Jan-Erik Andelin

Braathens osti Golden Airin

14 viestiä aiheessa

Braathens, joka omistaa Malmö Aviationin on ostanut Golden Airin osake-enemmistön. Braathens omistaa nyt 75 prosenttia osakekannasta. Golden omistaa 16 konetta. Mikä on tilanne Blue1:n reiteillä, pyöriikö siellä vielä Golden-kalustoa?

 

:santa:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pyöriihän siellä, nämä kokonaan Golden Airilla olevat reitit:

 

ARN-VAA-ARN

ARN-TMP-ARN

ARN-TKU-ARN

 

Ja Helsingissä olevat Blue1.n ATR.t ovat Golden Airilta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pyöriihän siellä, nämä kokonaan Golden Airilla olevat reitit:

 

ARN-VAA-ARN

ARN-TMP-ARN

ARN-TKU-ARN

 

Näihin voisi lisätä myös CPH-TMP ja takas kanssa.

 

Katsotaan tuleeko vaikuttamaan jotain noihin Blue1:n havittelemiin maakuntareitteihin ensi kesäkaudella, nämähän ovat suurimmaksi osaksi suunniteltu DC:n vatkaimille.

 

Malmö Aviationista tuli mieleen että Finnair aloittaa ensi vuonna codesharet TF:n BMA-MMX -lennoille, mielenkiintoinen veto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tiedotteen mukaan Golden Air jatkaa erillisenä yksikkönä ja liikenne mm. Blue1:lle jatkuu suunnitellusti/sovitusti. Braathensin omistusosuudeksi Golden Airissa tulee ainakin ensialkuun 75 % ja kauppa vaatii kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... Golden Air jatkaa erillisenä yksikkönä ja liikenne mm. Blue1:lle jatkuu suunnitellusti/sovitusti.

Sen verran voisin täsmentää, että SK:n/KF:n viimeaikaisten muutosten tuloksena Golden Air ei enää lennä Suomessa Blue1:lle, vaan puhtaasti SAS:in piikkiin. ATR:ien kyljissä lukee vielä Blue1, mutta muuten noilla ei ole enää mitään tekemistä pulun kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos yrittää laskea 1 + 1 yhteen tässä asiassa, ei voi välttyä seuraavalta johtopäätökseltä: Braathensin perheellä on tietääkseni läheiset suhteet Norwegianin pääomistajaan. Norwegian taas aloittaa kaukoliikenteen eikä sillä ole itsellä riittävää syöttökapasiteettia. No, kohta on.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegian taas aloittaa kaukoliikenteen eikä sillä ole itsellä riittävää syöttökapasiteettia. 

 

Miksei muka olisi? Ei ne B737 kylläkään käytä long hauleihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos yrittää laskea 1 + 1 yhteen tässä asiassa, ei voi välttyä seuraavalta johtopäätökseltä: Braathensin perheellä on tietääkseni läheiset suhteet Norwegianin pääomistajaan. Norwegian taas aloittaa kaukoliikenteen eikä sillä ole itsellä riittävää syöttökapasiteettia. No, kohta on.

 

Olisi ehkä silloin kannattanut odottaa, kunnes Widerøe tulee myyntiin ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos yrittää laskea 1 + 1 yhteen tässä asiassa, ei voi välttyä seuraavalta johtopäätökseltä: Braathensin perheellä on tietääkseni läheiset suhteet Norwegianin pääomistajaan. Norwegian taas aloittaa kaukoliikenteen eikä sillä ole itsellä riittävää syöttökapasiteettia. No, kohta on.

 

Seppo

 

Eihän likemmäksi sata 737:aa ole riittävä kapasitteetti kyllä siihen vielä tarvitaan pari Saabbia ja jokunen Jorma.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olette oikeassa, kyllähän B737:t pystyvät syöttämään kaukoliikennettä. Ajattelin lähinnä sitä, että synkataanko seiskakolmeseiskojen aikataulut soveltuviksi syöttöliikenteeseen vai pidetäänkö aikataulut sellaisina, että koneet lentävät täysinä. Näitä kahta kun on joskus vaikea sovittaa yhteen. Toinen mitä ajattelin, nyt Golden Airin laivastoa voidaan kasvattaa, niillä työehtosopimuksilla syöttöliikenne käsittääkseni on vielä halvempaa kuin Norwegianin omilla B737:lla.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Braathenin perheen vesa Per Braathen ilmoittaa olevansa kiinnostunut ostamaan Wideroen. Mikäli kauppa toteutuisi, Braathen omistaisi siis Wideroen, Sverigeflygin, Malmö Aviationin ja Golden Airin (sekä Ticket-matkatoimistoketjun) ja olisi jo kohtalainen tekijä Skandinavian regional-markkinoilla.

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/11/16/braathen-melder-interesse-wideroee (norjaksi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään