Sami Puro

Airbus miettii A330:n päivittämistä?

3 viestiä aiheessa

Jonkun aikaa on ollut liikkeellä huhuja, että Airbusin asiakkaat toivoisivat tehtaan tekevän A330:lle samanlaisen uudelleenmoottoroinnin kuin A320-sarjalle, eli "A330neo". Airbus on kuitenkin ollut vaitonainen ja todennut, että muitakin projekteja (A350 jne) on ja asia ei ole ajankohtainen, mutta nyt uusin huhu "huipulta" kertoo että suunnitelma olisi ehkä toteutumassa ja nopealla aikataululla.

 

Tästä voi lukea lisää pohdintaa aiheesta: http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_01_31_2014_p0-659788.xml

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päätös A330neo:sta tehdään ilmeisesti tämän vuoden aikana, mutta huhuttu A380:n uudelleenmoottorointi (nyt jo!?) ei ole "kiireellinen asia".

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-to-make-a330neo-decision-this-year-396087/

Airbus says it will clarify its position on the A330 sometime this year, even as it works towards entry into service of its A350 and final assembly of its A320neo in the same period.

 

Speaking to Flightglobal in Busan on the sidelines of the delivery of its 1000th sharklet from Korean Air's aerospace division, Tom Williams, Airbus' executive vice president of programmes, says evaluations are ongoing and a decision has not been made on whether it will chase performance tweaks or re-engine the A330.

 

"To put new engines on the wings, it's a big job. It's not a decision you're going to make quickly or easily. It's a significant engineering task," he says.

 

Williams explains that fitting new engines would likely require the wing to be reinforced, design a new nacelle and pylon, and integration with the landing gear, resulting in another set of flight tests.

 

He adds that making small tweaks to optimise the aircraft could also bring about "pretty good improvements",

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/no-rush-on-a380-re-engine-airbus-396089/

Airbus says a re-engining of its A380 superjumbo is something it plans to look at in the longer term, but its main priority is to ensure that the development schedules of the A350 and A320neo remain on-track.

 

Its more immediate focus for the four-engined aircraft, however, is to improve its productivity through the use of higher-density seating configurations, says executive vice-president of programmes Tom Williams in an interview with journalists in Busan.

 

"A lot of airlines' layouts (on the A380) are probably quite generous and now probably they're thinking about how they can make more productive use of the real estate," he says.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään