Mika B Virolainen

Cimber Sterling goes under...

23 viestiä aiheessa

Jaahas.

 

SAS:in toistaiseksi viimeisen vuoron Helsinkiin, aamupäivän SK1714/1715 CPH on muuten operoinut pääsääntöisesti Cimber, eli voisi melkein jopa sanoa, että taas lähti yksi yhtiö Helsinki-Vantaalta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uutistietojen mukaan Cimber Sterling oli mennyt konkurssiin klo 6.30 paikallista aikaa, jonka jälkeen ei enää lennetty. Cimber Sterlingin CRJ oli tänään vaihtunut SAS:n MD-82:ksi:

 

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-RML [McDonnell Douglas MD82]

Message label: ** Block id: @ Msg no: 0363

Flight id: SK1714 [CPH-HEL]  [scandinavian Airlines]

Message content:-

SBS-1 Callsign: SAS1714

----------------------------------------------------------[ 03/05/2012 06:43 ]-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...ja kuten oli odotettavissa DAT yrittää kuoria kermat päältä ja aloittaa pikapikaa lennot CPH-RNN/SGD -reiteillä.

 

Hinnat näkyvät olevan tuollaiset 2-3 -kertaiset Cimberin halvimpiin hintoihin verrattuna joten homma voi jopa kannattaa jos vain matkustajia riittää ja saavat interlinauksen toimimaan SASin kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe Nordic arvellaan aloittavan lennot CPH - Aalborg, Billund, Bornholm, Karup ja Sønderborg. Saapi nähdä mikä niistä johtaa suoriin lentohin Helsinkiin.

 

Mike Rutter on myös toistamiseen puhunut Flybe Nordicin valmiudesta myydä palvelujaan SAS:lle Tanskan uudessa tilanteessa.

 

http://11oceans.net/?p=2835

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe Nordic arvellaan aloittavan lennot CPH - Aalborg, Billund, Bornholm, Karup ja Sønderborg. Saapi nähdä mikä niistä johtaa suoriin lentohin Helsinkiin.

Ja mistä koneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhan sananlaskun mukaan "Älä hullua yllytä" varmaan pätee tähänkin. Nykyään lentoyhtiöitä johtavat sellaiset talousmiehet, että he saattavat, ja varmaan tekevätkin vertailulaskelmia ja päätyvät lopputulokseen, että on kannattavampaa lennättää koneita Tanskasta kuin Helsingin ja jonkin Suomen maakuntakentän välillä. Ongelma on siinä, että uskon (mututuntumalla) itsekin olevan kannattavampaa siirtää syöttöliikennekalustoa Tanskaan sekä strategisista että ekonomisista syistä. 

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Neljä lentoyhtiötä on kiinnostunut ostamaan konkurssiin menneen Cimber Sterlingin tai osia siitä. Yhtiöiden nimiä ei kerrota, mutta SAS on kiistänyt olevansa kiinnostunut

 

flygtorget

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylen aamun tv-uutiset kertoivat  Flybe Nordicin, Skywaysin (Ruotsi) ja tanskalaisten DATn ja JetTimen olevan tekemässä tarjousta Cimber Sterlingistä. Flybe on kait lähinnä kiiinnostunut Cimberin ATR-kalustosta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivon ettei näin olisi mitä Juha povasi, että olisi kiinnostunut vain ATR-kalustosta. Jos Flybe Nordic onnistuu saamaan tarjolla olevan markkinaosuuden ja vähän lisäämäänkin sitä, ei liene kauhean väärin olettaa Finnair-/Oneworldpohjaisen kaukoliikenteen alkavan hyödyntää Flybe Nordicin syöttöliikennettä Kööpenhaminaan. Nyt eletään sellaisia aikoja lentoliikenteessä, että ne kuolevat jotka eivät kehity  tai uskalla. Toivon Finnairin sekä kehittyvän että uskaltavan.

 

Seppo 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi yhtiö Cimber AS on tehnyt sopimuksen SASn kanssa lentää neljällä CRJ-200 koneella samoja reittejä kuin konkurssiin mennyt Cimber Sterling. Uuden yhtiön takana on kaksi ex-Cimber Sterlingin johtajaa

 

boarding.no

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe Nordic on lopettanut neuvottelut konkurssipesän kanssa yhtiön ostamisesta. Sensijaan Flybe Nordic aikoo aloittaa omat lennot Tanskassa parin viikon kuluessa. Suunnitelmissa on lentää ainakin kolmea-neljää reittiä Tanskassa sekä lisäksi osaa Cimber Sterlingin pohjoismaisista reiteistä.

 

jyllands posten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe Nordic on lopettanut neuvottelut konkurssipesän kanssa yhtiön ostamisesta. Sensijaan Flybe Nordic aikoo aloittaa omat lennot Tanskassa parin viikon kuluessa. Suunnitelmissa on lentää ainakin kolmea-neljää reittiä Tanskassa sekä lisäksi osaa Cimber Sterlingin pohjoismaisista reiteistä.

 

jyllands posten

 

No nyt voi heittää sitten sen kysymyksen, että mistä koneet... Kemi ja Kokkola lienevät ainakin uhanalaisia reittejä tuon ajatuksen valossa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi yhtiö Cimber AS on tehnyt sopimuksen SASn kanssa lentää neljällä CRJ-200 koneella

 

Uuden Cimberin hallintojohtaja sanoo uuden wetleaseyhtiön lentävän (myös) potkurikalustolla, kolmella ATR:llä - http://bit.ly/JrV14e

 

Seuraan tilannetta 11 Oceans-saitilla: http://11oceans.net/?p=3032

 

[EDIT: Eivät sulkeneet toisiaan pois, uudella Cimberillä 4 x CRJ, 3 x ATR]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään