Markku Vainio

Arabiemiraattien lentoyhtiöt aktivoituvat myös Suomessa

22 viestiä aiheessa

Olisin kyllä muutaman dirhamin sijoittanut kunnon kielenkääntäjään paremman tuloksen saamiseksi. Huvittavaa suomea jonkun käännösohjelman läpi ajettuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qatar Airwayskin pisti Helsingin hyllylle ennen kuin olivat edes aloittaneetkaan  ;D

 

Tuskin Emiratessia tai Etihadia nähdään Tsadissa muutaman vuoden sisällä....

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskin Emiratessia tai Etihadia nähdään Tsadissa muutaman vuoden sisällä....

 

Etihad lentokoodi kyllä löytyy jo Helsingin lennoista codesharena Air Berlinin kanssa. Ja erinomaisia lentohintoja onkin ollut tarjolla, kuin on myös Emiratesilla Pietarin tai Köpiksen kautta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ja mitä Helsinkiin tulee....Vueling Barcelonasta kolme kertaa viikossa...jollei nekin peru sitä ennen aloitusta, niinkuin nykyään näyttää tapana olevan! Oikeesti, Helsingin lentoyhtiötarjonta on niin matkustajan kuin bongarinkin kannalta lähinnä säälittävä. Mutta mitä sitä muuta voi olettaakaan kun verot on Euroopan kovimpien joukossa ja ostovoima matalimpien...  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ja mitä Helsinkiin tulee....Vueling Barcelonasta kolme kertaa viikossa...jollei nekin peru sitä ennen aloitusta, niinkuin nykyään näyttää tapana olevan! Oikeesti, Helsingin lentoyhtiötarjonta on niin matkustajan kuin bongarinkin kannalta lähinnä säälittävä. Mutta mitä sitä muuta voi olettaakaan kun verot on Euroopan kovimpien joukossa ja ostovoima matalimpien...  >:(

 

Täällä sentään Finnair, FlyBe ja SAS pitää monopolia yllä. Muitten on turha edes yrittää.

 

Qatar ja JAL vissiin lyöneet hanskat tiskiin Helsingin ostalta kokonaan ?

 

Itse ainakin noita uusien firmojen aloittamisilmoituksia uskon vasta sitten kun ensimmäinen kone laskeutuu HikiVantaalle.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulevasta asetelmasta saattaa ilmaantua erilaisia reittivariaatioita Qatarille, Emiratesille tai jopa Etihadille.

 

Esim. Helsinki - Doha, Dubai tai Abu Dhabi via Tukholma. Kiinnostavan tilanteesta tekee myös esim. se että jos SAS sattuisi luiskahtamaan "laidan yli" (niin kuin nyt käynnissä olevalla SAS:n lippuhintateatterilla nopeasti käy) tai vielä lisäksi jokin kolmas "uusi" yhtiö tarjoaisi  reittiä laajarunkokoneella samaan suuntaan.

 

Doha, Dubai ja Abu Dhabi osalta voi todeta että jos Emiraateissa ilma-aluksia lisätään x kappaletta niin uusia reittejä/kenttiä pitää keksiä samaa vauhtia  ::)

 

   8)       

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä sentään Finnair, FlyBe ja SAS pitää monopolia yllä. Muitten on turha edes yrittää.

 

Kyllähän mm. Norwegian porskuttaa aika hyvin... :)

 

Qatar ja JAL vissiin lyöneet hanskat tiskiin Helsingin ostalta kokonaan ?

 

Ei kai JAL mitään hanskoja tiskiin ole lyönyt... Taitaa vaan olla vielä 787-laivasto groundattuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Täällä sentään Finnair, FlyBe ja SAS pitää monopolia yllä.

 

Ennenkuin viitsin edes kysyä milla perustella millään firmalla on monopoli millään reitillä "täällä", niin kysyn ensin että mistä lähtien monopoliin on mahtunut enemmän kuin yksi toimija?  ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan Helsinkiin yrittänyt monikin yhtiö tulla kilpailemaan finskin kanssa mutta karu totuus monopolista on se että kenttä hinnoittelee kaikille uhkaaville kilpailijoille hinnat sellaisiksi että ei mitään mahdollisuutta tulla he-van kentälle operoimaan finski kun monopolisoi kaiken itselleen ja jos kilpaulua ilmenee niin kentän hinnoittelu pistetään niin ylös että ei mitään mahdollisuutta enää kannattavaan toimintaan itse F ei maksa edes puoliakaan noista hinnoista. tuskin edes 20%

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan Helsinkiin yrittänyt monikin yhtiö tulla kilpailemaan finskin kanssa mutta karu totuus monopolista on se että kenttä hinnoittelee kaikille uhkaaville kilpailijoille hinnat sellaisiksi että ei mitään mahdollisuutta tulla he-van kentälle operoimaan finski kun monopolisoi kaiken itselleen ja jos kilpaulua ilmenee niin kentän hinnoittelu pistetään niin ylös että ei mitään mahdollisuutta enää kannattavaan toimintaan itse F ei maksa edes puoliakaan noista hinnoista. tuskin edes 20%

 

Noh noh, nyt kyllä tulee sellaista tuubaa että et taida uskoa tätä itsekään. Unohditko kenties foliohattusi pois päästä tänä aamuna?

 

Finaviahan antaa itse asiassa aika tuntuvia alennuksia kaikille uusille lentoyhtiöille jotka Suomeen uskaltautuvat tulemaan sekä kaikille uusille reiteille joita ne avaavat. Näitä taisi saada ainakin pari ensimmäistä vuotta per reitti.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa lähipäiviltä emiraattiyhtiöiden uutisointia Tukholmasta (kielenä englanti):

 

24.6.2013 Qatar Airwaysin maajohtaja Scandinaviassa, Suomessa and Baltiassa, Günter Saurwein sanoo: “Saadessamme uusimman ilma-alus tyyppimme Scandianavian reiteillemme,se on myös hieno hetki Scandinavian tiimillemme ja vahvistaa Qatar Airwaysin uskoa alueeseen sekä antaa asiakkaillemme mahdollisuuden kokea uusimman tuotteemme."

 

http://www.qatarairways.com/english_global/press-release.page?pr_id=pressrelease_130624-787-to-scandinavia

 

 

 

19.6.2013 Emirates vahvistaa läsnäoloaan pohjoismaissa:

 

http://www.emirates.com/fi/English/about/news/news_detail.aspx?article=1261042&offset=0

 

  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Qatar Airways on liittynyt Oneworldiin,

 

  http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,104714.0.html

 

niin minun mielestä olisi täysin käsittämätöntä, että QR:n kaltainen yhtiö jättäisi hyödyntämättä allianssi-yhteistyön mukanaan tuomat edut, kaikilla mahdollisilla OW:n hubeilla.

 

Myös Helsingissä, ellei ole jotain ylitsepääsemättömiä esteitä! - Mutta kysymys kuuluukin: Onko niitä?

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Qatar Airways on liittynyt Oneworldiin,

Myös Helsingissä, ellei ole jotain ylitsepääsemättömiä esteitä! - Mutta kysymys kuuluukin: Onko niitä?

 

Qatarhan aloitti DOH-HEL -lennot 20.7.2012.

 

 

 

 

 

Ei ne ainakaan koskaan peruneet sitä ilmoitustaan :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä ei välttämättä liity viestiketjun aiheeseen, mutta Etihadilla on jonkun sortin tasokorttitarjous muiden lentoyhtiöiden kultakorttilaisille! (22 helmikuuta asti)

 

Etihad Guest, our loyalty programme has everything you’d expect from Etihad Airways: personalized, luxurious and always rewarding. And to fast-track your journey to fantastic benefits, we’d like to make you an offer that’s hard to resist.

 

If you’ve got a gold or a higher-tiered card with any other airline loyalty programme, we’ll match it with a complimentary Etihad Guest Gold card*!

 

Be part of a change! Until 22 Feb we are offering complimentary tier matching to all gold card holders on other airline loyalty programmes!

To take advantage of this or to find out further information, CLICK here: http://bit.ly/MuePs0

 

Varsinainen tarjous löytyy linkistä: http://www.etihadairways.com/sites/Etihad/global/en/guestrecognition/visitor/Pages/complimentary-etihad-guest-gold-card.aspx

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etihadilla on jonkun sortin tasokorttitarjous muiden lentoyhtiöiden kultakorttilaisille! (22 helmikuuta asti)

 

 

Sääntöön tuli muutos:

 

If you are based in the UAE and have a gold or a higher-tiered card with any other airline loyalty programme, we’ll match it with a complimentary Etihad Guest Gold card*!

This offer is only valid for members based in the UAE.

 

Lähde: LoyaltyLobby

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään