Sami Puro

Kysely: Omistatko lentolupakirjan?


51 viestiä aiheessa

Pitkästä aikaa pidetään Foorumin Kyselytunti, eli pieni kysely aktiivifoorumilaisten ilmailutaustasta. Näitä on pidetty aiemminkin, mutta edellisestä on vierähtänyt tovi niin päivitetään tilasto-otantaa taas. Eli, kerro ilmailun lupakirjatyyppisi - tai oletko aiemmin omistanut sellaisen, tai oletko ehkä kiinnostunut hankkimaan lupakirjan tai vastaavan.

 

Jos omistat useamman lupakirjan, voit valita kaksi vaihtoehtoa (esim. jos olet mekaanikko ja omistat myös lentolupakirjan), mutta lentolupakirjojen osalta ethän tietystikään valitse esim. ATPL:ää ja PPL:ää samaan vastaukseen vaan sen "ylimmän" lupakirjatyypin (ts. mitä paperissa lukee). Selvyyden vuoksi eri lisäkelpuutukset (IR, NF .. jne) on jätetty pois.

 

Kyselyssä on vaihtoehtoina mielestäni kaikki eri lupakirjatyypit, jos joku uupuu niin hihkaise..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ATPL multi kurssi MEP , IFR , i FI , tarkastuslentäjä B1 ja CPL , CPC-opettajakouluttaja TOW , SEP SEA ja nyt KELA  ;D

Muuten nyt menee hyvinkin. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En, mutta tarkoituksena on hankkia PPL, jahka ikää tulee hiukka lisää. Nyt pidän itseäni ehkä pikkaisen turhan nuorena (16v) vielä hankkiman sitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En, mutta tarkoituksena on hankkia PPL, jahka ikää tulee hiukka lisää. Nyt pidän itseäni ehkä pikkaisen turhan nuorena (16v) vielä hankkiman sitä.

Yli kymmenen tuntia keräsin kyytitiimaa 14-vuotiaana vain hengailemalla kentällä. Ei tarvitse odottaa kotona.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En omista lupakirjaa. Nuorempana oli kova hinku semmoinen hankkia mutta silloin ei ollut varaa. Nyt yli viisikymppisenä saattaisi ehkä rahat lupakirjaan löytyä mutta rohkeutta ja itsevarmuutta lentämiseen ei enään löytyisi. Minulle riittää Flight Simulator ja lentokoneiden katseleminen ihan hyvin. Myös tätä foorumia on kiva lueskella.

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En, mutta tarkoituksena on hankkia PPL, jahka ikää tulee hiukka lisää. Nyt pidän itseäni ehkä pikkaisen turhan nuorena (16v) vielä hankkiman sitä.

Tuohan on juuri sopiva ikä se hankkia, riittää jo yksinlennoillekkin ja 17-vuotiaana pahvi^Wpaperi käteen. Toki rahoitus tarvitaan.

 

--

Niko Ikonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A2 vanhentunut jo viime vuosituhannella. Enkä enää saa medikaaleja. Seuraavana tähtäimessä mekaanikon pahvit....

 

Saat sä kun tiedät mistä haet. :)

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman nyt kitisen... siinä missä PPL, CPL ja ATPL taitavat sulkea toisensa pois, piti hieman miettiä mitkä 3 jättäisi vaihtoehdoista GPL, MGPL, PPL ja UPL pois. GPL on noista omassa mielessä korkein, mutta laitoin sitten sen PPL:n.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En omista lupakirjaa. Nuorempana oli kova hinku semmoinen hankkia mutta silloin ei ollut varaa. Nyt yli viisikymppisenä saattaisi ehkä rahat lupakirjaan löytyä mutta rohkeutta ja itsevarmuutta lentämiseen ei enään löytyisi. Minulle riittää Flight Simulator ja lentokoneiden katseleminen ihan hyvin. Myös tätä foorumia on kiva lueskella.

:)

 

Lentolupakirjan hankkiminen on ollut mielessa moneen kertaan, mutta kaytannon syyt (jatkuva matkustaminen, yrityksen pyorittaminen) ovat estaneet sen. Ja nyt 45-vuotiaana jotenkin tuntuu, etta on tullut vietettya ihan liikaa ylaimoissa. Ekana asuinvuotenani USA:ssa tuli vahan kyseltya ilmailevilta tuttaviltani asiaa, mutta heillakin oli vaikeuksia pitaa laput voimassa, niin se sitten vahensi minunkin intoani.

 

Isani hankki lupakirjan paalle kolmekymppisena, mutta kyllastyi muutamassa vuodessa, samoin veljeni purjelentamiseen -- kumpikaan hadintuskin edes on kiinnostunut enaa minkaanlaisesta lentamisesta, saatika spottaamisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos omistat useamman lupakirjan, voit valita kaksi vaihtoehtoa (esim. jos olet mekaanikko ja omistat myös lentolupakirjan), mutta lentolupakirjojen osalta ethän tietystikään valitse esim. ATPL:ää ja PPL:ää samaan vastaukseen vaan sen "ylimmän" lupakirjatyypin (ts. mitä paperissa lukee). Selvyyden vuoksi eri lisäkelpuutukset (IR, NF .. jne) on jätetty pois.

Kun on UPL, GPL ja MGPL, niin mikä näistä on se "ylin" lupakirjatyyppi?

 

-Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun on UPL, GPL ja MGPL, niin mikä näistä on se "ylin" lupakirjatyyppi?

 

-Markku

 

Keskimäärin GPL:llä lennetään noista ylimpänä... ;)

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun on UPL, GPL ja MGPL, niin mikä näistä on se "ylin" lupakirjatyyppi?

 

-Markku

 

Mä jäin miettimään tätä samaa. En osannut päättää. Liikaa lupakirjoja, pitää antaa jonkin vanhentua?

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En, mutta tarkoituksena on hankkia PPL, jahka ikää tulee hiukka lisää. Nyt pidän itseäni ehkä pikkaisen turhan nuorena (16v) vielä hankkiman sitä.

Jos mahdollisuus on, niin hanki ihmeessä. Itse istahdin teoriakurssille 15- vuotiaana ja eka yksinlento 16- vuotissynttäreinä. :)

Jos on motivaatiota ja mielessä pyörii muutakin kuin mopot ja ES niin eiköhän se riitä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään