Pekka Holopainen

Valeammatteja

5 viestiä aiheessa

Kohta taitaa olla helpompi luetella ammatteja, joilla ei olisi esiintynyt valepätevyyden omaavia henkilöitä. Viimeisin kuuluisa tapaus lienee tämä Nelson Mandelan hautajaisissa esiintynyt "viittomakielen tulkki" Thamasanga Jantjee. Hän kertoo paljon "seli seliä" sille miksi ei osannut viittoa juuri mitään ja väittää edelleen opiskelleensa vuoden viittomakieltä. Kertoo saaneensa tulkkauksesta palkkaa n. 60 euroa. Kaverin palkannut firma on kuitenkin jollain tavoin kadonnut kuin tuhka syysmyrskyyn. Tuo siis ihan lehdestä luettuna tietona.

Jos jättäisimme kuitenkin nämä hepun selitykset ja lehtien tulkinnat pohtimatta ja syventyisimme oleelliseen. Mitä kertoo tapahtuman turvajärjestelyistä se, että tällainen tuiki tuntematon ja (toistaiseksi) tuntemattomalla tavalla tehtäväänsä päässyt huijari seisoo käsivarren mitan päässä maailman mahtimie... -henkilöistä? Entäpä jos hän olisi ollut joku terroristi? Siinäpä olisi Etelä-Afrikan korruptiohallituksella ollut todellista selittämistä. "Putoaako nyt päitä" vastuullisilta paikoilta, vaihtuuko hallitus, eroaako Jacob Zuma, ...? Tuskin. kaikki jatkuu ennallaan ja vain pahenee.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni loukkaus kuuroja kohtaan, mahti ja sahtimiehiä näyttää löytyvän sitä mukaa kun edelliset poistuvat jotta tuskin tuo koskaan ongelmaksi muodostuu, tietty perhe suree mutta.......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Putoaako nyt päitä" vastuullisilta paikoilta, vaihtuuko hallitus, eroaako Jacob Zuma, ...? Tuskin. kaikki jatkuu ennallaan ja vain pahenee.

Hienoa Pekka! Miksi Jacob Zuman pitäisi erota, jos joku valeviittoja tulkkaa hautajaisia? Laitetaanko samalla ovenavauksella ulos Obama, Merkel, Kaarle Kustaa ja Katainen? Ja kaikkien tilalle aateveljesi Kim Jong-Un tuomaan valoa pimeyden keskelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisikohan tähän nyt sopia valeammatiksi "aviomies"?

Elokuvaohjaaja Olli Saarelahan löi vetoa kavereidensa kanssa, että hän kiksauttaa Tanja Karpelaa. Kaverithan eivät tietenkään uskoneet, johtuen Karpelan ankarasta feministitaustasta, pelkän seurustelun johtaneen kiksautukseen Saarelan väitteistä huolimatta. Saarelan ainoaksi vaihtoehdoksi vedon voittamiseksi jäikin avioituminen Karpelan kanssa.

8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa Pekka! Miksi Jacob Zuman pitäisi erota, jos joku valeviittoja tulkkaa hautajaisia? Laitetaanko samalla ovenavauksella ulos Obama, Merkel, Kaarle Kustaa ja Katainen? Ja kaikkien tilalle aateveljesi Kim Jong-Un tuomaan valoa pimeyden keskelle.

Oletin, että jokainen olisi tajunnut mikä piiloviesti tuohon sanomaani sisältyi. Pannaan sitten laittaen rautalangasta. Etelä-Afrikka on hyvin korruptoitunut maa - valitettavasti ei ainoa laatuaan maailmassa. Varmaan noista juhlallisuuksista tulkkaus mukaan lukien on maksettu melkoisia summia taholle jos toisellekin - etenkin niille tahoille, joilla on asioiden suhteen päätäntävaltaa. Itse "tuote" - se tulkki sitten hommataan niin vähällä rahalla kuin irti lähtee pätevyyksiä sun muita tarkistamatta. Näin arvelen käyneen. Sellainen on korruptiomaissa "maan tapa". Jos en arvannut aivan oikein, ei johtopäätös kuitenkaan ole se, että kaikki meni jengoilleen - vai onko? Jacob Zuman eroa on muuten vaatinut varsin suuri joukko ihmisiä niin Etelä-Afrikassa kuin muuallakin maailmassa monista syistä, joista vain eräs on korruptio.

Sinulla tuntuu olevan kovin varma kuva aatteistani. Voisitko vähän valottaa tuota Kim Jong Unin "aatemaailmaa". Minulla kun on siitä hyvin hatara ellei olematon kuva? Sinusta tai aatteistasi minulla ei ole niin tarkkaa käsitystä (itse asiassa ei mitään käsitystä), että osaisin verrata niitä kehenkään olemassa olevaan tai jo edesmenneeseen henkilöön. Olettaisin sinun kuitenkin olevan jonkun sortin oikeistolainen, mitä minä taas en ole. Se taas ei tee minusta Kim Jong Unin kannattajaa - jatkaakseni vielä rautalankalinjalla.

Minä puolestani sijoittaisin Jacob Zuman ja Kim Jong Unin hyvin lähelle toisiaan roistogalleriassa ja jo pelkästään ihan muista syistä kuin aatteidensa takia (liekkö niitä edes?).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään