Petri Lehtovirta

Ryanair aikoo kasvaa seuraavan kymmenen vuoden aikana reippaasti

6 viestiä aiheessa

Ryanairin O´Leary puhui taas kovia Financial Timen haastattelussa, mutta toistaiseksi herran puheet eivät ole jääneen vaan sananhelinäksi:

O’Leary suunnitteli, että Skandinaviassa lentää jatkossa viisikymmentä Ryanairin konetta enemmän kuin nyt. Itä-Eurooppaan panostettaisiin sata konetta lisää.

Yhteensä yhtiö suunnittelee ostavansa tulevan kymmenen vuoden aikana 200–300 konetta. O’Leary kertoo hankintojen ajoittuvan vuosiin 2015–2021. Keskusteluja käydään yhdysvaltalaisen Boeingin, kiinalaisen Comacin ja venäläisen Irkutin kanssa.

Osa ostoista korvaisi Ryanairin nykyistä kalustoa, mutta O’Leary arvioi koneiden määrän myös kasvavan nykyisestä kolmestasadasta viiteensataan. Matkustajamäärä kasvaisi nykyiseltä 72 miljoonan tasolta noin 120 - 130 miljoonaan vuodessa. Sillä lukemalla yhtiöstä tulisi matkustajamäärällä mitattuna maailman suurin.

Taloussanomat

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin käsittänyt, että Ryanairia kiinnosti nämä konettyypit?

Eihän minulla mitään lähdettä ollut (tuo avausviestin Financial Timen juttukin vaatii rekisteröitymisen), sivistynyt arvaus. Olet todennäköisesti oikeassa tyyppien suhteen.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän minulla mitään lähdettä ollut (tuo avausviestin Financial Timen juttukin vaatii rekisteröitymisen), sivistynyt arvaus. Olet todennäköisesti oikeassa tyyppien suhteen.

Juha

Ei ollut FT:n artikkelissa mainintaa tyypeistä, mutta

"Mr O’Leary insisted he would only buy aircraft at “cheap prices”, but one analyst questioned whether Ryanair could strike a cut-price deal with Boeing or Airbus, the established commercial aircraft makers."

Ainahan kannattaa kysyä naapurikaupasta, jos sillä saisi hovitoimittajalta paremman bidin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään