Petri Lehtovirta

Ryanairin varaukset laskussa

11 viestiä aiheessa

Ryanair joutui varoittamaan tuloksestaan äskettäin. Yhtiöltä varattujen lentojen määrässä on tapahtunut huomattava lasku tämän kuun ja syksyn osalta, kertoo The Telegraph.

 

Lehden mukaan kyseessä voi olla kuluttajien vastaisku Ryanairin hinnoittelulle ja yhtiön johtajan Michael O’Learyn puheille. O´Leary on todennut, että asiakkaat saavat luvan lähteä muille yhtiöille, jos vastustavat yrityksen ylimääräisiä maksuja.

 

Uusi Suomi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair joutui varoittamaan tuloksestaan äskettäin. Yhtiöltä varattujen lentojen määrässä on tapahtunut huomattava lasku tämän kuun ja syksyn osalta, kertoo The Telegraph.

 

Lehden mukaan kyseessä voi olla kuluttajien vastaisku Ryanairin hinnoittelulle ja yhtiön johtajan Michael O’Learyn puheille. O´Leary on todennut, että asiakkaat saavat luvan lähteä muille yhtiöille, jos vastustavat yrityksen ylimääräisiä maksuja.

 

Uusi Suomi

 

Ryanair ilmoittaa "yllättäen" alentavansa maksuja. Matkalaukkumaksu putoaa 60 eurosta 30 euroon ja boardingkortin uudelleenprinttaaminen kentällä halpenee 70 eurosta 15 euroon. Matkustamoon saa lisäksi viedä toisen pienikokoisen käsimatkatavaran ilmaiseksi. Muitakin muutoksia on tulossa, mutta muutokset eivät tapahdu välittömästi, vaan 6 kk kuluessa.

 

Ryanair is to reduce its charges for extra baggage and for reprinting boarding passes in its biggest move yet to shake off a reputation for bad customer service.

 

The measures aim to address some of the most frequent complaints against the airline, which was voted the worst of the 100 biggest brands serving the British market by readers of consumer magazine Which?

 

The budget airline, Europe's largest, will also allow passengers to bring a second small carry-on bag on board at no extra charge and correct minor errors in bookings within 24 hours, it said in a statement on Friday.

 

The fee for reprinting boarding passes of passengers who have checked-in online will be cut from EUR€70 (USD$96.5) to EUR€15, while the standard baggage fee will be cut to EUR€30 from EUR€60, the statement said.

 

All of the changes will be introduced during the coming six months, the statement said.

 

http://news.airwise.com/story/view/1382703711.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair antoi jälleen tulosvaroituksen, jossa alennettiin tulosarviota 570 miljoonasta eurosta 510 miljoonaan euroon.

 

Samassa yhteydessä Ryanair kertoi, että aikoo ottaa käyttöön numeroidut ja ennakkoon määritellyt istuinpaikat kaikilla lennoilla. Asiasta kertoo Irish Times.

 

Tähän mennessä oman paikkansa on voinut valita etukäteen maksua vastaan tai säästää ja valita paikkansa omatoimisesti vasta koneessa. Parhaista paikoista taistelu aiheuttaa usein ruuhkia ja kyynärpäätaktiikkatilanteita halpalennoilla.

 

Irish Timesin mukaan paikan valitseminen maksaa viisi euroa. Ne, jotka eivät halua paikastaan maksaa, saavat lentoyhtiön määrittelemän istuinpaikan päivää ennen lähtöä.

 

http://www.rantapallo.fi/matkailu/kyynarpaataktiikan-loppu-halpalennoilla-ryanair-ottaa-kayttoon-paikkanumerot/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

O´Leary tilittelee taas kerran, saadakseen ilmaista mainosta, kaihtamatta kirosanoja:

 

"An awful lot of what I did over the years is generate lots of cheap, free publicity, because we're in the business of generating cheap, free publicity.

 

"When you're growing rapidly it's enough to be able to just open up new routes, make noise – charge you for toilets, standing room, we'll adopt any measure going as long as it generates fucking cheap publicity, banning people from charging mobile phones. Grand. We'd go at almost anything.

 

"Now we're not opening up new markets, actually that's the wrong message. Now we need to address those repeat flyers and say look, better on-time performance than ever, better customer service, we're addressing those issues you wanted to address … We're listening to you. We're responding to your needs, God help me. The Robin Hood fucking stuff does need to change. We need to move away from making noise and actually start communicating with people."

 

For all that he courted the publicity, some of the bad press belatedly rankles. "There's enormous imbalance in a lot of the coverage we get. Why are we carrying 81 million passengers if we're this terrible? Yes, we have the lowest fares, we have brand new aircraft, we have the most on-time flights – it sounds like kind of a fucking Mormon, Moonie session – but we do."

 

http://www.theguardian.com/business/2013/nov/05/ryanair-michael-oleary-investors-future

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ryanair otti vuoden lopulla kyytiin liian halvalla päässeitä matkustajia. Ryanair kirjasi loka-joulukuulta yli 35 miljoonan euron liiketappion, vaikka matkustajamäärä kasvoi.

 

Tappiot selittyvät toimitusjohtajan mukaan täysin kahdella tekijällä. Keskimäärin lentojen hinnat laskivat loppuvuonna lähes kymmenesosan. Samalla tulosta painoi heikko Englannin punta, sanoo toimitusjohtaja Michael O'Leary.

 

http://yle.fi/uutiset/liian_huokeita_halpalentoja__ryanair_tappiolle/7065862

Ryanair Q3-report (pdf)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin tammikuun matkustajamäärä kasvoi 5 % edelliseen vuoteen verrattuna, minkä yhtiö kertoo johtuvan mm. halvemmista hinnoista ja parannetuista nettisivuista sekä palveluista.

 

Ryanair carried 4.6m customers in January, thanks to the success of our lower fares, our easier to use website and customer service improvements including allocated seats from last Saturday (1 Feb) and use of personal electronic devices from today. Further improvements will be rolled out over the coming months as Ryanair continues to lower prices and improve our industry leading customer service.”

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=56614

 

Nimityksestä "industry leading customer service" voidaan varmaankin kinastella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair on riidellyt saksalaisen Cheapticketsin kanssa,  Ryanarin mukaan Cheapticketsin Ryanairin verkkosivulta hakemat hintatiedot haittasivat sen oman lippukaupan toimintaa. Ryanairin mukaan Cheaptickets rikkoi sivuston käyttöehtoja.

 

Poiminta käyttöehdoista:

Use of any automated system or software to extract data from this website for commercial purposes (“screen scraping”) is prohibited.

 

Ryanair hävisi ensin kiistan alimmassa oikeusasteessa, mutta voitti sen myöhemmin korkeammassa. Nyt päätöksen on antanut Saksan liittovaltion tuomioistuin, joka on ratkaissut jutun alustavasti Cheapticketsin eduksi.

 

Jutun käsittely jatkuu alemmassa oikeusasteessa.

 

Taloussanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään