Ilkka Mannikainen

Blue1:n Economy-luokan lähtöselvitys siirtyy itsepalveluksi

6 viestiä aiheessa

14.06.2012

 

Blue1 tehostaa lähtöselvityspalvelujaan monen muun yhtiön tavoin tuomalla itsepalveluperiaatteella toimivan lähtöselvityksen Economy-luokan matkustajille. Toimenpide vähentää jonoja ja turhaa odottelua lentoasemalla.

 

Economy-luokan asiakkaat ohjataan tekemään lähtöselvitys itsepalveluna, heille sopivana ajankohtana. Kätevimmin lähtöselvitys onnistuu Internetissä jopa 22h ennen lähtöä. Muita vaihtoehtoja ovat SMS-viestit ja lentoasemien lähtöselvitysautomaatit.

 

Economy-luokan palvelutiskit korvataan Baggage Drop -tiskeillä, joihin jätetään ruumaan kirjattavat matkalaukut lähtöselvityksen jälkeen.

 

Itsepalveluna toimivat lähtöselvitysmuodot ovat helppokäyttöisiä ja säästävät merkittävästi matkustajien aikaa. Vastaava lähtöselvityskäytäntö on yleisesti käytössä monilla lentoyhtiöillä. Automaattien läheisyydessä palveleva henkilökunta avustaa tarvittaessa.

 

http://www.smt.fi/uutisarkisto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/Economy-luokan-lahtoselvitys-siirtyy-itsepalveluksi/

 

Täysi itsepalvelulähtöselvitys Economy-luokan Blue1/SAS-matkustajille otetaan käyttöön Helsinki-Vantaan lentoasemalla 1.9.2012 alkaen. Palvelutiskit Business- ja Premium-matkustajille, EuroBonus Hopea- ja Kultajäsenille sekä erityismatkustajille, kuten yksin matkustaville lapsille ja ryhmille, säilyvät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjoittaakohan näita positiivisen markkinoinnin / kilpi kiiltäväksi hinnalla millä hyvänsä -kursseilla opittuja korulauseita sama henkilö molemmille "talleille":

 

Finnair:

matkan alku sujuu joustavasti ja asiakkaan kannalta ikävä jonottaminen lentoasemalla vähenee

 

Blue1:

joka vähentää jonoja ja turhaa odottelua lentoasemalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teoriassa se varmaan voisikin sujuvoittaa jos niitä lähtöselvitysautomaatteja olisi tarpeeksi. T1 tänään aamulla oli kyllä kaikkea muuta kuin joustava ja sujuva...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teoriassa se varmaan voisikin sujuvoittaa jos niitä lähtöselvitysautomaatteja olisi tarpeeksi. T1 tänään aamulla oli kyllä kaikkea muuta kuin joustava ja sujuva...

 

Kätevimmin se tietysti sujuu netissä, mutta kun sitten pitää kentällä kuitenkin tomaatilla tulostaa matkalaukkutarrat ja sitten vielä jonottaa drop-in tiskille. Näin ainakin viimeksi luuvanilla Ateenaan mennessä.

 

[off-topic]

Paluun check-in olikin sitten ihan 'perinteinen': muuten Ateenan kentällä tilanne näytti rauhalliselta, ihmisiä kulki harvakseen avoimille check-in tiskeille, mutta Blue1:n check-in tiskin edessä seisoi varmaan jo tuntia ennen sen avautumista suunnilleen sadan ihmisen jono ;D. Niin tyypillisen suomalaista :laugh:. Juu, en mennyt jonoon seisomaan ;).

[/off-topic]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen mitä kesällä Finnairilla matkustin lomille pariin kertaan, niin enää ei ollut tiskeille jonoa, edes bag droppiin (kuin ihminen tai pari max). Mutta turvassa piti sitten vastaavasti jonotella aika reilusti.. Eli aina se pullonkaula on jossain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään