Kimmo Nieminen

Blue1 vähentää rajusti

96 viestiä aiheessa

Laitetaan vielä lentokonehörhöjä ehkä kiinnostava tieto samasta artikkelista:

 

Ilmoitimme henkilöstölle ja ammattiliitolle ja henkilöstölle joutuvamme vähentämään yhdeksän koneen laivastosta neljä konetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millaista lento-ohjelmaa se 717-laivasto lentää tänä pänä?

Hyvin paljon nykyään on Arlandasta SAS.n lentoja, jotka operoi Blue1. Lisänä koko Helsingin liikenne, muutamalla kohteella, jotka nekin edellisiltä kesiltä vähentyneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti eivät mene tölkeiksi tai paistinpannuiksi. Joku nuo haluaa...

 

 

Btw, kommenttisi mukaan ko konetyyppi ei ole lempikoneitasi. Onko niissä mielestäsi muuta vikaa, kuin korkeahko polttoaineen kulutus?

 

Itse olen noilla jonkun kerran lentänyt, varsinkin silloin kun niillä pääsi Pirkkalasta suoraan Köpikseen. Itse pidän Blue 1:n versiosta. Ja en kettuile, asia kiinnostaa ihan matkustajan näkövinkkelistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tykkää yleisestikään näistä ysiperäisistä takatuuppareista + perustan ajatukseni pääasiassa duunarin näkökulmaan, eli matkalainen voi aivan tyytyväisenä näissä istuksia vaikka olisin mitä mieltä.

 

Vanhakantainen väkästin kuorrutettuna telkkareilla, liikaa vaijeria(ajalta jolloin kaikki piti tehdä vaijereilla), vuotava hydrauliikka yms yms. Järkyttävän meluisa sisältä, jopa aivan eturiveillä. Mitähän se on taaempana jossa moottori mouruaa...?  Epämiellyttävä paineistus. (MD-80/MD-90/B717)

 

Btw, kommenttisi mukaan ko konetyyppi ei ole lempikoneitasi. Onko niissä mielestäsi muuta vikaa, kuin korkeahko polttoaineen kulutus?

 

Itse olen noilla jonkun kerran lentänyt, varsinkin silloin kun niillä pääsi Pirkkalasta suoraan Köpikseen. Itse pidän Blue 1:n versiosta. Ja en kettuile, asia kiinnostaa ihan matkustajan näkövinkkelistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mjaa... Isäni matkusti tässä pari vuotta takaperin Blue1:n 717:n kyydissä jonnekin ja takaisin, ja kehui kyllä koneen olleen erittäin hiljainen rivillä 5.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos en ole kuuroutunut niin B717 on kyllä hiljaisin kone missä olen koskaan ollut. Tietysti poissuletaan rivi 23 ympäristö, mutta keskeltä eteen asti enimmäkseen suhinaa. Muutenkin erittäin pehmeähkö ja hyvin miellyttävä matkustettava, myös Blue1 penkit hyvät.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovaääninen? Jaa-a, tuskinpa vaan. Kokemukset riveiltä 6, 9 ja 15 enkä voi tuohon näkemykseen yhtyä. Ja kuuloni on erinomainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Te olette kaikki oikeassa.  ;D

 

B717 on sekä todella hiljainen, että todella kovaääninen - riippuu ihan missä istuu. Ohjaamossa on todella hiljaista, mutta B717:kin voi ajaa "korvalla", kuin taas md90:ssä moottorit oli jo sen verran kaukana, että piti ajaa mittareilla. Tämä siis B717/md90 pilooteilta kuultua, itsellä ei ole näihin tyyppejä. Takana taas B717 on niin äänekäs, että emot käyttävät korvatulppia ja esim. lapset mielellään "resiitataan" edemmäs äänekkyyden takia.

 

-Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkennetaan tuota mainitsemaani meluisuutta. Takana mouruaa moottorit, edessä taas melu on jotain ilmavirran ja ilmastoinnin aiheuttamaa. Tuo mainittu "suhina" on tässä mielestäni kohinaa joka useimmissa muissa vastaavan kokoluokan koneissa on selkeästi vaimeampaa.

 

Saattaahan tässäkin olla taas se ikuinen makuasia kyseessä.  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loputkin 717:t poistuvat vuoden 2015 aikana.

 

(Edit) Ilmeisesti Blue1 kuitenkin jatkaisi toimintaansa?

To secure future operations at Blue1, new collective agreements

were made with all flight crew in December 2014. The agreements

make Blue1 fully competitive compared with other wet-lease operators

in the market. The exact type of production that will be carried out by

Blue1 moving forward is currently being evaluated.

 

http://www.sasgroup.net/en/wp-content/uploads/sites/2/2014/12/Q4-2014-Report.pdf

 

   Make

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loputkin 717:t poistuvat vuoden 2015 aikana.

 

(Edit) Ilmeisesti Blue1 kuitenkin jatkaisi toimintaansa?

http://www.sasgroup.net/en/wp-content/uploads/sites/2/2014/12/Q4-2014-Report.pdf

 

   Make

 

Nopealla haulla näyttäis että ensivuoden lopusta lähtien lähes kaikki lennot Helsingistä Kööpenhaminaan, Osloon ja Tukholmaan on CRJ-900. Tukholmaa operoidaan myös B737-600 koneella. Eli näyttäisi siltä, että CRJ-900 koneita tuodaan Vantaalle ja luultavasti nykyinen Blue1 poppoo niitä sitten operoi.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopealla haulla näyttäis että ensivuoden lopusta lähtien lähes kaikki lennot Helsingistä Kööpenhaminaan, Osloon ja Tukholmaan on CRJ-900. Tukholmaa operoidaan myös B737-600 koneella. Eli näyttäisi siltä, että CRJ-900 koneita tuodaan Vantaalle ja luultavasti nykyinen Blue1 poppoo niitä sitten operoi.

 

-T

 

SAShan osti just Cimberin ja siirtää CRJt sen operoitavaksi...eli mikä mahtaa olla Blue1:n väen kohtalo?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas mones konetyyppi tuosta sitten tuleekaan firman ja sen edeltäjien historiassa..? En enää pysy laskuissa mukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas mones konetyyppi tuosta sitten tuleekaan firman ja sen edeltäjien historiassa..?

 

Kattotaas, ainakin nämä:

 

Air Botnian aikana:

Cessna 402C, Embraer Bandeirante, British Aerospace Jetstream 31,Fokker F28, Saab 340, Saab 2000, Avro RJ85/RJ100.

 

Blue1:n aikana (Saab 2000 ja Avrot molemmissa väreissä):

MD-90, Boeing 717 (puristeille MD-95).

 

Oisko seuraava 737-600, jolloin perinne käyttää tuotannosta poistuneita konetyyppejä/malleja säilyisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Oisko seuraava 737-600, jolloin perinne käyttää tuotannosta poistuneita konetyyppejä/malleja säilyisi.

 

Tai ehkä jopa 400/500..

 

Onkohan noita vielä varastossa vai menivätkö johonkin muualle?

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään