Timo Hyvönen

Ramp-tarkastukset

13 viestiä aiheessa

Tänä kesänä onkin kerätty enemmältikin numeroita fly ineistä ramp-tarkastuksissa. Trafin kavereiden mukaan numerot viedään analyysiosastolle jatkokehitystä ja -toimenpiteitä varten. Tarkoitus ei ole asettaa koko Suomea kerralla lentokieltoon vaan hakea valistukselle taustadataa. Ei siis anneta näiden tarkastusten vähentää lentointoa vaan skarpataan ja lennetään oikein.

 

Hesarikin tarttui aiheeseen.

 

width=560 height=174http://hs10.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305700127460?ts=268[/img]

 

Tää oli niin hyvä että oli pakko :)

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kommentoin tähän kun sattui jossain toisessa ketjussa silmään... Joku oli joutunut ramp-tarkastukseen, voisiko sitä ajatella myös pääsemisenä?  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika harvinaistahan se tosiaan on. Nyt Kuhmossa haastattelin yhtä Trafin miestä luennon päätteeksi ja hän kertoi yleisöllekin tämän työn tarkoituksen. Ehkä vähän avoimempi etukäteistiedotus muuttaisi "joutumisen" enemmän "pääsemisen" tuntuiseksi.

 

No, tuloksia odotellessa..

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos on "puhtaat jauhot pussissa", niin miksi pitäisä nurista? Poliisikin kyselee tien päällä autolijoilta ajokoiraa ja rekisteriotetta! ;)

Jos poliisi alkaa tekemään näitä ramppitarkastuksia, niin seurauksena saattaa olla tilillepanokortti jonnekin valtion tileille. Ei riitä enää se, että lähetät kopiot vaadituista asiakirjoista Trafille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin varsin ylpeä kerhostamme (MILK), kun Jämillä esittelin koneen paperit. Kansioon on koottu yhteenveto eri lupien voimassaolosta ja kaikki dokumentit ovat kunnossa ja mukana koneissa. Omatkin paperit ja painot olivat kunnossa.

 

Satunnaisesti tällaiset tarkastukset ovat varmasti ihan ok, mutta jos joka tilaisuudessa alkaa olla viranomainen läsnä, tulee tunne isosta luottamuspulasta. Kesän tulosten perusteella toivoisi hyvää tiedotusta ja valistusta, ettei resursseja tarvitse käyttää jatkuvasti tähän kenttätyöhön. Olisihan tuolla muutakin hommaa? Neljä miestä korpi-fly-inissä tuntui aika isolta ja kalliilta määrältä (kiitokset pojille vielä kerran talkooavusta).

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen viim, 20V aikana huomannut että Suomi menossa aina vain enemmän ja enemmän holhous ja poliisi valtioksi,

Poliisit saa nykyisin tehdä mielivaltaisesti mitä lystäävät ja edes tutkintaan ei laiteta.

Läpi sormien katsotaan jopa raiskaukset ja pahoinpitelyt.

 

Niin siitä syystä en hyväksy mitään tarkastuksia edes peraatteen vuoksi,

Ei ihme että puhtaat paperitkin saaneet nurisevat,

Törkeää holhousta ja turhia verorahojen tuhlailu tarkastuksia(kustannuksia niistä aina on)

 

Määrärahat kokonaan pois poliiseilta ja sossun kukkahattutädit pois valtion viroista. niin alkaa tämä alamäki nousta ylös suuntaiseksi tässäkin Suomi nimisessä konkurssipesässä.

Tämä noin yleisesti ottaen 90% Suomalaisten mielipide nykyisestä touhusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen viim, 20V aikana huomannut että Suomi menossa aina vain enemmän ja enemmän holhous ja poliisi valtioksi,

Poliisit saa nykyisin tehdä mielivaltaisesti mitä lystäävät ja edes tutkintaan ei laiteta.

 

Tekevätkö poliisit nykypäivänä näitä ramp tarkastuksia? 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jouduin eilen aamulla matkallani kaupunkiin asioille puhallutettavaksi. Tämä siis autolla ... Samassa paikassa pitivät missä jo kolmatta kertaa pysäyttivät. Viimeksi taisivat tosin purkaa jonoa siten, että minä pääsin vilahtamaan puhaltamatta.

Taidan kuulua 10% kun pidin toimenpidettä erittäin tervetulleena.

 

P.S. Eivät kysyneet ajokorttia eikä rekisteriotetta, ajokortti on taidettu kysyä elämäni aikana kerran tai kaksi. Rekisteriotetta ei ole koskaan kysytty, taikka voihan se olla että olen unohtanut.

 

P.P.S. On tämä offtopic, joo. Sori.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jämillä pari vuotta sitten saapuessani Trafin sedät kysyivät: "Onko paperit kunnossa?". 

Ja kun vastasin ilmeisesti liian varmasti, että on, niin eivät kyllä unohtaneet kysyä ainuttakaan lappua. 

Sekään ei riittänyt, piti vielä näyttää, että medikaalissa vaaditut varasilmälasitkin oli mukana.

Tarkkoja poikia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo 90-luvun alussa Ilmailuhallitukselle freelancerina onnettomuustutkijan töitä tehnyt Yrjö Mörsky esitti erään pienen ilmailutapaturman tutkintakertomuksesa, että 'Ilmailuhallituksen tulisi viipymättä perustaa erityinen ilmailun liikkuva poliisi, jolla olisi oikeus erinäisiin tarkastuksiin ja lentojen keskeyttämiseen".

 

Viranomainen ei tuolloin lämmennyt ajatukselle eikä Yrjöstä tullut virallista poliisia.

Näin ne ajat muuttuvat.

 

Peter

 

PS jos ilmailunne tarvitsee laadun parannusta, piatäytykää ihmeessä http://www.laatuilmailu.fi/

 

PSPS ko. tapaturmassa K Laxenin ohjaama rahti-Navajo ajautui laskussa,  pimeässä, lumituiskussa Seinäjoen kiitotieltä sivuun ja kukistui nokkatelineen petettyä, nokalleen. Vieläkään en ole oivaltanut, mikä yhteys tapahtumalla, tutkimuksella ja Mörskyn esittämällä suosituksella (toivomuksella) on keskenään.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Pääsin" tarkastukseen Jämillä viimeisen fly-inn:n yhteydessä. Vähän hoppu olisi ollut muka töihinkin, mutta en pitänyt asiaa mitenkään pahana. Kolmen sedän koplan tapaaminen oli hyvin positiivinen ja ilmailuhenkinen hetki. Toivon kyllä että näitä tehdään jatkossakin, autojenkin ja kuljettajien  liikenekelpoisuuksia tarkastellaan välillä tienpäällä -miksei muidenkin liikennevälineiden? Eikä tässä mielestäni kyllä vielä holhouksesta ole kysymys...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään