Tatu Kantomaa

Adobe Lightroom Library folder kysymys

8 viestiä aiheessa

Moi!

Mikä ihme tässä on, että nuo kansiot eivät Lightroomissa voi pysyä samassa järjestyksessä kuin tiedostorakenne kovalevyllä?

Jotkut kansiot menevät Libraryssa alakansioihin, mutta suurin osa kuvan näyttämällä tavalla, eli vain se kansio näkyy missä itse kuvatiedostot ovat.

Tässä on nyt varmaan jokin juttu mitä en hoksaa, mutta eikö tuota Librarya saisi tuollai järjestykseen niin kuin itse kuvatkin on talletettu?

[ attachment removed / expired ]

Eli esim. Kuu-kansio sisältää sitten vuodet 2010 ja 2011 ja sen jälkeen tulee päivämäärät, esim. 19.10. ja sitten vasta päästään itse kuviin. Lightroom näyttäisi vain kansion 19.10.

Kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ärsyttävä ominaisuus, joka tosin korjaantuu klikkaamalla oikealla napilla sitä kansion nimeä (Library-näkymässä) ja valitsemalla vetovalikosta "Add parent folder". Tosin eihän omppumiehillä mitään oikeaa nappia ole, joten tiedä sitten, miten se sillä tapahtuu ;D

Ongelman syntyyn vaikuttanee tapa, jolla tiedostot on valittu importissa. Onko valittu tiedostoja, vaiko kokonaisia kansioita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ärsyttävä ominaisuus, joka tosin korjaantuu klikkaamalla oikealla napilla sitä kansion nimeä (Library-näkymässä) ja valitsemalla vetovalikosta "Add parent folder". Tosin eihän omppumiehillä mitään oikeaa nappia ole, joten tiedä sitten, miten se sillä tapahtuu ;D

On meillä oikeat ja väärät nappulat, oikeat ja vasemmatkin.  ;D

Tämä avautui kun klikkasin oikeaa nappia, eli tuosta Add parent folder. Kiitokset.  :thmbup:

EDIT

Tämähän toimii! Paljon kiitoksia Mikko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On meillä oikeat ja väärät nappulat, oikeat ja vasemmatkin.  ;D

Joskus eräs lehtimies ei osannut tallentaa kuvaa minun nettigalleriasta Macillään. Yritin neuvoa, että eikö se mene ihan niin, että "rightclikkaat" ja sitten tallennat "save as:llä" tai vastaavalla. Mutta kun hänen hiiressään ei ollut oikeaa nappia. Missään Maceissä ei kuulemma ole, koska sellaista ei tarvitse. Ihmettelin, että kait nyt joku "right click"-mahdollisuus pitäisi olla, mutta lopulta päädyin lähettämään kuvan hänelle zipattuna sähköpostilla. Omppumies oli tyytyväinen :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä että joku kysyi tätä. Asia on vaivannut minuakin pitkään, mutta en ole kehdannut kysyä siitä koska ajattelin olevani vain liian kädetön. :) Tuo Mikon selitys siitä, onko lisätty kuvia vai kansioita vaikuttaisi äkkiseltään järkevältä selitykseltä.

Tuo yhden napin mäkkihiiri oli Steve Jobsin suuri visio menneiltä vuosikymmeniltä. Hänen mielestään hiiressä ei tarvittu (silloin) kuin yksi nappi. Nykyisin jokainen Applenkin hiiri on kaksinappinen jos sen toisen vain ottaa käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus eräs lehtimies ei osannut tallentaa kuvaa minun nettigalleriasta Macillään. Yritin neuvoa, että eikö se mene ihan niin, että "rightclikkaat" ja sitten tallennat "save as:llä" tai vastaavalla. Mutta kun hänen hiiressään ei ollut oikeaa nappia. Missään Maceissä ei kuulemma ole, koska sellaista ei tarvitse. Ihmettelin, että kait nyt joku "right click"-mahdollisuus pitäisi olla, mutta lopulta päädyin lähettämään kuvan hänelle zipattuna sähköpostilla. Omppumies oli tyytyväinen :P

Tuollaiset sontaa keräävät nappulat kuuluu museoon  :P

http://www.apple.com/fi/magicmouse/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään