892 viestiä aiheessa

Van der Graaf Generator, Old Vic´s, London, 1975

Tuosta olen kyllä kade :) Vaikka enpä minä 10-vuotiaana olisi kyllä Lontooseen saanut lähteä vaikka olisinkin jo ymmärtänyt VDGG:n nerokkuuden. Enpä kyllä päässyt Heepiäkään katsomaan vaikka oli kotinurkilla. Ei sitä 7-vuotiaana älynnyt mikä ainutlaatuinen kulttuuritapaus se oli. Pojathan vissiin soitti Salisburyn livenä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, kuten listasta huomaa, tuli nuorempana käytyä konserteissa hieman enemmän.

Ehkä legendaarisin oli näistä Grateful Dead, Friscon lahden toisella puolen, alkuperäisessä kokoonpanossa 1971.

Van der Graaf Generatorin keikalle jouduin tavallaan vahingossa, kun osuin lomalle Lontooseen samalle lennolle, jolla Wigwam oli menossa Hyde Parkin konserttiin, ja mukana matkalla oli myös Albert Järvinen, ja hehän sen Van der Graaf Generatorin keikan huomasivat lehdestä ja mentiin yhdessä Old Vic´siin. Hyvä keikka sekin.

Tuli katsottua telkusta MTV European Awards 2004. Kyllä on nykyään spektaakkelit joissa homma toimii sekunnin tarkkuudella, videotaulut, lavasteet , langattomat mikit ja kaikki tietokonekrääsä. Silloin aikoinaan mentiin enemmänkin kuuntelemaan musiikkia. Tosin olihan niitä lavatemppuja silloinkin. Esim. Alice Cooper tappoi kanan, heitti Kanadan dollareita yleisön joukkoon, ja mainosti hirttävänsä itsensä lavalla ensimmäisen ja ehkä viimeisen kerran ;D

Ja Heep tosiaan soitti kaikki hittinsä, mutta siitä on niin paljon aikaa, etten enää piisien nimiä erikseen muista. 8 kanadalaista ystävää/vaihto-oppilasta oli kuitenkin mukana katsomassa vuoden 1972 ihmettä, Ruisrock-festivaalia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kyllä hevin ehdoton kuningas on Ozzy Osbourne 8)

Kyllä harmitti kun Ozzy ei päässytkään Suomeen viime tammikuussa sen mönkijä onnettomuuden takia. :'(

Kaivetaan vähän vanhoja,maanantaina tulee myyntiin original

Black Sabbath liput!!(Ozzy Osbourne, Tony Iommi, Geezer Butler &Bill Ward)

T:Harri

P.S Menee ostoon!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aihetta sivuttaen kannattaa ostaa/ladata Japanilaista taiko rummuttelua. Henk koht. suosikki on ehdottomasti "Seiichi Tanaka - Tsunami". Siinä jää hevirummuttelut komiasti toiseksi 8)

Olen kanssasi samaa mieltä. Nykymusiikissa rytmi on samaa toistoa (tosin kyllä sitäkin kuuntelen ;D ) Taikossa on rytmin taikaa.

Toinen mielenkiintoinen ryhmä on Stomp. He tekevät rytmimusiikkia romusta. Mikäli he tulevat vielä suomeen, menen katsomaan uudestaan. Suosittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä tulee kotiin noin parin viikon päästä:

http://www.musicline.de/de/product/Who%2CThe/Then+And+Now-Best+Of+%28Digipa/CD///602498665763

1. I Can't Explain (Original Mono Version)

Townshend,Pete

2. My Generation (Mono Version)

Townshend,Peter

3. The Kids Are Alright (Edit Mono Version)

Townshend,Pete

4. Substitute

Townshend,Peter

5. I'm A Boy (Original Stereo Version)

Townshend,Pete

6. Happy Jack

Townshend,Peter

7. I Can See For Miles

Townshend,Pete

8. Magic Bus (Original Stereo Version)

Townshend,Pete

9. Pinball Wizard

Townshend,Pete

10. See Me,Feel Me

Townshend,Pete/Astley,Jon/Lambert,Kit

11. Summertime Blues

Cochran,Eddie/Capeheart,Jerry/Astle...

12. Behind Blue Eyes

Townshend,Pete/Charlesworth,Chris/A...

13. Won't Get Fooled Again

Townshend,Pete

14. 5:15 (Single Mix)

Townshend,Pete

15. Love Reign O'er Me

Townshend,Pete/Astley,Jon

16. Squeeze Box

Townshend,Peter

17. Who Are You

Townshend,Pete

18. You Better You Bet

Townshend,Peter/Astley,Jon/Szymczyk...

19. Real Good Looking Boy

Peretti,Hugo/Creatore,Luigi/Townshe...

20. Old Red Wine

Townshend,Pete

P.S Tosiasillisia musiikki online kauppoja,löytyy vaikka mitä:

http://www.alphamusic.de/0602498665763.html

http://www.musicline.de/

Toimitus harvemmissa levyissä n.1kk yhteydenpito etsittäessä levyä n,2-3 kertaa viikossa e-mailina!

10+ toimintaa

P.S Kuunelkaapa vaikka tuo "Substitute" demo!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään Tavastian levymessuilta mukaan tarttui seuraavat älpeet:

Turbonegro - Apocalypse Dudes

Ohio Players - Honey

Ohio Players - Contradiction

The Stylistics - The Lion Sleeps Tonight

Ja taitaapa tuolla lähipostissakin odottaa pari levyä taas :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emerson, Lake & Palmer, Toronto, 1971

Van der Graaf Generator, Old Vic´s, London, 1975

Helkatti, noi kaksi mä olisin halunnut nähdä!! Tälläkin hetkellä soi Plague of the Lighthouse Keepers...mä kerran kävin etsimässä jotain vanhaa bowieta levykauppa X:stä ja kundi sanoi esitteli mulle Pawn Heartsin maailman parhaana progelevynä. Karju tiesi kyllä kamansa, olen rankannut sen maailman kolmen parhaa levyn joukkoon tällä hetkellä. Plague kilpailee koko ajan maailman parhaasta biisistä Marillionin Forgotten Sonsin kanssa, riippuen fiiliksistä jompi kumpi voittaa.

Silloin kun Graaf ei soi, soi Marillion tai ELP...joku perikles pölli multa Pawn Heartsin, joten piti ostaa uusi. Kuka haluaa tyhjät kuoret :)

Ei kai tosta listasta puutu kuin Pink Floyd, mutta sä olet senkin kyllä jo jossain nähnyt ;)

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivetaan vähän vanhoja,maanantaina tulee myyntiin original

Black Sabbath liput!!(Ozzy Osbourne, Tony Iommi, Geezer Butler &Bill Ward)

P.S Menee ostoon!!

Itse itseäni lainaten,liput men puolessa tunnissa :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hymiöstä päätellen et saanut lippuja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tule Mark Knopflerin konserttiin. ;D Taidan olla vanhoillinen, kun pidän aikuisrokista tai sitten Knobfler on vain niin hyvä. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tule Mark Knopflerin konserttiin. ;D Taidan olla vanhoillinen, kun pidän aikuisrokista tai sitten Knobfler on vain niin hyvä. ::)

Tai Shadowsin konserttiin ensi kuussa Helsingin jäähalliin. Meikäläisellä on piletti hommattuna sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai tosta listasta puutu kuin Pink Floyd, mutta sä olet senkin kyllä jo jossain nähnyt ;)

NAM! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kas, eksähdin tänne ekan kerran. Huima oli lista kerrassaan. Minäpä listaan jokusen näkemäni konsertin kanssa, vaikkei niitä hirveesti olekaan. Aikoja en jaksa kaikkiin kaivaa. Enimmäkseen kaikki on nähty Helsingissä, joskin jokunen myös Lahdessa ja Turussa.

-Deep Purplesta aloitettiin (no tähän vielä aikakin, 1987 vanha jäähalli, alkuperäinen kokoonpano)

-Pink Floyd (lapsen unelman toteutuminen. Tämä -89 Lahdessa. Hesan peruuntuneelle stadion-keikallekin oli liput... Tämä on ehkä edelleen showna kaikkein vaikuttavin. Setti kutakuinkin mukailee Delicate Sound of Thunderia)

-Billy Idol

-Sting pariin kertaan

-Toto pariin kertaan

-Bon Jovi pariin kertaan (vissiin kolme tai neljä kertaa kuitenkin)(ex-vaimon teinisuosikki  ;) Hain kentällä jopa nimmarin ja sainkin signeeratun promokuvan itseltään Jon Bonilta)

-Rolling Stones kolmesti neljästi

-Eric Clapton kahdesti

-Roger Waters (omalla tavallaan aika loistava keikka, joka suureksi yllätyksekseni veti jossain määrin vertoja Pink Floydille. Siltikin PF tulee toimeen ilman Watersia, mutta Waters ei tule toimeen ilman Gilmouria. Hupaisana yksityiskohtana suurimmat aplodit veti Gilmourin biisi Comfortably Numb  ;D )

-Roger Waters toiseen kertaan Landgraafissa Hollannissa. Aivan käsittämättömän hieno keikka. Tarkoitus oli mennä kuuntelemaan Dark Side of the Moon livenä. Ensin tuli puolitoista tuntia käsittämättömän hienoa tykitystä. Sitten kerrottiin, että pidetään vartin tauko ja saatte kuulla, mitä tulitte kuulemaan. Sitten se DSOTM livenä alusta loppuun. Ja sikakin karkasi kohti pimenevää yötä ja kirkastuvaa kuuta... Niin, ja edelliseen kommenttiini viitaten, olipa ehdottomasti paras Gilmour-klooni kautta aikojen

-John Fogerty kolmesti neljästi(viimeksi toissa viikolla. Tässä harmittaa vaan se, että mies on sentään tainnut heittää Suomessa viisi kuusikeikkaa... Tästä ei vanhan CCR-diggarin mielestä rock'n'roll show parane. Ei turhia kilkkeitä. Antaa kahdenkymmenen kitaran ja niiden soundin puhua puolestaan. Gosh. Näitä voisi katsoa kerran viikossa. Onneks on DVD  ;) )

-Audioslave Hartwalla Areenassa

Nuo muistuivat mieleen. Toki onhan tässä nähty vuosien varrella kymmeniä kotimaisia bändejä, jazzia festareilla ja ilman, klassista, kirkkomusiikkia, vaikka vallan mitä. Ensimmäinen kotimainen keikka oli Juice Leskinen Grand Slam Punkaharjun Huviniemessä heinäkuussa 1985. Onhan tuota jokunen sata keikkaa heitettynäkin. Torstaina 17.3. Hullussa Porossa säestämmä taas Kirkaa, joten tervetuloa kuulemaan, jos seudulla liikutte  :)Paljon on maailma muuttunut muutamassa vuodessa...

Tuosta tietysti voi vetää johtopäätöksiä siitä, mitä levylautasella (on mulla oikeesti semmonenkin) soi. Tosin paljon puuttuu, koska musa soi laidasta laitaan. Technoa saati rappia mulle on kyllä turha tyrkyttää, paitti Raptoria ehkä. Sen näin livenäkin vuonna 1990  :D

-Melekonen keikkakesä 2009 olisi tyrkyllä ja mulla on liput vaan Madonnaan...

EDIT: Punaisella päivitetty asioita ajan tasalle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohta pitäis lähteä katsomaan Finlandersiä Lahteen. Tähän on tultu tämän seestymisen kanssa.....Ei vaan, ihan "teinistä" saakka on tullu soitettua ja kuunneltua kevyttä kotimaista. Tosin kaikki muukin myös menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh... hiukan erilaista listaa teillä ;D

Itse olen keikkaillut:

-Nightwish

-Children of Bodom

-Pantera

-Dimmu Borgir

Ja sitten ne kiljoona bändiä joita soitti joskus Oslon inferno festivaaleilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En saanut lippuja Lippupalvelun kautta, mutta ostin huuto.netistä 180 eurolla. ::)

No se oli pieni hinta siitä, että näkee Black Sabbathin alkuperäis kokoonpanossa. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Kuinka moni teistä kävi Judas Priestin Suomen keikoilla? Itse kävin vaikka, ei niin paljon kiinnostakkaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En saanut lippuja Lippupalvelun kautta, mutta ostin huuto.netistä 180 eurolla. ::)

No se oli pieni hinta siitä, että näkee Black Sabbathin alkuperäis kokoonpanossa. 8)

Hulluja nuo suomalaiset :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AOR on hyvää,mutta aikaa on kulunut ja parhaat kadonneet!Parhaita konsertteja on ollut Huey Lewis&News ja unohtumaton ZZ-Top:in keikka Oulunkylässä!!

Harri

P.S unohtamatta Purplea "Kultsalla" ja Ronski Gang:iä Tavastialla(Harri&Hans sukua)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Järvisen Stratocaster Sipoon keikalla oli normaali Eric Clapton Model,niitä ensimmäisiä joissa oli yksi nauha vähemmän kuin 89-vuodesta alkaen.Myös Alpun vahvistin tarjosi normaalia suuremmat säätömahdollisuudet soundeihin.Se oli Fender The Twin.Itse soitin kyseisellä keikalla Strato Plussaa ja Gibsonin Les Paul Heritage Std -80 Mallia.Vahvistin oli Music Man 65-wattinen combo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään