Lauri Liuhto

Vesitaso pelastustöissä Kilpisjärvellä

8 viestiä aiheessa

Jäin miettimään tästä, että miten kova se mainittu kova aallokko sitten oli, vai mitä veden varaan joutumisesta jätettiin kertomatta. Kovan aallokon annetaan ymmärtää olevan syy, mutta kuitenkin vesitasolla pääsi laskuun..? No, meitsin kajakkikaksikko on semmoinen pulkka, ettei saa oikein yrittämälläkään kaatumaan. Suhteellisuudentajuni aallokon suhteen saattaa siis olla vääristynyt  :P

Positiivinen uutinen silti, ehdottomasti!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kovan aallokon annetaan ymmärtää olevan syy

Yksikkö menee ympäri tyynessäkin, jos alkaa ylenmäärin pelätä ja lukitsee lantion ja nostaa painopisteen taivaisiin. Olen nähnyt tämän käytännössä. Jos melojat ovat olleet kokemattomia, niin ei siihen kummoista aallokkoa tarvitse, kun pelko rupeaa jäytämään ja pulkka kaatuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta kyllä. Viime kesänä kamoista tyhjällä retkiyksiköllä aivan peilityynellä kelillä auringonlaskua ihastellessa oli vaikeuksia olla pysähdyksissä, kun tuntui, että jos päätä käännän olen järvessä samantien  8)    Niin on vähän kokemusta. Ehkä sitten Kilpisjärvelläkin olleilla, who knows.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No.. näin päinhän sen homman pitäisi toimia. Ilmailuonnettomuudet ovat kovasti saaneet julkisuutta, mutta sitten, kun pilotti pelastusviranomaisten pyynnöstä lähtee etsimään hätään joutuneita keliin, jossa ei oikeasti enää lennetä, löytää hädässä olevat, onnistuu laskussa metriseen aallokkoon ja saa hypotermiassa (ruumiin lämpötila n. 32C) olevan kaverin kyytiin, rullaa rantaan kun ei uskalla enää yrittää lentoonlähtöä ja saa kuitenkin pidettyä kaverin hengissä, mitä siitä pitäisi sanoa?

Kyselkää asiasta paremmin tietäviltä, mutta sen perusteella, minkä itse olen asiasta kuullut, tämä pilotti on todellinen Lentäjä.

Miksei täällä kukaan tämän pilotin suoritusta yhtään enempää tuo esille?

-hulk-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselkää asiasta paremmin tietäviltä, mutta sen perusteella, minkä itse olen asiasta kuullut, tämä pilotti on todellinen Lentäjä.

Miksei täällä kukaan tämän pilotin suoritusta yhtään enempää tuo esille?

Kaupan tätikö vai bussikuski tietää asiasta? Vai ehkä joku Suomi24:n asiantuntijoista? Millaiset lentosuoritukset pitäisi tuoda enemmän esille? Ja miten niistä tiedettäisiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään