Mikko Tuomi

Ilmailuliitossa isoja muutoksia

407 viestiä aiheessa

http://www.ilmailuliitto.fi/fi/uutiset/?a=viewItem&itemid=10506

 

"28.09.2012

 

Ilmailuliiton hallituksen päätöksiä

 

 

 

Suomen Ilmailuliiton toimintaympäristö tulee muuttumaan tulevina vuosina taloudellisesti merkittävästi haasteellisemmaksi. Tästä tietoisena Suomen Ilmailuliiiton hallitus on 27.9.2012 pitämässään kokouksessa ollut pakotettu tekemään joukon merkittäviä ratkaisuja, tavoitteenaan sopeuttaa liiton toiminta muuttuneeseen tilanteeseen ja aiempaa merkittävästi niukempaan julkiseen rahoitukseen.

 

Hallitus päätti kokouksessaan, että käytännön toimenpiteinä Suomen Ilmailuliitto ry

 

1. Tulee luopumaan tappiollisesta SIL Shop -myymälästä vuoden 2012 loppuun mennessä.

 

2. Aloittaa välittömästi neuvottelut henkilöstön rakenteen sopeuttamiseksi muuttuneeseen toimintaympäristöön, huomioiden myös liiton jäsenlehden jo tapahtuneen ulkoistamisen.

 

3. Vapauttaa liiton toiminnanjohtajan tehtävistään 28.9.2012 alkaen, syntyneen luottamuspulan vuoksi.

 

Näillä toimenpiteillä on toimintaa ja taloutta tervehdyttävä vaikutus, mikä mahdollistaa aiempaa paremman ja tasapuolisemman jäsenistön palvelutason ja edunvalvonnan.

"

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohhoh, todella isoja muutoksia. Kohdennetaan panosta edunvalvontaan?

 

SIL-shopin korvaamiselle voisi löytyä mallia yhdestä toisesta yhdistyksestä: nollatulosta tehnyt, työllistävä kauppatoimi ulkoistettiin ja sieltä saadaan jopa provikat kaikesta Suomesta tulevasta kaupasta!

 

http://www.itsmf.fi/uutiset-itsm.php?aid=17702

 

No mutta, taustoja tuntematta Mönkköselle kiitoksia kuitenkin.

 

t. Timo

 

http://www.youtube.com/watch?v=MOIb3r5UyVw

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen Ilmailuliiton toimintaympäristö tulee muuttumaan tulevina vuosina taloudellisesti merkittävästi haasteellisemmaksi. Tästä tietoisena Suomen Ilmailuliiiton hallitus on 27.9.2012 pitämässään kokouksessa ollut pakotettu tekemään joukon merkittäviä ratkaisuja, tavoitteenaan sopeuttaa liiton toiminta muuttuneeseen tilanteeseen ja aiempaa merkittävästi niukempaan julkiseen rahoitukseen.

 

Tietääkö joku, mistä tässä julkisen rahoituksen muutoksessa on kysymys? Liittokokouksessahan (muistaakseni siellä) esitettiin hienoja suunnitelmia siitä, kuinka SIL tulee jatkossa hoitamaan viranomaistehtäviä niin, että tehdystä työstä laskutetaan, kun viranomaiselta aiemmin saatu "automaattinen rahoitus" päättyy. Tällöin vähän spekuloitiin pienemmällä porukalla, miten moinen kuvio oikein on tarkoitus hoitaa jos Trafi ei julkisesti kilpailuta ko. viranomaistehtävien suorittamista (kokouksessa annettiin ymmärtää, että asiasta olisi jo sovittu jotain), koska puhuttiin kuitenkin luokkaa kymmenistä-, jopa sadoistatuhansista euroista vuositasolla.

 

Samalla spekuloitiin kyllä myös sitä, mikä liiton kompetenssi ja kapasiteetti muutenkaan on noudattaa viranomaistoiminnalta edellytettäviä vaatimuksia (esim. HalL, JulkL), kun "oikeakin" viranomaiset kompuroivat niiden kanssa kovasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten Sillin säännöstö voi antaa mahdollisuuden hallituksen itse päättää noinkin isosta asiasta, kuin SILSHOPIN lakkauttamisesta ilman ylimääräistä vuosikokousta? Miten statistiikka kuinkapaljon meitä lennättäjiä on sillissä suhteessa jäsenmäärään. Tehostetaan toimintaa ja jne. kuuluu osastoon puppu.txt.

 

Onkohan hallitus miettinyt sitä jalkojenvälissä riippuvaa roikaletta pidemmälle? Mistä tulee

ilmailijat?

 

Se pieni poika joka on katsellut taivaalle ja haaveillut lentämisestä.. Ei hän ala 10v lentämään PPL lupakkirjaa ei vaan hän menee lennokkikauppaan ja harrastus alkaa lähes aina lennokeilla. Harrilta ja Arilta on aina saanut apua oli sitten kokenut harrastaja tahi aloittelija. Itse olen tilannut monista paikoista elämäni aikana mutta palvelultaan SIL SHOP on ainutlaatuinen.

 

Leikkaisivat kokouspalkkioitaan ja aloittaisivat säästökamppanian jostain järkevästä.

 

Oman ymmärtämykseni mukaan SHOP ei oo ollut tappiollinen saatan olla väärässä.

 

Anteeksi jos niin on mutta jos en ole niin sitä vähemmän ymmärrän päätöstä.

 

Kerrankin tuntuu siltä , että olisin valmis nousemaan parrigaadeille ja pysyä siellä niin kauan , että saisimme SILLIN hallituksen kaadettua ja vaihdettua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten Sillin säännöstö voi antaa mahdollisuuden hallituksen itse päättää noinkin isosta asiasta, kuin SILSHOPIN lakkauttamisesta ilman ylimääräistä vuosikokousta?

 

Ehkei siihen nyt ylimääräistä vuosikokousta ainakaan olisi vaadittu, mutta jonkin verran täytyy kuitenkin antaa huomiota sille, että Ilmailuliiton toimintasuunnitelma, joka vuosikokouksessa hyväksyttiin, ei sisältänyt esittelyä tälläisestä kehityssuunnasta:

 

Suomen ja koko Euroopan talous on menossa kohti vuotta 2012 hyvin epävakaissa tunnelmissa. Tilanne pakottaa suhtautumaan vuoden 2012 suunnitteluun ja tavoiteasetantaan hyvin kriittisesti.

 

SIL-Shopin myynti asiakkaille kanavoituu lähinnä kahta myyntikanavaa pitkin, kasvotusten myymälässä sekä verkkokaupan kautta postimyyntinä. Lisäksi myyntiä tapahtuu erilaisissa tapahtumissa. Näistä kolmesta myymälä myyntikanavana on ollut tähän saakka merkittävin. Vuonna 2012 panostamme erityisesti verkkokauppamme kehittämiseen koska uskomme se olevan potentiaalisin mahdollisuus kannattavan myynnin kasvattamisessa. Myymälän toimintaa kehitetään toki edelleen olemassa olevista lähtökohdista.

 

Verkkokaupan uudistaminen nykyaikaiseen formaattiin on käynnistynyt ja jatkunee alkuvuoden 2012. Uudella verkkokaupalla tarjotaan asiakkaille helpompi ja informatiivisempi ostotapahtuma sosiaalisen median mahdollisuuksia unohtamatta. Samalla verkkokaupan ja myymälän varastosaldot integroituu ja tuotteiden hallinta paranee oleellisesti nykyisestä. Tämän myyntikanavan kehittäminen on taloudellisesti huomattavasti riskittömämpää ja toisaalta tukee myös myymälän toimintaa. Edustava verkkokauppa on myös tärkeä kanava markkinoida tuotteitamme, moni asiakas tekee ostopäätöksensä netistä saadun informaation avulla.

 

Kilpailutilanne ei ole juurikaan muuttunut. Kiinalaiset verkkokaupat jylläävät edelleen ja vaikuttavat niin Suomen kuin koko Euroopan kuluttajamarkkinoihin tällä alalla. SIL-Shopilla on kuitenkin palvelu ja asiantuntemus kilpailutekijöinä, joita kiinalaisilla ei ole tarjota suomalaisille asiakkailleen.

 

Toki on ymmärrettävää, että kun tosun on kirjoittanut "vanha hallitus" ja kokouksessa valitaan uusia miehiä hallitukseen, eivät kaikki ajatukset voi tietenkään noudattaa sitä, mitä aiemmat hallituslaiset ovat kirjoittaneet toimintasuunnitelmaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Leikkaisivat kokouspalkkioitaan ja aloittaisivat säästökamppanian jostain järkevästä.

Oman ymmärtämykseni mukaan SHOP ei oo ollut tappiollinen saatan olla väärässä.

 

Kerrankin tuntuu siltä , että olisin valmis nousemaan parrigaadeille ja pysyä siellä niin kauan , että saisimme SILLIN hallituksen kaadettua ja vaihdettua.

 

Olen samaa mieltä! Kokouspalkkiota pitää leikata ainakin puolet, tai mieluummin jopa neljäsosa. Säästökamppania jostain järkevästä ja Parrigaadit äkkiä!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku, mistä tässä julkisen rahoituksen muutoksessa on kysymys?

 

Todella vanhoista vuosikertomuksista pääsee kiinni siihen, että ko. rahoitus on kirjattu "yleisavustuksiin"

1994 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM lentoturvallisuuskoulutus- ja tiedotus: 750.000 mk

1995 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM lentoturvallisuuskoulutus- ja tiedotus: 750.000 mk

1996 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM lentoturvallisuuskoulutus- ja tiedotus: 750.000 mk

1997 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM lentoturvallisuuskoulutus- ja tiedotus: 750.000 mk

1998 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM toiminta-avustus: 750.000 mk

1999 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM toiminta-avustus: 750.000 mk

2000 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM toiminta-avustus: 750.000 mk

2001 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM toiminta-avustus: 750.000 mk

2002 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 116.094,20 €, LM toiminta-avustus: 76.905,80 €

2003 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 109.104,40 €, LM toiminta-avustus: 83.895,60 €

2004 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 109.104,40 €, LM toiminta-avustus: 83.895,60 €

2005 Yleisavustus 176.916,74 €

2006 Yleisavustus 209.083,26 €

 

Uudempia minulla ei ole, enkä tohdi lainata vuoden 2011 tilinpäätöstä vajavaisin tiedoin.

 

SIL ei ainakaan enää hoida sitä osaa viranomaistoiminnoista, johon suurin osa noista avustamisrahoista kohdennettiin. Käytännössä 80-luvulta näihin päiviin asti harrasteilmailun lentokelpoisuuden valvontaa subventoitiin näillä varoilla.

 

Mistähän kokouspalkkioista pitäisi tinkiä ja kuka tietää miten isoja ne palkkiot ovat?

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä! Kokouspalkkiota pitää leikata ainakin puolet, tai mieluummin jopa neljäsosa. Säästökamppania jostain järkevästä ja Parrigaadit äkkiä!

 

 

Olenko ainoa, jonka mielestä jokin mättää tässä matematiikassa?  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenko ainoa, jonka mielestä jokin mättää tässä matematiikassa?  8)

 

Tuossa varmaan pitäis lukee "neljäsosaan". Toisaalta matemaattisesti tarkasteltuna tuossa ei ole ongelmaa, koska molemmat vaihtoehdot tuottavat saman lopputuloksen... Kokouspalkkio kun on nykyäänkin 0 eur...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella vanhoista vuosikertomuksista pääsee kiinni siihen, että ko. rahoitus on kirjattu "yleisavustuksiin"

...

2000 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM toiminta-avustus: 750.000 mk

2001 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 400.000 mk, LM toiminta-avustus: 750.000 mk

2002 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 116.094,20 €, LM toiminta-avustus: 76.905,80 €

2003 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 109.104,40 €, LM toiminta-avustus: 83.895,60 €

2004 LM, Viranomaisen avustamistehtävät: 109.104,40 €, LM toiminta-avustus: 83.895,60 €

2005 Yleisavustus 176.916,74 €

2006 Yleisavustus 209.083,26 €

 

Uudempia minulla ei ole, enkä tohdi lainata vuoden 2011 tilinpäätöstä vajavaisin tiedoin.

 

SIL ei ainakaan enää hoida sitä osaa viranomaistoiminnoista, johon suurin osa noista avustamisrahoista kohdennettiin. Käytännössä 80-luvulta näihin päiviin asti harrasteilmailun lentokelpoisuuden valvontaa subventoitiin näillä varoilla.

 

Miten harrasteilmailun lentokelpoisuuden valvonta nyt sitten hoidetaan tai tulevaisuudessa? Tai siis kuka sen maksaa?

 

Mitä SIL tällä "viranomaisrahalla" on tehnyt vuonna 2011 tai 2012? Tai mitä yhteiskunta on sillä rahalla katsonut saavansa SIL ry:ltä?

 

Varsin kiinnostava on tuossa tiedotteessa aiempaa parempaan tasapuolisuuteen viittaava lause. Melko selkeä kannanotto istuvalta hallitukselta siihen, että se ei ilmeisestikään ole ollut tyytyväinen aiemmin harjoitettuun jäsenistön tasavertaisuuteen. Kiinnostavaa nähdä miten tämä entistä suurepi tasavertaisuus käytännössä tulee toteutumaan.

 

Kiinnostavaa niinikään on se, että tässäkin yhteydessä puhutaan palvelutasosta. Onhan kyseessä kuitenkin aatteellinen yhdistys.

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kerrankin tuntuu siltä , että olisin valmis nousemaan parrigaadeille ja pysyä siellä niin kauan , että saisimme SILLIN hallituksen kaadettua ja vaihdettua.

SIL-shopin lopettaminen on oikea ratkaisu jos kerran tappiolla on toimittu. Muutenkin hallitustyöskentely on näköjään jämäköitynyt, uskalletaan tehdä jopa kipeitä päätöksiä jos tarve vaatii. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten harrasteilmailun lentokelpoisuuden valvonta nyt sitten hoidetaan tai tulevaisuudessa? Tai siis kuka sen maksaa?

 

 

Harrasteilmailun valvontaa tekevät Trafin hyväksymät Gi-organisaatiot, yksittäiset ARC-suositusraporttien tekijät ja Trafin tarkastajat. http://www.yksityisilmailu.fi/

 

Liite II:n ilma-aluksia tarkastaa määrä-aikaisten tarkastusten osalta tällä hetkellä kaksi organisaatiota: Konekorhonen ja SUIO-G http://www.yksityisilmailu.fi/ilma-alukset/harrasteilma-aluksen_lentokelpoisuus/lentokelpoisuuden_tarkastukset. Muissa tapauksissa Liikenteen turvallisuusvirasto (= Trafi) voi käyttää näihin viranomaisen tekemiin lentokelpoisuustarkastuksiin erikseen valtuutettuja lentokelpoisuustarkastajia.

 

Lentokelpoisuuden valvonnan maksavat koneiden omistajat/käyttäjät organisaatioiden määrittelemien hintojen mukaan.

 

Mitä SIL tällä "viranomaisrahalla" on tehnyt vuonna 2011 tai 2012?

 

Samaa mitä aikaisempinakin vuosina: hoitanut viranomaistehtäviä mm. harrasteilmailun lentokelpoisuuden valvonnan avustamisessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Leikkaisivat kokouspalkkioitaan ja aloittaisivat säästökamppanian jostain järkevästä.

...

Kerrankin tuntuu siltä , että olisin valmis nousemaan parrigaadeille ja pysyä siellä niin kauan , että saisimme SILLIN hallituksen kaadettua ja vaihdettua.

 

Onneksi hallitus johtaa liittoa järjellä, ei pelkällä tunteella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä että uskalletaan tehdä radikaaleja päätöksiä. Eri asia on sitten se että onko päätöksissä otettu huomioon liiton säännöt ja perustehtävän toteutuminen.

 

Ilmeisesti jo vuosia tappiota tuottanut SIL-shopin toiminta päätettiin sitten ajaa alas.

SIL:n hallitus varmasti haluaa kertoa myös kylmät faktat esim. lennokkiväelle siitä kuinka paljon SIL-shop on tappiota tuottanut.

 

Lennokkiväen jäsenmaksutulojen menettämiseen on varmaankin myös varauduttu? Keskustelu asiasta ja liitosta eroamisessa käy kiivaana Lennokit.netissä: http://lennokit.net/showthread.php?t=54306

Hyviä kysymyksiä ketjussa on nostettu esiin nimenomaan lennokkiharrastajien näkökulmasta:

 

-Mitä hyötyä liitosta on lennättäjille? Vakuutus ei ole sellainen miksi liittoon kannattaisi kuulua.

-Mitä tapahtumia tai kilpailuja liitto on järjestänyt?

 

Ymmärrän hyvin ettei tappiollista toimintaa voi ilmailuliitto jatkaa, mutta toivotaan että olemassa olevan liiketoiminnan ottaisi joku omakseen, ehkä pienemmällä henkilöstöllä ja halvemmissä vuokratiloissa.

Tarviiko kaupan välttämättä sijaita korkeiden vuokrien pääkaupunkiseudulla, voisiko shopin toiminnan siirtää muualle jolloin se ehkä pääsisi edes nollatulokseen?

Ilmailuliitto voisi edesauttaa toimintaa esim. mainonnalla ILMAILU-lehdessä sekä liiton nettisivuilla koska kauppa myy myös ilmailutarvikkeita.

 

Mistä voin jatkossa tilata vaikkapa suomenkielisen lentopäiväkirjan jos kauppa lopetetaan kokonaan??

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SIL-shopin lopettaminen on oikea ratkaisu jos kerran tappiolla on toimittu. Muutenkin hallitustyöskentely on näköjään jämäköitynyt, uskalletaan tehdä jopa kipeitä päätöksiä jos tarve vaatii. :thmbup:

 

Sitä hallitustyöskentelyä on syytäkin jämäköidä jos jäsenmäärä pienenee n. 14,4%, kts. täältä:

http://lennokit.net/showthread.php?t=54306

http://lennokit.net/showthread.php?t=54307

 

Tätä reittiä pääsee silli tekemään koko joukon muitakin 'kipeitä päätöksiä'.  Onnea valitsemallenne polulle.

 

Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovasti näyttää olevan porua lennokkifoorumilla siitä, että SIL:n jäsenyyttä vastaan ei saa mitään, ja annetaan ymmärtää, että jäsenmaksurahat eivät palaudu nimenomaan tälle lajille (antaen ymmärtää, että rahaa palautuisi sitten jollekin muulle lajille). Kuvitteleekohan joku, että ne sitten jossain muussa lajissa palautuvat? Ei ilmailuliitosta saa moottori-, purtsikka-, ultralentäjä tai laskuvarjohyppääjäkään käytännössä yhtään mitään sellaista, jota voisi ajatella tapahtuvan suoraa tiettyä lajia harrastavan yksilön hyväksi.

 

Oma näkemykseni on jo pitkään ollut se, että ilmailuliitto toimii liikaa FAI:n jäsenjärjestön asemassa, ei harrastajien liittona. Tämän takia rahaa hassataan FAI-toimintaan, vaikka se ei kovin montaa prosenttia jäsenistöstä kiinnosta. Lehti on tietysti myös suuri kuluerä.

 

ps. naapurifoorumilla esitetty muuttaminen kenttäalueen ulkopuolelle tuskin vaikuttaisi vuokrakuluihin ainakaan niitä alentavasti...

 

silshop_tuloslaskelma.png

 

Toiminnan voisi saada kannattavaksi jos sitä ainutta merkittävää menoerää, joka tuossa on leikattavissa, leikattaisiin. Tarkoittaisi siis palkkoja ja palkkioita. Myymälän aukioloaikaa pitäisi lyhentää, siirtää toimintaa enemmän nettiin, lyhentää hieman viikottaisia työaikoja ja näin leikata palkkakuluja. Toinen vaihtoehto on olisi tietysti lisätä myyntiä ilman, että henkilöstöresurssien tarve nousee nykyisestä yhtään. Tilikauden tappio on ollut vain n. 3 % - siinä suhteessa lopetuspäätös tuntuu ehkä hieman erikoiselta.

 

Sillä, mikä on aiempien vuosien kumuloitunut tappio, ei sinänsä ole mitään merkitystä, koska toiminnasta luopuminen ei niitä rahoja kuitenkaan tuo takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

1.3. LIIKETOIMINTA

SIL-Shop

Vuosi 2011 oli liiketoiminnan mittareilla mitattuna huomattavasti parempi kuin edellinen. Liikevaihto kasvoi yli

15 % ja tulos kääntyi positiiviseksi yhden heikomman vuoden jälkeen. Tämä oli kaiken kaikkiaan erittäin

positiivista kovassa kilpailutilanteessa globaalien nettikauppojen kanssa. Se antoi myös uskoa sille että

Suomessa on tilaa SIL-Shopin kaltaiselle erikoisliikkeelle tulevaisuudessakin. On paljon asiakkaita jotka

haluavat tehdä kauppaa "face to face" ja nähdä tuotteen ennen ostopäätöstä.

 

SIL-Shop oli mukana keväällä Model Expossa menestyksellisesti. Kesällä myyntipisteet olivat niin Jämi Fly-

innissä kuin Turun päälentonäytöksessä. Myyntiteltta näkyi myös Kauhavalla juhannuksena.

 

Joulumyyntiä piristettiin käyttämällä ensimmäistä kertaa pääkaupunkiseudulla ilmestyvää ilmaisjakelulehteä

mainoskanavana. Tulos oli hyvin positiivinen ja toi selvästi uusia asiakkaita myymälään ostoksille.

Loppuvuodesta aloitettiin myös työ uuden nettikaupan käyttöönottamiseksi. Työmäärä kaikkien tuotetietojen

siirtämisessä on valtava ja tavoitteena on saada uusi nettikauppa avattua keväällä 2012."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

1.3. LIIKETOIMINTA

SIL-Shop

Vuosi 2011 oli liiketoiminnan mittareilla mitattuna huomattavasti parempi kuin edellinen. Liikevaihto kasvoi yli

15 % ja tulos kääntyi positiiviseksi yhden heikomman vuoden jälkeen. Tämä oli kaiken kaikkiaan erittäin

positiivista kovassa kilpailutilanteessa globaalien nettikauppojen kanssa.

 

Niinpä. Nykyinen liikkeenhoitajakaksikko on tehnyt todella mittavan nousun siitä alhosta josta he tilanteen aloittivat. Siitä heille syvä kiitos.

 

Näköjään liiketoiminnan kasvun kehityksen lisäyksen nousu ei vaan riitä. Kannattaisiko kuitenkin hetken miettiä mitä arvoja sisältyy aatteellisen yhdistyksen ylläpitämään toimintaan yleensä? Pitääkö joka osa-alueen joka kvarttaalilla olla yltiökannattavaa? Jos ei ole niin ulos!

 

Nykyinen yleinen häikäilemätön johtamiskulttuuri ei vaan mielestäni sovellu aatteellisen yhdistyksen piiriin vaikka nykyinen hallitus voimakkaasti sitä ajaakin.

 

Hallituksen toimintaa syvästi paheksuen: Reijo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia Tatulle faktoista, en noita onnistunut itse löytämään.

 

En silti oikein ymmärrä, Tatun liitteessa Sil-Shopin tulos on miinuksella 16 695,40€ ja sitten Peterin postauksessa on tekstissä että: "tulos kääntyi positiiviseksi yhden heikomman vuoden jälkeen" ??

Että onko se toiminta kannattavaa vaiko eikö?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan tuolla Helsingissä vielä vanha hyvä ostopaikka jäljellä  :thmbup:

 

http://www.suomenlennokki.fi/

 

Onhan SULE ihan hyvä joihinkin tarpeisiin, mutta valikoimat ovat vaatimattomat, esimerkiksi mitään radiolaitteita tai edes nykyään lennokeissa erittäin yleisiä sähkömoottoreita ja -tarvikkeita sieltä ei ole saatavana.

 

Silshopin valikoima on aivan toista maata, ja palveleehan se toki yleisilmailijoitakin. Itse haluaisin lisäksi päästä itse katselemaan valikoimia ja kyselemään ominaisuuksista jne. ennen ostopäätöksiä myymälässä, eikä puhelimen/spostin avulla postimyyntiä harjoittavalla Suomen Lennokilla sellaista ole.

 

Nimimerkki "Silshopissa aikoinaan lennokkeja enemmän rahaa kakkaroiden, karttojen ja oppikirjojen ostoissa käyttänyt heppu"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia Tatulle faktoista, en noita onnistunut itse löytämään.

 

En silti oikein ymmärrä, Tatun liitteessa Sil-Shopin tulos on miinuksella 16 695,40€ ja sitten Peterin postauksessa on tekstissä että: "tulos kääntyi positiiviseksi yhden heikomman vuoden jälkeen" ??

Että onko se toiminta kannattavaa vaiko eikö?

 

Olisikohan noihin mun lukuihin sisältynyt jotain yleishallinnon kulujen jyvitystä tai nettikaupan uudistamiseen liittyviä kuluja, joita ei sitten ole huomioitu tuota tekstiä kirjoittaessa. Toinen vaihtoehto on se, että varaston arvo on noussut, jolloin se tietysti näkyy suurempina ostoina ja pienempänä myyntinä.

 

Ilmailuliiton hallitus olisi joka tapauksessa voinut esittää hieman enemmän perusteluja

ratkaisullen. Ehkä niitä kohta nähdään?

 

Hallituksen tiedonanto tappiosta ja toimintakertomuksessa esitetty tieto ovat nyt joka tapauksessa ristiriitaiset. Jos nyt annetut tiedot ovat paikkaansapitäviä, niin liitto on tehnyt petoksen aiemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään