonkohan takia ne elämyslennot suoritetaan vain ja ainoastaan "lähtöpaikan läheisyydessä".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainos perustelee 2500e hinnan koulutuksella, "joka ostetaan Finnair Flight Academylta".

 

Todellisuudessa kyseessä siis sarja sankarilentäjän itsensä kuvaamia videoita, joissa hän selittää nuo asiat. En tiedä onko materiaali alunperin FFA:lta, mutta ainakaan en usko että hän maksaisi mitään uuden pilotin kouluttamisesta, kuten hän on itse väittänyt. Minulle hän kertoi, että joutuu ostamaan jokaiselle tunnukset nettipohjaiseen järjestelmään, jossa koulutukset tehdään. Tämä on siis jo todistettu paskapuheeksi, kuten niin moni muukin asia.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuonkohan takia ne elämyslennot suoritetaan vain ja ainoastaan "lähtöpaikan läheisyydessä".

 

Yrityksen AOC mahdollistaa vain A to A lennot.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minne se viesti Par AFNOR sertifikaatin logosta hävisi?

 

Lievää yhdennäköisyyttä havaittavissa näiden kahden kesken?

 

 

Siisti bongaus. Tätäkään en ymmärrä, miksi pitää kopioida noita juttuja suoraa. Logosta en tiennyt, nettisivujen ja mm. toimitusehtojen kopioinnista (4k skyxperiencelta ja goodflight aviationilta) olin itsekin jo aiemmin tietoinen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää tttthän tarjos "palkkaa" 12€/lento. Tokkopa pilotit mitään palkkoja edes saanut kun NF facesivujen selfieiden perusteella tttttsankari lentää itse kaikki elämyslennot kaikenmaailman bbjulkkisten kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malmilta kuuluu vahvistamattomia uutisia:

 

-Sankarilentäjä käynnisti konetta potkurista heittämällä ja kone törmäsi aitaan. Tietääkö kukaan Malmilla liikkuva asiasta tarkemmin tai voiko vahvistaa sitä?

 

EDIT: Tapahtunut ilmeisesti jo elokuussa, mutta kone ilmeisesti mennyt lunastukseen.

 

-Huhujen mukaan on kuulemma jättänyt nykyisillekin piloteille tuon "12e/lento palkan" maksamatta viimeaikoina.

 

Nyt siis näyttää siltä, ettei ole lupia eikä konetta, mutta silti haetaan pilotteja. Kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä.

 

Ja loppukevennykseksi: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/1399114_898151640225091_3268841112927225544_o.jpg

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kattoo noita firman tappioita ja nykytilannetta niin en ihmettelisi yhtään jos olis vaikka vakuutuspetosta yrittänyt tolla tempauksella. Vasta kävi Turussa samantyyppinen ryntääminen suihkaria päin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malmilta kuuluu vahvistamattomia uutisia:

-Sankarilentäjä käynnisti konetta potkurista heittämällä ja kone törmäsi aitaan. Tietääkö kukaan Malmilla liikkuva asiasta tarkemmin tai voiko vahvistaa sitä?

EDIT: Tapahtunut ilmeisesti jo elokuussa, mutta kone ilmeisesti mennyt lunastukseen.

 

Lenkkeilijän ottama kuva. Onko tämä case? Ei kai tuosta vielä kone lunastukseen mene?

 

-P-

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kuva oli todellakin ohi kulkeneen lenkkeilijän ottama eikä Finavian arkistoista. Kuva on nyt poistettu työtovereiden työrauhan takaamiseksi.

 

-P-

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lenkkeilijän ottama kuva. Onko tämä case? Ei kai tuosta vielä kone lunastukseen mene?

 

-P-

 

Kiitos Pete kuvasta!

 

Kai tuo voi lunariin mennä ainakin teoriassa, jos moottori ottaa vahinkoa.

 

Ps. Kaikki tämä toiminta on tiedossa jo FPA:ta myöten, joten sana leviää kyllä.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lenkkeilijän ottama kuva. Onko tämä case? Ei kai tuosta vielä kone lunastukseen mene?

 

-P-

 

Taitaa olla juuri tämä. Olin itse tuolla asematason reunassa (DA42 taka-alalla). Tilanteessa

oli ainekset viipaloituun mieheen, mutta meni viime tingassa ohi.

 

--

 

-TV

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nordicfliten lentotoimintaluvasta eli AOC:sta (FI-034) löytyy kenen tahansa katsottavissa oleva kuva Nordicfliten facebooksivulta, jos jaksaa kelata alaspäin 4. heinäkuuta tehtyyn päivitykseen asti. Pääkohdat lyhyesti: matkustajien lennättäminen, Kalusto C150, vain päivä-VFR, vain A to A-operaatiot eli lähtö ja lasku pitää olla samalle lentopaikalle, toiminta-alueena Eurooppa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tuntuu surulliselta seurata sinänsä yritteliään nuoren miehen toimintaa. Toivon, että löytyisi joku kokeneempi ja enemmän elämää nähnyt alan osaaja takapiruksi. Henkilö, joka voisi antaa hieman vinkkejä ja neuvoja. Tavoitteena kannattava liiketoiminta ja se, ettei jokaiseen miinaan välttämättä tarvitsisi astua.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivon, että löytyisi joku kokeneempi ja enemmän elämää nähnyt alan osaaja takapiruksi. Henkilö, joka voisi antaa hieman vinkkejä ja neuvoja. Tavoitteena kannattava liiketoiminta ja se, ettei jokaiseen miinaan välttämättä tarvitsisi astua.

 

Jollei sitten ole niin 'oman tiensä kulkija', ettei neuvoista ota onkeensa ;)

 

Onko yhtiön ilmailuviranomaisten suuntaan vastuulliset henkilöt, mitä niitä nyt sitten tarvitaankin, jossain julkisessa dokumentissa nähtävillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tuntuu surulliselta seurata sinänsä yritteliään nuoren miehen toimintaa. Toivon, että löytyisi joku kokeneempi ja enemmän elämää nähnyt alan osaaja takapiruksi. Henkilö, joka voisi antaa hieman vinkkejä ja neuvoja. Tavoitteena kannattava liiketoiminta ja se, ettei jokaiseen miinaan välttämättä tarvitsisi astua.

 

Seppo

 

Seppo, tavattuani henkilön, en ihmettele yhtään ettei onnistu. Surullisempaa on jos työntekijöille valehdellaan ja otetaan rahat mutta jätetään palkat maksamatta. Tälläkin hetkellä haetaan työntekijöitä, kolmatta kertaa tälle vuodelle.

 

Onko yhtiön ilmailuviranomaisten suuntaan vastuulliset henkilöt, mitä niitä nyt sitten tarvitaankin, jossain julkisessa dokumentissa nähtävillä?

 

Vastuuhenkilöt ovat vaihtuneet tiheästi, syitä on ollut monia. Muutaman kanssa olen jutellut henkilökohtaisesti ja olen kuullut tarinoita mm. maksamatta jääneistä palkoista kuten lentäjienkin kohdalla. Tämänhetkinen lentotoiminnanjohtaja taitaa olla liikennelentäjä Timo Wahe, korjatkaa jos joku tietää paremmin.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT: Viestiä muokattu.

 

Seuraava lainaus saamastani sähköpostista:

 

Tomi Tuomisella eikä Nordicflite Oy:llä ole mitään oikeutta myydä FFA:lta ostamiaan verkkokursseja edelleen missään muodossa eikä myöskään käyttää niitä esimerkiksi luokkaopetuksensa materiaalina.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

29.10.2014 eli vähän yli viikko sitten päivätystä Trafin luettelosta, jossa on mainittu kaikki voimassaolevat toimiluvat, ei tällä hetkellä enää löydy Nordicfliten lupaa, joka oli FI.AOC.034, joten se ei siis ole voimassa?

 

http://www.trafi.fi/filebank/a/1414580768/5d64a82a69b1bfc137992110bd87ff54/15679-Luettelo_lentotoimintaluvan%2C_lentotyoluvan_ja_liikenneluvan_haltijoista.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään