Ilkka Mannikainen

SriLankan liittyy oneworld-allianssiin

18 viestiä aiheessa

11 June 2012

SriLankan Airlines is to join oneworld®, adding one of Asia's fastest growing airlines to the world's leading quality airline alliance.                                                             

 

Its election as a oneworld member designate was announced as the Chief Executives of the alliance's member airlines gathered for a meeting of the group's Board, on the sidelines of IATA's 2012 World Air Transport Summit, which opens in Beijing today.

 

http://www.oneworld.com/news-information/oneworldnews/details/?objectID=29625

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perustelisitko hieman tuota väitettä?

 

Ei tuo väite ole vaan mun henkilökohtainen mielipide.

 

Mutta en kyllä oikein keksi yhtään hyvää syytä miksi moinen yhtiö pitäisi OW:hen ottaa. Kingfisher hoitaa tarjonnan Intian suunnalla ja on suurempi yhtiö tarjoten näin ollen paljon enemmän mahdollisuuksia. Plus Air Lankalla on maine, eikä välttämättä niin kovin hyväkään vaikka ne tyttöset toki oikein kivoja ja palvelualttiita olisivatkin.

 

Ja vaikka sisällissota periaatteessa onkin ohi, niin tiedän kyllä paljon matkustajia joista vaihto Colombossa jopa Mumbain tai jonkin muun sodoman ja gomorran sukulaiskentän sijaan puhumattakaan oikeista lentokentistä kuten Hong Kong edustaa sitä vihonviimeistä vaihtoehtoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote 7.3.2014

 

Finnair toivottaa SriLankan Airlinesin tervetulleeksi oneworld®-allianssiin

 

SriLankan Airlines liittyy oneworld®-allianssiin 1. toukokuuta 2014. Sri Lankan kansallisen lentoyhtiön oneworldiin liittymisen myötä Finnair Plus -jäsenet voivat kartuttaa pistesaldoaan lentoyhtiön lennoilla ja hyötyä myös muista uuden jäsenen tarjoamista oneworld-eduista. Yhtiön verkostoon kuuluu 32 kohdetta 20 eri maassa Aasiassa, Euroopassa ja Lähi-Idässä. Liittymisen myötä oneworld-allianssi saa kaksi uutta kohdetta: Hambantotan kansainvälisen lentokentän (HRI) Sri Lankassa sekä Tiruchirapallin lentoaseman (TRZ) Intiassa.

 

SriLankan Airlines on ensimmäinen lentoyhtiö Intian niemimaalta, joka liittyy lentoyhtiöiden väliseen allianssiin.

 

oneworld

oneworld on yksi maailman johtavista lentoyhtiöalliansseista, joka on sitoutunut tarjoamaan parasta mahdollista palvelua ja mukavuutta paljon matkustaville kansainvälisille matkustajille. oneworld-lentoyhtiöt työskentelevät yhdessä tarjotakseen aina huippuluokkaisen, saumattoman matkustuskokemuksen ja erityisiä etuja ja palkintoja kanta-asiakkaille, mukaan lukien pisteiden kerryttäminen ja niiden hyödyntäminen kaikilla verkoston lennoilla. oneworld-allianssiin kuuluvat airberlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malaysia Airlines, Qantas, Qatar Airways, Royal Jordanian ja S7 Airlines sekä noin 30 kumppania. TAM ja US Airways liittyvät oneworldiin 31.3.2014, ja SriLankan Airlines 1.5.2014. Verkosto kattaa lähes tuhat lentokenttää 150 eri maassa, 14 000 päivittäistä lentoa yhteensä 3 500 lentokoneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä se nyt on aivan puuta heinää>>

 

Lainaus oneworldin tekstistä:

mukaan lukien pisteiden kerryttäminen ja niiden hyödyntäminen kaikilla verkoston lennoilla
koska se ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

 

Korjattuna lauseen tulisi kuulua: mukaan lukien pisteiden kerryttäminen ja niiden hyödyntäminen vain tietyillä verkoston lennoilla, joita ovat vain tietyn yhtiön erikseen ilmoitetut lentoreiteitit, jotka on yksilöity voimassa olevien tai myöhemmin voimaan tulevien kanta-asiakasehtojen mukaisesti, yksittäisillä ja tietyillä lentoyhtiöillä sekä niiden tietyissä, erikseen julkaistujen taulukoiden mukaisissa, lippu- ja hintaluokissa.

 

Eikös se jotenkin näin mennyt todellisuudessa?? Minun lipuissa se on aina mennyt näin.  ;D

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikai millään OW-ohjelmalla ole 0% lippuluokkia OneWorld lennoilla?

(hox: jotkut alihankkijoille ulkoistetut codeshare-lennot eivät ole OW lentoja)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikai millään OW-ohjelmalla ole 0% lippuluokkia OneWorld lennoilla?

(hox: jotkut alihankkijoille ulkoistetut codeshare-lennot eivät ole OW lentoja)

 

 

Mitäköhän nyt tarkoitat? Siis kyse on nimenomaisesti allianssiin kuuluvien, em. listassa mainittujen OW-yhtiöiden yksittäisistä lennoista, joista ei saa pisteen pistettä.

Vastaus on siis kyllä vain  :)

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäköhän nyt tarkoitat? Siis kyse on nimenomaisesti allianssiin kuuluvien, em. listassa mainittujen OW-yhtiöiden yksittäisistä lennoista, joista ei saa pisteen pistettä.

Vastaus on siis kyllä vain  :)

 

   8)

 

Anna esimerkki, mulle ei oo koskaan tullut vastaan?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anna esimerkki, mulle ei oo koskaan tullut vastaan?

 

 

Jos ostat tavallisen eli normaalihintaisen hintaisen HEL-LHR-KUL-BKK r/t lipun MAS:in sivuilta ja laitat tietoihin AY:n jäsennumeron niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä saat Finnairilta pisteet ainoastaan viimeisestä lennosta KUL-BKK ja BKK-KUL (yht. n. 600 pointsia).

 

Jos taas liityt erikseen MAS:in omaan ka. järjestelmään niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä saat varaustilanteessa esitetyt pisteet kaikista kuudesta lennosta.

 

No, jos taas varaat esim. Finnairin sivuilta lennon AY-koodilla ja Finnairilla johtaja x huomaa että katteet paukkuu, niin Finnairilla on omien sanojensa mukaisesti oikeus tehdä varausluokkasi oikeuttamille pistemäärille takautuvasti muutoksia. Eli, jos varaat lennon joka oikeuttaa 5000 pisteeseen varaushetkellä ja Finnair haluaa nostaa omaa kannattavuuttaan sen jälkeen, niin he voivat esim. leikata puolet pois oman käden oikeudella (= eli ilmoittavat sääntöjen mukaisesti varausluokassa tapahtuneesta muutoksesta vaikkapa 5000 pst >>>2500pst). Joten sitten lentopäivänä x, oma lippusi oikeuttaakin ainoastaan vaikkapa 2500 pisteeseen.

 

Siinä muutama Oneworld-kikka  :laugh:

 

  8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ostat tavallisen eli normaalihintaisen hintaisen HEL-LHR-KUL-BKK r/t lipun MAS:in sivuilta ja laitat tietoihin AY:n jäsennumeron niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä saat Finnairilta pisteet ainoastaan viimeisestä lennosta KUL-BKK ja BKK-KUL (yht. n. 600 pointsia).

 

Jos taas liityt erikseen MAS:in omaan ka. järjestelmään niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä saat varaustilanteessa esitetyt pisteet kaikista kuudesta lennosta.

 

No, jos taas varaat esim. Finnairin sivuilta lennon AY-koodilla ja Finnairilla johtaja x huomaa että katteet paukkuu, niin Finnairilla on omien sanojensa mukaisesti oikeus tehdä varausluokkasi oikeuttamille pistemäärille takautuvasti muutoksia. Eli, jos varaat lennon joka oikeuttaa 5000 pisteeseen varaushetkellä ja Finnair haluaa nostaa omaa kannattavuuttaan sen jälkeen, niin he voivat esim. leikata puolet pois oman käden oikeudella (= eli ilmoittavat sääntöjen mukaisesti varausluokassa tapahtuneesta muutoksesta vaikkapa 5000 pst >>>2500pst). Joten sitten lentopäivänä x, oma lippusi oikeuttaakin ainoastaan vaikkapa 2500 pisteeseen.

 

Siinä muutama Oneworld-kikka  :laugh:

 

  8)

 

 

Ei nuo ole mitään kikkoja, ensimmäinen on vain osoitus AY:n IT-järjestelmien surkeudesta, ja toinen esimerkki antoi silti pisteitä. Molemmista esimerkeistä olisi kuulunut saada pisteitä, määrä vaihtelee. 0% luokkia Finnair ei maksetuissa lipuissa tunne.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei nuo ole mitään kikkoja, ensimmäinen on vain osoitus AY:n IT-järjestelmien surkeudesta, ja toinen esimerkki antoi silti pisteitä. Molemmista esimerkeistä olisi kuulunut saada pisteitä, määrä vaihtelee. 0% luokkia Finnair ei maksetuissa lipuissa tunne.

 

 

Ihan turhaan vähättelet näitä Finnairin/OW:n kikkoja. Mitään virheitä ei ole, vaan tämä on käytäntö.

 

Ööö. Miten muuten pääset tuollaiseen päätelmään ilman tietoa lentojen varausluokasta?? Mihin perustuu tieto, että pisteettömiä lentoja/ varausluokkia ei ole? Kun kerrot mihin tietosi perustuu niin lupaan välittää tiedon myös OWlle/Finnairille!

 

Toinen esimerkki kertoo todellisesta kanta-asiakkaan arvostuksesta.

 

Tää on aivan sama (ja yhtä nolo) asia kun lähikauppias laittaa hyllyyn tavaralle hinnan 1 euro

ja kassalla se sama ostos maksaa 1,25 euroa. No, kun huomautat asiasta ja menet ostamaan sen saman tuotteen seuraavalla viikolla, niin hyllyssä lukee edelleen 1 euro ja kassalla veloitetaan 1,25 euroa. Suomi on nykyään sellainen maa :)

 

No, tavallisen asiakkaan näkökulmasta, siis hänen joka on lähinnä kiinnostunut omista asioistaan,  pistekikkaongelmaa ei ole, koska tavallinen asiakas ei mieti Finnairin tai lähikauppiaan kikkoja, vaan jatkaa tyytyväisenä omaa kuluttamistaan :)

 

  8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan turhaan vähättelet näitä Finnairin/OW:n kikkoja. Mitään virheitä ei ole, vaan tämä on käytäntö.

 

Ööö. Miten muuten pääset tuollaiseen päätelmään ilman tietoa lentojen varausluokasta?? Mihin perustuu tieto, että pisteettömiä lentoja/ varausluokkia ei ole? Kun kerrot mihin tietosi perustuu niin lupaan välittää tiedon myös OWlle/Finnairille!

 

Toinen esimerkki kertoo todellisesta kanta-asiakkaan arvostuksesta.

 

Tää on aivan sama (ja yhtä nolo) asia kun lähikauppias laittaa hyllyyn tavaralle hinnan 1 euro

ja kassalla se sama ostos maksaa 1,25 euroa. No, kun huomautat asiasta ja menet ostamaan sen saman tuotteen seuraavalla viikolla, niin hyllyssä lukee edelleen 1 euro ja kassalla veloitetaan 1,25 euroa. Suomi on nykyään sellainen maa :)

 

No, tavallisen asiakkaan näkökulmasta, siis hänen joka on lähinnä kiinnostunut omista asioistaan,  pistekikkaongelmaa ei ole, koska tavallinen asiakas ei mieti Finnairin tai lähikauppiaan kikkoja, vaan jatkaa tyytyväisenä omaa kuluttamistaan :)

 

  8)

 

 

No jos nyt vaikka ihan tuosta kertymätaulukosta.

 

https://pointshop.finnair.com/partner.php?cPath=552_555_410&language=en

 

Kaiva sieltä semmoinen 0% sarake. Jos tuosta taulukosta puuttuu joku rev-kategoria niin ei muutakun palautetta Finnairille. He kyllä ovat tähän asti korjanneet taulukkoaan kun noita virheitä on esiintynyt. Niitä tulee monesti juuri näiden uusien yhtiöiden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä vuosi on kyseessä Vainion tarinassa?

 

Onkos tämä Mannikaisen mielestä vuosikerta asia? - Mitäköhän lentoyhtiö tai Ow on tänä vuonna keksinyt?

 

Tässähän on vain kyse siitä, että kun lipun vain ostat, niin pääsääntöisesti on joku pistekikka tiedossa.

 

Juuri tämän vuoksi en halua edes viime lennolta (helmikuun 2014) menetettyjä pisteitä lähteä vonkaamaan, koska lippuluokkani ei ole oikeutettu pisteisiin 4 lennon osalta.

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi hyvinkin olla vuosikerta-asia sillä olethan jo yhden vuosikymmenen jaksanut rutista eri palstoilla miten olet aina vaan saanut huonoa kohtelua ja juuri sinua potkitaan päähän ja juuri sinulta jää aina mailit matkalle.

 

Ei muuta kun seuraavat reissut ensin peiliin katsomalla ja sitten vaan vaikka potkukelkalla, niin ei päätä kiristä lentomailit ja niiden saamattomuus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi hyvinkin olla vuosikerta-asia sillä olethan jo yhden vuosikymmenen jaksanut rutista eri palstoilla miten olet aina vaan saanut huonoa kohtelua ja juuri sinua potkitaan päähän ja juuri sinulta jää aina mailit matkalle.

 

Ei muuta kun seuraavat reissut ensin peiliin katsomalla ja sitten vaan vaikka potkukelkalla, niin ei päätä kiristä lentomailit ja niiden saamattomuus.

 

Sinähän siellä kyselet. Ei kannata kysellä jos ei kestä vastausta ;) Minähän puhuin alunperin vain omasta mielestäni harhaanjohtavasta mainostekstistä OW:n mainoksessa. Elä ota niin vakavasti muiden murheita.

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa vielä Finnairin vastaus tähän pisteongelmaan, kun sen vielä halusin selvittää, ettei keneltäkään totuus unohdu!

 

Lainaus Finnairin lähettämä sähköposti 28.4.2014:

 

Hei ja kiitos yhteydenotostasi Finnair Plus -palvelukeskukseen.

 

MH9263 / 12.02.14 / HEL-LHR

MH3 / 12.02.14 / LHR-KUL

MH4 / 24.02.14 / KUL-LHR

MH9264 / 24.02.14 / LHR-HEL

Tällä kertaa emme voineet hyvittää näistä lennoista Finnair Plus -pisteitä tilillesi, koska lennot olivat kirjoitettu varausluokkaan Q.  Malaysia Airlines ei myönnä Finnair Plus- pisteitä tästä varausluokasta, vaikka lennon on operoinut Finnair.

 

NoCanDo

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään