newsBot

Finnairin tuoteuudistukset parantavat matkustusmukavuutta: Economy Comfort -paketti, uusittu viihdejärjestelmä, mobiilisovellus & tarjoilu-uudistuksia

60 viestiä aiheessa

Finnair esittelee syksyn aikana tuoteuudistuksia, jotka lisäävät matkustusmukavuutta. Uudistuksiin kuuluvat uusi Comfort-paketti kaukoliikenteen Economy-luokkaan, mobiilisovellus sujuvoittamaan matkan eri vaiheita sekä uudistuksia lennon aikaiseen tarjoiluun ja viihdejärjestelmään.

 

Economy Comfort -paketin ostamalla asiakas saa enemmän jalkatilaa, mukavan päänojan, laadukkaat kuulokkeet viihdejärjestelmän käyttöä varten sekä paketin, jossa on silmäsuoja, korvatulpat ja hammasharja.

 

Finnair uudistaa syksyn aikana kaikkien kaukoliikennekoneidensa viihdejärjestelmän. Uusi helppokäyttöinen käyttöliittymä nopeuttaa elokuvien, tv-ohjelmien ja muun sisällön käyttämistä ja tuo esimerkiksi elokuvat vain yhden klikkauksen päähän. Viihdejärjestelmässä on mukana myös sähköisiä lehtiä, sarjakuvia ja kirjoja.

 

Uudistuksia kaukoliikenteen tarjoiluun ja Sky Bistro Euroopan-lennoilla

 

Euroopan-lentojen välipalatarjoilu vaihtuu maksulliseen Sky Bistro -valikoimaan, josta asiakas voi ostaa mieleisensä välipalan. Laajaan valikoiman kuuluu useita leipä- , salaatti- ja muita vaihtoehtoja, ja myös lämpimiä aterioita on tarjolla. Asiakkaat ovat olleet mukana valikoiman luomisessa, ja esimerkiksi lapset on huomioitu aiempaa paremmin. Sky Bistro tulee lähes kaikille Euroopan lennoille ja se korvaa välipalatarjoilun, joka on ollut tarjolla Finnairin yli kaksi tuntia kestävillä Euroopan lennoilla. Kahvi- ja teetarjoilu sekä Finnairin uusi nimikkojuoma mustikkamehu ovat ilmaisia. Euroopan lentojen Business-luokan ateriat sisältyvät jatkossakin lipun hintaan.

 

Finnair uudistaa myös kaukoliikenteen tarjoilua ja tarjoaa jatkossa päivälennoilla välipalan lämpimien aterioiden lisäksi. Myös viinivalikoima uudistuu ja kuohuviini kuuluu maksuttomaan tarjoiluun.

 

Mobiilisovellus sujuvoittaa matkantekoa

 

Finnair esittelee syksyn aikana myös mobiilisovelluksen, josta asiakas näkee henkilökohtaiset lentotiedot ajantasaisesti. Sovellusta voi käyttää lennolle kirjautumiseen ja istumapaikan valintaan, ja se tuo relevantteja tarjouksia sekä Finnair Plus -pistetiedot asiakkaan mobiililaitteeseen. Mobiilisovellus on ensi vaiheessa käytettävissä Apple iOS-laitteissa ja se tulee myöhemmin myös muille käyttöjärjestelmille.

 

"Kuluneen vuoden aikana olemme kysyneet palautetta noin 8 000 asiakkaalta keskeisiltä markkinoiltamme Euroopassa ja Aasiassa", kertoo Jarkko Konttinen, Finnairin markkinoinnista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja. "Tätä tietoa on käytetty tarjontamme kehittämiseen. Nämä uudistukset tukevat osaltaan Aasian-liikenteen kasvutavoitteittamme."

 

Aiemmin esiteltyjä ja syksyn aikana toteutuvia uudistuksia ovat myös uudet, täysin makuuasentoon liukuvat Business-luokan istuimet, jotka on jo asennettu useimpiin Finnairin kaukoliikennekoneisiin, uusi saunaosasto Finnairin non-Schengen lounge-tiloissa Helsinki-Vantaan lentoasemalla sekä juuri avattu Premium Lounge, joka on tarkoitettu Finnair Plus Gold - ja Platina-asiakkaille sekä oneworld-allianssin vastaaville ryhmille. Remontoitu Schengen-alueen lounge avataan jälleen lokakuussa.

 

Kuvia Premium Loungesta osoitteessa: https://gallery.finnair.com/section/images/finnair_lounge/premium_lounge/

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, kun maksullinen vaihtoehto Euroopan reittien sapuskoihin lanseerattiin, kirjoitin tännekin siitä että on alkusoitto koko sapuskan maksullisuuteen. Nyt sekin tuoteuudistus sitten tuli.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärsinkö oikein nyt tosta tiedotteesta, että vain kahvi, tee ja mustikkamehu ovat ilmaisia juomia tulevaisuudessa ja kaikesta muusta pitää maksaa (eli virvoitusjuomat siirtyisi maksulliseksi ja jos oikein ns nussitaan pilkkua niin vesi ja muut mehut olisi myös maksullisia)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo uusi Economy Comfort -luokka on näköjään tulossa siis myös vanhempiin Busseihin, toivottavasti toimii, ei aina ole ollut helppo tuote lentoyhtiöille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair has taken a measured step into the premium economy space with the debut of a new Economy Comfort class to be retrofitted to its Airbus A340 fleet this year,

 

However, the seats are more in line with the 'economy plus' model favoured by several American airlines than the more differentiated premium economy of Qantas, Cathay Pacific and Air New Zealand.

Finnair's A350 Economy Comfort zone will use the same seats as the economy cabin but with extra four inches of legroom and a more comfortable headrest.

Passengers will also enjoy priority boarding, higher-quality headphones and an amenity kit.

Finnair's Economy Comfort cabin will be seen first on current international Airbus jets before the end of this year, with an estimated 40 of the seats carrying a premium of €45-65 one way.

"There is a set of travellers that want a bit more leg-space but don’t want to pay that much," explains Finnair exec Allister Paterson.

“The price-point starts at €45 extra, so we think it is very affordable. We think if you are on a long-haul flight for 10 hours, it’s going to be very sellable."

 

http://www.ausbt.com.au/finnair-launches-premium-economy-on-airbus-a350-fleet

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair uudistaa myös kaukoliikenteen tarjoilua ja tarjoaa jatkossa päivälennoilla välipalan lämpimien aterioiden lisäksi. Myös viinivalikoima uudistuu ja kuohuviini kuuluu maksuttomaan tarjoiluun.

 

Kun vielä olisivat älynneet kertoa, että tuleeko tämä koskemaan myös Pohjois-Amerikan ja Thaimaan kaukoliikennettä?  :-\

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toiveajattelua vain, mutta kumpa tuo Economy Comfort olisi tasojäsenille ilmainen, AA tyyliin/United/Delta-tyyliin...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tuoteuudistukset parantavat matkustusmukavuutta: Euroopan-lentojen välipalatarjoilu vaihtuu maksulliseen Sky Bistro -valikoimaan. Kyllä parani matkustusmukavuus kertaheitolla! :thmbup: Mitäs seuraavaksi, velotetaan ruumaan menevästä matkatavarasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keliaakikolle ainakin kiva, nyt ei tule sitten syötyä enää edes sitä (erikois)sämpylää. Nuo snacks-eväät kun yleensä ovat kaikki jotain leipä/pulla/pastajohdannaisia :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenko minä nyt ainoa, jonka mielestä tuo SkyBistro kuulostaa oikeasti hyvältä ajatukselta? Ei siellä lennolla kaikki syö kuitenkaan, joten miksi kantaa sitten jokaiselle jotain hikistä lihapullasämpylää. Meneepähän vähemmän ruokaa roskiin, kun cateringia pystytään edes jossain määrin suunnittelemaan etukäteen. Jos tahtoo jotain syödä, niin sitten rahaa vastaan saa sapuskaa, niin kuin muuallakin maailmassa. Eivätkä nuo hinnat kyllä kovin karmeilta vaikuttaneet, ottaen toki huomioon, että ollaan lentokoneessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, periaatteessa cateringia voidaan suunnitella. Käytännön tilanne on usein toinen. Olen monta kertaa huomannut, että maksullinen tarjonta on rajallinen ja valikoima hupenee ennen koneen peräpäätä.

 

Varsinkin, kun ollaan paluulennolla, sillä ainakin SAS tankkaa oman myyntinsä vain lähtökentällä, siis Tukholma/Köpis/Oslo/Helsinki. Ei paljon naurata kun on ravannut asiakkaissa koko päivän ja ottaisi vaikka salaatin koneessa. Mutta kun se on loppu.....

 

Toivotaan, että Finski saa homman rullaamaan ja tulee mahdollisimman vähän sinisiä läikkiä vaatteisiin mallia mustikkamehu.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenko minä nyt ainoa, ..

 

No et ole, minustakin on parempi, kun voi itse ostaa, mitä haluaa, tai olla ossatmatta. SAS:llakin ainakin oli muutama ihan kiva sämpylää parempi vaihtoehto. Mutta Harrin huomion valikoiman riittävyydestä kaikille matksuatajille voin hyvin jakaa. Toivottavasti osaavat rakentaa systeemin, joka osaa varata riittävästi apetta matkaan. Tosin voi olla haastavaa. Ihan oma havainto, samalla lentovuorolla toisella kerralla lähes jokainen ostaa syötävää ja parin viikon päästä samana viikonpäivänä ei oikein kukaan. Siinä on suunnittelijoilla haastetta, mitä milloinkin mukaan niin, että hävikki ei syö kannattavuutta.

 

Ja hyvänä vaihtoehtona ovat lentokenttien ravintolapalvelut, silloin valikoimat ovat ihan toisia ja syömistilannekin mukavampi. Kun nykyään useimmiten kentälle jää sitä luppoaikaa lähtöä odotellessa. Esimerkiksi Zürichissä ja monella muullakin kentällä on nykyään tosi monipuoliset vaihtoehdot tähän tarkoitukseen jopa ilman tarvetta poiketa sivummalle normaalilta kulkureitiltä. Ilmaista se ei tietenkään ole, mutta laatuun ja sijaintiin nähden kohtuullsita.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tavallaan voi sitten miettiä mitä tekee Finnairin lentokoneessa jos syö, juo ja lukee lehdet sekä käy ostoksilla ja netissä lentokentällä? Nauttii tietysti pilvistä, ilmakuopista, vessajonosta ja jalkatilasta.  :laugh:

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tavallaan voi sitten miettiä mitä tekee Finnairin lentokoneessa jos syö, juo ja lukee lehdet sekä käy ostoksilla ja netissä lentokentällä? Nauttii tietysti pilvistä, ilmakuopista, vessajonosta ja jalkatilasta.

 

No, näkyy tuolla jengillä olevan tekemistä. Tuntuu leffojen katsominen läppäriltä/tabletilta olevan suosituinta, toisena on sitten duunin tekeminen (toki vain meillä, jotka työasioissa matkaamme), kirjojen lukeminenkin tuntuu vielä olevan suosittua (useimmiten kyllä ei suomalaisia, miksi?). Ja aika yleistä on myös lepääminen/nukkuminen.

 

Hyvällä nettiyhteydellä paikkaisi monin verroin tuon aterian postumisen tuoman tyhjän ajan ja mahdollisen mielipahan, mutta sen kustannukset taitaisivat Finnairille olla paljon nyt saatuja säästöjä korkeammat.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenko minä nyt ainoa, jonka mielestä tuo SkyBistro kuulostaa oikeasti hyvältä ajatukselta?

 

Kuulostaa hyvältä minustakin, ruotsalaisen sivuston mukaan ideana on tilata tuotteet etukäteen AY:n nettisivulla, ei tarvitse jäädä sen varaan mitä koneesta löytyy. AY:n tiedotteesta en tätä kyllä löytänyt.

 

"Beställning gör man online på Finnairs webbsida, då kan man beställa vad som helst från den ganska omfattande menyn. Det kommer även finnas ett mindre sortiment i försäljningsvagnen ombord, alltid en sorts smörgås som kommer variera vecka för vecka bland de nio olika som erbjuds."

 

http://www.businessclass.se/finnair-lanserar-sky-bistro-nytt-matkoncept-economy-class-pa-europaflygningar/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa hyvältä minustakin, ruotsalaisen sivuston mukaan ideana on tilata tuotteet etukäteen AY:n nettisivulla, ei tarvitse jäädä sen varaan mitä koneesta löytyy. AY:n tiedotteesta en tätä kyllä löytänyt.

 

Muutama kuukausi sitten yritin tilata salaatin Finnairin sivuilta, toisen OW-yhtiön koodilla myydylle Finnairin lennolle Lontooseen. Ei onnistunut ei, vaikka tilausnappi kyllä löytyi.

:thmbdn:

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
No, näkyy tuolla jengillä olevan tekemistä. Tuntuu leffojen katsominen läppäriltä/tabletilta olevan suosituinta, toisena on sitten duunin tekeminen (toki vain meillä, jotka työasioissa matkaamme), kirjojen lukeminenkin tuntuu vielä olevan suosittua (useimmiten kyllä ei suomalaisia, miksi?).

 

Itse yritän nykyään ottaa Suomen suuntautuville matkoille mukaan suomenkielisen teoksen. ;D Toisaalta sitä joutuu nykyään myös yleensä raahaamaan mukanaan takaisintulomatkalla, kun valikoima täällä Britannian päässä on jokseenkin rajoitettu. ;)

 

Mutta toisaalta, miksi suomea osaamattomat lukisivat suomenkielisiä kirjoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta toisaalta, miksi suomea osaamattomat lukisivat suomenkielisiä kirjoja?

 

No sanomani oli tarkoituksella kaksimerkityksinen, ei suomalaisia kirjoja eikä suomalaisia lukijoita, toki suomalaisia lukijoita hieman enemmän kuin suomenkielisiä kirjoja. 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa hyvältä minustakin, ruotsalaisen sivuston mukaan ideana on tilata tuotteet etukäteen AY:n nettisivulla, ei tarvitse jäädä sen varaan mitä koneesta löytyy.

 

Kuinka hankalaksi Finnair oikein haluaa lentomatkustamisen tehdä, jos välipalatkin pitää ruveta varaamaan (ja maksamaan?) ennakkoon? Miten toimitaan kuin riville 28 tilattu ja maksettu, koneen ainoa pizza onkin tarjoiltu erehdyksessä riville 26. :-[

 

Finnairin leivät olivatkin ilahduttavasti parantuneet viime aikoina verrattuna aiempiin kolmiohirvityksiin, mutta pitää varmaan taas ruveta nappaamaan Heathrowlta Pret-a-Mangerin klubileipä ~4 eurolla lennolle mukaan.

 

Olipa muuten mukava käydä hiljattain BA:lla Pietarissa. Lentohan on jokseenkin samanmittainen kuin Helsinkiin mutta siellä oli edelleen aivan perinteinen pitkän kaavan mukainen ateriapalvelu, pikkuisesta pähkinäpussista lähtien. :thmbup: Paljonkohan tuollaisen perinteisen lentokoneaterian tuotantokustannukset ovat, ilman juomia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka hankalaksi Finnair oikein haluaa lentomatkustamisen tehdä, jos välipalatkin pitää ruveta varaamaan (ja maksamaan?) ennakkoon? Miten toimitaan kuin riville 28 tilattu ja maksettu, koneen ainoa pizza onkin tarjoiltu erehdyksessä riville 26. :-[

 

Vaikka työasioista ei pitäisikään puhua niin sen verran voin sanoa, että jokainen ennakkotilattu ruoka-annos joka toimitetaan lennolle saa lsg:n toimesta nimilapun jossa selviää matkustajan nimi ja mahdollinen istuinpaikka sekä lento. Ja nämä nimilappulliset ruuat laitetaan lennoille lähteviin ruokatrolleihin 2-5h ennen lennon lähtöä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroopan-lentojen välipalatarjoilu vaihtuu maksulliseen Sky Bistro -valikoimaan, josta asiakas voi ostaa mieleisensä välipalan....

 

Useiden työmatkalaisten kohdalla tässä tulee "sivutuotteena" sellainen muutos, että työnantajan (osana lipun hintaa) kustantama ateria/välipala siirtyy työmatkalaisen itsensä maksettavaksi. Eli työntekijän omat kustannukset lisääntyvät, jos haluaa edelleen syödä jotain lennolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Useiden työmatkalaisten kohdalla tässä tulee "sivutuotteena" sellainen muutos, että työnantajan (osana lipun hintaa) kustantama ateria/välipala siirtyy työmatkalaisen itsensä maksettavaksi. Eli työntekijän omat kustannukset lisääntyvät, jos haluaa edelleen syödä jotain lennolla.

 

Päivärahahan kattaa myös ne itseostettavat sämpylät.  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivärahahan kattaa myös ne itseostettavat sämpylät.  :D

 

Näin se periaatteessa tietysti on, mutta tosiasiallinen tilanne kuitenkin muuttuu työmatkalaisen kannalta: aiemmin hänelle maksuton muuttuu maksulliseksi. Päivärahaa tuskin saadaan seuraavissa työehtosopimus/virkaehtosopimusneuvotteluissa nousemaan aterian/välipalan hinnan verran, vaikka työmatkalaiselle tuleekin uusi kustannus katettavaksi päivärahasta. Se on sitten ihan jokaisen omasta arvomaailmasta ja mielipiteestä kiinni, millainen kustannusten jako olisi oikeudenmukaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi verotonta päivärahaa muka pitäisi nostaa kun se on tarkoitettu elinkustannuksiin matkan aikana? Sämpylät ja juomat matkalla työntekijälle ovat nimenomaan niitä elinkustannuksia.

 

Tähän saakka se lentokonepöperö on vaan tullut siivellä niille joille firma vielä kustantaa perinteisen yhtiön lippuja. Saavutetuista edusta luopuminen on kova pala, tiedän kyllä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi verotonta päivärahaa muka pitäisi nostaa kun se on tarkoitettu elinkustannuksiin matkan aikana? Sämpylät ja juomat matkalla työntekijälle ovat nimenomaan niitä elinkustannuksia.

 

Tähän saakka se lentokonepöperö on vaan tullut siivellä niille joille firma vielä kustantaa perinteisen yhtiön lippuja. Saavutetuista edusta luopuminen on kova pala, tiedän kyllä.  :)

 

Kuten jo tuossa edellisessä viesitssäni (ennakoivasti) taisin mainita, on jokaisen omasta arvomaailmasta ja mielipiteestä kiinni, millainen kustannusten jako olisi oikeudenmukaista. Mahdollisesti minun mielipiteeni (kun näitä matkoja palkkani eteen teen) ja sinun mielipiteesi (yrityksen kustannuksia maksavana yrittäjänä?) eroavat tässä ja siihen meillä molemmilla on täysi oikeus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään