Guest Jufernaut

Norwegian kaukolennot USA/Aasia

661 viestiä aiheessa

Mun mielestä New Yorkissa sniiduilu on vaan vähän hanurista :) Normaalin New York-keikan yhteydessä lentolipun hinta on niin pieni osa kokonaisbudjetista, että se on väärä paikka säästää joku hassu satanen.

Sen enempää nårjalaisten tulevia(?) halpoja lippuja kommentoimatta totean, että tälläisen viisihenkisen revohkan Nykin keikan kuluissa tuollainen tonninkin säästö on ihan mukava juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos sinulla kerta firma maksaa matkat niinkuin ylemmässä sanottiin, ei kannattais keskusteluun edes osallistua.

Eli mielestäsi mr. Timo Koski tietää paremmin kuka matkani maksaa, kuin minä itse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten se menikään... Mielipide on kuin p****reikä. Jokaisella on sellainen.  ::)

Heh, tähän astisista olet ainoa, joka ei hyökännyt täysin ilmiselvään provosointiini kiinni :)

Näistä Norskin hinnoista höpiseminen on vähän kuten niistä mielipiteistä puhuminen -> Turhaa spekulaatiota, kun ei yhtiöllä ole vielä yhtään konetta, jolla näitä sikahalpoja kaukolentoja lennellään.

Tämmöisiä halpoja long haulejahan on esitetty vuosikaudet ja milloin kenenkin taholta, mutta jostain syystä se Atlantin ylitys vain maksaa halvimmillaan sen 400EUR. Tämän vuoksi olen todella skeptinen tähän Norwegianin parin satasen long-haul tuotteeseen, varsinkin kun tätä tuotetta hehkutetaan jo nyt, vaikkei tosiaan yhtään konetta ole toimitettu.

Olisihan se kivaa, jos niitä 200EUR lentoja yhtäkkiä alkaisi saamaankin. Vietän itse vuodesta n. 2kk jenkeissä, useimmiten juuri NY Cityssä, joten minulle tuota kustannussäästöä tulisi ihan reilusti, se "firma" kun ei maksa matkojani :(

Lennän itse useimmiten BA:lla ja ostan lipun yleensä premium economyyn, koska yli parikymmentä vuosittaista atlantin ylitystä turistissa alkaa olla jopa mun alta kolmekymppisen selälle/mielipiteelle aikamoista kulutusta. Jos siellä New Yorkissa käy kerran pari vuodessa, niin silloin sillä matkustusmukavuudella ei ole niin merkitystä, ja tämmöisiin reissaajiin tuo Norwegianin touhu voi osuakin. Mutta riittääkö niitä täyttämään tuommoista laajarunkoputkea säännöllisesti siten, että touhu olisi edes etäisesti kannattavaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

se "firma" kun ei maksa matkojani

Pitänee vetää takaisin kommenttini sinun firmoistasi, eipä asia minulle kuulu. Mutta ehkä turhaa provosointia, mutta taas toisaalta, saatiinpahan keskustelua, ja sitä vartenhan nämä foorumit ovat. Olen muuten samaa mieltä että millähän poppaskonsteilla noi lennot sais alle 400€ ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee vetää takaisin kommenttini sinun firmoistasi, eipä asia minulle kuulu. Mutta ehkä turhaa provosointia, mutta taas toisaalta, saatiinpahan keskustelua, ja sitä vartenhan nämä foorumit ovat. Olen muuten samaa mieltä että millähän poppaskonsteilla noi lennot sais alle 400€ ?

Puhutaankohan nyt yhdensuuntaisesta vai meno-paluusta? Jos yhdensuuntaisesta, niin ei kai siihen mitään poppakonstia tarvita: Norskin CASK on jotain 0.43 NOK, joten nehän tekee 400 € yhdensuuntaisella lipulla hulppeesti voittoa, kai niitä sitten kannattaa myydäkin, jos koneessa on tyhjiä vielä tuolejakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhutaankohan nyt yhdensuuntaisesta vai meno-paluusta? Jos yhdensuuntaisesta, niin ei kai siihen mitään poppakonstia tarvita: Norskin CASK on jotain 0.43 NOK, joten nehän tekee 400 € yhdensuuntaisella lipulla hulppeesti voittoa, kai niitä sitten kannattaa myydäkin, jos koneessa on tyhjiä vielä tuolejakin.

Puhuttiin siis meno-paluu hinnoista  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhuttiin siis meno-paluu hinnoista  :)

Jaa, mistäs mää sen voisin arvata, kun itse juuri kirjoitit: ;)

Kyllä ainakin meillä matkat New Yorkiin on lähteny siitä, että mistä sais halvimman ja mahdollisimman helpon yhteyden perille. Ja kyllä esim jos finnair tarjoaa n. 800€ ja sassi 600€ nii usko tai älä, olemme ottaneet sassin.

Meno-paluu alle 400 € menee varmasti alle kustannusten, joten saatavuus voi olla sitten vähän nihkeämpää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitten mennään varmasti alle kustannusten, joten saatavuus voi olla vähän nihkeämpää  ;)

Nihkeä on ehkä liian kiltisti sanottu  :P. Minun veikkaukseni on että näillä hinnoilla matkustavia on per kone n.30 ja muut sitten siitä 400-600€ väliltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovat sitten rekryt aloittaneet Thailandian osalta Cabin Crew:lle, palkasta ei ole mainintaa mutta mielenkiintoinen täppä tuo skandinaavisten ja muiden eurooppalaisten kielten osaaminen. Hyvä kun nuo thaikut nyt sitä englantia ees puhuisivat... :S

http://www.adecco.co.th/jobs/adecco-exclusive-partners.aspx?id=24

Kohta 5-vuotta Thaimaassa asuneena on pakko todeta että kun puhutaan koulunsa käyneistä  Thai-nuorista, niin heidän englanninkielen taidoissa ei yleensä ole suurempaa huomautettavaa.

Eli, satunnaisen matkailijan "kokemuksella" ei paikallisten enkuntaidosta kannattaisi vetää turhan suuria johtopäätöksiä. Varsinkin jos ne omat kokemukset rajoittuvat lähinnä Phuketin ja Pattayan goukkaribaareissa tavattujen kouluttamattomien maalaispimujen kielitaitoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohta 5-vuotta Thaimaassa asuneena on pakko todeta että kun puhutaan koulunsa käyneistä  Thai-nuorista, niin heidän englanninkielen taidoissa ei yleensä ole suurempaa huomautettavaa.

Eli, satunnaisen matkailijan "kokemuksella" ei paikallisten enkuntaidosta kannattaisi vetää turhan suuria johtopäätöksiä. Varsinkin jos ne omat kokemukset rajoittuvat lähinnä Phuketin ja Pattayan goukkaribaareissa tavattujen kouluttamattomien maalaispimujen kielitaitoon.

Mielenkiintoinen väite, ilmailuaiheisella foorumilla keskustellessani pitäisin gg-baarien työntekijöiden sijaan paljon relevantimpana vertailupohjana ko. maalaisten eri yhtiöiden Cabin Crewna työskentelevien kielitaitoa. Se, että paremmin koulutetut ja ylempää keskiluokkaa olevat puhuvat sitä toimistotyössä ei liene täysin relevanttia kun palkataan mahdollisimman halvalla henkilökuntaa tekemään suorittavaa linjatyötä (Norwen kriteereillä).

En tosin maininnut vertailukohteitani, joten mainittakoon että viittasin kokemuksiini lentokenttävirkailijoista, sekä miehistöistä Orientalilla, AirAsialla ja etenkin Thailla, joista jälkimmäisellä olen sahannut hyvinkin paljon. Unohtamatta toki joukosta Finskin local crewta sekä muutamia Emiratesin thaikkuvahvistuksia. Kyseiseen maahan myös työkseni lentäneenä ja siellä muutoinkin vuosia luuhanneena, niin kommentissani oli tietty sarkastinen huumori mukana. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
...ei liene täysin relevanttia kun palkataan mahdollisimman halvalla henkilökuntaa tekemään suorittavaa linjatyötä (Norwen kriteereillä).

En tosin maininnut vertailukohteitani, joten mainittakoon että viittasin kokemuksiini lentokenttävirkailijoista, sekä miehistöistä Orientalilla, AirAsialla ja etenkin Thailla, joista jälkimmäisellä olen sahannut hyvinkin paljon. Unohtamatta toki joukosta Finskin local crewta sekä muutamia Emiratesin thaikkuvahvistuksia. Kyseiseen maahan myös työkseni lentäneenä ja siellä muutoinkin vuosia luuhanneena, niin kommentissani oli tietty sarkastinen huumori mukana. ;)

En edelleenkään ymmärrä sitä, mihin pyrit luokittelemalla kaikki kabiinissa ja kentällä työskentelevät Thaimaalaiset englanninkieltä osaamattomaksi roskasakiksi? Esimerkiksi omassa yhtiössäni palvelee tätänykyä noin 200 Thaimaalaista kabiinityöntekijää, joista olen huomannut että erinomaisen englanninkielen lisäksi useimmat heistä hallitsevat myös korean- tai japaninkielen sujuvasti.

Vertailupohjana voisi käyttää vaikka edellisen työnantajani, suomalaisen (nyttemmin jo konkursiin joutuneen) lomalentoyhtiön kabiinihenkilökuntaa, joilta kaikilta ei oikein tahtonut sujua tuo toinen kotimainenkaan. Silti ei tulisi mieleenikään puhua heistä mitenkään vähättelevään tai "sarkastiseen" tyyliin, koska he tekivät työnsä aina viimeisen päälle hienosti ja tyylikkäästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Norwegian esittelee kaukoreittien avaamisen yksityiskohtia tiedotustilaisuudessa Oslossa huomenna, torstaina:

Norwegian vil torsdag den 8. november presentere sine nye langdistanseruter til destinasjoner som blant annet Bangkok og New York.

Under presentasjonen, som finner sted i Oslo,  vil Norwegian-sjef Bjørn Kjos presentere detaljer rundt oppstart av rutene.

http://www.boarding.no/art.asp?id=51734

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtiö tiedotti lippujen olevan myynnissä ja lentojen alkavan touko-kesäkuun vaihteessa ensi vuonna. Kaikille väleille (OSL/ARL-BKK/JFK) vuorotiheydeksi 3/viikko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhteyksiä saatavilla myös Hgistä, PITKÄT vaihtoajat. Varauskone tukossa iltapäivällä, mutta kesäkuun lopun hinnat Bangkokiin näyttäis alk. n. 260e suuntaansa, Premium n.900e.

Lisämaksut (matkatavara/ruoka/paikkavaraus) yht n. 70e, jos oikein näin ennen sivun kaatumista.

Hyvä uutinen oli, että yhdensuuntaiset varaukset toimii näilläkin lennoilla ja mahdollista yhdistellä turisti/premium luokkia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhteyksiä saatavilla myös Hgistä, PITKÄT vaihtoajat. Varauskone tukossa iltapäivällä, mutta kesäkuun lopun hinnat Bangkokiin näyttäis alk. n. 260e suuntaansa, Premium n.900e.

Lisämaksut (matkatavara/ruoka/paikkavaraus) yht n. 70e, jos oikein näin ennen sivun kaatumista.

Täytynee käydä ostamassa uusi laskukone sillä en nykyisellä laskimella saa millään noilla annetuilla luvuilla puolitettua hintaa nykyisistä.

Puhehan oli että kaukolentojen hinnat piti puolittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytynee käydä ostamassa uusi laskukone sillä en nykyisellä laskimella saa millään noilla annetuilla luvuilla puolitettua hintaa nykyisistä.

Kenen nykyisistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kenen nykyisistä?

Jaa-a. Lupaus oli puolittaa kaukomatkaliun hinnat nykyisistä. Tietenkin jos siinä piileekin se sian mentävä aukko eli ei määritellä sitä nykyistä, niin ei ketään kustakaan silmään jos hinnat ei olekaan puolia siitä jostain.

Jos lukuja siihen laskimeen laitetaan, niin esim. kesäkuussa 2013 Finnair tarjoaa Bangkokin menopaluuta (HEL-BKK-HEL) kassilla ja ruoalla hintaan 746 euroa. Siitä puolet saamani tiedon mukaan on 373 euroa ja jos siitä vielä tehdään matemaattinen yhtälö eli se jaetaan per suunta (kahdella), niin hinta on 186,50€. Eli yhden suunnan Norskilla pitäisi olla tuo tai alle sen sisältäen kassi ja sapuska.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a. Lupaus oli puolittaa kaukomatkaliun hinnat nykyisistä. Tietenkin jos siinä piileekin se sian mentävä aukko eli ei määritellä sitä nykyistä, niin ei ketään kustakaan silmään jos hinnat ei olekaan puolia siitä jostain.

Jos lukuja siihen laskimeen laitetaan, niin esim. kesäkuussa 2013 Finnair tarjoaa Bangkokin menopaluuta (HEL-BKK-HEL) kassilla ja ruoalla hintaan 746 euroa. Siitä puolet saamani tiedon mukaan on 373 euroa ja jos siitä vielä tehdään matemaattinen yhtälö eli se jaetaan per suunta (kahdella), niin hinta on 186,50€. Eli yhden suunnan Norskilla pitäisi olla tuo tai alle sen sisältäen kassi ja sapuska.

Katoin kesäkuulle 2013 HEL-ARN-JFK-ARN-HEL väliä ja halvimmillaan oli menopaluu noin 600€. Tässä oli siis mukana tuo kassi/safka 70€ suunta lisä.  :thmbdn:

Mukavasti oli myös tässä iltapäivän aikana hinnat pompsahtanu kesäkuulle. Ilmeisesti sen verta paljon kiinnostuneita ostanu "halvat" lennot Nykkiin.

Odottelen mielummin Finnairin tai Lufthansan tarjousta...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään