Markus Valo

Pienkone törmäsi kahteen omakotitaloon Connecticutissa

4 viestiä aiheessa

Kyseessä Rockwell International Turbo Commander 690B.

 

A small plane attempting to land at Tweed Airport in rainy conditions has crashed into two East Haven, Connecticut houses, according to the fire department.

...

At 11:25 a.m., a Rockwell International Turbo Commander 690B coming from Teterboro Airport in New Jersey crashed on approach into Tweed, according to the FAA, which is investigating.

 

NBC

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täältä http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=158152 kun lukee uutisia, niin koneen ensimmäinen laskeutumisyritys kiitotielle 02 epäonnistui, ja talojen osoitteista selviää, että kone jatkoi matkaansa tasan kilometrin suoraan pohjoiseen kiitotien pohjoispäädystä lukien ennen putoamistaan. Tweed New Havenin kentän kiitotielle 02 on olemassa ILS or LOC-, RNAV(GPS)- ja VOR-lähestymismenetelmät eikä kentän eteläpuolella ole korkeita esteitä. Onnettomuushetkellä sää oli -RA OVC009. Periaatteessa mittarilähestymisen olisi pitänyt onnistua jo ensimmäisellä kerralla, mutta niin ei käynyt. Ilmeisesti pilvet olivat niin matalalla, ettei kone lähtenyt sen jälkeen visuaalikierrokseen. Silminnäkijät kertovat, ettei moottorien ääntä kuulunut juuri ennen onnettomuutta. Raporttia odotellessa  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NTSB:n alustava raportti on ilmestynyt. Lähestymislennonjohto oli selvittänyt koneen ILS-lähestymiseen kiitotielle 02, mutta vallitsevan tuulensuunnan takia torni selvitti koneen VFR:ssä myötätuuleen radalle 20 ja laskuun (päinvastaisesta suunnasta, eikä kiitotielle 20 löydy mitään mittarilähestymismenetelmää.). Pilotti kertoi olevansa myötätuulessa 20:lle ja kentän olevan näkyvissä. Silminnäkijän mukaan kone kääntyi selälleen juuri ennen putoamista. Syytä voi vain arvailla.

 

at 1115:10, the flight was cleared for the instrument landing system (ILS) approach to runway 2, circle to land runway 20 at HVN by New York Approach Control (N90). At 1115:43 the pilot contacted HVN tower and reported 7 and one half miles from SALLT intersection. The HVN local controller instructed the pilot to enter a left downwind for runway 20. At 1119:26 the pilot reported to HVN air traffic control (ATC) that he was entering a left downwind for runway 20. HVN ATC cleared the pilot to land on runway 20. While circling to runway 20, the HVN tower controller asked the pilot if he would be able to maintain visual contact with the airport. The pilot replied "622 is in visual contact now". At 1120:55 the HVN air traffic controller made a truncated transmission with the call sign “622”. No further communications were received from the accident airplane. The last recorded radar target was at 1120:53, about .7 miles north of the runway 20 threshold indicating an altitude of 800 feet mean seal level.

 

According to a student pilot witness, who was traveling on interstate 95 (I-95) at exit 51; he looked to his right while traveling east bound and saw the airplane at the end of a right roll. The airplane was inverted and traveling at a high rate of speed, nose first, towards the ground in the vicinity of where HVN was located.

 

http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief.aspx?ev_id=20130809X23530&key=1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään