Peter Tähtinen

C172 suoritusarvot

6 viestiä aiheessa

Hello...

 

Jos jollakulla olisi C172N vm. Noin 1980 läsikirjaa lähellä, olisiko ison työn takana katsoa ja kertoa tällaisia arvoja:

 

Tyypillinen empty Mass

MTOM

Vx

Vy

Va

Vfle

Usable fuel

Kulutus 75 ja 65 % tehoilla

 

Lentoonlähtömatka normiolosuhteissa

Laskeutumismatka 15 m esteen yli

Parhaan TAS:in antava lentokorkeus 65 ja 75 tehoilla ja ko. TAS

Maksimitankkaus jos 4 normi-ihmistä koneessa

Maksimihyötykuorma kun tankit täynnä

 

Kiitos...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hello...

 

Jos jollakulla olisi C172N vm. Noin 1980 läsikirjaa lähellä

 

Kelpaako vuoden 1980 C172P?

 

Empty 712kg / 1567lbs (ko. C172P)

MTOW 2400lbs

 

Vx 60kts

Vy 76kts

Va 99kts (2400lbs)

 

Vfle (Vfe) - 0-10deg 110kts, 10-30deg 85kts

Usable fuel - 40USG (standard tanks)

 

Kulutus 65% / 75% - n. 7,5 - 8,5USG / h

 

TODR (ISA, SL, short field, 2400lbs) 890ft / 1625ft

LDR (ISA, SL, 30deg, 2200lbs) 540ft / 1280ft

 

Parhaan TAS:in antava lentokorkeus 65% ja 75% tehoilla ja ko. TAS - 65% 12000ft 114kts ; 75% 8000ft 120kts (jos nyt oikein tulkkasin oikeaa kuvaa oikein :))

 

MAX. LOAD tankit täynnä = 2400lbs - 1567lbs - (40USG x 6lbs/USG) = 593lbs

 

Toivottavasti auttaa.

 

Olipas mukava vähän kaivella näitä koneen kirjasta ajan kuluksi, varsinkin näin lentokauden kynnyksellä :).

 

-tuomo

edit: max. load korjattuna

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en tietäisi mutta onneksi on Hikipedia ;D:

 

172N

 

The Skyhawk N, or Skyhawk/100 as Cessna termed it, was introduced for the 1977 model year. The "100" designation indicated that it was powered by a Lycoming O-320-H2AD, 160 horsepower (119 kW) engine designed to run on 100 octane fuel, whereas all previous engines used 80/87 fuel. Unfortunately, this engine proved troublesome and it was replaced by the similarly rated O-320-D2J to create the 1981 172P

 

Joten luontevasti

172P

 

The 172P, or Skyhawk P, was introduced in 1981 to solve the reliability problems of the "N" engine. The Lycoming O-320-D2J was a great improvement.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_172

 

Sitä en sitten tiedä miksi meidän kerhon C172P, on merkitty olemaan vuosimallia 1980 jos ko. malli on ilmestynyt vasta 1981?

 

-tuomo

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä vain. Kosmetiikkaa, laipat vain 30 astetta, moottori, laskuvalonheittimen sijoitus, uudempi korkeusperäsin, Gross weight 2400lbs vrt. 2307lbs ( N model )

 

Ja monia muita pieniä muutoksia mm. suoritusarvoissa - ainakin paperilla  :)

 

Lähde: Cessna single engine catalog - 847 sivua pelkkää Cessnaa, kaikki mallit A:sta Ö:hön

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään