908 viestiä aiheessa

Tässä uudestaan. Meni ensimmäisellä kertaa vikaan. Korjaan, kuten armeijassa sanotaan: Markku Aro ja hieno keskiyön aikaan: 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin taisin noita aikoja saada keskiyön aikaan. Tuntea rakkauden. En kyllä muista, oliko ensi kerta. Junnun tekstiä, ei sentään niitä Isojen Poikien Lauluja...;D

Smokien (Chinn-Chapman) megahitti aikoinaan. Hyvin on kuultavissa Veikko Samulin sovittajan kädenjälki täytemelodioissa. Sieltä se Tahdon Olla Sulle Hellä paistaa läpi.

Itsekin tein aikoinaan Arolle jonkun biisin, mutta ei niistä hittejä tullut. Täytebiisejä levylle lähinnä. :-\ Tuolta voi käydä halutessaan kuuntelemassa biisin "Syyllinen". Suoraa linkkiä ei ole, joten avautuvasta listasta toiseksi viimeinen biisi. https://www.tumihamalainen.com/4

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Soititko ja soitatko itse tanssilavoilla? Minun vanhoista soittavista työkavereista on tuttu ainakin Lasse Laaksonen. Onko tuttu mies?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun kävin hakemassa nuoremman poikamme koululta taannoin, niin auton radiosta kuului Simo Salmisen tenkka tenkka poo! 

Hän nauroi ja kysyi mitä tämä on? Kerroin laulajan taustat. Tuli muutama lisäkysymys. Tässä itse biisi: 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli auton radiosta iltapäivällä Mari Varjovirran laulama: Aikainen aamu. Tykkään.

Tämä oli Kirkan biisi ja hän ehti kaiketi itse laulaa tämän "nauhalle" ennen poismenoaan. Toivottavasti tämä äänite julkaistaan joskus tulevaisuudessa. En laita sitä Varjovirran biisiä nyt.

Laitan hienon artistin laulun: Tuhanteen aamuun: 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei. Mä meinasin ottaa vanhan sähkökitarani jälleen käyttöön. Tein kitaran koulun 9-luokalla vuonna 1979. Hyvin toimi silloin!

Päätin päivittää kitaran nykyaikaan. Ostin iRig-2-sovittimen: https://riffi.fi/artikkelit/tuoteuutiset/ik-multimedia-irig-2-ikitaraa-toisessa-polvessa

En saanut mitään ääntä kuulumaan. Laitoin vehkeen iPadiin ja iPhoneeseen, mutta mitään ei kuulu. Tämä laite kytketään kuulokeliittemellä laitteisiin. Kitaran sisäänmenoliitin on perinteinen 6,3 mm. pluki. Pitäisikö Applen omalla Garageband- ohjelmistolla kuulua? Kokeilin silläkin. Ei toimi. Laitteessa on kuulokeliitin ja 6,3 liitin vaikka ulkopuoliselle vahvistimelle.

Kuvittelin kitaran äänen kuuluvan iPadista muokattuna. (Garageband). Onko mahdollista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä se sun kitara on vaan liian wanha tähän iRig -touhuun. Ja toisaalta, onko tämä nyt oikea palsta pähkäillä näitä? Kannattaisiko laitella tiedusteluja Muusikoiden Nettiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Ehkä se sun kitara on vaan liian wanha tähän iRig -touhuun. Ja toisaalta, onko tämä nyt oikea palsta pähkäillä näitä? Kannattaisiko laitella tiedusteluja Muusikoiden Nettiin?

Ok. Sain kumminkin musan kuuluville. Garagebandistä piti vain laittaa äänen tarkkailukytkin päälle, niin vahvistimien ja äänenmuokkaitten ääni alkoi kuulua kuulokkeista. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun 40 vuotta vanha itsetehty kitara on tämännäköinen. Silloin kitaraa tehdessä tein virheitä ja en tiennyt tärkeitä asioita. Opettajanikaan ei tiennyt. Hän olisi varmasti kertonut, tai jopa vaatinut. Kitaran kaulaosan ja otelaudan välissä ei ole terästankoa upotettuna. Sen nimi on nykyään säädettävä kaularauta. Se olisi ehkä estänyt kaulan vääntymisen teräskielien vedon takia. Kielien veto on noin 5-9 Kg/ kieli. Minun kitaran kaulaosa vääntyi heti aikoinaan hieman. Esti tietenkin soittamisen, mutta voi silti rämpyttää.;)

Mietin kitaran korjaamista. Koko kaulaosa on kiinni isolla pultilla ja uusia suoria kauloja saisi kaupasta!  Taidan antaa Wanhan kitaran olla ennallaan: 

PC090005.JPG

PC090006.JPG

PC090007.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan välillä tähän keskusteluun oikeaa musaa. Itse tykkään tämän tyylisestä kitaramusiikista. The Ventures: 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään loppiaisena on kulunut tasan 80 vuotta Jorma Sarvannon mailmanennätyksestä. Eiköhän laiteta J. Karjalaisen "Jorma Sarvanto" levylautaselle:)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään