Ilkka Mannikainen

Finnairille lähes kaikkiin kaukoliikenteen koneisiin businekseen full flatit

52 viestiä aiheessa

Finnair tuo kaukoliikennelaivastonsa business-luokkaan täysin makuuasentoon liukuvat istuimet

 

 

Finnair tuo kaukoliikennelaivastonsa business-luokkaan täysin makuuasentoon liukuvat istuimet

 

Finnair asentaa uudet, täysin makuuasentoon liukuvat istuimet suurimpaan osaan kaukoliikennelaivastoaan tammikuusta 2014 alkaen. Istuimet ovat business-luokan asiakkaiden käytössä syksyyn 2014 mennessä koko Finnairin kaukoliikennelaivastossa, lukuun ottamatta kolmea vanhempaa konetta, jotka poistuvat laivastosta ensimmäisenä, kun Finnair saa käyttöönsä uudet Airbus 350 XWB -koneet vuonna 2015.

 

Finnair on valinnut istuimiksi Zodiac Seats UK:n Vantage -mallin, joka on jo käytössä neljässä Finnairin uusimmassa Airbus A330 -koneessa. Istuimet saa täysin makuuasentoon, jolloin vuodetilan pituus on 200 cm. Hartiatilaa on 58 cm. Istuimissa on laajat säätömahdollisuudet, lukuvalo sekä monipuoliset matkustamoviihdemahdollisuudet.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä parempi uutinen taitaa olla se että raadot OH-LQF ja OH-LQG luvataan hävittää vuonna 2015. Siihen saakka on kuin venäläistä rulettia näiden kahden kierrätysvehkeen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä parempi uutinen taitaa olla se että raadot OH-LQF ja OH-LQG luvataan hävittää vuonna 2015. Siihen saakka on kuin venäläistä rulettia näiden kahden kierrätysvehkeen kanssa.

Tuossa puhutaan kolmesta, LQA jää myös ilman uusia jakkaroita ja lähtee pois ensimmäisten joukossa?

 

Se vaan, että montako noita kierrätyskappaleita ehtii tulla lisää ennenkuin alkavat vähenemään. Voi olla haastellista avata vielä lisää uusia reittejä ilman koneiden lisäämistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuossa puhutaan kolmesta, LQA jää myös ilman uusia jakkaroita ja lähtee pois ensimmäisten joukossa?

 

Kyllä mutta nuo kaksi ranskalaisten raiskaamaa ovat häpeäpilkku Finnairille. LQA on sisustastaan kunnossa ja lähes kilpailukykyinen vehje Aasian reiteille.

 

LQF ja LQG ovat roiskeita joita ei voisi suositella edes lomalennoille.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä homma. Olikin jo aikakin yhdenmukaistaa tuota bisnesluokan tuotetta.

 

Ei vielä juhlita niiden raatojen poistumista. A350-ohjelma ehtii vielä myöhästyä monta kertaa ja Finnair ehtii vielä liisata monta vanhaa ranskatarta lisää. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä homma. Olikin jo aikakin yhdenmukaistaa tuota bisnesluokan tuotetta.Ei vielä juhlita niiden raatojen poistumista. A350-ohjelma ehtii vielä myöhästyä monta kertaa ja Finnair ehtii vielä liisata monta vanhaa ranskatarta lisää. ;D

 

Näin on. Tuhansille Finnairin asiakkaille vielä odotettavissa pitkiä lentoja ennenkuin nuo kaksi dumppia saadaan pois silmistä.

 

Itse en tajua miten edes nykykilpailutilanteessa noin huonoa tuotetta edes kehdataan tarjota maksaville asiakkaille. Samaan aikaan kehitetään liiketoimintaa termillä "asiakaskokemus".  :o

 

Finnairin asiakaspalvelun johtaja Anssi Komulainen: ”Kilpailussa menestyminen edellyttää asiakaskokemuksella erottautumista

LQF:ssä ja LQG:ssä istuneet tietävät kyllä mitä se asiakaskokemus on.  :) Todella hurjaa ja kurjaa jos nämä koneet ovat ensimmäinen kontakti Finnairiin vaikkapa aasialaiselle asiakkaalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa puhutaan kolmesta, LQA jää myös ilman uusia jakkaroita ja lähtee pois ensimmäisten joukossa?

 

Kyllä, juuri näin. Ilman uusia jakkaroita jäävät LQA, LQF ja LQG.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän on hassusti otsikoitu tämä tuolihommeli kun paljonmatkustavien piireissä nämä Finnairin vanhemman sukupolven jakkarat ovat olleet liukumäkiä jo kauan ja nyt sitten otsikoidaan asia näin:

 

business-luokkaan täysin makuuasentoon liukuvat istuimet

 

Olisi ehkä ollut parempi esittää asia näin: "business-luokkaan liukumattomat istuimet".  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olethan Ilkka laittanut kokemuksesi myös lentoyhtiölle tiedoksi?  Uskon ja toivon, että niistä oltaisiin kiinnostuneita.  Asiakaskokemus tulisi todella olla kaiken lähtökohta tänä päivänä ja sitä ei ole syytä väheksyä.  Kannustan laittamaan palautetta vaikka useamman A4:n verran, näin saisit/saisimme laadukkaamman tuotteen käyttöön.  Sinä kun tunnut todella käyttävän paljon Finnairia ja kokemuksesi ovat siksi todellisuuteen hyvin perustuvia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olethan Ilkka laittanut kokemuksesi myös lentoyhtiölle tiedoksi?  Uskon ja toivon, että niistä oltaisiin kiinnostuneita.  Asiakaskokemus tulisi todella olla kaiken lähtökohta tänä päivänä ja sitä ei ole syytä väheksyä.  Kannustan laittamaan palautetta vaikka useamman A4:n verran, näin saisit/saisimme laadukkaamman tuotteen käyttöön.  Sinä kun tunnut todella käyttävän paljon Finnairia ja kokemuksesi ovat siksi todellisuuteen hyvin perustuvia.

 

Ilkasta en tieda, mutta mina olin pari kautta Finnairin palvelupaneelin jasen useita vuosia sitten. Tuolloin tuli palautettua annettua ajoittain runsaastikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olethan Ilkka laittanut kokemuksesi myös lentoyhtiölle tiedoksi?  Uskon ja toivon, että niistä oltaisiin kiinnostuneita.  Asiakaskokemus tulisi todella olla kaiken lähtökohta tänä päivänä ja sitä ei ole syytä väheksyä.  Kannustan laittamaan palautetta vaikka useamman A4:n verran, näin saisit/saisimme laadukkaamman tuotteen käyttöön.  Sinä kun tunnut todella käyttävän paljon Finnairia ja kokemuksesi ovat siksi todellisuuteen hyvin perustuvia.

 

Ei Finnairia tuo kovasti tunnu kiinnostavan. Omaan palautteeseeni vastattiin perus template-vastauksella jossa pahoiteltiin kovasti, ettei reissu miellyttänyt ja toivotettiin tervetulleeksi uudestaan.

 

Kuten ilkka sanoi, mitä pikemmin noista kahdesta jätekasasta päästään eroon, sen parempi (olen itse onneksi joutunut vain LQF uhriksi).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suuri osa Skytraxin sivuilla Finnairin saamista heikoista arvosteluista tulee nimenomaan noista kahdesta 340:sta. Sitten harvemmin jostakin Finnairin huonosti hoitamasta poikkeustilanteesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tuumaatte siitä, että jo kaksi Finnair-pomoa (Ville Iho ja Anssi Kumulainen) kertoo lentoyhtiön kaavailevan Y+:aa (premium economy) lennoilleen, vaikka toimitusjohtaja Mika Vehviläinen tyrmäsi tämän taannoin.

 

Yksi veikkaus voisi olla, että kilpailutilanne on pakottanut arvioimaan tilanteen uudelleen. Ja kenties sekin, että monilla olisi halua ja varaa maksaa lisää matkustusmukavuudesta, mutta firman politiikka voi kategorisesti kieltää bisnesluokan muulta kuin ylimmältä johdolta.

 

T. Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Istun 10-15 kertaa vuodessa Y+ luokassa jonkunasteisen lätäkön yli, sanon siis vain että Bring it on! Kokeilen varmasti, jos moisen saavat aikaiseksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs rottia ja luteita näissä koneissa sitten vilistää, vai minkälaisesta kammotuksesta on oikein kyse?

Niin siis tosiaan voisiko joku selventää mikä niissä kahdessa on niin kauheeta? Itse en ole matkustellut kyseisillä A340 koneilla ollenkaan, enkä tosin muillakaan :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin siis tosiaan voisiko joku selventää mikä niissä kahdessa on niin kauheeta? Itse en ole matkustellut kyseisillä A340 koneilla ollenkaan, enkä tosin muillakaan :)

 

Molemmat koettu. Yleinen nuhjuisuus, penkit, IFE, IFE:n krooninen toimimattomuus. Kyllä ero esim. LQE:hen (tai jopa LQA:han) on huomattava.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähinnä minua kiinnostaisi tietää ovatko nämä puutteet sellaisia, että lentokoneista kiinnostumaton ns suuri yleisö huomaa ne helposti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Molemmat koettu. Yleinen nuhjuisuus, penkit, IFE, IFE:n krooninen toimimattomuus. Kyllä ero esim. LQE:hen (tai jopa LQA:han) on huomattava.

 

IFE on paska melkeinpä jokaisessa koneessa, varmaan jossain on hyvä, mutta vielä ei oo tullu vastaan sen enempää liikenne- kuin businessluokan ilma-aluksista. Henkilökohtainen intel pentium ja mikrosoft windows vie voiton aika herkästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olethan Ilkka laittanut kokemuksesi myös lentoyhtiölle tiedoksi?  Uskon ja toivon, että niistä oltaisiin kiinnostuneita.  Asiakaskokemus tulisi todella olla kaiken lähtökohta tänä päivänä ja sitä ei ole syytä väheksyä.  Kannustan laittamaan palautetta vaikka useamman A4:n verran, näin saisit/saisimme laadukkaamman tuotteen käyttöön.  Sinä kun tunnut todella käyttävän paljon Finnairia ja kokemuksesi ovat siksi todellisuuteen hyvin perustuvia.

 

eiköhän tätäkin foorumia seuraa muutamia satoja finnairilaisia, eli turha vaivautua... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä jokaisen Finnairin asiakasrajapinnassa (termi syvältä sieltä) työskentevän pitää tietää itsekin jo tässä vaiheessa, että nuo mainitut kaksi vehettä ovat mätäpaiseita.

 

Ja jos eivät tiedä, niin ovat väärissä hommissa. Näin se vaan menee. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa nähdä, että Finnair satsaa palvelun laatuun heti kun vaan tuloksentekokyky sallii.

 

Voisiko tässä olla kuviona sama noiden kahden koneen osalta kun oli aikanaan M11 kaluston kanssa? Eli lähtevät pois joka tapauksessa nopealla aikataululla -  jos A350 myöhästyy niin korvataan kuitenkin mahdollisimman nopeasti esim uusilla 330:llä - eikös tuosta ole tulossa edelleen päivitetetty HGW-variantti, joka lentää jonkin verran pidemmälle kuin nuo nykyiset? Tai 330-200 sarjan koneella pääsee varmaan kaikkiin Finnairin kohteisiin ilman mitään ongelmia - en tiedä onko sitten kalliimpi operoida kun 340 jolloin tuskin tulee kyseeseen.

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään